Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2015-07-28 22:54:18

Duderson

http://i.imgur.com/gZjTx.png

Zarejestrowany: 2013-07-24
Posty: 314

Turniej "Ogniem i Mieczem" 15.08.2015 sobota

Witam!

W imieniu wrocławskiej ekipy OiMowej mam przyjemność zaprosić Was na nasz mały turniej.

GRAMY NA POTOP!!!!



Miejsce: Sklep Bolter Ul. Sokolnicza 7/17 (pawilon 31) 53-676 Wrocław
Data: 15.08.2015 sobota
Start: 11:00
Sędzia: Duderson - grający przy nieparzystej liczbie graczy.
Wpisowe: 15 pln do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter
Limit miejsc: 28 osób

PLAN TURNIEJU:

Zapisy 10:30-11:00
Początek turnieju 11.00

Bitwa 1 11.00 - 13.00
Bitwa 2 13.15 – 15.15
- Ewentualna przerwa na pizzę i inną strawę -
Bitwa 3 15.30 – 17.30
Podsumowanie turnieju zaraz po zakończeniu ostatniej bitwy

UWAGA: Bardzo proszę o punktualne przybycie i nieprzeciąganie bitew, żebyśmy zdążyli zmieścić się w czasie. Jeżeli ktoś nie skończy żadnej swojej bitwy o czasie, otrzymuje 3 punkty karne

Regulamin:
1. Turniej klasy lokalnej.
2. ZGŁOSZENIA
Za wcześniejsze zgłoszenie się na turniej, do dnia 14.08.2015 do godz. 20:00 na adres: dudersonmaupainteria.pl
wraz z podaniem swojego imienia, nazwiska, nicku, armii oraz składu podjazdu gracz otrzymuje 1 Duży Punkt premii, pozwoli to uniknąć sprawdzania rozpisek przed turniejem.

3. PODJAZD
Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem" i "Potop"
Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręczniku głównym i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem oprócz konwojów. Obowiązujące rozpiski dla Polski i Szwecji są podane w podręczniku "Potop".
Obowiązuje Errata 2.0
http://oim.wargamer.pl/pl/download/pozo … ta2-0.html
errata do "Potopu"
http://oim.wargamer.pl/pl/download/pozo … rrata.html
oraz FAQ
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=27&t=5690
dostępny na stronie producenta.


Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Należy wyraźnie zaznaczyć który z tych podjazdów jest podstawowym i weźmie udział w pierwszej bitwie. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.

4. ROZPISKA
Gracze muszą przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami w podręczniku lub pdf-ach. Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.
Proszę o przygotowanie minimum jednej rozpiski na max 7 punktów siły - zgodnie z zapisami z Potopu być może będziecie zmuszeni do grania z małym podjazdem.
Rozpiski typu konwój są niedopuszczone.
5. MALOWANIE
Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego. Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
Wychodząc na przeciw nowym graczom tej jakże wspanialej gry wyjątkowo zostaną dopuszczone do turnieju armie niepomalowane, ALE musza być sklejone
Podstawki powinny być wymodelowane, samo pomalowanie podstawek nie będzie uznawane za wymodelowanie podstawek. Czy dana podstawka zasługuję na mino wymodelowanej należy do sędziego.

6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
- obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji;
- na turnieju gramy modelami z Ogniem i Mieczem, granie modelami z innej gry jest niedozwolone; nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych;
- WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
- gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc.) otrzymuje premię 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej;
Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.

7. ZASADY DODATKOWE
Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).
Przy różnicy co najmniej trzech punktów siły pomiędzy graczami (po wyborze scenariusza i umocnień polowych) słabszy gracz może wybrać co trzeci efekt zamiast go losować. Czyli przy różnicy 3PS można wybrać jeden efekt, przy różnicy 6 PS dwa , itd.

8. ELEMENTY TERENU
Makiety wystawiamy wg zasad Wspólnego Wystawiania Terenu.

9. PUNKTACJA
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.

-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
+13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)

O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty.

12. KULTURA GRY
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą honorowane karniakami wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia)

13.
NAGRODY:

- Prestiż, lans i bans
- DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi Wargamera <= Dukaty Elektroniczne
- Oraz pieniądze z wejściówek do podziału dla zwycięzców i wydania w sklepie Bolter

DODATKOWE PUNKTY:
+1 ZA ZGŁOSZENIE (i rozpiskę na czas)
od 0 do 1 ZA WYSIWYG
od 0 do 1 za pełny WYSIWIG (kałkany na jednostkach doborowych w armiach które ich używają, analogicznie z arkebuzami itp.)
od 0 do 1 ZA POMALOWANĄ ARMIĘ
Wg zasady: armia pomalowana co najmniej 50% +0,5DP, całość +1DP.
+1 PRZYGOTOWANIE DO TURNIEJU, czyli posiadanie sprzętu niezbędnego do gry: miarka, kostki, znaczniki rozkazów, dowolne znaczniki amunicji i ran (mogą być kostki k6 w dwóch kolorach, ale żeby dostać punkt, muszą być), inne znaczniki wymagane w danej armii (np. znaczniki dezercji w HRE)


Zapraszamy!

Offline

 

#2 2015-08-05 00:35:44

Duderson

http://i.imgur.com/gZjTx.png

Zarejestrowany: 2013-07-24
Posty: 314

Re: Turniej "Ogniem i Mieczem" 15.08.2015 sobota

Lista zgłoszeń:
1. Duderson
2. Maciej S.
3. Masakrator
4. Diabeu

Ostatnio edytowany przez Duderson (2015-08-13 19:03:36)

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.foruminformatyczne.pun.pl www.craftujemy.pun.pl www.finanse.pun.pl www.czarny-lew.pun.pl www.psychologiaogolna.pun.pl