Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2011-02-11 23:30:52

 kicek1995

http://i.imgur.com/mmPko.png

13622781
Call me!
Skąd: Festung Breslau
Zarejestrowany: 2010-09-22
Posty: 196

Sporne sytuacje

Nie wiedzialem gdzie to włożyć więc piszę tutaj:

W potyczce z Artoisem mieliśmy bardzo sporną sytuację, ktorej wraz z Jarve nie mogliśmy do końca rozwiązać:

W mojej turze zrobiłem rozkaz kombinowany, w celu zabicia 4 Ariadniaków, dwóch modeli, jednego z Chain Riflem (którego widział tylko z 4 modeli) i drugiego z Combi Riflem. Jak powininśmy byli rzucać tu ARO i FtF roll, gdy Artois dwoma dodge'ował a dwoma rzucał smoke gr.? Czy chain rifle mógł zabić ich gdy był dym? Czy smoke stosował się tu do jednej figurki mojej czy dwóch?

Oto bardzo schematyczny rysunek:
http://img18.imageshack.us/img18/9439/beztytuuxzw.png


http://img835.imageshack.us/img835/1411/05d3.png

Wh40k - Tau - >2500p; Krootz - 1000p; SWM; Infinity Japończycy >200p
Moja galeria

Offline

 

#2 2011-02-12 14:03:07

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Ja bym powiedział tak:
Po pierwsze wszyscy niebiescy mają po jednym ARO bo to rozkaz combined ale to wiadomo. O smoke'ach było sporo pisane na forum Infinitki i wychodzi na to, że smoke zawsze jest FtF ze strzelającym - jeżeli strzela w rzucajacego dym. Wszystko dzieje się jednocześnie, więc dymy przeszkodzą panu z combi riflem (jeżeli strzela w dodżujących to ten z dymem będzie mial normal rolla) ale chain rifle kładzie template więc wydaje mi się, że jemu rybka czy zadymisz czy nie. Chain rifle po prostu pruje w pewnym obszarze gwoździami więc tu nie ma miejsca nawet na intuitive fire - wszystko co jest w obszarze dostaje automatic hita.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#3 2011-02-12 14:51:32

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

w sumie do podobnych wnioskow doszedlem wczoraj. Dodatkowo dochodzi kwestia, ze z chain rifle'a mozna walic Intuitive fire - czyli mozna jednak strzelac w dym (bez LoF)...


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#4 2011-02-13 15:36:04

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

przede wszystkim czy możliwe jest przyłożenie templatki w ten sposób?

http://img13.imageshack.us/img13/7370/cainmq.jpg

Offline

 

#5 2011-02-14 18:14:44

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

wydaje mi się że skuteczne rzucenie granatu dymnego w aro przeciwko chain rifle wymusza WIP roll dlatego że jedynie w przypadku MSV możliwe jest bezkarne oddanie strzału do 0 VZ stworzonej w ARO! natomiast aby strzelić do dymu z templatki konieczny jest Intuitive Fire co jest napisane w booku

należały bo się w tym momencie zastanowić czy nie potraktować tego rzutu WIP również jako FTF roll przeciwko rzucającemu granat..

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-02-14 18:15:37)

Offline

 

#6 2011-02-17 16:45:36

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Sporne sytuacje

Co do przyłożenia templatki, cytuję:
"Koniec dużej „łezki”, której używa (chodzi oczywiście o CR), należy umieścić w kontakcie bezpośrednim z podstawką modelu, który używa Chain Rifle"

Czyli wychodzi na to, że nie trzeba mierzyć jej od środka podstawki strzelającego.


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#7 2011-06-06 09:40:59

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Sporne sytuacje

Artois napisał:

wydaje mi się że skuteczne rzucenie granatu dymnego w aro przeciwko chain rifle wymusza WIP roll dlatego że jedynie w przypadku MSV możliwe jest bezkarne oddanie strzału do 0 VZ stworzonej w ARO! natomiast aby strzelić do dymu z templatki konieczny jest Intuitive Fire co jest napisane w booku

należały bo się w tym momencie zastanowić czy nie potraktować tego rzutu WIP również jako FTF roll przeciwko rzucającemu granat..

Nie jest czasem tak, że ARO jest wykonywane w tym samym czasie, co strzał i zanim dym się rozprzestrzeni, to i tak można na czysto strzelić? Nie kłócę się, bo nawet raz nie grał tylko czytałem zasady ze dwa razy, chciałem wiedzieć, bo jest kilka rzeczy których nie zrozumiałem.


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#8 2011-06-06 19:03:16

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Sporne sytuacje

vanTroff ma racje, tyko ma się chyba -3 do BS za dym


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#9 2011-06-06 19:52:58

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Jeżeli vanTroff ma rację i strzela się zanim dym się rozprzestrzeni, to dlaczego ma się karę -3 BS za dym, którego jeszcze nie ma? I dlaczego karę -3 BS skoro to dym Zero Visibility, czyli nie ma LoFa?

Nie mam przed sobą zasad w tym momencie, więc nic nie dopowiem, ale chciałem tylko skomentować


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#10 2011-06-06 22:40:31

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Z tego co pamiętam, to ten temat już wyjaśnialiśmy - normal roll dla rzucającego granatem i auto hit dla modelu, który strzela z template'a. Tak samo jest w przypadku strzelania do modeli z templatem.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#11 2011-06-06 23:08:01

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Sporne sytuacje

Czyli każdy żołnierz ma przy sobie tyle granatów dymnych, co amunicji i jak tylko słyszy przeładowywanie broni to rzucą nim pod siebie? LOL


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#12 2011-06-08 11:39:59

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Dobra, ogarnąłem sprawę granatów dymnych posiłkując się Wiki, FAQ i podręcznikami.

Nie wiem skąd wzięliśmy te zasady granatów (-3 BS / Zero-V) - zapewne ja zamotałem na początku przygody z Infinity i tak zostało - ale wygląda to tak:

Smoke Ammunition - kładzie Circular Template, który jest Zero Visibility Zone, ale przebijalny za pomocą Multi Spectral Visor 2 i 3 (bez kary -6 BS).

Zero-V Smoke Ammunition - tak samo jak Smoke Ammunition, tylko template jest Super Duper Zero Visibility Zone, nieprzbijalny za pomocą żadnego poziomu Multi Spectral Visor.

Zatem jak to wygląda w ARO?

A - rzuca granat
B - strzela do A

1. A - Smoke Grenade | B - bez MSV | Rzucamy FtF:
Jeśli wygra A - jest dym,nie liczy się strzał B.
Jeśli wygra B - nie ma dymu, jest trafienie.
Jeśli remis - standardowo porównuje się staty i patrz wyżej.
Jeśli obu nie wyjdzie rzut - rozrzut granatu.

2. A - Smoke Grenade | B - MSV 2 lub 3
Normal Roll dla obu panów (pań). Jeśli A wyjdzie rzut - leży placek,, jeśli B wyjdzie rzut - trafienie.

3. A - Zero-V Smoke Grenade | B - dowolny MSV lub jego brak | Rzucamy FtF:
Patrz punkt 1.

4. Punkt 4 jest dla ściemy. Wszystko wyjaśnione wyżej.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#13 2011-06-08 11:51:26

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Sporna sytuacja nie dotyczyła FtF'a - to oczywiste jest. Problem pojawia się, gdy Twój przykładowy B strzela z temaplate weapona (chain rifle, flamer...) - tam nie ma rzutu. Chodzi o to, czy smoke może zanegować taki strzał, czy nie.

Imho - Normal roll dla A (granat) i strzał B wchodzi...


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#14 2011-06-08 12:02:16

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Sporne sytuacje

jarv napisał:

Sporna sytuacja nie dotyczyła FtF'a - to oczywiste jest. Problem pojawia się, gdy Twój przykładowy B strzela z temaplate weapona (chain rifle, flamer...) - tam nie ma rzutu. Chodzi o to, czy smoke może zanegować taki strzał, czy nie.

Imho - Normal roll dla A (granat) i strzał B wchodzi...

A co jest napisane przy zasadach strzału z Templata?
nie mam teraz podręcznika przy sobie, nie mogę sprawdzić.


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#15 2011-06-08 12:20:55

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Przy Chain Rifle'u:

Shooting this weapon does not require a BS Roll, as it hits automatically. The vertex of the Large Teardrop Template is placed touching the base of the miniature using it. Face to Face Rolls do not occur against a Chain Rifle attack: they will always be Normal Rolls.

Przy Flamerach:

This is a Small Teardrop/ Large Teardrop Direct Template weapon. The vertex of the Teardrop Template is placed in the base centre of the miniature shooting. Using this weapon does not require a BS Roll as it hits the target automatically. There are no Face to Face Rolls against a Flamethrower shot; only Normal Rolls.

Na tej właśnie podstawie opieram swoje założenia.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#16 2011-06-08 12:57:55

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Nie pisałem o tym bo miałeś rację w poprzednich postach.
W przypadku broni Direct Template są zawsze Normal Rolle. Jedynie w przypadku strzelania do Camo lub gościa w dymie, należy rzucić na WIPa - Intuitive Attack, który tak btw. jest Long Skillem więc nie działa w ARO.

Tak przy okazji podłożenie miny w zasięgu działania markera to również Intuitive Attack. Minę można podłożyć w zasięgu przeciwnika ale widocznego. Wszystko inne to Intuitive Attack, który jest Long Skillem więc nie działa w ARO.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#17 2011-06-11 00:38:54

Zalew

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 1690

Re: Sporne sytuacje

Czy w przypadku linkowanego oddziału (które ostatnio stały się bardzo popularnie wśród gawiedzi) można używać dodatkowego rozkazu dowódcy w odniesieniu do całego linka? Oczywiście, zakładamy iż oddział zlinkowany prowadzony jest do boju przez dowódcę zgrupowania (jest on jednocześnie dowódcą sektorówki i linka).


Prowadzę dystrybucję miodu pszczelego, więcej informacji w dziale handlowym oraz pod telefonem
Telefon kontaktowy:5II774288

Offline

 

#18 2011-06-12 22:50:13

 chupakabra

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: wiesz, rozumiesz
Zarejestrowany: 2011-02-13
Posty: 466

Re: Sporne sytuacje

A ja z pytaniem z innej beczki. Ostatnio sobie pogrywaliśmy z Jarvem i chciałem wypróbować broń mojego haramaka a mianowicie Blitzena który strzela z amunicji E/M2 gdzie testuje się BTS, na rozpisce tej broni jest napisane że:
The E/M Special Ammunition emits radiation, so it can pass through solid matter, but this attenuates the signal intensity. This means that E/M can pass through any Cover, being Total or partial. Any figure behind Cover, even not in base contact with it, applies a +3 Modifier to its BTS.
I teraz z jednej strony przechodzi przez każdy cover a z drugiej traci na intensywaności, W rozpisce postaci jest BTS z minusem a tu jest też BTS z plusem. Co się od czego odejmuje a co dodaje.
Zgłupieliśmy i w końcu strzelałem z normalnej amunicji.


∞ - ale "F" !!!, Hölle Dorato

Offline

 

#19 2011-06-12 23:18:44

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Sporne sytuacje

Przy E/M2 zdajesz 2 testy BTS za jednego hita (jak amunicja DA) Jeżeli model jest za coverem ma BTS +3. Przykład:
Strzleasz z Blitzena i trafiasz w Daikini Tacbot  (BTS -3), który jest za Coverem. Damage jaki zadaje ta broń to 14. przy teście pancerza ratowałby się  na +12, Ale że jest to Amo E/M2 to ma +3 Do BTS (zeruje się ) i zdaje ten test dwukrotnie na +15.

Ostatnio edytowany przez Baal (2011-06-12 23:19:48)


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#20 2011-06-12 23:27:50

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

A ja mam inne: wrogi haker kasuje mi samolot. Moi skoczkowie (Combat Jump) muszą natychmiast spaść. Pech chciał, że zniosło ich w pole widzenia przeciwnika. Modele sojusznicze hakera mają ARO na lądujących (w swojej własnej turze?!) czy muszą poświęcać normalnie rozkazy, żeby skasować moich biednych spadochroniarzy?


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#21 2011-06-12 23:31:51

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Naprawdę podziwiam Cię Baalu - potrafisz tak pięknie sobie zaprzeczać w kolejnych zdaniach swojej wypowiedzi

BTS jest zawsze niedodatni, ponieważ reprezentuje odporność modelu na bronie biotechnologiczne/hakowanie i odejmujesz tę wartość od WIPa hakera przy próbie haka. Czyli hakowanie np. Dacini(-3 BTS) WIPem 15 to będzie rzut na WIP-3=12.

Jeżeli obrywasz amunicją E/M lub E/M2 (działa tak samo, tylko wykonuje się dwa rzuty, tak jak w amunicji DA) to testujesz test pancerza, tylko że zamiast ARMa używasz wartości BTS. Olej minusa i wtedy wszystko jasne - jeżeli oberwiesz shota z E/Mittera, którego Damage wynosi 14, to testujesz "pancerz" używając BTS.
Np. Dacini (-3 BTS) będzie przerzucał 14-3=11, czyli 12+. Jeżeli stoi za coverem (nie musi przylegać podstawką do makiety), to traktujesz jego BTS jako o 3 lepszy (stąd zapis +3 BTS). W takim przypadku nasz Dacini traktowany jest jakby miał BTS -6 i będzie testował 14-6=8 -> 9+

@Zielarz
Nigdy nie masz ARO w swojej aktywnej turze. Muszą wydać rozkaz by ostrzelać skoczków.

Ostatnio edytowany przez blackout_sys (2011-06-12 23:33:54)


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#22 2011-06-12 23:45:47

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Sporne sytuacje

Nie moja wina, że jest to źle sprecyzowane (+3) powinno być, że BTS zostaje zwiększony o 3


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#23 2011-06-13 00:11:26

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Ja wlasnie tak jak Black to interpretowałem; zapis jest dokladny, tylko trudno go zrozumiec - w pierwszym przykladzie jednak jest zapis:

Example: The Zhanshi Wen Liu is behind a barricade, in base in contact with it, when an E/M Grenade explodes in front of him. Affected by the explosion Template of the Grenade, he must make a BTS roll. His BTS is 0, but being behind Partial Cover, he has a +3 Modifier to his roll.

Zwróccie uwage, ze napisane jest to his roll, jak rozumiem, rzucam test BTS (damage broni - moj BTS - zdaje jesli rzuce wyzej) i do tego rzutu dodaje 3...

Ostatnio edytowany przez jarv (2011-06-13 00:12:28)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#24 2011-06-13 00:26:35

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Szukasz dziury w całym z tym he has a +3 Modifier to his roll wg mnie...

Ciutkę wyżej na Wiki masz zapis

Any figure behind Cover, even not in base contact with it, applies a +3 Modifier to its BTS.

W Infinity wszystko co daje bonus/karę aplikuje się do odpowiedniego atrybutu przed rzutem.
Owszem, polonista mógłby się kłócić, że to zdanie sugeruje co innego, ale pomyśl czy to jest jakaś różnica? Jeżeli zdajesz test BTS i masz przerzucić 11. Rzucasz 10. Dodajesz 3. Masz 13 - zdałeś.
A jeżeli dodasz sobie 3 do BTSa przed rzutem? Musisz przerzucić 11-3=8, rzucasz 10, zdałeś. Działa to tak samo, a tylko niepotrzebnie komplikuje rzut, bo musisz pamiętać o dodawaniu czegoś po rzucie.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#25 2011-06-13 00:42:38

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Wlasnie to to his roll wyjasnia moim zdaniem kwestie sporna - BTS jest podawany jako -X a modyfikator jako +3 - ta kwestia doprowadzila wlasnie do sytuacji, gdzie chupa myslał, ze po podliczeniu BTS finalnie rowny jest 0.

To, ze czytam to w taki sposob, dokladnie tlumaczy dlaczego przy BTS=-3, po zgarnieciu z ammo E/M przez cover,finalnie masz tak naprawde BTS -6 ;]

Ostatnio edytowany przez jarv (2011-06-13 00:43:27)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#26 2011-06-17 21:18:03

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Sporne sytuacje

Nie chcę zakładać nowego tematu, tym bardziej, że odpowiedź na moje pytanie jest prawdopodobnie gdzieś w podręczniku, który trzymam właśnie w rękach. A więc:
O co chodzi z tym Repeaterem zrzucanym z orbity? Jak tego się używa? gdzie to się dostaje? To jest czyjeś wyposażenie?


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#27 2011-06-17 21:26:53

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Co to jest Repeater zrzucany z orbity? Nomadzi mają zrzucane na stół (Combat Jump!) Remy z wbudowanym repeaterem, jak to działa to chyba jasne. Druga opcja to ludek z deployable repeater. Kolo ma tego 3 sztuki na grę i short skillem kładzie immobilny znacznik na stół. Trzecia opcja to model z Markerem. To 2 repeatery strzelane z rozrzutem w konkretne miejsce stołu (Dewiacja obowiązuje, chyba nawet można tym strzałem Spekulować, ale nie jestem do końca pewien). Po ustaleniu gdzie ustrojstwo zlądowało immobilny znacznik.

Da się to to skasować urządzeniami niszczącymi elektronikę albo rozwalić ludkiem. Inaczej działa całą grę. Działanie to po prostu dodatkowe Zone of Control dla sojuszniczego Hackera, kolo może robić swoje sztuczki nawet z drugiego końca stołu. W Nomadach w każdym prawie oddziale jest kolo z tym na stanie, większość Zondów to ma, markery mają Moderatorzy.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-06-17 21:29:52)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#28 2011-06-17 21:32:56

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Sporne sytuacje

No to nie zostałem zrozumiany...chodzi mi o EVO Repeater.


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#29 2011-06-18 00:30:15

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

EVO Reapeater to reapeater, tylko z dodatkowymi bajerami (o ktorych wspominal Black wczesniej, albo w innym watku) - jak do tej pory to widzialem to tylko na wyposazeniu niektorych REM'ow (dron). Jak masz takiego z tym ustrojstwem w ekipie, to hacker moze korzystac z bajerow (pelny opis bajerow w opisie EVO reapeater'a - do znalezienia w sekcji opisujacej ekwipunek).


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#30 2011-06-18 01:55:22

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Mają to tylko drony i to te z Human Sphere, więc w tym podręczniku szukaj. Akurat u Nomadów SALYUT Zonds. Generalnie tylko Ariadna i CA nie mogą tego sprzętu wystawić (no jeszcze tego obcym brakowało...). Jeżeli masz to na stole, to możesz korzystać z tych bajerów, o których wspominałem w innym wątku albo na blogu.

A motyw z orbitą to tylko opis fabularny działania EVO Repeatera. Flota na orbicie poprzez EVO wspiera hakera na polu bitwy swoją mocą obliczeniową - stąd te bajeranckie programy wsparcia.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#31 2011-06-18 06:30:28

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Sporne sytuacje

Dziękuję Panowie, jestem usatysfakcjonowany, ale mam kolejne pytanie:
Gdzie jest napisane, że są jakieś limity wystawiania figurek w hidden deployment? Obiło mi się o uszy, że tylko ileś procent rozpiski może być w HD, czy to prawda? W książkach nigdzie tego nie znalazłem.


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#32 2011-06-19 07:24:10

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Jak dokładnie działa Electric Pulse? Ja rozumiem to tak: model, który wchodzi w kontakt z robocikiem zdaje Normal Roll CC-6. Jeśli obleje rzut o poziom modyfikatora (czyli np. mając CC 13 rzuci 7-12/13?) to dostaje Immobil. Jeśli zda CC-6 lub obleje go o więcej niż modyfikator (w przykładzie rzuci 1-6 lub 14-20) to trafia automatycznie, czy musi wykonać Normal Roll CC coby trafić swoim atakiem?

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-06-19 07:26:00)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#33 2011-06-19 11:07:32

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

@Zielarz

Jeżeli masz CC 13 i atakujesz kogoś z Electric Pulse (tylko) to zdajesz Normal Roll'a CC 7, czyli 7-. Jak zdasz, to go trafiłeś. Jeżeli nie wyjdzie Ci rzut o 6, czyli rzucisz 13+, to dostajesz Immobila.

W przypadku gdy wrogi model ma Electric Pulse i inną broń do CC to nadal jest to Face to Face Roll, tylko Ty masz karę -6 do CC i możesz dostać gratisowo Immobila

@Raziel

Też nie mogę tego nigdzie znaleźć. Nie pamiętam kto tak twierdził, ale fajnie gdyby podrzucił swoje źródło wiedzy.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#34 2011-06-19 16:13:33

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Miodzio, czyli dobrze tym gram, choć mętnie tłumaczę jak działa. Dziękówka.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#35 2011-06-27 19:18:32

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Sporne sytuacje

@jarv i @KvaNfield

list KvaNfield miała rację Multi Sniper Rifle ma stats B: 2/1  type: AP/DA, tak mówi któraś errata, nie znalazłem jej sprawdziłem w wiki.

http://infinitythegame.wikispot.org/Sni … LTI+Sniper

Ostatnio edytowany przez Asar (2011-06-27 19:19:20)


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#36 2012-03-24 19:01:15

Wujek

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 9

Re: Sporne sytuacje

Mam jeszcze sporo pytan. Zaczne od lezakowania:
1. Czy w fazie rozstawienia moge wystawic model od razu w parterze (prone)?
2. Z przykladem "Cateran wspina sie po scianie na budynek i jest w tym dobry (Climbing Plus) Na poczatku ostatniego rozkazu przekracza krawedz dachu". Czy moge go tam ustawic jako lezacy i dokonczyc rozkaz np. strzalem; czy musze stanac na dachu, pomachac wszystkim i poswiecic druga akcje na "padnij"?

Offline

 

#37 2012-03-24 19:49:27

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

pewnie, że musisz poświęcić, po to jest ten short skill, żeby trzeba było go używać, kiedy chcesz paść.


JF 100%

Offline

 

#38 2012-03-24 21:02:53

Wujek

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 9

Re: Sporne sytuacje

Niewazne, ze wspinajac sie na dach latwiej sie na niego wczolgac niz od razu na nim stanac. No ale logike ladnie demonstruja rozrzuty granatow na np. 22 cale przy maksymalnym zasiegu 12.
A co z rozstawieniem? Chyba tu jest dowolnosc, czy wszystkie modele musza stac bym mogl po aktywacji wykorzystac skila padnij?

Offline

 

#39 2012-03-24 21:46:13

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Sporne sytuacje

:: Jak leżysz to jak masz się położyć ? W tej grze nie ma kucania. Albo stoisz albo leżysz.


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#40 2012-03-24 22:13:42

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Sporne sytuacje

co do pierwszego pytania, to tak- możesz wystawić model od razu w pronie


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#41 2012-03-24 23:53:13

Wujek

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 9

Re: Sporne sytuacje

Wspomnialem wczesniej jak rozrzut granatu lamie logike, wiec nie spodziewam sie jej tez w takim przypadku: podchodze do przeciwnika i majac nadzieje, ze go siegne deklaruje rzut granatem, a nastepnie mierze odleglosc i jest 13 cali. Wg zasad strzal, w tym przypadku rzut, jest niewazny bo poza zasiegiem. Czy nie moge jednak polozyc wzornika na 12 cali? Regula broni obszarowej mowi: Pierwotny cel nie musi nawet znajdować się w centrum wzornika: jeśli trafisz, możesz ustawić wzornik w dowolny sposób dopóki tylko pierwotny cel również będzie nim objęty. Model oddalony od mojego na 13 cali zdecydowanie jest pod wzornikiem!

Offline

 

#42 2012-03-25 00:16:06

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Możesz. Ale jest to wtedy traktowane jako speculative shot - i jest to long skill. Wykonuje się go na -6. Co lepsze, nawet nie musisz widziec celu - czyli możesz z granatu przywalić ekipie, która czai się za rogiem budynku.

Sam często potykam się o to, że na logikę, to coś powinno być robione tak, ale wg. zasad jest inaczej. Często po fakcie i długich dyskusjach z chlopakami dociera do mnie jeden istotny szczegół - to gra jest. I ma swoje zasady, które nie koniecznie muszą być logiczne, by gra była grywalna.

Ostatnio edytowany przez jarv (2012-03-25 00:20:02)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#43 2012-03-25 00:39:07

Wujek

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2012-03-18
Posty: 9

Re: Sporne sytuacje

Czyli jesli w pierwszej akcji podejde, a wdrugiej rzuce granat i okarze sie, ze jest do celu 13 cali to co?

Offline

 

#44 2012-03-25 00:53:47

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

Akurat to ty nie patrzysz logicznie na tę zasadę. Zasięg maksymalny granatu to odwzorowanie, do jakiej odległości dany np żołnierz jest w stanie precyzyjnie rzucić granat, biorąc pod uwagę jego siłę, wyszkolenie itp. Pod wpływem pobliskich wybuchów, ostrzału przeciwnika i innych takich przyjemnostek, może wyrzucić go zbyt mocno i nie trafić w cel. Przykład z życia: jesteś w stanie rzucić piłką do kosza na dużo większą odległość niż odległość, z której spodziewasz się, że do niego trafisz.

Także w tym wypadku to nie logika zasad zawodzi, tylko twoje wyobrażenia i zablokowana wyobraźnia

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-03-25 00:55:36)


JF 100%

Offline

 

#45 2012-03-25 11:56:10

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Sporne sytuacje

nie wyszło ci i zmarnowałeś szorta za którego dostaniesz aro od ziomka któremu chciałeś zrobić bubu


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#46 2012-03-25 12:22:12

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

jak chcecie logiki z rzeczywistego życia polecam granie w The Sims CCG, lub Sims 2 Warzone Symulation =]

Offline

 

#47 2012-03-25 18:01:34

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Po co to całe strzelanie z dupy panowie? Zasady wyjaśnione, a radosna twórczość dookoła wcale nie tak wspaniałej jakości, jak się wam wydaje.

Gra wymaga mierzenia po deklaracji i takie są fakty. Na pocieszenie dodam, że z czasem gracze nabywają skill "miarka w oczach" i przestaje to być jakikolwiek problem.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#48 2012-04-09 18:11:12

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

Moje pytanie brzmi: czy jeden doktor może mieć więcej niż jednego rema leczącego (np nasmata) pod swoją synchronizacją?


JF 100%

Offline

 

#49 2012-04-09 18:19:49

 Baal

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 732

Re: Sporne sytuacje

Patrzysz na statystykę Ava. Jeżeli jest 2 to możesz dołączyć 2 remy do doktorka/mechanika
"A Doctor/ Engineer can have more than 1 Servant Remote, but he can only activate them one by one, applying the other rules considerations. Meanwhile, the other Remotes will be inactive. "

Ostatnio edytowany przez Baal (2012-04-09 18:25:29)


Hell Dorado - Mercenaries
Konfrontacja - Wolfeni/ Keltowie Sessairs
WH40k - Blood Angels/ Dark Eldar
WHFB - High Elves

Offline

 

#50 2012-04-09 22:23:06

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Z poprawnego cytatu Baala nie wynika jedna ważna inszość - co rozkaz może aktywować ze sobą innego synchrona na stole.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#51 2012-07-17 14:13:14

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

patowa sytuacja z wczorajszej gry:

Przy ścianie budynku stoi Sphinx. Nad jego głową w odległości pół cala znajduje się balkon. Sphinx jest w combacie z 2 góralami, przy czym ci stoją tak że nie jest możliwe wyjście Sphinxa ze zwarcia. Tura obcych, Sphinx mając climbing plusa chce się wydodge'ować z combatu po ścianie budynku na wysokość pół cala (tyle ile może) ale dostaje rany z berserkera (2 normal rolle) od górali i traci wszystkie woundy (wyłącza się). Co się dzieje w takiej sytuacji?

1. nieprzytomny model zwisa dalej pół cala nad ziemią
2. nieprzytomny model nie mogąc się trzymać ściany spada na ziemię (dostaje hit itp)
3. jeżeli model spada na ziemię to musi wpaść w zwarcie z góralami gdyż nie ma miejsca żeby zrobić to inaczej

4. czy w ogóle można dodge'ować wspinaczką mając climbing plusa?
5. czy jeżeli model zwisa nieprzytomny cal nad ziemią to nie można go uleczyć gdyż konieczne jest znajdowanie się podstawką w podstawkę z modelem, ale też nie można go dobić Coupe de grace z tego samego powodu?

Offline

 

#52 2012-07-17 14:22:06

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Sporne sytuacje

Artois napisał:

patowa sytuacja z wczorajszej gry:

Przy ścianie budynku stoi Sphinx. Nad jego głową w odległości pół cala znajduje się balkon. Sphinx jest w combacie z 2 góralami, przy czym ci stoją tak że nie jest możliwe wyjście Sphinxa ze zwarcia. Tura obcych, Sphinx mając climbing plusa chce się wydodge'ować z combatu po ścianie budynku na wysokość pół cala (tyle ile może) ale dostaje rany z berserkera (2 normal rolle) od górali i traci wszystkie woundy (wyłącza się). Co się dzieje w takiej sytuacji?

1. nieprzytomny model zwisa dalej pół cala nad ziemią
2. nieprzytomny model nie mogąc się trzymać ściany spada na ziemię (dostaje hit itp)
3. jeżeli model spada na ziemię to musi wpaść w zwarcie z góralami gdyż nie ma miejsca żeby zrobić to inaczej

4. czy w ogóle można dodge'ować wspinaczką mając climbing plusa?
5. czy jeżeli model zwisa nieprzytomny cal nad ziemią to nie można go uleczyć gdyż konieczne jest znajdowanie się podstawką w podstawkę z modelem, ale też nie można go dobić Coupe de grace z tego samego powodu?

Moim zdaniem nie udało mu się wydogować i nieprzytomny model zostaje na ziemi.

Offline

 

#53 2012-07-17 14:24:38

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

Nie wiem co w tym patowego.

1. nie
2. tak
3. spada prosto pod siebie
4. oczywiście że tak
5. patrz pkt 1

A w tej konkretnej sytuacji dodatkowo widzę, że po prostu ty wygrałeś FTF ze sphinxem, więc po prostu dostaje lampy.

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2012-07-17 14:26:02)


JF 100%

Offline

 

#54 2012-07-17 14:26:54

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

Zielarz uważał że jeżeli z sukcesem model wydodge'ował z combatu to nie może zostać zmuszony do znalezienia się b2b z wrogiem

Offline

 

#55 2012-07-17 14:29:59

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Sporne sytuacje

Jestem prawie pewien, że nieprzytomny model z Climbing Plusem wisi nadal, ale nie potrafię teraz wskazać skąd to przekonanie.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#56 2012-07-17 14:31:29

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

@ Moździerz, no właśnie kluczowy jest berserker w tej sytuacji - nie było ftf tylko normal rolle

Offline

 

#57 2012-07-17 14:50:23

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

a, fakt. Czyli on zdaje dodge, a ty go ranisz. Czyli on włazi na ścianę, ty go ranisz. Jak zginął, spada na ziemię. A propos spadania, na forum infinity było dużo tematu o tym, że lasiqi w linku wiszące nad sobą jak obrywają to spadają na siebie.


JF 100%

Offline

 

#58 2012-07-17 22:01:39

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Sporne sytuacje

Dobra to teraz trochę zasad

- How does the model with climbing plus stand on a vertical surface?
Climbing Plus allows to a model to consider a vertical surface as a horizontal one.

(bla bla bla, jak ktoś zada ci ostatniego wounda to) he falls on the ground Unconscious at the end of the Order, but never before the Burst (B) is finished: therefore the number of Wounds can exceed his Wounds Attribute. An unconscious character is assumed to be lying down on the ground, except those unable to be Prone due to issues such as terrain, and can be indicated on the table with a PRONE Marker or by lying the figure down.

A miniature in this state has all its devices disconnected and cannot use any Skill, save the Special Skill Regeneration, or an AutoMediKit. He will also lose his Camouflage , TO, and Optical Disruption Modifiers, but not Cover Modifiers if he is eligible.

- Can a model pass over an Unconscious model?
    If needed, it is allowed. Don't forget that T.A.G.s, Remotes, Vehicles and Motorcycles cannot be Prone, so to pass over them the model needs to Climb or Jump.

Reasumując.
Model uncoscious nie traci climbing plusa, model z climbing plusem traktuje powierzchnie poziomą/inna tak jakby była podłogą, model uncoscious pada na ziemie/podłogę, a że tagi nie mogą, to stoi tak jak stał.
Tyle ode mnie, nie żeby to miało jakiś wpływ na moją przegraną walkę, ale tak jest imho wg zasad.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#59 2012-07-17 22:28:07

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Reasumując: traci Climbing plusa, jak sam napisałeś (cannot use any skill, save the Regeneration or Automedkit).


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#60 2012-07-17 22:37:12

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Sporne sytuacje

Pewnie masz rację, ja to zrozumiałem w taki sposób, ze nie może używać skilli, a nie jakieś traci (o tym, że traci nic nie ma).
Czyli ma to co ma, ale nie ma możliwości wykonania żadnej akcji poza medkitem i regeneracją.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#61 2012-07-17 22:38:59

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Zgadza się, wspinanie jest deklarowanym orderem, a zauważ, że traci nawet bierne: Camo, TOcamo i Mimetism.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#62 2012-07-17 23:01:12

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

czyli spada w CC z góralami?

Offline

 

#63 2012-07-17 23:10:24

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

W tej grze nie ma jako takiego CC, stoi po prostu przy nich, co z nim zrobisz to już twoja kwestia


JF 100%

Offline

 

#64 2012-08-03 10:09:25

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Tak mi się ostatnio rzuciły 2 sprawy po grze z Michałem:

- jak postawiłem model TO-Camo jako Camo Marker to jak właściwie się go wypatruje? (tzn. -3 czy -6)
- jeśli model spod markera Camo atakuje mój repeater, to mogę robić mu Immobilize w ARO hackerami jako normal roll od razu, czy dopiero jak ewentualnie przeżyje mój repeater (Combat Camo daje pierwszeństwo ataku przed reakcją mojego repeatera, ale co z ARO hackerów porozkładanych po stole?)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#65 2012-08-03 10:43:02

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Sporne sytuacje

Zielarz napisał:

Tak mi się ostatnio rzuciły 2 sprawy po grze z Michałem:

- jak postawiłem model TO-Camo jako Camo Marker to jak właściwie się go wypatruje? (tzn. -3 czy -6)
- jeśli model spod markera Camo atakuje mój repeater, to mogę robić mu Immobilize w ARO hackerami jako normal roll od razu, czy dopiero jak ewentualnie przeżyje mój repeater (Combat Camo daje pierwszeństwo ataku przed reakcją mojego repeatera, ale co z ARO hackerów porozkładanych po stole?)

1. na -3.
2. Repeater jest to deployable equipment, hackuje hacker który jest na stole. Czyli Combat Camo daje Ci to że położysz sprzęt pierwszy, zanim dostaniesz ARO. Hackerzy przeciwnika oczywiście mogą AROwać normalnie jeśli hacker nie atakuje używając combat camo. Natomiast jeśli hacker używa Combat Camo, to jest to normal roll i hackerzy mogą jedynie go za arować jak widzą, lub jest w ich ZOC (ewentualnie w ZoC repeatera)

Offline

 

#66 2012-08-03 11:38:04

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

W ogóle nie zrozumiałeś Kvan. Repeatery mają na sobie normalne modele. Moje pytanie brzmi: czy jak wrogi hakowalny model atakuje mój model z repeaterem spod Combat Camo to kiedy w ARO moi hakerzy robią Immobilize? Razem z atakiem, czy po jego ataku jeśli model z repeaterem na sobie przeżyje?


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#67 2012-08-03 11:55:19

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Sporne sytuacje

Zielarz napisał:

W ogóle nie zrozumiałeś Kvan. Repeatery mają na sobie normalne modele. Moje pytanie brzmi: czy jak wrogi hakowalny model atakuje mój model z repeaterem spod Combat Camo to kiedy w ARO moi hakerzy robią Immobilize? Razem z atakiem, czy po jego ataku jeśli model z repeaterem na sobie przeżyje?

Rzeczywiście nie zrozumiałem i widze że nie doczytałem dokładnie zarazem, myślałem że to model z repeaterem atakuje.  W opisanym wyżej przypadku, hackerzy mogą robić immobilize jeśli model z repeaterem przeżyje.

Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2012-08-03 11:57:00)

Offline

 

#68 2012-08-03 12:04:40

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Lol, to źle, ale rozumiem punkt widzenia i ma sens. Dzięki.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#69 2012-08-05 14:49:01

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

- Does a Mine deployed by Minelayer Special Skill counts toward the 3 miniatures under one Camouflage Marker restriction in Camouflaged Deployment?

    Mines are not figures, they can not use that advantage of Camouflaged Deployment.

Prosto z Wiki, jak to właściwie rozumieć (tzn. odpowiedź na pytanie jest mocno...)?


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#70 2012-08-05 16:20:21

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Że nie można pod jednym camo markerem umieścić w trakcie rozstawienia miny i modelu razem.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#71 2012-08-05 16:33:52

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

ale to też dodatkowo oznacza,że mina nie może zacząć gry na stole jako marker! Jak zatem używa się minelayera?


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#72 2012-08-05 16:55:56

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Wydaje mi się, że w tym przypadku Minelayer działa niezależnie od tej zasady. To faq wyraźnie odnosi się do sytuacji, gdzie ktoś próbował wystawić pod jednym camo markerem więcej niż jeden model, przy czym zamiast jednego modelu chciał wystawić minę. Minelayer mówi o tym,  że model z tą zasadą może wystawić minę w trakcie rozstawienia na normalnych zasadach kładzenia min -  niejest to coś co wynika z zasad deploymentu (do których odnosi się to faq) tylko specjalna zasada wynikająca ze skilla.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#73 2012-08-05 17:26:53

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

W sumie racja, bo minelayer wyraźnie pozwala położyć camo marker reprezentujący minę. Tylko ten zapis jakoś mało szczęśliwy.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#74 2012-08-06 14:13:13

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Sporne sytuacje

a ja myślę, że wystarczy doczytać

"(...) that advantage of Camouflaged Deployment."

czyli nie wszystko, tylko ta jedna część zasady CD.


JF 100%

Offline

 

#75 2012-08-06 17:09:20

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Już przyznałem rację, zwykłem robić to raz! Doczytałem też Shasvasti i rzeczywiście TE ludki mają trzy stany zdrowia Po PROSTU. Zwracam uwagę, że nie mają tego wszystkie POZOSTAŁE ludki w grze. A zatem Izworze i Michale teraz już nie powinno być z tym kłopotów w moim wykonaniu!


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#76 2013-06-22 00:30:31

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Sporne sytuacje

Kilka pytań:

1. Model z zasadą minelayer i infiltration,
decyduję, że chcę wystawić go na połowie przeciwnika.
Nie udaje mi się rzut na PH i model zostanie przesunięty o X".
W którym miejscu, jeśli w ogóle, mogę położyć minę?
W 8" od miejsca pierwotnego wystawienia,
czy też w 8" od miejsca w które mnie zniosło.

2. Mamy w Bolterze makiety/plakaty, które to składają się z podstawki i plastiku(?).
Między plastikiem, a powierzchnią stołu mamy przerwę wysokości podstawki.
Czy model może strzelać do przeciwnika jeśli model widzi tylko podstawkę przeciwnika
(stykającego się z elementem terenu)?

Czy sytuacja będzie inna jeśli model, do którego strzelamy będzie w prone?

Oczywiście można dla ułatwienia potraktować te makiety tak,
że zasłaniają wszystko w dół, dla ułatwienia.
Jednak podobną sytuację będziemy mieć jeśli model jest za barierką, barykadą, w prone na dachu, itp.
Osobiście nie widzę żadnych przeciwwskazań, ale chciałbym zapoznać się z Waszą opinią.

3. Jakie możliwości mamy wykonując Impetou Order?
Ruch do przeciwnika + akcja ataku (strzał, wykrycie, hakowanie, itp.).

W sytuacji, w której model nie widzi żadnego przeciwnika.
Czy możemy wykonać tylko ruch (jedną akcję, pierwszą wartość w profilu),
czy też musimy wykonać dwie akcje ruchu (pełny, suma dwóch wartości w profilu)?

4. Dodge
Czy można wykonać dodge w swojej aktywnej turze,
jeśli żadna jednostka przeciwnika nie zadeklarowała ataku w ARO?

5. Jak strzelają modele ? (sytuacja sporna, na krawędzi widzi/nie widzi)
a) Z dowolnego punktu walca utworzonego przez podstawkę i wysokość (stojącego, standardowego dla danej armii) modelu?
b) Z środka podstawki modelu, liczy się także wysokość modelu (stojącego, standardowego dla danej armii) ?
c) Inaczej

Trochę człowiek nie grał i powypadało z głowy.
W miarę możliwości proszę o wytłumaczenie sytuacji.
Opinia, 'bo tak/nie' mi, ani innym graczom nie pomoże.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#77 2013-06-22 01:05:36

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Sporne sytuacje

ad 1:

to nie gracz stawia minę tylko model a więc ten musi znajdować się już na stole (po dyspersji itp, dodatkowo jak się nie zda PH roll to mina także zostaje postawiona odkamuflowana!)

http://infinitythegame.wikispot.org/Minelayer


ad 2, 5:

zasady w FAQ mówią że trzeba widzieć z poziomu podstawki conajmniej środek innej podstawki co na jest niemożliwe jeżeli obie podstawki znajdują się na tym samym poziomie wysokości! chociaż nie jestem pewien...

http://infinitythegame.wikispot.org/Lin … direct=LoF

- How can I determine if I can draw LoF to a miniature?

First, the target model must be in the 180-degree field of vision of your figure. Then, if a straight line from the center of a model’s base can be drawn passing to any point of the enemies base AND a part of the model at least head sized or larger can be seen, then LoF is granted to said model.

- What happens in the extreme case were a line can be traced without obstruction from a models base center to a models base center, but there is no visible part of the model to be seen?

In that extreme scenario LOF is granted.


warto zwrócić uwagę na brak ulubionego przez niektórych "walca" podstawki w celu wyznaczenia LoF!!! środek podstawki i koniec!



ad 4:

dodge w aktywnej turze nie daje przemieszczenia, poprostu wykonujemy move i jako 2 short po ewentualnym strzale w ARO można wykonać dodge co daje unik podczas pierwszego move'a

http://infinitythegame.wikispot.org/Dodge


ad 3:

można wykonać Move + swim, jump, climb, attack lub dodge lub odwrotnie,

http://infinitythegame.wikispot.org/Impetuous_Order

co w powiązaniu z:

http://infinitythegame.wikispot.org/Dodge

mówi o tym że sami z siebie nie możemy zrobić dodge a wyłącznie w odpowiedzi na ARO na pierwszy short, wygląda więc na to że jak nikt nie zareaguje na move impetousa to trzeba przynajmniej wykonać jump albo położyć chain placek bez celu

Ostatnio edytowany przez Artois (2013-06-22 01:27:31)

Offline

 

#78 2013-06-22 10:28:53

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

1. Minelayer pozwala na postawienie miny w Zone of Control modelu. Dyspersja kończy ruch modelu i dopiero wtedy sprawdzasz ZOC. Pamiętaj że nie wolno Ci postawić camo markera tak, by pod templatem jego ewentualnego zadziałania znajdował się inny wrogi camo jako cel.

2. Model to technicznie walec liczony od podstawki do wysokości fizycznej modelu. Jeśli sama podstawka stanowi wymagane 20% objętości modelu przeciwnika możesz wykonać atak (czyli zazwyczaj nie).

3. Impetus musi wykonać kombinację rozkazów, która co najmniej przemieści go w sumie o pierwsza statystykę ruchu (dla modelu 4-4 kombinacja prone, czołaganie jest np. nielegalna, bo ruszy się w sumie 2 cale).

4. Można, ale jeśli nie ma ataku przeciwnika w ARO, rozkaz jest stracony.

5. LOF prowadzisz od środka podstawki własnego modelu do wrogiego walca z pytania 2. Jeśli jesteś w stanie zobaczyć co najmniej 20% wrogiego modelu, możesz wykonać atak.

Generalnie to samo napisał Artois powyżej, chciałem po prostu skrócić...


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#79 2013-06-22 20:17:54

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Sporne sytuacje

Wszystko jw. w 5 można strzelić w rozpatrywanym położeniu jak napisał Artois, nie wiem czy Zielarzu to pominąłeś czy się nie zgadzasz.

- What happens in the extreme case were a line can be traced without obstruction from a models base center to a models base center, but there is no visible part of the model to be seen?

In that extreme scenario LOF is granted.


Znaczy można walić do samej widzianej podstawki.

Offline

 

#80 2013-06-22 21:01:47

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Przeoczyłem prawdopodobnie, wszystko gra!


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#81 2013-06-23 12:16:43

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Sporne sytuacje

Ja przez mówienie o walcu wczoraj rozumiałem tę część:
"Do parts of the model outside the base diameter count for LOF purposes?
-   No."

Poza tym LoF jest relacją zwrotną, więc jeśli ze środka wrogiej podstawki widać >20% to wg. mnie można strzelać. Wpp. nie możnaby strzelać z covera za rogiem do przeciwnika stojącego bez covera!
Więc wystarczy, że ze środka jednej z podstawek prowadzimy LoF do części drugiej, niekoniecznie z atakującego.

Offline

 

#82 2013-06-23 19:06:38

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Sporne sytuacje

Dzięki za wyjaśnienie zasad.

Pytanie:
Czy model posiadający zasady Irregular oraz Impetous oraz AD lvl3: Combat Jump
może wejść na stół przy pomocy Impetous Order (zgoda),
a następnie skorzystać ze swojego Irregular Order
(tu już się nie zgadzam, bo model podczas liczenia rozkazów nie był na stole).
Proszę o wyjaśnienie, czemu tak lub nie.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#83 2013-06-23 19:35:21

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Może. Zasad Impetus mówi, że każdy model Impetus ma własny rozkaz. Tworzysz ich pulę tylko wtedy jak masz całą grupę Impetus Irregular (wtedy Regular i Irregular zamieniają się zasadami i Irregular są traktowani jak Regular). Z ważnych rzeczy, które mogłeś przegapić to to, że Wilk-spadochron z Twojego przykładu musi skoczyć na początku tury, chyba że kontroler wyda rozkaz z puli Regulars.

A i Fala nie masz racji: strzelający model liczy własny line of sight ze środka swojej podstawki i są sytuacje, kiedy LOF nie jest obustronny. Jak źle stoisz, można postrzelić Twój model np. w rękę, ale on nie "widzi" ręką, więc nie odda.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2013-06-23 19:38:54)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#84 2013-06-23 21:15:15

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Sporne sytuacje

Nie neguję możliwości wykorzystania swojego orderu modelu z Impetousem aby wejść na stół.
Chodzi mi o Irregular i liczenie go do puli, choć modelu nie było na stole na początku tury.

Fala ma rację... w Infinity istnieje zasada 'If I can see you, you can see me', dział to w dwie strony.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#85 2013-06-23 22:27:41

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

W wiki piszą: [In Infinity, the LoF is reciprocal, applying the rule “If I can see you, you can see me”. If a figure can draw LoF to its target, then the target can draw LoF to the figure as well (if it is inside its field of vision)]. Co oznacza, jak w moim przykładzie, że ręka zza węgła nie strzela do modelu przeciwnika, bo LOF jest liczony od środka podstawki do walca wrogiego modelu [line of fire to nie to samo co field of vision]

- The Line of Fire is an imaginary straight line that runs from the centre of a miniature’s base to an enemy miniature.
- A miniature must be able to see the target’s head or a body area of equivalent size to be able to fire at him.

Kombinacja obu powyższych oznacza, że możliwa jest sytuacja, kiedy model kawałkiem swojego walca widzi kawałek wrogiego walca, ale dopóki atakujący model nie jest w stanie poprowadzić LOF z centrum swojej podstawki atak jest niemożliwy. Wzajemne widzenie się niczego nie załatwia, jeśli nie spełni się jednocześnie obu wyżej wymienionych warunków.

Można to sobie dowolnie interpretować, że widzą się nawzajem (co w oczywisty sposób jest prawdą, oba walce są w stanie się wzajemnie namierzyć) ale zasada ta NIE MÓWI, że jak ja mogę wykonać w określonych warunkach atak, to mój przeciwnik także. Jak mój model ma pecha i stoi wystając kawałkiem swojej objętości może dostawać gongi i nie móc oddać. Najważniejszą dysproporcją w takich sytuacjach są base template weapony, które muszą być położone na środku podstawki atakującego modelu i nie przechodzą przez przeszkody. Tam dzieją się prawdziwe cuda...


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#86 2013-06-23 22:48:31

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Sporne sytuacje

Jak ktoś do Ciebie może strzelić i Ty nie stoisz do niego tyłem, to zawsze można oddać.

Example: The miniature of Fusilier Angus sees part of the barrel of a Gūijiă’s HMG poking around a corner. The enthusiastic Angus wishes to shoot, but when LoF is drawn, it doesn’t touch the T.A.G.’s base, so this is not a legal target.

Frustrated, Angus moves to a point where, through a little window, can see one of the legs of the Gūijiă. He draws the LoF, which now reaches the T.A.G.’s base. Enthusiastically, Angus forgets the rule “If I can see you, you can see me” and declares a Shoot Order. When Angus holds his weapon, he can see in the crosshairs of his scope how the leg has been replaced by the HMG and the head of the Gūijiă, which, strangely, seems to be smiling… Now, Angus must make a Face to Face Shooting Roll against the T.A.G.

Offline

 

#87 2013-06-24 09:13:35

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Sporne sytuacje

Ciekawa historyjka. A jaki to magiczny zestaw zasad pozwolił TAG-owi zmienić pozycję w ARO tak, że zamiast nogi mamy tam głowę i karabin?

Fabularny fluff mnie nie rusza, a historyjka świadczy tylko o zacięciu literackim autora, przy okazji obnażając jego ignorancję w kwestii mechaniki.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#88 2013-06-25 16:20:21

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Sporne sytuacje

Czy Tohaa Diplomatic Delegates mając "Specialist Troop" może wykonywać zadania w misjach ITS?

Mój problem jest w tym że w misjach ITS jest definicja "Specialist Troop" inna niż w podręczniku CP.

Ostatnio edytowany przez Asar (2013-06-25 16:21:15)


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#89 2013-06-25 17:59:55

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Sporne sytuacje

No specjaliści to inżynierowie itp i modele które są oznaczone jako "specjalista". Czyli imo jak najbardziej. (tak samo jak Uxia w ariadnie np)

Offline

 

#90 2013-06-26 08:31:35

wedge

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2012-02-23
Posty: 301

Re: Sporne sytuacje

Dokładnie z tym że za specialist troopsa masz dodatkowe -3 przy teście WIP

edit:
Jarv masz rację chodziło oczywiście o -3

Ostatnio edytowany przez wedge (2013-06-26 12:35:15)


Infinity: Ariadna
Malifaux: Yan Lo

Offline

 

#91 2013-06-26 08:42:12

 Asar

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

status asar.bs@gmail.com
3594059
Zarejestrowany: 2011-01-11
Posty: 2238
WWW

Re: Sporne sytuacje

wedge napisał:

Dokładnie z tym że za specialist troopsa masz dodatkowe -2 przy teście WIP

No chyba nie do końca, bo opis tego skila jest ściśle związany z kampania :-( a mi chodzi o ITS.

Infinity Wiki napisał:

Specialist Troop
The owner of this Special Skill can be considered to be a Specialist Troop when a mission or a scenario, while playing the campaign or just playing the mission as an independent scenario possessing the Specialist Troop Scenario Special Rule.

The owner of the Special Skill will be considered to be a Specialist Troop even if he doesn't possess any of the characteristics that define this type of troop (Not being an Engineer, Hacker, Forward Observer, etc.) in the scenario rules.

Equally, in those missions or scenarios without the Specialist Troops Scenario Special Rule, but in which Engineers have specific functions (Such as performing some specific actions, with corresponding rolls to achieve them) the owner of this Special Skill can perform the same role as an Engineer, but applies a cumulative Modifier of -3 to the roll. However, in that situation, a Specialist Troop cannot repair Disabled weapons or Equipment or perform the usual tasks allowed by the Engineer Special Skill description.

For example: if in a scenario, without the Specialist Troops Scenario Special Rule, an Engineer must make a WIP -3 Roll to achieve a scenario objective, the owner of this Special Skill can substitute for the Engineer but must make a WIP -6 Roll. However, in that situation, the owner of the Specialist Troop Special Skill cannot repair Disabled weapons or Equipment, or deactivate Mines.

In the Special Operations units it is common to see the presence of a member possessing some technical skills, usually focused, but not exclusively, on intrusion and counter-security techniques. Sometimes, these operatives have undertaken specific training courses, but it is also often the case that their knowledge comes from their own experience after years of service and a long career of being part of covert activities teams.


Bartosz Skorupa [ skorupa.net ] -- kramik
PanO: 2885p, CA, Toha, SM: 2000, Wolfeny: 200, Empire of the Jade Triad, Khaliman republic

Offline

 

#92 2013-06-26 09:28:27

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Sporne sytuacje

Pomijam już szczegół, że w Infinity praktycznie wszystkie mody do rzutów to opierają się na trójkach (-/+3, -/6, itd...). Więc na 100% nie ma modów typu -2 ... ;]


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#93 2013-06-26 11:38:09

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Sporne sytuacje

No asar, sam sobie odpowiedziałeś ładnie. W misjach ITS potrzebni są specjaliści ogółem, nie określeni - np inżynier. Czyli twoja dyplomatka jest specjalistką - robi sceny bez modyfikatorów.

Gdyby w ITS pisało "inżynier może zrobić antenę" wtedy ona robiła by ten rzut na -3. Ale jest "specialist troop robi antenę" (a ona jest specialist troopem) więc nie ma problemu.

Offline

 

#94 2013-06-26 12:38:04

wedge

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2012-02-23
Posty: 301

Re: Sporne sytuacje

Michał napisał:

No asar, sam sobie odpowiedziałeś ładnie. W misjach ITS potrzebni są specjaliści ogółem, nie określeni - np inżynier. Czyli twoja dyplomatka jest specjalistką - robi sceny bez modyfikatorów.

Gdyby w ITS pisało "inżynier może zrobić antenę" wtedy ona robiła by ten rzut na -3. Ale jest "specialist troop robi antenę" (a ona jest specialist troopem) więc nie ma problemu.

O popatrz ja jakoś o tym zapomniałem. Czyli generalnie ta zasada jest dużo mocniejsza w ITS niż w kampanii. Super


Infinity: Ariadna
Malifaux: Yan Lo

Offline

 

#95 2013-10-09 20:40:34

Kerlhan

http://i.imgur.com/pMY5v.png

Zarejestrowany: 2011-08-12
Posty: 96

Re: Sporne sytuacje

Izwor napisał:

Pytanie:
Czy model posiadający zasady Irregular oraz Impetous oraz AD lvl3: Combat Jump
może wejść na stół przy pomocy Impetous Order (zgoda),
a następnie skorzystać ze swojego Irregular Order
(tu już się nie zgadzam, bo model podczas liczenia rozkazów nie był na stole).
Proszę o wyjaśnienie, czemu tak lub nie.

Podczas szukania zasad na temat linków , irregular itd natknąłem się na definitywną odpowiedź na postawione już jakiś czas temu pytanie i niestety mnie nie satysfakcjonuje, ale nie będę się spierał

Wiki napisał:

Does an Irregular Impetuous model with Airborne Deployment still have it's Irregular Order if it started the turn off the board?

No, the model does not have it's Irregular Order since the troop was not deployed at the beginning of the turn. The only exception to this rule is that the model may use it's Irregular Order to halt his Impetuous Order while off the board.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.metin3birth.pun.pl www.poke-fan.pun.pl www.cserwery.pun.pl www.twelvesky2.pun.pl www.narutoninjaforum.pun.pl