Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2010-09-20 20:04:46

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Szarża "nieagresywna"

Podobnie jak poprzedni artykuł, obrazki i pomysł autorstwa Spacecurves z Bell of Lost Souls, tłumaczenie własne.
oryginał na http://www.belloflostsouls.net/2010/09/ … ssive.html.

Ciąg dalszy pokazywania na co pozwala ta niewątpliwie bardzo niedopracowana edycja, która mimo wszystko co najmniej rok się jeszcze utrzyma.

Prawie każdy, kto gra armią assaultową spotkał się kiedyś z problemem: co zrobić, by po szarży na przeciwnika nie zostać rozstrzelanym zaraz po wybiciu jednostki, którą zmasakrowałem w walce wręcz? Często dobrą odpowiedzią jest szarża na wiele jednostek i liczenie na to, że co najmniej jedna wytrzyma. Jednak często nie mamy takiej możliwości i sytuacja wygląda jak na poniższym obrazku:

http://2.bp.blogspot.com/_qUMF2nLVjws/TIbRid-Q__I/AAAAAAAAAAs/9DqnBrLj2oI/s1600/passiveaggressive1.jpg

Oczywiste jest, że zaraz po szarży i wybiciu gwardzistów marines zostali by rozstrzelani przez Leman Russa. Odpowiedzią na to może być taki ruch:

http://1.bp.blogspot.com/_qUMF2nLVjws/TIbRn4k9voI/AAAAAAAAAA0/fFneeYLiiHQ/s1600/passiveaggressive2.jpg

Większość marines praktycznie odsunęła się od gwardzistów tak, by tylko jeden z nich był w zasięgu szarży, a większość ponad 12" od nich. Dzięki temu, po szarży i ruchu pile-in większość marines nie będzie atakowała gwardzistów. Efekt będzie następujący:

http://1.bp.blogspot.com/_qUMF2nLVjws/TIbRtkJyKuI/AAAAAAAAAA8/xyyXZfb4oNc/s1600/passiveaggressive3.jpg

Dopiero po rozstrzygnięciu tej walki wręcz (którą gwardziści mają dużą szansę wytrzymać) reszta marines i gwardzistów dołączy do walki, co przechyli szalę zwycięstwa na korzyść marines i pozwoli skończyć walkę w turze przeciwnika.
Taki ruch przydaje się nie tylko, by uniknąć rozstrzelania, ale również by wymusić ruch przeciwnika - wymusza to na nim testy terenu niebezpiecznego (oczywiście, jeżeli się w nim znajduje), więc istnieje szansa że straci kilka modeli - w przypadku walczenia z jednostkami z wysokim savem może to być nawet duża pomoc. Dziękuję za uwagę.

Offline

 

#2 2010-09-20 20:07:23

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Szarża "nieagresywna"

Gwardziści powinni się jeszcze dostawić 6 cali. Wówczas giną niemal wszyscy i dostajesz od Lemana.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#3 2010-09-20 20:13:17

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Szarża "nieagresywna"

nope, sytuacja jest już po dostawieniu się gwardzistów - po prostu połowa z nich przesunęła się 6" w dół - bo nie mieli zasięgu do marines (którzy początkowo byli >12" od nich) i poszli w kierunku najbliższego modelu który się stykał.

Offline

 

#4 2010-09-20 20:24:16

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Szarża "nieagresywna"

Dlaczego zatem nie poruszyli się wszyscy? Czyżby nagle zasady zabraniały ruszać się całemu oddziałowi?


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#5 2010-09-20 20:26:31

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Szarża "nieagresywna"

poruszyli się dokładnie wszyscy, niestety tylko 6" i niektórzy nie dotarli do marines na czas by od nich oberwać (druga połowa dostawiła się do walki wręcz)

Ostatnio edytowany przez scoiatael (2010-09-20 20:27:16)

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tirup2010.pun.pl www.trzepiecinska.pun.pl www.praetorians.pun.pl www.liga-k2.pun.pl www.klasa2bgimanr2.pun.pl