W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Witam!
W imieniu wrocławskiej ekipy OiMowej mam przyjemność zaprosić Was na nasz mały turniej.
Miejsce: Sklep Bolter Ul. Sokolnicza (pawilon 31) 53-676 Wrocław
Data: 24.01.2015
Start: 10.45
Sędzia: Duderson - grający przy nieparzystej liczbie graczy.
Wpisowe: 15 pln do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter
Limit miejsc: 28 osób
PLAN TURNIEJU:
Początek turnieju 11.00
Bitwa 1 11.00 - 13.00
Bitwa 2 13.15 – 15.15
- Ewentualna przerwa na pizzę i inną strawę -
Bitwa 3 15.30 – 17.30
Podsumowanie turnieju zaraz po zakończeniu ostatniej bitwy
UWAGA: Trzymamy się sztywno rozkładu godzinowego, tak aby zdążyć ze spokojem rozegrać wszystkie bitwy.
Regulamin:
1. Turniej klasy lokalnej.
2. ZGŁOSZENIA
Za wcześniejsze zgłoszenie się na turniej, do dnia 22.01.2015 na adres: duderson@interia.pl
wraz z podaniem swojego imienia, nazwiska, nicku, armii oraz składu podjazdu gracz otrzymuje 1 Duży Punkt premii, pozwoli to uniknąć sprawdzania rozpisek przed turniejem.
3. PODJAZD
Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem".
Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręczniku głównym i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem. Potop na razie niedopuszczony - prawdopodobnie nie będzie on jeszcze w normalnej sprzedaży w sensownym terminie przed turniejem, pozwalającym wszystkim graczom zakupić i zapoznać się z tym dodatkiem.
Obowiązuje Errata 2.0 i takiż sam i FAQ dostępny na stronie producenta.
Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Należy wyraźnie zaznaczyć który z tych podjazdów jest podstawowym i weźmie udział w pierwszej bitwie. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
4. ROZPISKA
Gracze muszą przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami w podręczniku lub pdf-ach. Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.
5. MALOWANIE
Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego. Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
Wychodząc na przeciw nowym graczom tej jakże wspanialej gry wyjątkowo zostaną dopuszczone do turnieju armie niepomalowane, ALE musza być sklejone
Podstawki powinny być wymodelowane, samo pomalowanie podstawek nie będzie uznawane za wymodelowanie podstawek. Czy dana podstawka zasługuję na mino wymodelowanej należy do sędziego.
6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
- obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji;
- na turnieju gramy modelami z Ogniem i Mieczem, granie modelami z innej gry jest niedozwolone; nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych;
- WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
- gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc.) otrzymuje premię 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej;
Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.
7. ZASADY DODATKOWE
Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).
8. ELEMENTY TERENU
Makiety wystawiamy wg zasad Wspólnego Wystawiania Terenu.
9. PUNKTACJA
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
+13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)
O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty.
12. KULTURA GRY
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą honorowane karniakami wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia));
13.
NAGRODY:
- Prestiż, lans i bans
- DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi Wargamera <= Dukaty Elektroniczne
- Oraz pieniądze z wejściówek do podziału dla zwycięzców i wydania w sklepie Bolter
DODATKOWE PUNKTY:
+1 ZA ZGŁOSZENIE (i rozpiskę na czas)
od 0 do 1 ZA WYSIWYG
od 0 do 1 ZA POMALOWANĄ ARMIĘ
Wg zasady: armia pomalowana co najmniej 50% +0,5DP, całość +1DP. Armia z niezrobionymi podstawkami nie dostaje punktów za malowanie.
+1 PRZYGOTOWANIE DO TURNIEJU, czyli posiadanie sprzętu niezbędnego do gry: miarka, kostki, znaczniki rozkazów, dowolne znaczniki amunicji i ran (mogą być kostki k6 w dwóch kolorach, ale żeby dostać punkt, muszą być), inne znaczniki wymagane w danej armii (np. znaczniki dezercji w HRE)
Zapraszamy!
Pozdrawiam
Duderson
Offline
Lista zgłoszonych:
1. Gajowy
2. Gogo
3. Junior
4. Diabeu
5. Mario
6. Artois
7. Vojti
Ostatnio edytowany przez Duderson (2015-01-20 19:42:18)
Offline
Wywiązała się dyskusja, część graczy chce grać na zasady Potopu. Proszę o głosowanie tutaj lub na forum OiM w temacie turnieju:
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=28&t=5465
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A czy Potop jest dostępny dla ludzi spoza Kickstartera?
Nie!
Nie można wymagać od takich osób grania w coś w co teoretycznie nie mają się jak nauczyć
Dowiem się co do FAKTYCZNEJ daty wydania książki dla ogółu moim kanałami.
Offline
Problem w tym, że osoby, które biorą udział w naszych turniejach wzięły udział w kampanii Kickstarterowej i chcą popykać na nowe zasady. Artois, Gogo i ja już dostaliśmy podręcznik, reszta dostanie go na dniach. Jakiegoś wysypu nowicjuszy, którzy dopiero co kupili podręcznik podstawowy się nie spodziewam - rozpiskę w razie czego będzie można zrobić tuż przed turniejem.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Duderson napisał:
rozpiskę w razie czego będzie można zrobić tuż przed turniejem.
Oczywiście dobre rozwiązanie
Duderson napisał:
Problem w tym, że osoby, które biorą udział w naszych turniejach wzięły udział w kampanii Kickstarterowej i chcą popykać na nowe zasady.
To grajcie poza turniejowo
Nie WSZYSTKIE osoby przychodzące na turniej brały udział w Kicstarterze.
Wymienię tu Magnusa i Diabua dla przykładu...
Pierwszy raz spotykam się z sytuacją żeby coś co nie jest oficjalnie wydane wpływało na bieżącą scenę turniejową
Ja tylko podkreślam, że to może zniechęcić graczy nie posiadających książki.
Ale tak jak napisałem. Tylko się wymądrzam, a zrobicie jak chcecie
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wargamer w rozmowie telefonicznej ze mną stwierdził dwie rzeczy:
1. Publiczna premiera "Potopu" to koniec stycznia.
2. Książka nie wpływa na zasady turniejowe do czasu premiery.
Offline
Towarzystwo się wypowiedziało, gramy na stare zasady. Ale mam nadzieję, że nowy turniej zagramy na Potopie.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Duderson napisał:
Ale mam nadzieję, że nowy turniej zagramy na Potopie.
Offline
Up
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1