W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
http://www.lead-rising.com/2014/09/infi … uence.html
http://www.belloflostsouls.net/2014/08/ … u-can.html
http://www.data-sphere.net/yes-infinity/
Infinity Unit Roles - Feb 2015
http://critskillpeople.blogspot.ca/2015 … esday.html
3 Maxims to Immediately Improve Your Game - Dec 2014
http://critskillpeople.blogspot.ca/2014 … -your.html
Pozdr!
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-03-11 23:51:12)
Offline
Offline
Ważny artykuł
3 Maxims to Immediately Improve Your Game
http://critskillpeople.blogspot.ca/2014 … -your.html
Ostatnio edytowany przez Hortensie (2015-03-11 23:51:23)
Offline
Osobiście nic odkrywczego w tym nie widzę. Dużo skuteczniejsza ot tych 3 wskazówek jest prawda taktyczna, która sprawdza się w każdej grze: zaskocz przeciwnika i bądź zdecydowany, a nie zdąży się pozbierać.
Dlatego przedkładam finezję nad przewidywalność zagrań na stole. No i nikt tam nie poruszył kwestii osobistej gracza - nic nie zastąpi w planowaniu wiedzy, co może Twój przeciwnik. Skoro zasięgi broni są znane, zmienną pozostają możliwości konkretnych modeli i ich dostępność. Dlatego zanim zasiądzie się do jakiejkolwiek sensownej rozgrywki wypada wiedzieć o przeciwniku po prostu wszystko. Po odpowiednio długim czasie ślęczenia nad podręcznikiem staje się jasne, który marker gdzie postawiony jaki przedstawia model i ile przeciętnie sapdochronów/TO markerów wypadnie się spodziewać. Bez tego wspomnianych biblijnych 3 zasad po prostu nie da się zastosować w praktyce.
Stąd rada od serca: CZYTAJ KODEX...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-03-12 00:56:31)
Offline
Wreszcie jakiś veteran coś odpisał Zgadzam się w 100% że bez znajomości armii wroga ciężko wykonywać swój 'plan' gramy w ciemno. Wszystko na pewno przychodzi z czasem chodź ten artykuł był dla początkujących i te 3 zasady są istotne na początek. Chodzi o podkreślenie iż cover, zasięg ma bardzo duży wpływ na końcowy wynik rzutu kostkami. Można znać zasięgi a nie stosować tego w praktyce. Mamy Cie!
Offline
@Zielarz: warto dodać, że czasami po prostu przeciwnik ma tak porąbany pomysł na armię, że nie wiadomo co z tym zrobić.
Ponadto wszystkie zagrywki na psychikę przeciwnika są kapitalne - akcje w stylu udawanie, że na tej wieżyczce jest TO Camo, czy wystawienie plewy z holo1 jako niszczyciela skutecznie mogą przyciągnąć uwagę przeciwnika.
Offline
Dlatego opanowanie tych 3 zasad usztywnia grę i powoduje, że jak spotkasz kogoś sprytnego, zaczynasz poważnie przegrywać. Jak postanawiasz optymalnie ustawiać modele, przestajesz eksplorować stół bo boisz się nieoptymalnych sytuacji. Wtedy świnie w rodzaju ninja TO Camo albo skoczek hacker zaczynają naprawdę bruździć. Jak masz przewidywalne taktycznie wystawienie dobry gracz napuści na Twoje ludki rzeczy, na które nie masz odpowiedzi jak walka wręcz, zaskakujący Sat lock, triangulacja, czy namierzanie i amunicja SMART. Albo sam postawi optymalnie swój model i zabije Cię burstem po prostu. Klej w plecy załatwia potencjalnie każdego, Ninja w CC też raczej sprzątnie co zechce.
Dlatego nie przesadzałbym z kurczowym trzymaniem się tych 3 wskazówek. Jeśli taktyczna plastyczność manewrów tego wymaga, spokojnie można to pominąć. Bo wiedzę, że grasz na optimum da się wykorzystać przeciwko Tobie...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-03-12 12:44:18)
Offline
Moim zdaniem najważniejsze trzy zasady, gdy już podstawy taktyki masz opanowane to:
1. Know Your enemy
2. Conceal Your intentions
3. Expect the unexpected
Ten artykuł to podstawy, których sztywne trzymanie jak zauważył Zielarz może kosztować zwycięstwo.
Offline
Najważniejsze to grać dla frajdy, unitami które się lubi. Mi np. dużo lepiej kiedyś szło wystawiając dużo tanich piechociarzy niż grając TAGiem lub Chimerą ale i tak częściej nimi grałem, bo było to po prostu zabawniejsze.
Offline
fala napisał:
Najważniejsze to grać dla frajdy
O toto.
Offline
Święte słowa Fala. No jakby coś o tym wiem, jestem jedyną osobą we wszechświecie, która od dawna gra linkiem Moblotów. Co nie zmienia faktu, że nawet ulubionymi ludkami można grać lepiej lub gorzej. Matematyko to nie wszystko, element ludzki jest jeszcze ważniejszy.
Offline
Ja to ujmę może w trochę innych sposób, warto grać armiami\rozpiskami\modelami których styl rozgrywki Tobie pasuje.
Jak lubisz mobilną armię to opanuj szybkie jednostki, jak lubisz koksów bierzesz się za HI i Tagi. Jeśli lubisz się kitrać po kubłach i zakamarkach, ograj na Camo i TO Camo.
Istotne jest też próbowanie różnych zagrań i konfiguracji, dla tego samego albo podobnego stylu gry. Gdyż pamiętajcie, najlepszy plan potrafi się posypać w konfrontacji z przeciwnikiem na stole.
Offline