W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Miejsce: Sklep Bolter Ul. Sokolnicza (pawilon) 53-676 Wrocław
Data: 04-01-2014 r. sobota
Start: 10.00
Sędzia: Alzaw
Wpisowe: 10zł 100% do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter (obowiązuje regulamin przyznawania nagród Sklepu BOLTER)
Limit miejsc: 20 osób
PLAN IMPREZY:
Początek turnieju 10.15
Bitwa 1 10.15 - 12.15
Bitwa 2 12.30 – 14.30
Bitwa 3 14.45 – 16.45
Podsumowanie turnieju 17.00
UWAGA: Trzymamy się sztywno rozkładu godzinowego, tak aby zdążyć ze spokojem rozegrać wszystkie bitwy.
Regulamin:
1. Turniej klasy lokalny.
2. ZGŁOSZENIA
Za wcześniejsze zgłoszenie się na turniej, do dnia 02-01-2014 r. Na adres:ogniem_i_mieczem_wroclaw@wp.pl
wraz z podaniem swojego imienia, nazwiska , nicku , armii oraz składu podjazdu gracz otrzymuje 1 Duży punkt premii.
3. PODJAZD
Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem".
Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręczniku głównym, dodatkach i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem.
Obowiązuje Errata i FAQ dostępny na stronie producenta.
Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Należy wyraźnie zaznaczyć który z tych podjazdów jest podstawowym i weźmie udział w pierwszej bitwie. Zmiany składu podjazdu można dokonać przed wylosowaniem pary na kolejną rundę - podając wyniki ostatniej bitwy jednocześnie informujemy sędziego, którym wariantem z 3, które przygotowaliśmy na turniej, chcemy rozegrać następną rundę.
Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
4. ROZPISKA
Gracze muszą przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami. Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.
5. MALOWANIE
Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego. Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
Wychodząc na przeciw nowym graczom tej jakże wspanialej gry wyjątkowo zostaną dopuszczone do turnieju armie niepomalowane, ALE musza być sklejone
Podstawki powinny być wymodelowane, samo pomalowanie podstawek nie będzie uznawane za wymodelowanie podstawek!! Czy dana podstawka zasługuję na mino wymodelowanej należy do sędziego!!
6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
- obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji;
- na turnieju gramy modelami z Ogniem i Mieczem, granie modelami z innej gry jest niedozwolone; nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych;
- WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na
tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
- gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc.) otrzymuje premię 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej;
Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.
7. ZASADY DODATKOWE
Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).
8. ELEMENTY TERENU
Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień nie mogą ich wystawić.
Mając na uwadze dobro graczy i uniknięcie problemu związanego z terenami, MAKIETY ZNAJDUJĄCE SIĘ NA STOLE WYSTAWIANE BĘDĄ NAPRZEMIENNIE, ZACZYNAJĄC OD GRACZA SŁABSZEGO I MUSZĄ BYĆ ODDALONE OD SIEBIE O MIN. 20 CM. WYJĄTKIEM JEST PRZESUNIĘCIE TERENÓW Z EFEKTU LUB ZASAD ARMII. Uwierzcie, że się to sprawdza i ogranicza czas.
9. PUNKTACJA
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
+13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)
O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty.
12. KULTURA GRY
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady itp. będą ukarane KARNIAKAMI wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia));
NAGRODY:
Prestiż
DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi (http://www.oim.wargamer.pl/i ... -i-mieczem)
Oraz pieniądze z wejściówek do podziału dla zwycięzców i wydania w sklepie Bolter
DODATKOWE PUNKTY:
1 ZA ZGŁOSZENIE(ROZPISKI ITP)+1 ZA WYSIWYG+1 ZA POMALOWANĄ ARMIĘ +1 ZA WYMODELOWANE PODSTAWKI +1 PRZYGOTOWANIE DO GIER (aby dostać ten PKT należy posiadać własne kostki, miarkę, dowolne znaczniki rozkazów, czytelną rozpiskę)
Lista zgłoszonych:
1. Duderson iconRON +1 PKT
2. Sztazi iconRON +1 PKT
3. Snandalf iconRUS +1 PKT
4. Bombel iconSWE +1 PKT
5. KC iconRON
6. ...
Ostatnio edytowany przez Alzaw (2014-01-03 18:52:49)
Offline
późno ogłoszone trochę postaram się być - Artois "pocięci głupią erratą" Kozacy
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Artois napisał:
późno ogłoszone trochę
najwcześniej jak się dało
Offline
Nachodzę
Offline
I ja z Moskwą tym razem
Offline
Co jest panowie i panie? Zgłaszać się, bo nam turniej odwołają.
Offline
Graczy RONu uprasza się o wzięcie ze sobą zdublowanych sztandarów - powymieniamy się
Offline
odpadam Panowie Szlachcice, siła wyższa ;(
Offline
w związku z nieparzystą ilością osób jak nikt nowy się nie pojawi to zagram jako 6 moimi tatarami
Offline
Dziękuję moim przeciwnikom za miłe i bezspinowe bitewki, mam nadzieję, że niedługo znowu rozegramy jakiś turniej! Miło było was wszystkich spotkać, no i pierwszy raz w życiu wygrałem turniej:)!
Mój raport jest tutaj:
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic. … 421#p73421
Offline
Na samym początku chciałbym podziękować wszystkim za przybycie. Na turnieju zjawiło się siedem osób więc zagrałem jako ósma osoba. Po zaciętych trzech bitwach oraz wielu utraconych podstawkach udało się wyłonić zwycięzce którym został Duderson! Gratulacje dla niego! Poniżej podaje ostateczną tabele z punktacją.
miejsce-----nick--------------armia---male pkt.--duże pkt.
1----------Duderson----------RON-------21---------16
2----------Bombel------------Szwecja---19---------16
3----------Sztazi--------------RON--------9----------16
4----------Alzaw--------------Tatarzy-----6---------13
5----------Snandalf----------Moskwa-----0---------13
6----------GoGo--------------Szwecja----13--------12
7----------Junior--------------RON---------6---------10
8----------KC-----------------RON---------2---------10
Jak widać po punktacji zostały dodane punkty za rozpiski malowanie oraz inne. Praktycznie szyscy gracze wysłali wcześniej rozpiski, wszyscy mieli w 100% pomalowane armie!! oraz wszystkie armie spełniały wymogi wysiwiku. Jak widać po tabeli walka była niezwykle zacięta co potwierdza mała różnica pkt. w tabeli, do ostatniej bitwy ważyły się losy pierwszego miejsca. Poniżej zamieszczam krótki raport oraz zdjęcia które zostały wykonane w czasie turnieju. Z niecierpliwością czekam na opinię uczestników oraz ewentualne uwagi co zmienić.
Bitwa 1 z Juniorem i jego RON-em
Ogólnie bitwa bardzo przyjemna. Gramy zasadzkę Junior wystawia swoje wojska ja swoje i zaczynamy grać. Po bardzo zaciętych bojach i wielu zwrotach akcji udaje mi się ugrać 4-0 w małych co daje ostateczne zwycięstwo na poziomie 4-2 dla mnie. Ogólnie w bitwie wiele się dzieje oraz jej losy warzą się do samego końca.
Bitwa 2 z Stazim i jego RON-em
Znowu gramy zasadzkę bitwa jest niezwykle zacięta i do samego końca niezwykle zacięta. Jak dobrze pamiętam efekt paniki dostała chorągiew doborowych pancernych i do końca bitwy niemożne się pozbierać . Do drugiej tury zwycięstwo było po mojej stronie niestety później było, tylko gorzej. Ostatecznie przegrywam 0-2 i kończymy bitwę zwycięstwem Stazi-ego 4-2.
Bitwa 3 z KC i jego RON-em
Tym razem gramy walkę patroli, KC szybką szarżą znosi mi całe lewe skrzydło oraz zapuścił się głęboko w moją strefę wystawienia. Dalsza gra z mojej strony polegała na jak najszybszym przegrupowaniu się wokół prawego skrzydła oraz ratowania tego co przeżyło. Ostatecznie ustalam linie obrony na prawym punkcie którego przeciwnik nie zbadał oraz staram się go wymanewrować żeby ponieść jak najniższe straty. Ostatecznie badam 3 punkty KC tylko 2 i bitwa kończy się dla mnie wynikiem 2-0 oraz ostatecznie 4-2 w dużych PKT.
Na zakończenie dziękuje wszystkim za przybycie, oraz wklejam zdjęcia zrobione w czasie turnieju.
Ostatnio edytowany przez Alzaw (2014-01-08 19:04:42)
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1