W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Kilka pytań o nowe zasady:
Superjump i wykładanie min.
Czy można wyłożyć minę podczas skoku, w powietrzu?
Sytuacja jak niżej, legalna, czy nie?
Czy ma znaczenie, czy jesteśmy w styku podstawką, czy wystarczy sylwetka (jak przy chain rifle np.)
Coordinated order z supressive fire, legalne czy nie?
Jak jest teraz z linkiem? Coś się tutaj zmieniło?
Czu Moraci (religious, veteran) mogą nadal działać w linku podczas LoL albo Retreat?
Jak to dokładnie jest z tym mierzeniem podczas ruchu linkiem,
można sobie sprawdzać podczas ruchu 8' ZoC, czy tylko na koniec rozkazu/na początku kolejnego?
Dobre uzasadnienie mile widziane.
Offline
Izwor napisał:
Kilka pytań o nowe zasady:
Superjump i wykładanie min.
Czy można wyłożyć minę podczas skoku, w powietrzu?
Sytuacja jak niżej, legalna, czy nie?
Czy ma znaczenie, czy jesteśmy w styku podstawką, czy wystarczy sylwetka (jak przy chain rifle np.)
Coordinated order z supressive fire, legalne czy nie?
Jak jest teraz z linkiem? Coś się tutaj zmieniło?
Czu Moraci (religious, veteran) mogą nadal działać w linku podczas LoL albo Retreat?
Jak to dokładnie jest z tym mierzeniem podczas ruchu linkiem,
można sobie sprawdzać podczas ruchu 8' ZoC, czy tylko na koniec rozkazu/na początku kolejnego?
Dobre uzasadnienie mile widziane.
"Super-Jump allows its user to declare other Short
Movement Skills or Short Skills (Jump + BS Attack, for
example) while jumping in the air."
Mine można wyłożyć podczas skoku w powietrzu bo jest to akcja ataku. Atak możesz wykonać w super skoku.
"In the Active Turn, the trooper can deploy the Camouflage
Marker in base contact or, if he moved, in base contact
with any part of his route. In the Reactive Turn, the trooper
must deploy the Camouflage Marker in base contact."
Jak widać musisz wystawić w base contact.
Na chwilę obecną zasady z linkami pozostają takie jak w podręczniku human sphere. Na dniach ma wyjść pdf z klaryfikacją zasad z human sphere i paradiso.
Offline
Żela napisał:
Izwor napisał:
Kilka pytań o nowe zasady:
Superjump i wykładanie min.
Czy można wyłożyć minę podczas skoku, w powietrzu?
Sytuacja jak niżej, legalna, czy nie?
Czy ma znaczenie, czy jesteśmy w styku podstawką, czy wystarczy sylwetka (jak przy chain rifle np.)
Coordinated order z supressive fire, legalne czy nie?
Jak jest teraz z linkiem? Coś się tutaj zmieniło?
Czu Moraci (religious, veteran) mogą nadal działać w linku podczas LoL albo Retreat?
Jak to dokładnie jest z tym mierzeniem podczas ruchu linkiem,
można sobie sprawdzać podczas ruchu 8' ZoC, czy tylko na koniec rozkazu/na początku kolejnego?
Dobre uzasadnienie mile widziane."Super-Jump allows its user to declare other Short
Movement Skills or Short Skills (Jump + BS Attack, for
example) while jumping in the air."
Mine można wyłożyć podczas skoku w powietrzu bo jest to akcja ataku. Atak możesz wykonać w super skoku.
"In the Active Turn, the trooper can deploy the Camouflage
Marker in base contact or, if he moved, in base contact
with any part of his route. In the Reactive Turn, the trooper
must deploy the Camouflage Marker in base contact."
Wydaje mi się ta sytuacja analogiczna do Super Jump + CC attack, wg mnie oba modele muszą być w tym czasie na powierzchni płaskiej. Idąc dalej tym tropem można by spróbować zrobić SJ + Hacking, SJ + Engineer itd, chociaż nie wiem czy takie profile istnieją.
Offline
Można bez problemu o ile mina stanie na płaskiej powierzchni dotykając podstawki skaczącego, który swobodnie może być w tym czasie w powietrzu. Nie widzę tu żadnej trudności.
Sprawa druga: jest legalne. Coordinated order stanowi, że wszyscy uczestnicy muszą odpalić tę samą kombinację skili. Label Coordinated orderu to: Attack/Movement. Suppresive fire ma Label: Attack i jest Skilem. Spełnia wszystkie warunki, jak długo wszystkie ludziki skoordynowane mają broń mogącą taki tryb strzelania wybrać.
Offline
Zielarz napisał:
Sprawa druga: jest legalne. Coordinated order stanowi, że wszyscy uczestnicy muszą odpalić tę samą kombinację skili. Label Coordinated orderu to: Attack/Movement. Suppresive fire ma Label: Attack i jest Skilem. Spełnia wszystkie warunki, jak długo wszystkie ludziki skoordynowane mają broń mogącą taki tryb strzelania wybrać.
Strona 149 podrecznika, wymienione zostały Long (ballistic) skills jak np.speculative fire, które nie moga być użyte w coordinated order ponieważ "these skills are diffrent then BS attack". Idąc tą analogią nie jest to legalne.
Offline
Ta analogia jest słaba Grasiu, bo zapis na stronie 149 odnosi się do tego, że nie można zrobić jednym modelem BS attack, a drugim Speculative.
Offline
Dokładnie jak mówi Sambor. W zasadach Coordinated nie ma słowa na temat tego czy mają to być Short Skille czy Entire Order Skille. Zapis "Skills" oznacza więc, że mogą być one dowolne.
Twój przykład Grasiu mówi o tym, że jak wybierzesz BS Attack jako część Coordinated Orderu to wszyscy muszą strzelać w ten sam sposób. Jeśli decydujesz się na Shorty, to każdy może sobie strzelać Short skillami z dowolnej broni BS jaką ma, ale nie może strzelić żadnym Entire Order skillem ani użyć broni, która nie jest BS Attack (np. postawić miny).
Z czego wynika, że jeśli wszyscy zdecydują się zrobić Suppresive Fire to wykonają Entire Order Skill/BS Attack i jest to legalne w myśl wszystkiego co napisano powyżej.
Offline
I to mi sie podba
Dyskusja na poziomie.
Mimo próby moich trików i tak nie odniosłem sukcesu...
Trza kombinować dalej...
Sory za blędy, jestem wcięty...
Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-01-17 02:00:08)
Offline
Robisz wspaniałe rysunki poglądowe Izwor!
Offline
Uups rzeczywiście. Ja chyba sobie wyzdrowieje zamiast brać się za interpretację przepisów:-) Zastanowiło mnie jedno, skoro SF jest atakiem, powinno się teoretycznie wybrać 'Spearhead'. Nie do końca to ogarniam jeszcze...
Offline
Mógłby być ilustratorem horrorów dla dzieci. Przez chwilę myślałem, że każdy będzie musiał celować w tę samą stronę co Spearhead model, ale w opisie Suppresive fire nie ma wymaganego określenia kierunku ataku, więc wychodzi na to, że każdy celuje gdzie chce, skoro nie ma celu.
Krzysiu w odpowiedzi na Twoje pytanie assault hacker chyba nie może zabić wrogiego hackera. Wydawało mi się, że programem Carboinite (Claw-3) się da, ale nie. Wszystkie programy napisane są tak, że opis mówi dokładnie co się dzieje z celem. Ktoś kto to pisał zapomniał chyba, że jednym z efektów Double Trouble jest wklepanie woundów i użycie DT w intencji autora oznacza po prostu dwa BTS role celu na każdy zdany WIP roll hackera. Jeśli DT oznaczałby jednak woundy to Carbonite zabija (mimo etykiety: Infowar), a opis Sucker Punch jest bez sensu i Exorcism naprawdę boli "leczonego" TAGa.
Wychodzi na to, że tylko programy typu Sword generują ataki AHP i może to robić zwykły hacker i hacker z plusem, a w ARO przeciwko niehackowalnemu modelowi Assault hacker czyta sobie w sieci komiksy...
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-17 09:46:39)
Offline
AHD ma do dyspozycji wszystkie programy CLAW. Użycie DT, czy Breaker ma na celu zasygnalizowanie wykonanie odpowiedniej ilości testów, obarczonych odpowiednim modyfikatorem. Ponadto, każdy program ma zapisany swój efekt. W przypadku Carbonite - wrogi Hi-tech obrywa IMM-1.
Dlaczego?
Read As Intended, oraz analogia do programu Sucker Punch, który ma wyraźnie napisane, że używa się amunicji DT i za każdy nie zdany BTS obrywa się ranę/strukturę. W zapisach programów typu CLAW nigdzie nie ma odniesienia do utraty ran/struktur. Oprócz odniesienia do DT, ale wydaje mi się, że chodzi tu o testowanie się więcej niż raz.
Read As Written doprowadziłby do tego, że taki Carbonite nie ma sensu, bo prędzej kogoś zabijemy, niż immobilizujemy, podobnie łatwiej będzie nam rozstrzelać opętanego TAGa niż go egzorcyzmować.
A posiadacz AHD jak trafia na niehakowalnego przeciwnika, zawsze może mu wbić Spotlight, a jeśli koleś ma FO to nawet może mu tego FO wyłączyć.
Offline
Nie może wbić Spotlight w ARO Samborku! Z całą resztą się zgadzam, dlatego tak napisałem jak napisałem!
Offline
Fakt. Zapomina się jeszcze
AHD jest bardzo specyficzny, ale Joaśka Pawlowa świadkiem, że dobrze zasadzony Oblivion kończy rambowanie
Offline
Witam,
Ja mam inne pytanie: jak rozróżniacie Low Visibility i Poor Visibility? Jakie przyjmujecie kryteria?
Offline
Trochę nie rozumiem Twojego pytania Damianku. Teraz grę uporządkowano i wszystkie obiekty dostały etykiety, żeby było jasne co na co działa i jakim efektom podlega a jakim nie. Poor Visibility Zone w tabelce terenu daje Dense Jungle i granat Nimbus Plus oraz Storm na terenach już pobłogosławionych traitem Low Visibility Zone (Jungle, High Mountain, Woods).
Co więc rozumiesz przez kryteria? Jeśli do własnych scenerii, to zdrowy rozsądek - ma być prawie nic nie widać, to wskazówka z Dense Jungle i Storm. Jeśli o już istniejące obiekty w grze, to powyższe i żadne inne.
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-17 12:33:36)
Offline
Naszła mnie taka rozkminka na temat min. Czy wybuchająca mina z pod znacznika Camo daje bonus Supprise shot, czyli łącznie Dodge vs. mina -6 (-3 za Supprise shot, -3 kara za dodge miny)? Czy po prostu nie ma znaczenia czy mina jest zamaskowana, czy nie z jednym modyfikatorem -3 do dodge?
Offline
@Zielarz
Tak czytam te zasady Support Bonusów z linka i nigdzie nie widzę, że +3 do BSa się nie aplikuje do Long Skilli. Jest tylko notka o tym, że +1 do Bursta nie jest przyznawane w przypadku Long Skilli. Jedyne, co mogło by to sugerować to ten zapis z Support Skills.
Support
This comprises the Discover Short Movement Skill, all Short Skills (Except Dodge) and those Long Skills the Team could perform.
Więc mój Ghulam Link Leader z granatnikiem deklarując Speculative Fire dostałby +3 do BSa, jeżeli miałbym link złożony z 5 granatników. Maybe?
Trza chyba poczekać na nowe PDFy...
Offline
@grasiu
Surprise Shot może użyć model aktywny w Camo. Mina zawsze wybucha w odpowiedzi na akcję przeciwnika.
Offline
Kristoff napisał:
@grasiu
Surprise Shot może użyć model aktywny w Camo. Mina zawsze wybucha w odpowiedzi na akcję przeciwnika.
Czy mina może wybuchnąć na aro przeciwnika?
Offline
Tak. Ale w sumie nie ma co gdybać, bo pierwsze zdanie w Surprise Shot brzmi:
Using this Special Skill, a trooper can open fire upon unsuspecting enemies, [...]
Czyli ekwipunek, jak mina, nie może z tego skorzystać.
Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-01-17 14:03:45)
Offline
Jasna sprawa! Dzięki!
Offline
Trza poczekać Krzysiu, bo ten zapis zmieniono. Wcześniej było napisane to wprost. Czyżby w N3 Keisotsu LGL z 4 kolegami w linku miał trafiać na 16 do 32 cali w namierzony cel. Oj, lajkowałbym...
Offline
Zielarz napisał:
Trza poczekać Krzysiu, bo ten zapis zmieniono. Wcześniej było napisane to wprost. Czyżby w N3 Keisotsu LGL z 4 kolegami w linku miał trafiać na 16 do 32 cali w namierzony cel. Oj, lajkowałbym...
Przejrzyj jeszcze raz weapon chart
LGL ma inne zasięgi niż HGL
Mam pytanie o drzwi w scenariuszu Armory.
The Gates of the Armory are closed at the start of the game.
To open them, a Specialist Troop must be in base contact with
one of them, spend one Short Skill of an Order, and succeed
at a WIP Roll. This opens all Gates of the Armory.
Ale drzwi są również Hackable. Czy można otwierać drzwi programem? Czy można używać reapetera? Czy otwiera się jedna czy wszystkie bramy?
Offline
Jest specjalny program "Lockpicker" do tego.
The user must be in base to base contact with a piece of
terrain identified as a Scenery Item with the Hackable Trait.
Offline
Oh! Nie doczytałem, że Lockpicker wymaga btb
Ale otwiera wszystkie bramy czy jedną?
Offline
Jedną, wszystkie otwiera zwykły specjalista. Haker albo ludek z D-Charge otwiera tylko wybrane, żeby nie ułatwiać pracy przeciwnikowi.
Offline
Emmm. W Armory pisze, że po prostu specjalista otwiera WIP rollem wszystkie drzwi. ;d Możemy jakieś specjalne rule dodać. W sumie wysadzanie pojedynczych drzwi D-Charge'em byłoby fajne.
Offline
Wysadzanie drzwi to nie jest WIP roll, więc - podobnie jak Lockpicker otwiera tylko konkretne drzwi.
Offline
Chodzi mi o to, że zasady scenariusza nie określają drzwi jako hakowalnych/wysadzalnych.
Offline
Właściwie istnienie osobnego programu do otwierania sugeruje, że w misjach powinny się pojawiać elementy z traitem Hackable (np. na głucho zamknięte drzwi), które nie są częścią scenariusza, a terenu. Wtedy byłoby po co używać programu zamiast wykonywać rzut określony wymaganiami misji, bo w obecnej sytuacji program ten nie ma żadnego wyraźnego sensu.
Jeśli program otwiera jedne drzwi, a test scenariuszowy wszystkie (kurde, Troff, rzeczywiście, jednak coś czytasz czasem, WOW!) to byłaby jakaś wyraźna różnica. Panie sędzia?
Co do wykorzystania programu to ciekawie byłoby wymyślić jakąś houserulesową listę terenów specjalnych. Mnie się podobałby jakiś zamkły magazyn/szafka z traitem: Hackable/Wysadzable, w którym 1 model strony, która go otworzyła mógłby sobie odpalić booty lvl1. z przerzutem i wybrać 1 z 2 itemów. Drugi zostaje i może go podjąć inny model (nawet wrogi).
Lista w miarę stałych terenów tego typu na pewno urozmaiciłaby grę, jeśli nie turniejową, to na pewno każualowo-eventową. Może założymy taki temat panowie Adminowie? Miałbym nawet już 2 pomysła, ale nie chcę spamować.
Aha, Kristoff w scenariuszu Armory pisze jak wół, że Security Gate jest Hackable!
Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-19 12:40:12)
Offline
Ale zasady gry, to robią ;D
Offline
Kurde, nie jestem przyzwyczajony do czytania prostych i wyraźnych tabelek w zasadach Infinity. Przeoczyłem je. No to rzeczywiście można je wysadzać i hakować. Super, mój Al'Hawwa będzie się wbijał bezpiecznie do środka.
Offline
WYSADZANIE ŚCIAN!
W zasadach jest napisane, że jak popsujesz trzy siany to budynek się wali ;D
Offline
A jak wysadzisz 2 to wraży inżynier może je naprawić!
Offline
A nie. Jak przejdą w stan destroyed to nie da się ich już naprawić.
Offline