W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Troszkę okrojone te możliwości. Jeśli tylko zwiększymy format to rzeczywiście 16:00 to za późno. Jeśli natomiast przyjąć, że zmienimy zasady i będzie więcej droższych punktowo modeli, a w konsekwencji mniej battlowego przesuwania klocków (do tego bez trayów ) to czasowy aspekt patrolu przestanie być aż takim problemem.
Jestem za wprowadzeniem (ale rozsądnym) jednostek cięższych; jak w UK/US na patrolach takie coś daje radę, to czemu miałoby nie podziałać u nas? - terminatorzy i załogi Lemanów wszystkich krajów, łączcie się!
Offline
nie no, dla mnie dopuszczenie pojazdów powyżej 33 armora wciąż nie jest ok, pomimo waszych argumentów. Bo:
- jedyną armią, której zależałoby na takich pojazdach to gwardia. Po co wprowadzać ograniczenia punktowe, żeby 2 valkyrii nie było, skoro ich po prostu nie będzie, bo będą przekraczały pancerz. Banewolf też jest niepoważny na patrolu, to samo leman z battle cannonem, czy 5 plasmami. Gwardia ma potężny codex, wystarczą im chimery, dziesiątki weapon teamów, veterani po 4 plazmy itp kwiatki, którymi wygrywa się turnieje w polsce nie tylko na 600 pkt.
-drugią armią, która mogłaby z tego skorzystać, są marines, ale chcecie im jedyny mocny wybór z heavy zbanować, bo vindicator to już dla was za ciężki, i placek z siłą 10 to nie fair. A 5 plasma cannonów na jednym typie z 14 (!!) z przodu jest ok? Dlatego konkluzja - po prostu nie ma sensu nie ograniczać pojazdów. Jedyna rzecz, którą bym uznał, to drop pod - to pojazd, który jako on sam jest w połowie zniszczony już jak spada, jego storm bolter nie czyni wiosny, a lądowanie w pierwszej turze na twarzy przeciwnika jest bardzo obosieczne, jak wielu graczy już sprawdziło. Podsumowując:
-B angele - na patrol i tak wystawiają same rhino i razory, zero strat.
-Chaos daemons - no nie mają tak czy siak, soul grinder pomijam.
-Chaos marines - nikt tym nie gra tak czy siak ;p ale i tak rhinosy wystawiają.
-Dark eldarzy - to i tak spam reaverów, nie wiem czy ravager się mieści w 33 ale jego brak też by był miły.
-Eldarzy - falcon z fortuną, proszę nie.
-GK - po co tam w ogóle jakieś pojazdy na patrol
-Gwardia - dla tej armii >33 to ogromny boost, i nie ma to sensu, veterani w chimerach to i tak mega silny unit.
-Necroni - nikt tym nie gra, a że monola nie mogą to raczej wiadomo.
-Orkowie- i tak lecą na samych wartrukkach i buggies.
-Marines- wystawianie windy byłoby zbyt silne, reszta nie ma sensu, chyba że tesco predator.
-Wolfes- same razory tak czy siak, a w heavy....to tam coś jest oprócz long fangów?
-Tau - Nie chcemy hammerheadów.
-Tyranidzi - ach te ich pojazdy.
-Witchki - no nie wiem czy jest ktokolwiek, kto by chciał zobaczyć organki na patrolu.
Jasno widać, że jedyna armia korzystająca tak naprawdę z >33 to gwardia, a faworyzowanie to można sobie zostawić na mecze piłkarskie.
Punkty do przemyślenia; miałem wrażenie, że jeżeli dodamy 100 punktów, to czas gry się praktycznie nie wydłuży, ale nie jestem tego pewien.
Sloty myślę, że naprawdę świetne będą te co podałem, z wymiennymi dwoma elitami na jedną elitę jeden heavy - koniec górek long fangów.
I tak naprawdę, po co wam ten pojedynczy model z poza zasad patrolu (biorąc pod uwagę, że nie może być to pojazd >33)? Podajcie po prostu co byście chcieli wystawić, że tą zasadę forsujecie. Bo skoro brak imiennych, to mnie nie kręci kapitan marines tak czy siak, nie jest dla mnie tak ważne mieć ziomka 2+/3+ relic blade.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-26 14:40:29)
Offline
Patrol od godziny 17:00. W piątki jest WW więc nie ma ryzyka, że za późno się skończy a jest pewnie kilka osób, które nie przychodzą bo 15-16 to za wcześnie.
500 punktów.
Tylko Troops i Fast Attack (piechota, motory, ścigacze, itp.) - patrolu nie przeprowadzają generałowie, powolne drednoty, oddziały z ciężkim uzbrojeniem typu missile launcher, czołgi.
Offline
Patrol nie może być na WW. Po pierwsze ja nie będę dłużej zostawał, żeby go prowadzić a po drugie WW jest po to żeby sobie towarzysko pograć, a patrol zajmuje jednak miejsce.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Xyxel napisał:
Patrol od godziny 17:00. W piątki jest WW więc nie ma ryzyka, że za późno się skończy.
NIE! NIE! NIE!
Sklep jest zamykany o 19.00 i patrol ma się skończyć do tego czasu!!!
Nikt nie będzie siedział specjalnie po pracy żeby pilnować patrolowiczów
Offline
może ja czegoś nie widzę, ale independenty chyba mozna wystawiac?
Co do formatu to 650/700 pkt i zaczynac o 15:30. Pancerz pojazdow? JA mowie - dajcie 34 a nie 33
Offline
to teraz się każdy burzy żeby wystawić swoją ulubioną jednostkę. Jestem za dopuszczeniem wszystkiego, na pełnych slotach. Jeżeli na większe punkty wszystko jest w miarę zbalansowane, to czemu na mniejsze by nie było? obcinanie pojazdów dowala gwardii, monstrousów tyrki, 2+ save'a marines, itd...
Offline
A co powiesz jak na kolejnym patrolu dostaniesz ode mnie wave serpent, z eldradem i 6 herlakow w srodu?
Co najlepsze, jest to w pelni zgodne z zasadami patroli. Sadze ze pojazdy 12 12 10 sa ok na patrole, nie tylko ze wzgledu na eldarskie czolgi, ale ze wzgledu na wszystko. Dalej tych najbarddziej przekozaczonych rzeczy nie wystawisz
Offline
ile to jest punktów i co poza tym będziesz miał w rozpisce? 1 przegiętą jednostką bitwy nie wygrasz...
Offline
Kilka słów wyjaśnień:
- Valki/Vendetty MOŻNA wystawiać na obecnych regułach - <34 AV obowiązuje tylko HS
- Independenty są ok, o ile nie są to imienni (Mephiston anyone? A GK dopiero pokażą co potrafi one-man army)
- tłumaczenie, że coś jest be, bo i tak są przecież inne dobre opcje albo że wszyscy grają i tak tym a tamtym jest komiczne - grają, bo akurat tym tylko mogą.
- okrajanie HS tylko ze względu na pancerz/woundy jest odrobinę krzywdzące. Są jednostki zdecydowanie silniejsze (akurat nie tylko w HS), które tak czy siak się prześlizgują pod zasadami (osławione Longfangi?) i łoją, a inni nie mają nawet czym odpowiedzieć (bo zasady zabraniają).
- odnośnie wep; ja ci tam nie wróg S10, niech będzie i 20, ale przyznać trzeba, że gdy pół armi wyparuje od celnego strzału z takiego klocka to powstaje pewien niesmak. To jak zabawa w orła i reszkę, tylko tu się liczy kto zacznie; mój pierwszy strzał - wygrywam, twój - przegrywam.
- odnośnie samej IG; ma piechotę, która jest młócona zarówno w WW jak i strzelaniu (max. 3 plazmy, drogi Moździerzu, nie 4 to raz; dwa to to, że Veterani przyciągają ogień jak magnes opiłki, trzy BS 3 na większości to połowa strzałów w błoto), i ciężkie czołgi których nie może wystawić(tak btw. i tak z 10/11 max. pancerza na tyle...). A pomiędzy zieje pustka. Czy mam coś na poparcie tego? Tak. Mówisz - weapon teamy - ok. ale one schodzą na instant death już od byle Assault Cannona - jedna celna seria i sqad paruje. Mówisz - Veterani w Chimerach - no cóż, jest to jedyny transport IG; to tak samo jakby się wściekać, że Marinsi jeżdżą w Rhinosach (a BA to już nawet na 18'!!); i znowu mówisz o, przynajmniej patrolowo, magnesiku na pociski. A że Av na boku to 10 (a praktycznie wszystkim udaje się jakoś strzelać w ten bok, nie wiem jak się to dzieje) to Chimery szlag trafia (co zresztą dowiedziono choćby na wczorajszym patrolu)
Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-03-26 15:44:03)
Offline
Jezu, proszę o moderację tego tematu, bo ludzie takie farmazony walą, że dynia mała, a do niczego to nie prowadzi.
Xyxel to w ogóle dojechał z takimi pomysłami, że na chwilę obecną nawet komentarza nie umiem sklecić na serię tak dennych pomysłów.
34 pancerz - NIE. Albo od następnego patrolu proxuje SW i lecę na 10 long fangach. Ludzie, ograniczenie do 33 nie jest dlatego, że pojazdy z 34 są UBER silne, tylko po to, żeby nie potrzebny był MISSILE LAUNCHER DO ICH ZABIJANIA. pojazdy z 11 ściągasz z siłą 5, I O TO CHODZI. Jak dalej nie czaicie, to zagrajcie sobie grę, gdzie jedna strona ma maks siłę 5, a druga pojazdy z 12 z przodu. Może wtedy empirycznie doświadczycie tego, co próbuję wam słowami wytłumaczyć. pojedynczy save na 2+ proszę bardzo, ALE NIE POJAZDY.
A o moderację proszę a propo tej wspaniałej bardzo budującej wymiany zdań w stylu "ja ci to wystawię!" "a ja ci to tym rozwalę w jedną turę!".
EDIT do matrixa: to dlaczego rozpiska na chimerach z weteranami w środku rozwala na tylu turniejach, na dowolne punkty? Dlaczego gwardia jest w non stop w TOP ligi polskiej WH40k? Poza tym gadasz ślicznie o wszystkim innym, a cały czas omijasz lemana z 5 plazmami.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-03-26 15:54:17)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Dobra... koniec tematu... Myślę, że Maćkowi nie chodziło o ten typ dyskusji.
Od tej pory proszę tylko klikać na ankietę zamieszczoną na górze.
Pozwoli nam to określić czy zmienić czas rozpoczęcia patrolu, a zasady przemyśli i zmodyfikuje Maciek.
Offline
dyskusja jest jeszcze w miarę merytoryczna, spokojnie Moździerz ma chyba, podobnie jak ja, skłonność do wrzeszczenia na wszystko co idzie nie po jego planach i większość inaczej myślących
Co do pancerza to ograniczenie go nie wpłynie na zmniejszenie liczby missile launcherów - będzie tylko bardziej skuteczny. Na większych turniejach nie ma go, ponieważ ludzie mają pojazdy z WIĘKSZYM pancerzem, przez co są one nieskuteczne...
a gwardia na turniejach miażdży z tego samego powodu co SW - w armii typu min/max mają za dużo wszystkiego żeby się to dało wystrzelać/ zaszarżować zanim oni ciebie odparują.
no i co do placków demolishera - mogą na raz zniszczyć 1 pojazd, tudzież kupkę piechoty (np long fangów), więc nie zabiją połowy armii... no i są skuteczną kontrą na spam ML.
Offline
ale obecne zasady /o ile te / są obecne/ są ok- jedyny "-" to 15:45....... Wrocław sotro znów rozryli i.... komunikacja szwankuje.... tu w stronę 16 ukłon ale z zachowaniem punktualności.... to o 16:10 góra da się wytartować..
Offline
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na forum postanowiełem się przywitać:
"... eat.... consume.... devour them all.... "
OD jakieoś czasu tu zaglądam ale tym razem postanowiłem napisać, jako że zamierzam zacząć uczeszczać na patrole w
Bolterze. Osobiście jestem zwolennikiem, oficjalnych turniejowych rozwiązań. W UK większość patroli na jakich bywałem odbywała się wedlug zasad GW:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … 40,000.pdf
Dla mnie osobiście patrol, służy do sprawdzenia różnych taktycznych rozwiązań chłopców do bicia (czytaj troops), chociaż przyznam że małe trurnieje na 1000-1250pkt są dobrym testem dla większych kozaków.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Przeczytałem te zasady i to są zasady z Boltera z dwoma wyjątkami:
a) gramy na 600, a nie na 500
b) mamy 6 scenariuszy do wyboru, a nie 3
a no i możemy wystawiać modele z większą ilością Wound'ów niż 2 (jeden model HQ na specjalnych zasadach)
Offline
vaklirie/vendetty oraz dredy wchodzą na patrolik bez problem o ile dobrze czytam?
Offline
cavalierdejeux napisał:
Przeczytałem te zasady i to są zasady z Boltera z dwoma wyjątkami:
a) gramy na 600, a nie na 500
b) mamy 6 scenariuszy do wyboru, a nie 3
a no i możemy wystawiać modele z większą ilością Wound'ów niż 2 (jeden model HQ na specjalnych zasadach)
i można mieć na jednostkach spoza HS pancerz z każdej strony <13 (a nie tylko <33 łącznie)
a cała tu dyskusja jest dlatego, że ci co obecnie chodzą na patrol uważają że trzeba coś zmienić, bo wygrywa non-stop jeden schemat armii (czyt: wepchnij tyle ML ile się da, a jak jesteś SW to już w ogóle).
Offline
ale podniesienie ptsów tu nic nie pomoże..... prędzej przycięcie limitu na 0-1HS albo max 7S ewntualnie 2-4 dla troops... jedka w erze dominacji SW/IG miski przy takich ograniczniach są straszne....
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Zakazać ML na próbę i już
Offline
jesteście trochę zbyt bezpośredni - proponuję po prostu dopuścić jednostki, które są dobre przeciwko ML - bo aktualnie ML można zniszczyć wszystko, co można na patrolu wystawić. Potrzebny jest 2+ save/większy pancerz/więcej toughness (czyli monstrous) żeby nie dawały ID...
Offline
To nie takie głupie z wywaleniem ML To co, max siła broni to 7? Na każdą piechotę i pojazd 33 starczy.
Ja bym dodatkowo pozwolił na deep strike. Dzięki temu long fangi nie byłyby tak uciążliwe dla armii, które nie mają drop podów. Hmm.. To prawie wszystkie armie Skoro prawie każdy mały patrol marinesów jest osłaniany przez Battle barge'a z oddziałami gotowymi na desant, to czemu nie przyjąć, że jump infantry z innego patrolu ich przeciwników nie nadleci z pomocą po usłyszeniu SOS.
Offline
poszerzając twoje myślenie czemu w obozowisku niedaleko ma nie stać Land Raider będący w czasie napraw? tudzież oddział termosów ma nie być na owej barce...
Offline
No ok. Max siła 7, i co wtedy?
Gwardia i Orki (choć sam nimi gram) dostają przewagę w postaci tego że mają Auto Cannony. To też trochę niesprawiedliwe, bo SM w tym momencie mogą wystawiać tylko plasma guny które są bardzo drogie, a wiadomo że samymi Heavy Bolterami 11 pancerza nie zawojujesz... Wg mnie 1 Heavy Support to lepsze rozwiązanie, albo w ogóle nie zmieniać zasad.
Offline
No to może max siła 6? Mogę tak schodzić jeszcze do 5
A jakie argumenty przemawiają przeciw powszechnemu deep strikeowi? Co jest gorsze od dreada z heavy flamerem?
Offline
Zakazanie rakiet jest średnie, bo chciałem was powiadomić, że marines mają zupełnie ciekawą alternatywę - darmową multimeltę. Raczej ograniczenie - maks 2, 3 lub 4 bronie strzeleckie z siłą 8 (do ustalenia) - 4 rakietami świata nie zwojujesz, szczególnie, że zwykle jedna nie trafia statystycznie. A że gwardia ma autocannony - i tu właśnie słusznie zmasakrowałeś wszelkie farmazony jakie sadził matrix na temat gwardii i tego, że bez pojazdów z armem 12 z przodu jest niegrywalna i przegra wszystko. A orkowie to i tak tak niezbalansowana armia na patrolu, że albo trzeba byłoby rzucić serię zakazów (spam puszek won!) , albo olać to.
Offline
Może najlepiej w ogolę zakażmy używania "siły" Deepstrike czemu nie, w sumie nie wiem czemu dotychczas był zakazany.
Offline
Zagrasz se z dark eldarami fali w deep strike'u to się dowiesz, czemu był zakazany LoL
Offline
No dobra dobra... Ja bym nic nie zmieniał i tyle. Jest dobrze!!
Offline
Ja wiem, że jest dla Ciebie dobrze, bo grasz najsilniejszą patrolową armią i najłatwiej ci wygrać Ale nie o to chodzi w tej dyskusji, więc albo coś wprowadź, albo ją pomiń.
Offline
Dark elfy mają tylko scourgy, jetbiki i hellionów w sensownym DSie. Pojazdy od biedy też mogą, ale bez Duke'a Sliccusa nie można z nich wysiąść po DSie (czyli też strzelić oddziałem), więc poza DSowaniem Ravagera nie ma specjalnie sensu.
Także proponuję to w czystych intencjach
Offline
Wystarczy zmienić misje na patrolu, tak żeby nie premiowały ML spamu.
Edit. Albo wzbogacić stoły o wyższe covery - mam wrażenie że zawsze gra się na symetrycznych patelniach. Jedynym urozmaiceniem był jak dotąd losowy stół z zabudową miejską : )
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2011-03-27 11:29:13)
Offline
A propos modyfikacji scenariuszy: Trzeba wywalić scenariusz nr 6
Offline
proponuje najprościej - dopuścić wszystko i zobaczyć jak to będzie. jak będzie źle to się zrobi burzę mózgów co by zmienić/ czy może wrócić do tych starszych zasad.
Offline