Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2013-08-26 11:37:31

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Liga Kill Team - dyskusja

Ostatnio znalazłem w sieci bardzo fajną modyfikację do 40k, pozwalającą na rozegranie bardzo szybkich i przyjemnych gier.

Proponuję organizację mini ligi na zasadach poniżej:

Zasady rozgrywek Kill Team:
Każdy z graczy może na swoją armię poświęcić 200pkt.
Można wystawić unity z tych slotów i w takiej ilości:
Elites:0-1
TROOPS:0-2
FA:0-1
Nie dopuszczone są pojazdy!
Specyfiką jest to, że gra się każdym(!) modelem z oddziału oddzielnie. Do testów morale używa się LD z najwyższą tą statystyką póki on żyje. Na potrzeby tej ligi każdy model może się łączyć z innym modelem i każdy z nich dostaje zasadę Independent Character(przyłaczają się i mają precyzyjne ataki, ale nie ma challengy). Na potrzeby tego turnieju każda jednostka jest scoring i denial poza tymi, które mają wyszczególnione, że nigdy nie są.
Gramy 5 bitew po 40-60 minut. Używamy systemu 2-1-0, gdzie za spełnienie celu misji lub zabicie przeciwnika do nogi są 2pkt, przy nie wykonaniu celu i nie zabiciu wroga 1, a przy przegraniu 0. ZAWSZE w 1 turze jest noc! Preferowane są tereny bogate w ruiny, chociaż chodzi o gęsto zastawione stoły.
Gramy na losowe tury!
1 misja:
Wystawienie: Dawn Of War
Cel:Cenne dane, które znajdują się na środku stołu i podlegają zasadom Reliktu.
2 misja:
Wystawienie: Vanguard Strike
Cel:Zabicie więcej pkt przeciwnikowi niż stracenie samemu!
3 misja:
Wystawienie: ćwiartki
Cel:4 flagi na środkach ćwiartek, za każdą pełną turę gry w której sam scorujesz przy fladze i nie ma przeciwnika w 3 calach od niej to zdobywasz jeden punkt. Na koniec gry liczysz punkty i ten kto ma ich więcej wygrywa.
4 misja:
Wystawienie: Dawn of War
Cel:Potajemnie zapisujesz 1 model w twojej armii, który niesie cenne informacje. Jeżeli do końca gry przeżyje twój, a przeciwnika nie to wygrywasz.
5 misja:
Wystawienie: Hammer And Anvil
Cel:Za linię wroga! Każda jednostka, która zakończy swój RUCH(nie bieg itp) na krawędzi przeciwnika przedostała się za linie. Wygrywa ten kogo więcej jednostek przedostanie się za krawędź przeciwnika!

Gramy jedną rozpiską, na rozegranie bitwy pary będą miały jeden lub dwa tygodnie.

Liga może przybrać jedną z 3 form formy:
1. Bez nagród
2. Umawiamy się na wpisowe 20-30 pln, za to kupowane jest ilość nagród odpowiadająca ilości graczy. Nagrody wybierane według zasady: Gracz z pierwszego miejsca wybiera pierwszy, z drugiego miejsca drugi itd.
3. Nagrody na normalnych zasadach turniejowych ze wpisowym 10-30 pln.

Proszę o wypowiedź kto by się pisał na taką ligę oraz za którą z form się opowiada, wraz z informacją o preferowanej długości tury.

Lista wstępnie zainteresowanych napisał:

1. KvaNfield - forma dowolna - tydzień na turę
2. Xyxel - forma bez nagród - dwa tygodnie
3. jarv - forma dowolna - dwa tygodnie na turę
4. antchuck - forma bez nagród - długość tury dowolna
5. Avatarofhope - forma dowolna - dwa tygodnie na turę
6. pietra
7. Sgt. Platypus - forma z nagrodą - dwa tygodnie na turę
8. Omadan
9. idio - forma z nagrodą - dwa tygodnie na turę
10. Paweł - forma dowolna - ?

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 15:38:55)

Offline

 

#2 2013-08-26 12:58:51

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Mnie ten format bardzo interesuje bo to taki skirmish w świecie 40k wychodzi. Widziałem kilka relacji z takich rozgrywek.
Czy to byłby turniej (cykliczny?) 5 bitew w jednym dniu czy 5 bitew do rozegrania indywidualnie w ciągu tych 2 tygodni?

Bez nagród ale może z jednorazową zniżką dla zwyciężców ?

Na jak dużych stołach gramy? Deep strike i inne cuda dozwolone?

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-08-26 13:01:31)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#3 2013-08-26 13:15:08

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Xyxel napisał:

Mnie ten format bardzo interesuje bo to taki skirmish w świecie 40k wychodzi. Widziałem kilka relacji z takich rozgrywek.
Czy to byłby turniej (cykliczny?) 5 bitew w jednym dniu czy 5 bitew do rozegrania indywidualnie w ciągu tych 2 tygodni?

Bez nagród ale może z jednorazową zniżką dla zwyciężców ?

Na jak dużych stołach gramy? Deep strike i inne cuda dozwolone?

Pomysł jest taki że to będzie 5-10 tygodniowa mini liga, jedna bitwa ligowa na tydzień-dwa i w ciągu ligi grasz te 5 bitew.

Stoły, jest to do rozważenia ale chyba małe będą lepsze. Deep Stirke i inne cuda dozwolone jak najbardziej.

Co do nagród to ja osobiście pozostałbym przy jeden z tych trzech opcji wymienionych wyżej.

Jeśli wypali powyższa opcja, można by pomyśleć o turnieju cyklicznym

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 13:17:17)

Offline

 

#4 2013-08-26 13:22:55

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Potencjalnie... byłbym zainteresowany.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#5 2013-08-26 13:31:48

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Dodałem w pierwszym poście listę osób wstępnie zainteresowanych inicjatywą.

Offline

 

#6 2013-08-26 13:36:37

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja

200 pkt.? Jedna bitwa na tydzień? do 1h na grę?
Jestem zainteresowany wzięciem udziału.
Wolałbym po wydaniu kodeksu SM.


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#7 2013-08-26 13:50:24

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Po wydaniu nowego kodeksu SM można zrobić kolejną rundę. Zmiana rozpiski powinna być dopuszczalna bo wyjdą nowe zasady.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#8 2013-08-26 13:59:23

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Liga Kill Team - dyskusja


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#9 2013-08-26 14:28:55

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Wydają się sensowne i bardzo podobne do tego co napisałem, tylko misję bym zostawił te co są i dodał tylko tą jedną z packa.

Offline

 

#10 2013-08-26 14:29:15

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Chętnie wezmę w tym udział.  Co do formy nagrody zastosuję się do woli większości.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#11 2013-08-26 14:44:31

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Proponuję obostrzeń proponuję tak:

1. Zakaz rezerw i Deep Striku (jeśli jednostka ma tą zasadę wpisaną jako must have, to ten zapis ignorujemy i zaczyna na stole)
2. Zakaz Monstrous Creatures

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 15:06:21)

Offline

 

#12 2013-08-26 14:52:34

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Oddział wystawiamy od razu cały w koherencji i dopiero na początku swojego ruchu mogą się porozdzielać? Czy też można wystawiać się pojedyńczo jako indep. characters od razu?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#13 2013-08-26 14:54:09

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

1. Wystawiasz jak chcesz, jako squad, indepy albo drużyny indepów.
2. Deep strajki i Outflanki nie, bo to jest rodzaj wyjścia z rezerw. Scout Move i Infiltracja jak najbardziej.
3. Co do demonów to zaczynają na stole wszystkie normalnie i tyle.

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2013-08-26 14:56:09)

Offline

 

#14 2013-08-26 15:09:37

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Liga Kill Team - dyskusja

SKLEP BOLTER

Zakładam, że ta liga będzie rozgrywana w Bolterze, tak?

Zatem wypowiem się w sprawie nagród.

Jeśli zostanie wybrana opcja numer 2 oraz 3, czyli składka i jeśli nagrody będą wręczane/wybierane po jakimś czasie to musicie wybrać skarbnika, który będzie przechowywał wpisowe. Tylko on będzie odpowiadał i rozliczał się się z powierzonych mu przez was pieniędzy. Niestety sklep nie może (i nie będzie) pełnił takiej funkcji.

Dodam, że do tej pory jakiekolwiek ligi i kampanie a la Mordheim/Necromunda były darmowe, bo liczy się fun, a nie kto ile i co wygra.

... reszta zapowiada się interesująco


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#15 2013-08-26 15:09:42

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Zasady zalinkowane przez jarva pochodza z eventu (jednodniowego?) dla dośc dużej liczby graczy.
Jako takie zawierają urozmaicenie w postaci bonusów dla dowódców drużyn.
Rozumiem, że do tej ligi takowe wynalazki nie będą stosowane?


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#16 2013-08-26 15:13:00

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Liga Kill Team - dyskusja

AFAIR - oryginalne zasady Kill Team z Battle Missions mają podobne rozwiązania (nie jestem pewien w kwestii leaderów, ale na pewno można dać chyba 2-3 USR'y).


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#17 2013-08-26 15:15:15

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

@cavalierdejeux
Zobaczymy co gremium zdecyduje i taka formę nadamy lidze. Cenna uwaga z tym skarbnikiem.

@antchuck
Po to założyłem temat aby przedyskutować takie kwestie, mi się wydaje pomysł z tymi bonusami bardzo klimatycznym dodatkiem.

Offline

 

#18 2013-08-26 15:27:07

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Z pierwszego rzutu okiem wywnioskowałem, że ten bonus tyczy się tylko zwycięzców w danej rundzie, stąd moje obawy, że słabsi gracze mieliby coraz bardziej pod górkę. Ale bonus należy się wszystkim, więc poza jeszcze jednym elementem losowym nie widzę w tym już nic złego.


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#19 2013-08-26 15:36:44

pietra

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2012-10-20
Posty: 1

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Możecie mnie pisać na zabawę.

Offline

 

#20 2013-08-26 16:11:35

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

@Jarv, Antchuck i Pietra - za którą formą się opowiadacie oraz jakie ramy czasowe tury wam odpowiadają?

@Avatar - jakie ramy czasowe tury Ci odpowiadają, tydzień czy dwa?

Sgt. Platypus napisał:

Ja też się na to piszę, ale nie mogę dodawać postów, więc leci priv.

Jak dla mnie można by zagrać z nagrodą.

I dać, że każdy wybiera jeden model jako dowódce, najlepiej jakiś sierżant, chyba, że tak owego nie ma. I po każdej grze oni dostają jakiś losowy bonus, nie ważne czy wygrana gra czy przegrana.

Dopisałem do listy, oraz opcja z bonusem co bitwe dla każdego jak najbardziej ok Przecież to są nasi bohaterowie godni epopei

Offline

 

#21 2013-08-26 16:41:59

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Liga Kill Team - dyskusja

jak dla mnie idealne byłyby dwa tygodnie na turę - znajac zycie to i tak rozgrywane te bitwy beda pewnie w okolicach WW. Co do formy - jak dla mnie dowolnie.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#22 2013-08-26 17:22:05

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Liga Kill Team - dyskusja

KvaNfield napisał:

@Avatar - jakie ramy czasowe tury Ci odpowiadają, tydzień czy dwa?

Myślę, że opcja z dwutygodniową turą jest najbardziej uzasadniona życiowo przez większość z nas i preferowana przeze mnie. Aczkolwiek jeśli zapadnie decyzja o turze jednotygodniowej to postaram się wygospodarować czas (chociażby na WW) i nie być hamulcowym całej ligi


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#23 2013-08-26 17:26:28

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Długość tury mi obojętna.
Formę preferowałbym bez nagród.

Dokument GW wspomina full WYSIWYG i zakaz proksów. Proponuję ten konkretny wymóg zluzować, ew. uczynić z niego część punktacji.


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#24 2013-08-26 17:34:03

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Co do WYSIWIGu to możemy zluzować, ale zakaz proxów nadal bym utrzymał.

Offline

 

#25 2013-08-26 18:16:25

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Liga Kill Team - dyskusja

+1.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#26 2013-08-26 19:41:29

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Przyjdzie duda i was zjedzie motonobami, więc polecam bez nagród bo będzie płacz.


JF 100%

Offline

 

#27 2013-08-26 20:01:34

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

A ile kosztuje Nob biker? Ilu takich zmieści się w 200 punktach? Bardzo drogie te Woundy wyjdą.
Wymyśl kontrę i stawaj do walki : )


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#28 2013-08-26 20:16:07

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Hmmm rozpiska na 4 bloodcrusherki


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#29 2013-08-26 21:43:22

 omadan

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-23
Posty: 613

Re: Liga Kill Team - dyskusja

wejdzie 4 noobów z big choppami. Ja mogę wystawić 4 thunderwolvesów i też może być mocno...

Może damy obostrzenie "models on foot only"

Ja też chętnie zagram w Kill Team

Offline

 

#30 2013-08-26 22:03:46

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Jak wezmę oddział 6 jetbikowych reaversów z cluster caltropkami i szefem z jakąś fajną bronią do CC za 190 pkt, którymi mogę przelatywać z turbo boostem na 48 cali raniąc po drodze 2 D6 S6 + 4 D3 S4 to to nie będzie miotło? (mają skilled ridera, więc po takim czymś cover na 3+).

Albo troupka harlequinów z shadow masterem. Nie możesz do nich strzelać póki nie zbliżysz się na odległość w której mogę Cię praktycznie zaszarżować.

No i jak jest z unitami, trzeba trzymać koherencję?

Na takie punkty i piechotę można walić wałek z runem - jeden stoi w linii i strzela po czym drugi robi run przebiegając przez jego linię i dając mu covera od oddziału.

Offline

 

#31 2013-08-26 22:17:27

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Omadanie, niektóre modele nie mają stóp! Jetbiki, jump infantry, swarmy, kawaleria, bestie.
Ciekawe czy ktoś wystawi Marbo albo Chenkow-a hehe.
A u Orków to chyba prędzej Lootasi. Dakka dakka z S7 na 48 cali


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#32 2013-08-26 22:18:43

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

A czy wy wszyscy czytacie dokładnie zasady? Każdy model jest indepem. A co do motonobów to niech wyskoczy całą trójka a znajdzie się na to kontra i to szybko. Jutro wytestujemy z Xyxelem temat.

Offline

 

#33 2013-08-26 23:10:41

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Kvan, w zasadach napisałeś "żadnych pojazdów".
Mam rozumieć, że oznacza to, że nie może być modeli o charakterystyce pojazdu, a nie np. wspomnianych bików?


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#34 2013-08-27 07:57:18

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Kvan, granie skirmisha na zasadach 40k jest naprawdę słabe, a ani razu jeszcze nie przedstawiłeś ciekawej wizji, która by to jakoś naprawiła. Poczytaj sobie oryginalny scenariusz "kill team" z podręcznika do 4 edycji i dowiesz się jak zrobić z tego coś jakkolwiek sensownego. Zacząłbym przede wszystkim od "tylko modele na piechotę". Ew. "maks jeden/dwa modele z zasadami innymi niż infantry"

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2013-08-27 08:13:13)


JF 100%

Offline

 

#35 2013-08-27 08:43:59

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Doszliśmy do tego że adoptujemy zasady Kill Team by GW z jarvovego posta z początku tematu. Formuła  przedstawiona w pierwszym poście została ograna przez środowisko Krakowskie i podobno się sprawdziła.  Dzisiaj zagram z Xyxelem pierwsze potyczki to pojawią się pierwsze bardziej praktyczne wnioski.

@Antchuck miałem na myśli tych zdefiniowanych przez podręcznik 40k jako vechicles czyli z wartością pancerza. Po testach może się okazać że trzeba będzie wprowadzić jakieś  dodatkowe ograniczenia.

Offline

 

#36 2013-08-27 09:10:46

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#37 2013-08-27 14:40:52

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

No ciekawe te zasady ale bardzo rozbudowane w stosunku do tego co proponuje Kvan.
Np. model zasłonięty w 50% może deklarować że się ukrywa, biega się zawsze na 6", jeśli zginie sojusznik w 3" to rzuca się test pinningu, cover jest dopiero za 25% modelu, flamer podpala nie zabitych na niezdanym teście inicjatywy, itd. itp. - zupełnie inna mechanika gry i nie wiem czy wszyscy przebrną przez takie zasady. To taka sama skala różnicy jak pomiędzy Warhammerem Battle, a Mordheime.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#38 2013-08-27 15:59:38

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Ideą jest zagrać w coś na małe punkty jak to tylko możliwe zbliżonego mechaniką do normalnej czterdziestki. Przetestujemy i zobaczymy jak w to się gra

Offline

 

#39 2013-08-27 21:30:09

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

http://img854.imageshack.us/img854/7775/kfoq.jpg
43 Kultystów Chaosu zmierzyło się z 5 Terminatorów SM.
Misja - przedostac się jak największą ilością punktów poza krawędź przeciwnika.
Heretycy padali jak muchy, panikowali, uciekali z walki ale pomimo wszystko walczyli zacięcie i każdy wyeliminowany Terminator wroga to była duża strata dla przeciwnika.
Ostatecznie kilkunastu pozostałych przy życiu kultystów przebiło się do strefy wroga i tym samym wykonało misję!

Druga bitwa to Necroni kontra zwiad SM (scouts i attackbike). Ilośc modeli była porównywalna i wyszło bardzo przyzwoicie.
Trzecia bitwa to SM vs SM (tłukli się po kilka tur zwykłymi broniami po tych swoich pancerzach 3+ hehe)

Proponowane korekty zasad po tej testowej grze (użyliśmy ich podczas gry) :
- Modele, które znajdują się w 2" od innych własnych modeli tworzą z nimi oddział, także po ruchu "Run" w fazie strzelania.
- Można rozdzielac strzelanie na dowolne cele oraz szarżowac w inny cel niż ostrzelany.
(inaczej nikt nie wybije hordy 40+ modeli w coverze, które są 1-osobywmi oddziałami, a rzucanie np. na "Run" osobno dla 40+ modeli to udręka).
- Mapa to ruiny miasta z placem w środku. (graliśmy na całym stole zastawionym ruinami i było jednak za gęsto dla wygodnego grania).

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-08-27 21:31:23)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#40 2013-08-28 00:27:04

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Mod moim zdaniem ok, te zasady o których pisze Xyxel są konieczne jeśli wystawianie elitarnych armii ma mieć wogóle jakiś sens. Cała reszta jak najbardziej ok, ale to były narazie 3 rozgrywki. Zapraszam resztę do testowania oraz proponowania zmian i obostrzeń :-)

Offline

 

#41 2013-08-28 02:30:50

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Cóż, chetnie przetestowałbym zasady, które zlinkowałem.
W końcu będę mógł zagrać w "40K" pomimo małej liczby modeli w moim posiadaniu


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#42 2013-08-28 10:03:54

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Liga Kill Team - dyskusja

podobne rozwiązanie jak zapodane przez Antchuck'a - Special Operations Killzone, o którym już na forum wspominałem. Ciągle się aktualizuje i istnieje już od dobrego 1.5 roku - łącznie z tym, że zdaje się, na zeszłorocznym Adepticonie grali spory event/turniej.

Antchuck - jak już mi się ustabilizuje life-enviro to chętnie odkurze parę swoich rybek i krootów ;]

Ostatnio edytowany przez jarv (2013-08-28 10:04:45)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#43 2013-08-28 14:21:36

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

@Antchuck & jarv - możemy te zasady przetestować przy najbliższej okazji, jednak ligę chciałbym utrzymać tak jak pisałem wyżej w trybie jak najbardziej zbliżonym do 40k jak to tylko możliwe zachowując balans, jednocześnie:

Reasumując, proponowane zasady:

Kill Team Rules Pack napisał:

Każdy z graczy może na swoją armię poświęcić 200pkt. Obowiązują aktualne codexy i suplementy z WD.

Składamy drużynę według poniższego Force Organization Chart:
Elites:0-1
Troops:0-2
Fast Attack:0-1

Nie dozwolone:

  • Pojazdy

  • Monstrous Creatures

  • jednostki z Imperial Armour

  • jednostki Forge World

  • rezerwy i Deep Strike - gdy Codex nakazuje wyjście z rezerw, ignorujemy ten zapis i jednostka zaczyna na stole

  • Flyery

  • rozszerzenia Apocalypse, Planetstrike, Cities of Death i Spearhead

  • Allies i Fortyfikacje

Gramy na zasady 6 edycji Warhammera 40,00 z następującymi modyfikacjami:
Specyfiką jest to, że można grać się każdym(!) modelem z oddziału oddzielnie.
Można rozdzielać strzelanie na dowolne cele oraz szarżować w inny cel niż ostrzelany. Do testów morale używa się LD z uformowanego oddziału. Na potrzeby tej ligi każdy model może się łączyć z innym modelem i każdy z nich dostaje zasadę Independent Character (przyłaczają się i mają precyzyjne ataki, ale nie ma challenge). Modele, które skończą ruch w 2" od innych własnych modeli tworzą z nimi oddział, zalicza się także "Run" w fazie strzelania oraz ruchy w fazie assaultu jednostek korzystających z zasady jet pack(chodzi głównie o specjalną zasadę Tau).

Na potrzeby tej ligi każda jednostka jest scoring i denial poza tymi, które mają wyszczególnione, że nigdy nie są. W trakcie ligi gramy 6 bitew po 40-60 minut. Używamy systemu 2-1-0, gdzie za spełnienie celu misji lub zabicie przeciwnika do nogi są 2pkt, przy nie wykonaniu celu i nie zabiciu wroga 1, a przy przegraniu 0.


Specjaliści:
Trzy wybrane indywidualnie modele w Twojej drużynie są Specjalistami, i mogą wybrać po jednym z poniższych umiejętności bez dodatkowych kosztów punktowych:

Adamateum Will, Blind, Counter Attack, Crusader, Eternal Warrior, Fear, Fearless, Feel No Pain,
Fleet, Fleshbane, Furious Charge, Hammer of Wrath, Hatred, Hit and Run, It Will Not Die, Move Through Cover, Night Vision, Preferred Enemy (Everything!), Rage, Rampage, Relentless, Shred, Shrouded, Skilled Rider, Stealth, Strikedown, Stubborn,

Dowódca drużyny może ale nie musi być jednym ze specjalistów.

Dowódca drużyny:
Każda drużyna potrzebuję dowódcy. Jeśli w Twojej drużynie jest jeden Charakter (np. Veteran Sergeant) to on musi być dowódcą. Jeśli jest ich więcej jeden, to ten z najwyższym LD zostaje dowódcą, jeśli mają takie same LD gracz wybiera który. W przypadku braku charakterów w drużynie, gracz wybiera dowódcę z pośród modeli z najwyższym LD.

Na końcu każdej gry dokonaj rzutu 2D6 i dodaj ilość modeli zabitych osobiście przez dowódcę drużyny.
Dowódca otrzymuje odpowiednio:


  • 2 – 4 Nothing!: Hard luck, soldier...

  • 5 Sure–footed: Dowódca otrzymuje Fleet

  • 6 Hunt from the Shadows: Dowódca otrzymuje Stealth

  • 7– 8* Experienced Fighter: Dowódca otrzymuje +1 WS lub +1BS

  • 9* Souped–up Weaponry: Jedna z broni dystansowych dowódcy otrzymuje (zapisz która) otrzymuje +1 do siły

  • 10* Quick Thinking: Dowódca otrzymuje +1 I

  • 11* Heroic Reputation: Dowódca otrzymuje +1 LD

  • 12* Resilient: Dowódca otrzymuje +1 W

  • 13* Hardened Warrior: Dowódca otrzymuje +1 S lub + 1 T lub +1 A (wybierz jedno)

  • 14+  Battle Experience: Dowódce dostaje 1 x specjalną umiejętność z listy umiejętności dla specjalistów

• Kiedy dostajesz upgrade zanituj go na karcie dowódcy (powstaną wkrótce)
• Bonusy oznaczone * można dostać maksymalnie dwa razy, całą resztę raz (z wyjątkiem Battle Experience, ten bonus można dostać dowolną ilość razy).
• Jeśli masz już bonus oznaczony * podwójnie, wylosowałeś ponownie coś co może być wzięte raz albo statyka twojego dowódcy przekroczyła 10, lub wylosowałeś umiejętność którą już posiadasz po prostu wykonaj przerzut 2d6.
• Jeśli lider zginie podczas jednej z potyczek, przyjmuje się że po prostu został śmiertelnie ranny, w następnej misji ma swoje bonusy oraz losuje normalnie nowy na końcu potyczki.


Gramy na 6 tur! (wymaga testów)  Stoły 48' na 36'. ZAWSZE w 1 turze jest noc! Preferowane są tereny bogate w ruiny, chociaż chodzi o gęsto zastawione stoły. Zalecana mapa to ruiny miasta z placem w środku.

1 misja:
Wystawienie: Dawn Of War
Cel:Cenne dane, które znajdują się na środku stołu i podlegają zasadom Reliktu.

2 misja:
Wystawienie: Vanguard Strike
Cel:Zabicie więcej pkt przeciwnikowi niż stracenie samemu!

3 misja:
Wystawienie: Ćwiartki
Cel:4 flagi na środkach ćwiartek, za każdą pełną turę gry w której sam scorujesz przy fladze i nie ma przeciwnika w 3 calach od niej to zdobywasz jeden punkt. Na koniec gry liczysz punkty i ten kto ma ich więcej wygrywa.

4 misja:
Wystawienie: Dawn of War
Cel:Potajemnie zapisujesz 1 model w twojej armii, który niesie cenne informacje. Jeżeli do końca gry przeżyje twój, a przeciwnika nie to wygrywasz.

5 misja:
Wystawienie: Hammer And Anvil
Cel:Za linię wroga! Każda jednostka, która zakończy swój RUCH(nie bieg itp) na krawędzi przeciwnika przedostała się za linie. Wygrywa ten kogo więcej jednostek przedostanie się za krawędź przeciwnika!

6 misja:
Wystawienie: Hammer and Anvil
Cel: Zdobycie i utrzymanie ważnych strategicznie punktów. Na stole znajduje się 3 Objectivy. Jeden po środku stołu, dwa pozostałe umieszczone przez graczy zgodnie z zasadą maksymalnie 6' od lini środkowej stołu oraz minimum 12 cali od innego objectiva. Każdy z  kontrolowanych objectivów na koniec gry jest warty 5 Victory pointów.
Cele poboczne: Zabicie wrogiego dowódcy - 2VP,  Zabicie wrogiego specjalisty 1 VP (za każdego).

W wersji GW dopuszczone są MC i pojazdy, bo specjaliści mogą wziąć Tank Hunter, Mosnter Hunter, Armourbane, Fleshbane co w zasadzie rozwiązuje problem z ich zniszczeniem/zabicie,. Co wy na to aby je dopuścić też u nas?

Offline

 

#44 2013-08-28 16:29:18

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Nie wiem czy monstery i pojazdy to dobry pomysł w takiej lidze, bo tereny będą gęste i ustawianie modeli na tak dużych podstawkach będzie problematyczne. Ale jak ktoś bardzo będzie chciał wystawic za połowę z tych 200 punktów pojazd, ktory może paśc od jednej melty to czemu nie?

Czy specjaliści mogą miec powtarzane zasady specjalne czy wszystkie 3 muszą byc inne?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#45 2013-08-28 16:42:55

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Tak, mogą mieć powtarzane

Co do pojazdów i MC, to się zastanawiam ale te dodatkowe bonusy pozwalają prosto rozwiązać problem z ich zdjęciem

Offline

 

#46 2013-08-28 17:02:23

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Dodajmy jeszcze gwoli uściślenia, że broń mająca rapid fire również może być użyta do strzelenia w dwa modele wroga, gdy tylko strzela na podstawie tej zasady.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#47 2013-08-28 17:30:18

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Hmm nie za mocne te zasady z aż trzema specjalistami? Np. horda orków z : move through cover, shrouded i preffered enemy?

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2013-08-28 17:31:04)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#48 2013-08-28 18:19:01

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Xyxelu - pojedyńczy model a nie odział, czyli 3 modele na stole max. Nie wiem jak Ciebie ale mnie nie przeraża wizja orkowego boyza z żadnym z tych sklili.

@Avatar - należy dodać że wtenczas oba cele muszą być w połowie zasięgu broni.

Offline

 

#49 2013-08-28 18:27:17

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Ale te skille przenoszą się na cały oddział jeśli ma je chociaż jeden model (według zasad RB 40k).
Czy przyjmujemy, że dotyczą tylko jednego modelu?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#50 2013-08-28 19:25:25

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Nawet jeśli się przenoszą, przecież od czego masz precision shooty? Pozatym w większości misji   i tak musisz się rozproszyć.  Trzeba tylko zaznaczyć że Look Out Sir działa tylko dla rzeczywistych charakterów oraz dowódcy drużyny 

Offline

 

#51 2013-08-28 23:40:37

Paweł

http://i.imgur.com/jjB7m.png

Zarejestrowany: 2013-07-21
Posty: 25

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Też byłbym zainteresowany , nagroda czy nie dla mnie bez różnicy

Offline

 

#52 2013-08-29 00:13:29

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Jeszcze poproszę o preferencję odnośnie długości tury

Offline

 

#53 2013-08-29 02:44:46

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Zapraszam na testowy miniturniej link Oficjalną inaugurację ligi planuję w październiku, wrzesień będziemy mieli na testy i dopracowanie szczegółów

Offline

 

#54 2013-08-29 13:28:14

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Tylko ja dalej nie czaje jak działa rozpiska, Muszę brać pełne oddziały w minimalnej ilości jaka jest w kodexie. Np. muszę wziąć (minimalna ilość w dexie) 10 boyzów za 60pkt, i to się liczy jako jeden slot Troops, Czy mogę wziąć np tylko 4 i to się liczy jako slot Troops?


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#55 2013-08-29 13:49:29

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Jak bierzesz troopsy to musisz wziąć 10 Boyzów za 60 pkt i to się liczy jako jeden slot troops.

Offline

 

#56 2013-09-08 21:36:28

idio

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2010-10-22
Posty: 312

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Skoro start w październiku, to i ja się piszę

Czasu mam mało, więc optuję z turą 2 tygodnie.

Co do nagród, wygląda na to, że niektórzy już wygrali ligę, chociaż się nie zaczęła nawet Piękne rozpiski, piękne


Mądrość, której szukasz, jest bliżej niż myślisz: w ostatnim tomie "Złotych Myśli Smerfa Ważniaka".

Offline

 

#57 2013-09-08 21:54:05

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Były w sobotę pierwsze przedligowe rozgrywki i rozpiski były bardzo różne, możliwości taktyczne dopasowania się do przeciwnika także z uwagi na modyfikacje zasad 40k.
Czynnik losowy z kostek jest istotny, bo przy takich małych ilościach modeli jest mało rzutów i tym samym większa szansa na nietypowe wyniki zamiast statystycznych. Np. mi jedna trzecia bandy nie zdała paniki w pierwszej turze, wyrzuciłem    po czym na ucieczkę rzucili i fiuuu za stół. Kultyści...
Wyszło bardzo ciekawie, bo jednostki i samotne modele działają odmiennie niż w zwykłym 40k. Polecam poeksperymentowac z rozpiskami i zagrac.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#58 2013-09-08 22:17:01

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Po miniturnieju w sobotę następujące wnioski i zmiany:

-Dopuszczone zostają p i monstrous creatures
-Do skilli dla specjalistów dochodzi: Monster Hunter, Tank Hunter i Armourbane

Uściślenia:
Skille dla specjalistów wybieramy raz na początku ligi i zapisujemy w rozpisce. Liga będzie trwała 6 tur, kolejność scenariuszy ustalona taka jaka była na mini turnieju Kill Team - link

Offline

 

#59 2013-09-21 14:01:51

idio

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2010-10-22
Posty: 312

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Proszę o uściślenia, dodatowe zasady scenariusza 5. Za linię wroga.

Rozumiem, że model, który dotarł do krawędzi przeciwnika, jest usuwany ze stołu, prawda? Co w związku z tym z zasadą automatycznego zwycięstwa w przypadku braku modeli przeciwnika na stole? Domyślam się, że nie obowiązuje w tej misji

Proponuję takie dodatkowe ustalenia:
Brak modeli przeciwnika na stole nie przynosi automatycznego zwycięstwa, o ile przynajmniej jeden z nich przedarł się za linię.
Kiedy ostatni (żywy) model jednego z graczy opuści stół, następuje koniec gry.
Pozostałe w grze jednostki nie(?)* są traktowane na potrzeby ustalenia zwycięstwa, jakby przedarły się za linię wroga.

*Nie jestem pewnien co do traktowania pozostałych na koniec modeli. Z jednej strony szybkość w wykonaniu misji powinna być nagrodzona (pozostałe modele przeciwnika nie liczą się, zostały daleko w tyle), z drugiej strony dla teamu jetbike'ów z hit & run ten scenariusz to praktycznie autowin w drugiej turze, chyba że ktoś będzie w stanie wystrzelać je wszystkie.


Mądrość, której szukasz, jest bliżej niż myślisz: w ostatnim tomie "Złotych Myśli Smerfa Ważniaka".

Offline

 

#60 2013-09-21 16:55:07

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Liga Kill Team - dyskusja

No przeciwnik, którego modele pozostały na stole powinien mieć możliwość rozegrania (nawet samotnie) pozostałych tur jeśli ma szansę przy dobrych rzutach na trudny teren i bieg także dotrzeć za linię wroga.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#61 2013-09-21 18:14:18

idio

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2010-10-22
Posty: 312

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Właśnie takie rozwiązanie wydaje mi się passe, bo co to za bieganie samemu? Ale to tylko moja opinia

Przy okazji jestem za nagrodą Dlaczego nie?

Jeszcze kolejne kwestie:
Czy fluff i hobbystyka będą oceniane na początku czy na końcu kampanii?
Technicznie wykonalne będzie to pewnie jakoś w środku, jeśli chodzi o osoby ze słabą dyspozycyjnością, ale wypadałoby doprecyzować

W tym evencie GW podobał mi się też plebiscyt na ulubionego przeciwnika - każdy gracz głosował, z kim mu się najlepiej grało. Zachęca do bycia koleżeńskim, niekręcenia wałków i nieczepiania się pierdół. O ile może w kampanii niekoniecznie bym to widział (choć dlaczego nie?), to w turniejach, gdzie pojawia się więcej młodzieży, powinno być kształcące

Na większości imprez są bonusy za hobbystykę, przygotowanie, ale za fair play niespecjalnie, a etykieta to też część hobby, jakim jest wargaming


Mądrość, której szukasz, jest bliżej niż myślisz: w ostatnim tomie "Złotych Myśli Smerfa Ważniaka".

Offline

 

#62 2013-09-24 17:07:50

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Liga Kill Team - dyskusja

Ostateczna wersja regulaminu oraz temat do zgłoszeń, umieszczania relacji i historii zgłoszonych drużyn:
Liga Kill Team Edycja 1

Ten temat pozostaje tematem do dyskusji ogólnej dotyczącej samej formy ligi.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lingwistyka.pun.pl www.bud09.pun.pl www.shinobi-history.pun.pl www.hkh.pun.pl www.aoc.pun.pl