Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2011-04-12 00:40:41

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Losowy scenariusz/misje

Na oficjalnym forum I znalazłem coś co nazwano tam "Mission Roulette" - http://www.infinitythegame.com/infinity … 7&id=33261 - pozwoliłem sobie przetłumaczyć i zamieszczam poniżej... Ogólnie to chętnie zobaczyłbym jakieś pomysły, by tabelka rozrosła się z K6 do K20 np. Druga kwestia, to może powoli zaczelibyśmy stosować te misje, zamiast dotychczasowej - Kill'em'all? ;]

Kolejny mały pomysł - mam w planach przygotowanie kart z misjami, tak, że zamiast rzucać gracze ciągneli by karty misji. W przyszłości zastanawiam się także nad pokombinowaniem na kartami "losu"(?), które pozwoliłyby na pare chwil (tura? order?)  "dopalić" jakąś jednostkę - co mogłoby nadać odrobiny filmowego klimatu.

Czekam na opinie i chętnie potestowałbym to w praktyce na najbliższym WW.

Losowe Misje

Rozstawienie:

Normalne zasady inicjatywy i rozstawienia

Selekcja misji:

Po rzucie na inicjatywę i rozstawienie (zanim modele zostaną rozstawione na stole) obydwaj gracze losują misje z tabeli poniżej, by ustalić swoje Głowne i Poboczne zadania (2 rzuty). Rzuty należy wykonać w tajemnicy.

Rzut K6:

1 - Ofensywa
2 - Blokada
3 - Likwidacja
4 - Triangulacja
5 - Zwiad
6 - Zdobycie Informacji


1. Ofensywa

1 VP jeśli żadna z Twoich jednostek nie znajduje się w Twojej strefie rozstawienia na końcu gry,
1VP jeśli przynajmniej 1/2 Twoich jednostek jest napołowie stołu zbliżonej do strefy rozstawienia przeciwnika  na końcu gry,
1VP jeśli jedna ub więcej z Twoich jednostek znajduje się w strefie rozstawienia przeciwnika

2. Blokada

1 VP jeśli na końcu gry, w Twojej strefie rozstawienia nie znajduje się żadna wroga jednostka
1 VP  jeśli na końcu gry, żadna z jednostek wroga nie znajduje się na połowie stołu bliższej Twojej strefy rozstawienia,
1VP jeśli Twoje jednostki nie zaczeły uciekać.

3. Likwidacja

1 VP za zlikwidowanie Porucznika (LT) przeciwnika,
1 VP za zlikwidowanie najdroższej punktowo jednostki przeciwnika na stole (wliczając w to markery),
1VP za zlikwidowanie specjalisty (doctor, hacker lub inżynier). Przyznawany jest tylko 1 VP, niezależnie od ilości zlikwidowanych specjalistów. Jeśli wroga armia nie ma na stanie specjalistów, HI, TAG lub REM mogą posłużyć do zdobycia 1 VP.

4. Triangulacja

1 VP za rozstawienie każdego namiernika bombardowania orbitalnego w odległości 10" od rogu stołu. Maksymalnie można zdobyć 3 VP. Tylko 1 namiernik może zostać rozstawiony w Twojej strefie rozstawienia, pozostałe muszą zostać umieszczone w strefie przeciwnika.

Namierniki bombardowania orbitalnego - każdy model w Twojej armi przenosi jeden namiernik. Rozstawienie namiernika jest identyczne jak podłozenie miny. Namiernika nie można zniszczyć i nie może on eksplodować.

5. Zwiad

1 V za "zmapowanie" strefy rozstawienia przeciwnika,
1 VP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do 50% wrogich jednostek (ilość modeli, nie ich koszt),
2 VP jeśli na końcu gry Twoje jednostki posiadają LoF do wszystkich modeli przeciwnika.

Mapowanie - short skill, wymaga normal roll na WIP. Generuje ARO, nie można użyć go w ARO. Model, który próbuje użyć tej umiejętności musi znajdować się w strefie rozstawienia przeciwnika.

6. Zdobycie Informacji

1 VP za każdy Cube/dokument zebrany z nieprzytomnego/martwego modelu przeciwnika - maksymalnie można zdobyć 3 VP. Modele które nie posiadają Cube'a mają przy sobie dokument - każdy model posiada tylko jeden Cube/Dokument. Zebranie Cube'a/dokumentu wymaga short silla, wykonuje się go poprzez normal roll na WIP. Umiejętność ta generuje ARO, nie może być wykorzystana w ARO.


Czas gry

gra trwa 4 tury (tura, to dwie zmiany graczy) - misje ujawnia się na końcu i podlicza się wtedy VP.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#2 2011-04-12 11:06:17

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Losowy scenariusz/misje

jarv napisał:

W przyszłości zastanawiam się także nad pokombinowaniem na kartami "losu"(?), które pozwoliłyby na pare chwil (tura? order?)  "dopalić" jakąś jednostkę - co mogłoby nadać odrobiny filmowego klimatu.

Hmm... nie uważasz Jarv, że Infinity już jest dopalona dzięki możliwości władowania wszystkich orderów w jedną postać??


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#3 2011-04-12 11:21:55

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Losowy scenariusz/misje

True. Ale wez pod uwage, ze mozna przy pomocy takich kart fajne randomowe sytuacje wprowadzic ;] Zrobie, przetestujemy, zobaczymy - nic nie tracimy na probie ;] A jak kwestia scenariusza?


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#4 2011-04-12 11:33:28

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Losowy scenariusz/misje

Podoba się, ale trzeba przetestować w praktyce jak sam wspomniałeś


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#5 2011-04-12 12:29:40

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Losowy scenariusz/misje

Rozdział vp w ofensywie ma poważnego buga moim zdaniem (lub wording jest niejasny). Czy model, który doszedł do strefy rozstawienia przeciwnika spełnia jednocześnie 2 i 3 kryterium przyznania vp? Z opisu wynika, że nie, a to generuje taką oto paradoksalną sytuację:

Mam 5 modeli w armii. 4 stoją na połówce przeciwnika, jeden w jego strefie rozstawienia: zdobyłem 3 vp (bo nie mam nikogo u siebie, co najmniej połowa jest na połówce przeciwnika przed jego strefą rozstawienia, 1 lub więcej modeli dotarło do strefy rozstawienia przeciwnika).

Jeśli dotrę wszystkimi modelami do strefy przeciwnika (co jak się domyślam jest najtrudniej zrobić) zdobywam tylko 2 vp (kryterium pierwsze i trzecie w aktualnym sformułowaniu).

Nawet jeśli model zdobywający vp w strefie rozstawienia przeciwnika zdobywa punkty jako część większości armii, która znajduje się nie na swojej połowie stołu (bo tak chyba poprawnie powinien być zdefiniowany drugi warunek zdobycia vp) to i tak dotarcie całą armią do strefy rozstawienia przeciwnika daje tyle samo punktów, co doprowadzenie jednego gostka.

Ewidentnie brakuje:
- dodatkowego vp za doprowadzenie co najmniej połowy starting pointów modeli do strefy oponenta;

Ha jarv, masz błąd w tłumaczeniu: drugi warunek vp to" "połowa starting pointów na połowie przeciwnika", tak jak pisałem wcześniej ("1 vp for at least 1/2 of your army starting points cost across the center line at game end"), a nie "na połowie przed strefą rozstawienia przeciwnika".

W aktualnej wersji granie superagresywne opłaca się mniej niż granie zachowawcze z ryzykowaniem jednym modelem. Z punktu widzenia poziomu trudności zadań i nagród za nie, to nielogiczne.

Bardzo dobre jest natomiast przyznanie punktu za opuszczenie własnej strefy, bo jak ktoś rusza po drugie kryterium całą armią to z automatu spełnia pierwsze i ma 2vp, jak się zagapi i kogoś zostawi, to zdobywa tylko 1 vp.

Reszty nie czytałem pod tym kątem, ale jak coś znajdę, to się odezwę.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-04-12 13:30:18)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#6 2011-04-12 13:03:37

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Losowy scenariusz/misje

Wording jest lekko skopany, bo o wiele prościej jest napisać "na połowie przeciwnika".
I faktycznie, punkty są za połowę swojego początkowego stanu punktowego, a nie połowę modeli.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#7 2011-04-12 13:28:52

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Losowy scenariusz/misje

Napisałem w sprawie 4 vp condition do corvus-belli, zobaczymy co odpowiedzą. Ale ten brak niestety jest dość rażący i psuje balans (choć za często penie się go nie spełni, ale tak to nikt nigdy nawet nie spróbuje, bo nic za taki superwyczyn nie ma).


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.inib2009.pun.pl www.siedmiumistrzowmiecza.pun.pl www.motoryzacjaif1.pun.pl www.tstramwaj2.pun.pl www.esg.pun.pl