Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2013-10-14 19:24:30

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Remis remisowi nie równy.

Ostatnie zastanawialiśmy się z chłopakami, że obecny system punktacyjny na Bolterowych turniejach 40k jest troszkę bez sensu. Chodzi mianowicie o to, że następują sytuacje w których, jedna para zdobywa 19:18 a inna 3:3 w tej samej turze.  Dobrze wiadomo, że takie sytuacje się zdarzają i to nie rzadko. Wystarczy, że np obie strony nie mają już czym złapać objectivów  i jedyne punkty dostają za ewentualne misje dodatkowe. W tym momencie następuje koszmarny rozstrzał dużych punktów mimo, że tak na prawdę na obydwu stołach był remis.

Tutaj przytoczę turniej z Łodzi, gdzie, VP były naliczane tak samo, ale potem brano różnice pod uwagę i przekładano na znany każdemu system 20:0 z progami co 1. Wprowadzenie tego systemu lub czegoś podobnego polepszyło by punktację i nie było by już tych niesprawiedliwych remisów. Każdy byłby tak samo punktowany.

Co Wy myślicie o wprowadzeniu czegoś takiego na Bolterowe turnieje?


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#2 2013-10-14 19:53:27

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Remis remisowi nie równy.

Tak, wszystkie większe turnieje przeskalowują wyniki na 0-20, zgodnie z
http://www.liga40k.pl/dload.php?action=file&id=50

Offline

 

#3 2013-10-14 20:00:07

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Remis remisowi nie równy.

Dla mnie dudowy mówi z sensem.


JF 100%

Offline

 

#4 2013-10-14 20:05:28

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Remis remisowi nie równy.

System ma jeden duży minus - tak samo traktuje 10:0, 25:0 i 20:10. Krzywdzi się osoby które mimo przegranej wypełniły w jakimś stopniu cele taktyczne.

Moim zdaniem obecny(bolterowy) premiuje stopień wykonania misji - jak zdobyłeś 3 pkt w remisie to znaczy że dupa jesteś nie generał i zabrałeś się za mordowanie a nie cel taktyczny. I dlatego preferuje obecną punktację.

Z drugiej strony 90% turniejów używa mapowania do systemu 20pktowego.

Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2013-10-14 20:15:53)

Offline

 

#5 2013-10-14 20:16:22

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Remis remisowi nie równy.

pokrzyw napisał:

System ma jeden duży minus - tak samo traktuje 10:0, 25:0 i 20:10.

to chyba raczej duży plus bo jak trafisz w scenariuszu kogoś z małą ilością kill pointów to jesteś mniej w plecy czyszcząc stół niż ktoś kto zabija połowę armi Multiple Small Units i nabija dużo kill pointów!

jestem za przeliczaniem na 20:0 począwszy od najbliższego turnieju

Ostatnio edytowany przez Artois (2013-10-14 20:17:06)

Offline

 

#6 2013-10-14 20:23:39

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Remis remisowi nie równy.

Od najbliższego turka byłoby najlepiej.


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#7 2013-10-14 20:44:30

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Remis remisowi nie równy.

Sgt. Platypus napisał:

Od najbliższego turka byłoby najlepiej.

SKLEP BOLTER

Jeśli już od następnego. Turniej jest już ogłoszony i na tego typu zmiany jest za późno.

cavalierdejeux

Możecie na próbę w najbliższym sprawdzić jak się to sprawdza i jak zmieniło by to sytuację na podium

Poza tym sędzia główny się jeszcze nie wypowiedział


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#8 2013-10-14 21:40:41

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Remis remisowi nie równy.

Artois napisał:

pokrzyw napisał:

System ma jeden duży minus - tak samo traktuje 10:0, 25:0 i 20:10.

to chyba raczej duży plus bo jak trafisz w scenariuszu kogoś z małą ilością kill pointów to jesteś mniej w plecy czyszcząc stół niż ktoś kto zabija połowę armi Multiple Small Units i nabija dużo kill pointów!

Totalna bzdura - gracz IG ma 25 KP, marines 12KP. Marines ubija 20KP(~80% armii), IG 11KP (~90% armii).

Wedle starej bolterowej punktacji jest 12:11 dla marines (max 12 punktów za KP). Wedle nowej 20:0 dla Marines. Jest to uczciwe?

___

Kill Pointy są tylko w jednej misji na trzy, co z pozostałymi - jak ktoś zgarnie znaczniki za 15pkt, a drugi za 5 pkt to ma być 20:0. Bez jaj... Mówcie co chcecie, ale to jest demotywujące.

Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2013-10-14 21:42:58)

Offline

 

#9 2013-10-14 22:02:30

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Remis remisowi nie równy.

Ale przecież zasady misji są graczom znane. Gracz IG powinien grac na ochronę swoich KP. Wziął rozpiskę z dużą ilościa KP to ryzykuje przegraną w takiej misji.
Zasady powinny zachęcac do udziału w turnieju jak największą ilośc graczy, a dobrzy dowódcy i tak sobie poradzą.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#10 2013-10-14 22:55:51

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Remis remisowi nie równy.

W tym linku, który podałem jest fajna, zbilansowana propozycja. Zamiast KP lepiej liczyć punkty za oddziały a jak już KP, to np. max tyle ile za znaczniki w danej grze.
Poza tym obecnie misje nie oferują takich samych punktów za każdą bitwę, tzn w 1szej i 3ciej jest łatwiej nabić punkty niż w 2giej (na przykładzie http://wargaming.pun.pl/viewtopic.php?id=2474).

Xyxel, w wielu armiach nie złożysz rozpiski na małą liczbę KP i nie ochronisz swoich oddziałów. Armie którymi grasz nie mają tego problemu, wszystko save ma na 3+ i 12+ pancerza, jednostek są mało i są drogie. Combatowa armia też nie może się powstrzymać przed utratę wielu KP.

Ostatnio edytowany przez fala (2013-10-14 22:57:21)

Offline

 

#11 2013-10-14 23:13:13

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Remis remisowi nie równy.

Ja powiem wam tak, że po przeanalizowaniu kwestii, dochodzę do wniosku że obecny system bardziej odpowiada oczekiwanemu (z mojej perspektywy) charakterowi turniejów w naszym Wrocławskim środowisku. Owy system wprowadziłem mając na celu:

a) premiowanie wykonywania konkretnych zadań
b) premiowanie agresywnej gry (w przypadku KP) ale zwracając uwagę na przeżywalność własnych oddziałów
c) strategicznego planowania całej potyczki

Wprowadzenie tego systemu o którym piszecie doprowadzi do:
a) wyżynanie i tak będzie jedno z istotniejszych, gdyż można osiągnąć wysoki wynik w misji na objectiwy odpowiednio mocno czyszcząc stół
b) słabe scoringi, jak przeżyją to podlecą i coś zajmą,  jak nie to i tak na trzaskam trochę KP
c)ważny wygar, nawet jak nie zajmę żadnego objectivea albo jeden, to wycisnę jakieś sensowne pkt za zabicie (XYZ)

Ostatnio widziałem dwa rozwiązanie nad których dodaniem myślę, a mianowicie:
1) Dodatkowe punkty za różnicę KP:
2KP różnicy: 1
3-5KP różnicy: 2
4+KP różnicy: 3
Kill points zdobywa się tylko za Scoring i Denial Units

2)
Jeśli HS, FA, Elites jest scoringiem, to zabicie każdego (lub któregokolwiek, nad tym musiałbym pomyśleć) warte jest 1 VP

Takiej rewolucji o jakiej piszecie na razie nie przewiduje, za skomplikowany system liczenia generuje błędy oraz odstrasza relatywnie nowych graczy.

Offline

 

#12 2013-10-14 23:16:54

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Remis remisowi nie równy.

fala napisał:

Xyxel, w wielu armiach nie złożysz rozpiski na małą liczbę KP i nie ochronisz swoich oddziałów. Armie którymi grasz nie mają tego problemu, wszystko save ma na 3+ i 12+ pancerza, jednostek są mało i są drogie. Combatowa armia też nie może się powstrzymać przed utratę wielu KP.

No w Chaosie to akurat wystawiam głównie kultystów (bo zwykli CSM są w cenie SM, a nie mają atsknf, legion tactic, combat squads).
Mała ilośc KP to trudniejsze utrzymanie i obronienie dużej ilości znaczników. Które armie nie mają rozpisek na małe KP? Chyba mowa pod kątem jedynych slusznych rozpisek.
Moim zdaniem muszą byc na turnieju (tak jak obecnie) scenariusze nagradzające małe ilości KP i scenariusze nagradzające duże ilości KP (scorujących oddziałów).

KvaNfield napisał:

Wprowadzenie tego systemu o którym piszecie doprowadzi do:
a) wyżynanie i tak będzie jedno z istotniejszych, gdyż można osiągnąć wysoki wynik w misji na objectiwy odpowiednio mocno czyszcząc stół

No właśnie. Nie popełnijmy tego błędu co battlowcy. Gdzie od kilku lat turnieje to 3 takie same scenariusze na zwykłą wyżynkę i to nawet nie KP tylko zwykłą punktową. Strasznie to dołująco nudne i tendencyjne. Nie idźmy tą drogą.

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-10-14 23:20:08)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#13 2013-10-14 23:30:35

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Remis remisowi nie równy.

ale to nie chodzi o wprowadzenie podliczania KP w każdej bitwie! tylko o to żeby jedyna bitwa z KP na turnieju nie powodowała tak wielkich różnic między graczami praktycznie nie do odrobienia w późniejszych scenariuszach gdzie wzajemna wyżynka scoringów kończy bitwę wynikiem 5:3 zamiast 12:8

Moim zdaniem albo wywalmy na stałe scenariusz z KP gdzie najwięcej zależy od rozpiski przeciwnika i że akurat się trafi na taką z dużą ilością KP albo ustabilizujmy pozostałe scenariusze z objectivami żeby były możliwe wyniki 17:18 tak jak czasem się zdarzało na poprzednich turniejach...

Offline

 

#14 2013-10-14 23:37:12

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Remis remisowi nie równy.

@Artois - celem misji jest zabicie jak największej ilości jednostek przeciwnika, powiedz mi w takim razie kto ją lepiej wykonał:

a) ten co zabił 3 unity przy żadnej stracie własnej
b) ten co zabił 5 unitów tracąc 2 własne

Ten system który proponujecie zrównuje obu graczy, a moim zdaniem lepiej wykonał b), rozlał więcej krwi przeciwnika.

A po za tym ta bitwa specjalnie jest jako pierwsza, gdyż w drugiej bitwie z automatu paruje dwie najsilniejsze (pod względem wygaru, nie koniecznie taktycznie) rozpiski/graczy ze sobą. Nadrobienie jest jak najbardziej możliwe, ostatni debel temu dowodzi między innymi, zająłem pierwsze miejsce pomimo bay'a.

Offline

 

#15 2013-10-15 00:02:42

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Remis remisowi nie równy.

a ile punktów dałeś za tego bay'a na ile możliwych maksymalnie w 1 turze? policzyłeś jakbyś wbił komplet za KP? a nie zawsze tyle wbijasz bo często nie ma na czym poprostu a w przypadku gdy 80% bitew kończy się wynikiem 18:15 a Ty nie masz na czym wbić maksa z KP to tracisz nie tylko kontakt z topem ale z miejscem z końca stawki tylko dlatego że nie miałeś na czym tych KP zrobić bo albo było ich mało albo były zbyt pancerne/liczne modelowo

Offline

 

#16 2013-10-15 00:40:03

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Remis remisowi nie równy.

Artois napisał:

a ile punktów dałeś za tego bay'a na ile możliwych maksymalnie w 1 turze? policzyłeś jakbyś wbił komplet za KP? a nie zawsze tyle wbijasz bo często nie ma na czym po prostu a w przypadku gdy 80% bitew kończy się wynikiem 18:15 a Ty nie masz na czym wbić maksa z KP to tracisz nie tylko kontakt z topem ale z miejscem z końca stawki tylko dlatego że nie miałeś na czym tych KP zrobić bo albo było ich mało albo były zbyt pancerne/liczne modelowo

Dostałem połowę+1, czyli 10, bo max u nas jest 18 (12+LB+Warlord+FB+Kill+Crush+Annihilate). W reszcie bitew tylko jednego maxa zaliczyłem a jedną 16 (jakoś tak). Nie pamiętam już dokładnie poszczególnych wyników. I jedna kwestia, jak gracz nie potrafi nabić tych KP w żaden sposób, a inni mogą tzn że w tej bitwie to noga a nie generał I tak po za tym, nie wiem czy pamiętacie, ale u nas cały oddział daje Ci dwa VP a nie jeden, a społowiony daje 1VP. To daje Ci 6 oddziałów do zabicia, jeszcze nie widziałem na naszym turnieju rozpiski która by miała ich mniej. Jak ktoś natomiast zrobi bloba, to po prostu w reszcie dostanie bęcki, bo więcej niż jeden objective (ćwiartkę) nie zdobędzie.

Offline

 

#17 2013-10-15 17:34:27

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Remis remisowi nie równy.

cavalierdejeux napisał:

Sgt. Platypus napisał:

Od najbliższego turka byłoby najlepiej.

SKLEP BOLTER

Jeśli już od następnego. Turniej jest już ogłoszony i na tego typu zmiany jest za późno.

cavalierdejeux

Możecie na próbę w najbliższym sprawdzić jak się to sprawdza i jak zmieniło by to sytuację na podium

Poza tym sędzia główny się jeszcze nie wypowiedział

Dobrze gada!
Sprawdźcie przy okazji kolejnego turnieju jak to wygląda.

Wiem, że teraz nie gram ale jak wrócę i ligowy system liczenia punktów się przyjmie,
to będę zadowolony

Najbardziej istotnym elementem jest to, by w każdej z misji można było uzyskać stałą liczbę punktów.
Dzięki temu mimo wtopy w pierwszej bitwie, gracz nadal ma (iluzoryczną) szanse na wygraną.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#18 2013-10-16 00:01:43

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Remis remisowi nie równy.

To jest spełnione od dawna Zawsze można zdobyć max 12 za główne i 6 za wszystkie poboczne. Ale przeliczę na tym turnieju, ale tylko dla Anichilacji, reszty nie mam zamiaru ruszać na razie.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bud09.pun.pl www.hkh.pun.pl www.lingwistyka.pun.pl www.aoc.pun.pl www.arystokracja.pun.pl