Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2014-05-20 09:32:38

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Więcej rulesów na turnieje...

Tak sobie rozmawialiśmy ostatnio z Asarem o tym, że w sumie to coś słabo explorujemy zasady Infinity. Chodzi zwłaszcza o te związane z terenami specjalnymi, które są permanentnie nieobecne w naszym graniu. Po Warszawce pojawił się pomysł wymuszania na stołach zon z dziwactwami (jak "kawałek" aguatic, mountain, jungle czy rubble). To jedna z opcji żebyśmy w końcu nauczyli się tak naprawdę, czym różni się Heavy Infantry od Light Infantry, poza samymi statami.

Jest całe mnóstwo relatywnie drogich ludków, które nigdy nie pojawiają się na stołach ze względu na wypasione zasady specjalne ruchu w badziewiu, których nie da się wykorzystać.

Ten wątek chcielibyśmy z Asarem poświęcić na dyskusję jak to technicznie wykonać, z myślą wręcz o zastosowaniu na turniejach.

Jako ojciec-założyciel skorzystam z prawa do pierwszeństwa i poniżej kilka moich uwag:

' Mnie - naiętnegmu graczowi w FoW - nagminnie brakuje zasady zasłaniania modelu przez teren. Bonus do Arma za cover jest zrozumiały, ale obcinki do BS tylko kiedy model stoi w kontakcie z przeszkodą jest ewidentnym przeoczeniem autorów (imho tłumacza być może...). To straszliwy cios w dynamikę gry, która, mając jakiś tam poziom realizmu, rozwiązuje to zupełnie bez sensu. Skoro zasłonięcie 20% modelu daje cover, fajnie byłoby, gdyby zasłonięcie LoF do celu dawało Low Visibility po prostu. Jak kawałka nie widać, to trudniej trafić. Wtedy bieganie zamiast strzelania mogłoby dodać grze nieco dynamiki.

"Oznaczanie stołów karteczkami z zasadami wydaje mi się zbyt żmudne, no i łatwo zapomnieć w ferworze walki zasad specjalnych. Myślę, że dobrze byłoby ustawiać albo całe stoły, albo zrobić/poprawić istniejące/ustalić jakieś extrasy terenów, które już mamy. Mamy skałki z zielenią, czemu nie miałyby być Mountain? Możemy ustawiać na stołach typu Urban kawałki area terrainów, jak park miejski, cieki wodne. Są do tego różne dziwactwa z FoW i KGN. Grałem ostatnio na polu leśno-zbożowym i bardzo to przyjemnie wyglądało. Żywopłoty z Low Visibility, placki leśne, przez które mamy Zero Visibility, spowalniające bagna i inne takie. Grało się zaskakująco ciekawie, walcząc zarówno z terenem jaki i przeciwnikiem.

"' Padł pomysł aby popróbować scenariuszy typu Boarding Action w bebechach statku kosmicznego na planszach ze Space Hulka. Mamy tego trochę we Wro. Grywałem w skali 28mm na tym w system Inquisitor i sprawdzało się rewelacyjnie. Układamy sobie korytarze, drzwi i inne takie, pakujemy wszędzie Zero G (albo tylko w określonych sekcjach), są hackerzy i inżynierowie, niech naprawiają/wysadzają, hackują systemy i urządzenia wnętrza statku. Tyle czytamy we fluffie o agresywnych akcjach komandosów, może by sobie to kiedyś zaanimować na stole?

Infinity to bogata gra i szkoda byłoby zignorować takie możliwości. A to my mamy grę, nie ona nas. Zapraszam do dyskusji wszystkich zainteresowanych, poza Trollami.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#2 2014-05-20 10:12:04

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Tak jak Zielarz napisał rozmawialiśmy o tym ostatnio że trochę nie wykorzystujemy wszystkich ciekawych zasad terenu. Ostatnio jak sprawdzałem na Wiki zasady terenu mieszczą się na jednej stronie A4. Nie będzie problemu tego wydrukować i położyć na każdym stole. Ustalanie że cały stół jest ternem innym niż normalny w przypadku grania ITSów wydaje mi się nieco przesadzone. Jednak mamy do dyspozycji kawałki wykładziny które mogą świetnie zaznaczać cieki niebieskie (woda), szare (gruzowiska) i brązowe (teren nie utwardzony). W przypadku Leśnych stołów można użyć niebieskich a wszystko co nie jest blatem można by uznać za teren nie utwardzony.

Jeśli chodzi o układ stołów to warto przypomnieć że zalecana odległość miedzy makietami to 10" zgodnie z epokiem który mam pod ręką. Niestety mam stronę infinity zablokowana w pracy. Na stole na którym znajduje się dużo makiet a do tego przeszkadzajki słabsze bronie jak Combi przestają mieć jakiekolwiek znacznie w grze. Zwykle mamy Combiaka - zasięg - cover - camo i wychodzi rzut na 3.

Też mam od samego początku wątpliwości co do zasad związanych z LoF przez przeszkoday w tej grze. Propozycja która padła w poście Zielarza ma sens i w grach w których grałem było to właśnie tak zorganizowane że jeśli coś zasłaniało to dawało jakiś modyfikator ujemny do strzelania a nie tak jak mamy w Infinity.


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#3 2014-05-20 11:50:37

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Podoba mi się ten pomysł. Na turnieju można sprawdzić, rozstawić makiety 10" od siebie, położymy placki lasu, placki jeziora. Jeżeli Zielarz zgodzi się przynieść korytarze ze Space Hulka, to można zrobić jeden stół Zero-G. Tylko trzeba pilnować siebie i przeciwnika, bo wiem z doświadczenia, że się o tym zapomina.


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#4 2014-05-20 11:54:43

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Można kupić brystol w ODPOWIEDNICH kolorach i powycinać "templaty" terenu

Będzie wszystko jasne i oczywiste i schludne


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#5 2014-05-20 18:30:13

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Mamy przecież las - dżunglę, można na nim grać z zasadami terenowymi, co zawsze zresztą proponuję. Wszystkie ruiny budynków można traktować jako teren ciężki, bardzo ciężki itp

Wystarczy tylko chcieć.

Ostatnio edytowany przez Michał (2014-05-20 18:31:08)

Offline

 

#6 2014-05-20 18:46:26

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Więcej rulesów na turnieje...

W nowej edycji byle REM będzie miał podstawkę na pół stołu, więc te tereny je bardzo zabolą :F

Offline

 

#7 2014-05-20 19:25:52

wedge

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2012-02-23
Posty: 301

Re: Więcej rulesów na turnieje...

O ile gramy na zasadach z podręcznika to jestem za. Homerulesy poprawiające nawet najbardziej nielogiczne zasady oficjalne, zostawmy tam gdzie ich miejsce czyli w domu.


Infinity: Ariadna
Malifaux: Yan Lo

Offline

 

#8 2014-05-20 20:31:01

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Wedge wyraził moje zdanie na ten temat.
Granie z zasadami specjalnymi terenu - jak dla mnie super. Wreszcie Sekbani będą mieć sens.
Homerule - dziękuję, ale nie.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#9 2014-05-20 21:31:36

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Więcej rulesów na turnieje...

No i mamy jasność. Izwor ma też ciekawą zagwostkę dotyczącą strzelania przez domy, czekamy na jego głoś. Dzięx za odzew.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#10 2014-05-20 21:51:49

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Jeśli chcemy wprowadzać zmiany, czy też stosować się bardziej do zasad RB to chciałbym zaproponować rozwiązanie jak na warszawskim turnieju. Chodzi mi o możliwość strzału tylko przez jedno okno. Chciałbym przez to uniknąć ostrzału na pół stołu przez okienka w budynkach, które tylko są problematyczne. Zauważmy, że makiety budowane są tak a nie inaczej ze względu na wygodę poruszania po nich modeli. Dlatego też zazwyczaj są w środku puste i mam tylko zewnętrzne ściany. W rzeczywistości wewnątrz byłyby korytarze, pokoje, itp. które i tak blokowały by LOS. (wyjątek to moje ruinki 40k ze ściankami działowymi ;D). Dzięki zastosowaniu się do tej reguły unikniemy niepotrzebnych spięć o te pół centymetra, gdzie ważą się losy modelu oraz dyskusji na kolejne pięć minut co widać, a co nie
Kolejnym argumentem może być design makiet dedykowanych Infinity. Większość z nich jest pozamykana, bez okien, są to bryły, a nie podziurawione ruiny.

Przy okazji chciałbym wesprzeć pomysł Zielarza dotyczący różnych terenów.
Chciałbym aby były tereny dające tylko low visibility (lasy, krzaki, siatki, ogrodzenia, czy tez barierki).
Oprócz tego miłym dodatkiem byłyby zaproponowane przez Piotrka kolorowe płaty/kwadraty,
czy to z brystolu, czy tez kolorowego filcu reprezentujące dany typ terenu (zero g i tym podobne).

Co do rozgrywki labiryntowej, czy to na stacji kosmicznej, czy też w podziemnym laboratorium...
pomysł bardzo dobry, z czymś podobnym próbowałem się uporać ostatnio w 40k i wyszło całkiem nieźle.
Jednak takie rozwiązanie ze względu na braki terenowe proponowałbym tylko do scenariuszy domowych,
czy też rozgrywek pozaturniejowych.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#11 2014-05-20 22:11:33

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Ja popieram pomysł Izwora dotyczący strzelania przez okno - można strzelać do wnętrza budynku nie przez niego. - uogólniając na drzwi?
Ja do piątku nie zorganizuję tektury/filcu - proponuję na początek skorzystać z kawałków wykładzin dostępnych w Bolterze.
Z tego co Zielarz mówił jest w stanie jeden stół labiryntowy złożyć.


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#12 2014-05-20 23:51:56

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Jak się przyjrzycie, to ograniczenie ze strzelaniem przez jedno okno wzięło się stąd, że nie było bazy terenowej typowo pod Infinity.
Nie lubię POLhammera, POLfinity też mi nie przypasuje.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#13 2014-05-21 01:20:01

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Nie wiem o czym piszesz Sambor.
Nikt nie proponował zmian zasad gry.
Jedyne co chcemy zrobić to ustalić jak traktujemy plansze na której gramy.
Co by wprowadzić trochę urozmaicenia, w stosunku do tego co jest teraz.
Tyle.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#14 2014-05-21 10:53:04

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Tutaj chodzi o prosty fakt, który najwyraźniej umknął nam wszystkim. Makiety do Infinity jakie produkują oficjalnie licencjonowani partnerzy CB właściwie nigdy nie mają przestrzałów przez okna na wylot z jakiegoś powodu.

Argument Izwora jest bardzo prosty - nasze domki mają puste okna DLA WYGODY i dostępności wnętrza. To, że przechodzi przez nie laser związane jest tak naprawdę tylko z tym, że dzięki tym dziurom można wstawić w oknie model. Realistycznie są tam szyby i inne przeszkody we wnętrzu. Podobna zasada nieproblematycznie istnieje w moim ulubionym FoW, nawet jeśli widać przez okna na przestrzał to wnętrza budynków zabierają LoS. Przez okno widać tylko wnętrze budynku, a nic poza nim i jest to wpisane jasno w podręczniku.

Pomysł, który grany jest w Warszawie jak donoszą scouci, polega na tym, że strzelamy przez jedno okno, ale nie przez 2+. Ogranicza to np. irytujące discovery przez cały stół rzucane na 2,3 + "bo widać", że o snajperach nie wspomnę.

Nie chodzi tu bynajmniej o Polhammera, tylko o jakiś dobry consensus dotyczący lepszej egzekucji zasad terenowych, które nam się jakoś tak od dawna wymykają jednak. Dlatego też powstał ten wątek coby przerzucać się merytorycznymi argumentami i pomysłami, animując dyskusję.

Reasumując: nic w zasadach nie jest wspomniane o tym, jak widać przez budynki. LoS i LoF są "realistyczne", ale makiety nie, stąd zagwostka.
I zgadzam się, że Space Hulkowe pomysły należy najpierw porządnie sprawdzić pozaturniejowo, jak siądą, może zastartuję ciekawą Boarding Kampanię albo chociaż serię scenariuszy...


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#15 2014-05-21 16:40:43

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Więcej rulesów na turnieje...

Nie lubię homerulsów. Jakie mamy tereny takie mamy. Od strzelania tylko przez jedno okno zaczniemy, na banowaniu modeli skończymy.

Jestem na nie wszelkim zasadom nieoficjalnym tego typu.

Tereny różnego typu - jak już pisałem - jak najbardziej ok.

Offline

 

#16 2014-05-21 18:06:56

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Więcej rulesów na turnieje...

No i co za problem zrobić do okien zamykane okiennice? W grze jest short skill do otwierania/zamykania.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.akilian.pun.pl www.samowolka.pun.pl www.narutogamer.pun.pl www.dracoinsula.pun.pl www.magiczne.pun.pl