W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Hm..
Z jakiegoś powodu trochę o hakowaniu poczytałem i doszedłem do wniosku, że w naszych grach ciągle traktujemy hakowanie jako miły dodatek - a nie potężną broń, jaką jest w istocie.
Po pierwsze, poza hakowaniem HI, REMów, T.A.Gów, AD itp. itd., można przecież jeszcze hakować bezpośrednio hakera. Nie brzmi Uber? No to rozważmy takiego tam sobie Anathematicsa obcych... 5 ARM, 13 BS, 2 Woundy, TO Camo, Plasma Rifle, No Wound Incapacitation... Marne 100 punktów biega po stole i sieje zniszczenie. Nie muszę chyba dodawać, że ustrzelenie tego czegoś proste nie jest?
Całą tą sytuację można skwitować jednym zdaniem - jeżeli uda nam się wykonać Anti-Hacker Protocols, wrogi haker przechodzi bezpośrednio do stanu Unconscious. Krytyk gwarantuje stan Dead. Jest to co prawda miecz obosieczny, bo przegrany haker nieprzytomnieje oraz wykorzystane przez niego Repeatery...
Ale, żeby nie było, że to takie zło i mrok, to jeszcze jedna niespodzianka - Coordinated Hacking! Taaaak! - jakby zakrzyknął ksiądz Natanek. Nasz haker w TO Camo i Infiltracji inicjuje Coordinated Hacking na kolegę Anathematicsa. Najfajniejsze, że nasi hakerzy ustawieni w 4 rogach stołu mogą wykonać Coordinated Hacking, bo są w stałym kontakcie! Ale wracając do samego hakowania - Anathematics ma ARO, używa Defensive Hacking, ok, ale teraz najlepsze - ma ARO tylko do hakera inicjującego! Z nim ma Face to Face Rolla, ale drugi (albo i więcej) nasz haker ma Normal Rolla! Czujecie ten dreszczyk na światłowodach?
EDIT: Jeszcze co do hakowania z TO Camo - jak najbardziej czerpiemy korzyści z Combat Camouflage! Czyli, gdy hakujemy z formy markera, mamy Normal Rolle i dopiero potem ewentualną odpowiedź przeciwnika.
Powiem więcej - EVO Repeater. Mamy to na stole, robimy Coordinated Hacking, poprzez EVO Repeatera pomaga nam zespół na orbicie i używamy Support Programu, np. Icebreaker, który obniża BTS celu o połowę. Srogie -6 BTS Anathematicsa nie wygląda już tak srogo obcięte do -3 prawda?
Ogólnie polecam wgłębić się w temat EVO Repeater'ów tutaj. Ja z pewnością nabedę Proboty Alephu
Podsumowując - jeżeli Twój przeciwnik wystawia 2 hakerów, to wiedz że coś się dzieje...
Offline
Wszystko pieknie i cudnie, zgadzam sie - jest tylko jeden minus - ZoC hackerów to 8 cali... Tu pieknym motywem sa Markery u Nomadow - parabolicznie strzelany Reapeater... ;]
Offline
Sure, ale przecież wspomniałem o hakerze w TO Camo i Infiltracji, prawda? Zaczyna na środku stołu, Move + Move daje 8" ruchu + 8" ZoC...
O hakerach z Combat Jumpem to już nawet nie wspomnę
Offline
wszystkim zainteresowanym hakowaniem polecam.. niezwykle plikożerczego i mrocznego ALBAŃSKIEGO WIRUSA ]:>
"Jestem albańskim wirusem komputerowym, ale z uwagi na słabe zaawansowanie informatyczne mojego kraju nie mogę Ci nic zrobić.
Proszę, skasuj sobie jakiś plik i prześlij mnie dalej."
btw: sorry za off top
Offline
Dodatkowo hackera masz jednego na stole, czasami 2 więc ciężko jest nim coś ugrać.
Offline
Ja wiem jak to wygląda teraz Ja tylko chcę, żebyście poczytali i zastanowili się czy przypadkiem zamiast 3 HMG na stole i hakera na doczepkę, nie ma innych rozwiązań... Szczególnie gdy naprawdę poczytacie o EVO Repeaterach, które nie służą tylko do hakowania HI...
Wtedy nawet Cutter na stole nie wygląda tak demonicznie ]:->
Offline
Tylko że 3 razy HMG rozwiązuje większy zakres problemów niż jeden hacker za 100p.
Offline
Asar napisał:
Tylko że 3 razy HMG rozwiązuje większy zakres problemów niż jeden hacker za 100p.
true story
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-06-15 12:08:01)
Offline
No luudzie no... Gdzie ja napisałem, żeby brać koniecznie jednego hakera za 100p. ?
Dlaczego zamiast 3 HMG i słabego hakera, nie wziąć 2 HMG, 2 hakerów i EVO Repeater?
HMG nie zawsze jest odpowiedzią na wszystko - 15 BS + 3 za zasięg HMG to faktycznie 18 BS. Ale TO Camo w Coverze to -9 BS i +3 ARM...
Ogarnijcie się czy coś
Offline
a czym ja mam Cię (zielony) blacku hakować? chyba kalkulatorem
Offline
black, czemu wkluczasz z dyskusji graczy Ariadny ?
Offline
Bo raczej nie spotykasz hackerów Ariadny (najemnicy only). Druga kwestia - nie za wiele jest u nich modeli, które można hackować... ;]
Offline
Ale gracze mogą chcieć się wypowiedzieć!
Offline
Męczycie żółwia...
Offline
Teenage Mutant Turtles też nie umieli hakować, no chyba że ta słodka reporterka
Offline
NIE PRAWDA! DONATELLO PORAFIŁ! ;]
eeee - i chyba starczy tych off-topów.
ADMIN: True
Offline
Sam wystawiam hakera w camo z infiltracją i takimże repeaterem. Kłopot polega na tym, że zazwyczaj... nie ma nim co robić, może poza hakowaniem samolotu skoczkom. Po prostu gramy jeszcze za prosto i taka finezja nie ma zastosowania na stole. A punkty kosztuje...
Uważam hackerów za fantastyczną komplikację gry i broń ostatecznej zagłady, ale w praktyce sam nie bardzo wiem co mam tym robić. A chciałbym coś móc...
Przyłączam się do apelu Blacka - ogarnijcie się panowie, niech nasi hakerzy mają co robić!
Offline
Ariadna nie potrzebuje komputerów, mamy spódniczki i miecze ;P
EDIT:
Można hackować modele z Cubem?
Ostatnio edytowany przez vanTroff (2011-06-15 14:48:24)
Offline
Prawie wszystkie modele mają Cuba. Można
Ostatnio edytowany przez Baal (2011-06-15 14:51:01)
Offline
Baal napisał:
Prawie wszystkie modele mają Cuba. Można
Nie do końca:
Used to hack T.A.G.s, Remotes (REM), Heavy
Infantry (HI), Doors, and Security/Data targets. It is also used to perform
cyberattacks against other Hackers
Offline
Cube ma znaczenie tylko przy kampaniach oraz przy broni CA Sepsitor - można jej używać tylko na modelach z Cubem.
Hakować można tylko to, co przytoczył w cytacie Asar, oraz rzeczy w stylu AD i Guided Ammunition.
Offline
Black wiesz co przeczytałem zasady hakowania i dalej uważam że hakowanie jest takie sobie jeśli chodzi o rozgrywki jakie prowadzimy. Cały czas zapominamy o tym że w tą gra lepiej jest grać na scenariusze a nie anihilacje, jak robimy to cały czas.
Offline
Gdyby kogoś zainteresowały moje wypociny na temat Uber Hackingu to popełniłem o tym tekst na łamach bloga Posthuman Diary
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zacny artykuł
Offline
Ładne, nawet wyczerpujące, ale chyba zabrakło w nim jednej mocnej nowinki - da się podejść markerem/hakerem i z jego hacking device zainicjować hakowanie innym modelem na stole i np. zdemobilizować TAG-a nie wychodząc wcale spod markera! A że nie widać co jest pod którym markerem, to bieganie np. 3 po stole doprowadzi przeciwnika do szału. EVO jest mega, zgadzam się z Blackiem! Autor pomylił się w jednym miejscu - jeśli zainicjujemy coordinated hacking to EVO nic nam nie daje. Jego opcja Support Hacking działa inaczej (np. omija "przydziały" do Combat Grupy), bo tylko jeden model wykonuje rzut, ale powiększony o +3 za każdego hakera, który wydał rozkaz. Coordinated hacking pozwala na wykonanie do 4 niezależnych rzutów jednocześnie (w tej samej combat grupie!), ale niczyje staty się nie zmieniają.
EVO pomaga też bronić się przed Guided Missile Launcherami. Hacker z EVO na plecach, który "zrzucił" pocisk, automatycznie hackuje kolejne strzały odpalane z tego samego obserwatora. Żeby to obejść, trzeba ponownie namierzyć cel Forward Obserwerem!
Offline