W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
1550 na Chellenger w Zielonej Górze:
1 Azrael (HQ) @ 215 Pts
Feel No Pain (6+); sv 2+/4++; sword +2S AP3; robi z bików i termosów scoring unity
1 Librarian (HQ) @ 150 Pts
Bike; Psyker (2); Power Field Generator
6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
Plasma Gun (x1);
1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
Multi-Melta (x1)
6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
Plasma Gun (x1);
1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
Multi-Melta (x1)
6 Deathwing Terminator Squad (Troops) @ 294 Pts
Lightning Claws (pair) (x1); Storm B. & Power F. (x2); Thunder Hm.
& Storm Sh. (x2); Asslt. Can. & Power F.;
5 Tactical Squad (Troops) @ 140 Pts
Missile Launcher; Flak Missiles
1 Rhino @ [45] Pts
Extra Armour;
9 Tactical Squad (Troops) @ 191 Pts
Meltagun; Melta-Bombs
1 Drop Pod @ [50] Pts
Deathwind Launcher - S5 AP- Hvy1 Large Blast
5 Tactical Squad (Troops) @ 95 Pts
Missile Launcher; Flak Missiles;
Models in Army: 43
Total Army Cost: 1547
Librarian (zerówka z Divinancji i coś z telepatii, chociaż zerówka też jest w miarę fajna gorzej że narażam się na szarżę jak podejdę na 12'' ;/ ) w jednych bikach, drugie motory na pół. Azrael do Drop poda
Ostatnio edytowany przez Artois (2013-08-29 10:36:01)
Offline
Generalnie rozpiska biedna, trudno coś w niej nawet poprawić. Musiałbyś coś wymyślić, czy wolisz bike'i, czy tacticale, czy termosy.
Offline
Wsadz Azraela w 10 veteranow. Z invem na 4 robi z nich najwiekszych rzeznikow w codexie. Imo tylko w takim skladzie jevo wystawienie ma sens.
Offline
ja tam bym wstawił w 9 i drop pod.
Offline
1 Azrael (HQ) @ 215 Pts
Feel No Pain (6+); sv 2+/4++; sword +2S AP3; robi z bików i termosów scoring unity
1 Librarian (HQ) @ 150 Pts
Bike; Psyker (2); Power Field Generator
6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
Plasma Gun (x1);
1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
Multi-Melta (x1)
6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
Plasma Gun (x1);
1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
Multi-Melta (x1)
6 Deathwing Terminator Squad (Troops) @ 294 Pts
Lightning Claws (pair) (x1); Storm B. & Power F. (x2); Thunder Hm.
& Storm Sh. (x2); Asslt. Can. & Power F.;
7 Company Veterans Squad (Elites) @ 236 Pts
Combi-Plasma (x6); Meltagun;
1 Drop Pod
5 Tactical Squad (Troops) @ 95 Pts
Missile Launcher; Flak Missiles
5 Tactical Squad (Troops) @ 95 Pts
Missile Launcher; Flak Missiles
zamieniłem rhinosa i 1 tactical na veteranów z combi plasmami
to że jest wszystkiego po trochu ma rekompensować obecność Azraela natomiast przede wszystkim chciałbym żeby się tym fajnie grało no i chciałbym sprawdzić każdy z tych elementów DW RW GW jak się spisze w różnych paringach
Offline
Zamiast tacticala z flakiem - aegis z quadem? Punkty prawie te same, nie mobilne ale AA lepsze i z interceptora w deep strajki i outflanki przyrżnąć może.
Offline
ale jest tylko 5 obsługantów do tego aegisa ;( jak umrą to zostanie dekroacja
Offline
a ja cały czas nie kminię po co libra na bikeu kiedy DA mają najlepszą specjalną librę w grze w tym momencie?
Offline
Chodzi chyba o przerzuty z Divinacji, ale wtenczas wymaksowałbym ten squad plazmami. Jakby jeszcze znaleźć sposób na połączenie to ze sztandarem dewastacji będzie mrok
Eventualnie wpakowałbym go razem z Azraelem i Veteranami, będą mieli przerzuty
Offline
Daj termosow do strzelania a do mlocki wrecz weteranow. Kazdy ma 4 atakiw szarzy + bierzesz Azraelem warlord traita dajacego ci furious charge = zmielenie wszystkiego ròwno z gruntem.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2013-08-29 15:18:51)
Offline
A raczej mielenie wszystkiego co słabe w combacie i sromotne odbijanie się od jakiejkolwiek dedykowanej do combata jednostki, ale tak, przydają się.
Offline
A co rozumiesz przez "dedykowaną do combatu" jednostkę? Piątkę assaultowych terminatorów?
Rzeczywiście model z 1 W za 18 pkt, który ma 2 Ataki z bazy, dostęp do całego uzbrojenia do CC w kodeksie (oprócz niektórych broni) obok wyboru jednej broni strzelającej na 5 weteranów i jakichś kombiśmieci, po strzeleniu z których staje się niemal zwykłym taktycznym z pewnością jest do strzelania stworzony.
Weterani idealni nie są ale z Azraelem i invem 4+ stają i FC się bardzo ciekawą opcją. Szczególnie, gdy włoży im się kilka specjalnych broni.
Artois - wywal jednego tacticala jeszcze (przecież w trupsach masz motorki i termosów) - podkręć tych weteranków na maksa ( 3x para LC, 3x PF, Flamer + Storm Shield i ze dwóch zwykłych ze SS dla łapania ran z przodu. Do tego Zmień termosów na strzelających z cyklonem (Zawsze Vegeful Strike pozwoli ci na raz na rzucenie librarianem rereolla np. na motorki.)
Offline
Jednostki do combatu bardzo łatwo porównywać i wstawiać w segmenty. Przykładowo:
Tier 5 - dostaje wpieprz od veteranów SM, assault squadu itp
Tier 4 - dostaje wpieprz od berserkerów. Tutaj jak widzisz umieszczam DA weteranów, bo nie przeżywają 40 ataków z WS 5 i S 5 i hatred, inv na 4+ trochę kupę im da. Przypominam, że berki kosztują ok 240 pkt na tzw wypasie.
Tier 3 - dostaje wpieprz od honor guardu, chosenów
Tier 2 - dostaje wpieprz od kowali - na tym tierze marinesi powoli się kończą.
Tier 1 - dostaje wpieprz od demon prince'ów, chaos lorda. Na tym tierze marinesi kończą się definitywnie, bo są tutaj kowale, Calgar i Lysander. Finito.
Tier 0 - tutaj siedzą motonoby, khorne lord, bloodthirster, demon z black macem. Podpowiem, że nie ma w tym tierze niczego z marinesów.
Mogę wymieniać tak jeszcze długo możliwe punkty odniesienia.
Taki oddział weteranów z super duper power weaponami za tysiąc punktów i azraelem za następne 200 coś rozpada się od 5 młotkarzy za 200 pkt.
Marinesi to nie jest combatowa armia i warto się z tym pogodzić.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2013-08-29 20:33:37)
Offline
Co i tak nie zmienia faktu, że Azraela najbardziej się opłaca właśnie do oddziału weteranów schować.
"Taki oddział weteranów z super duper power weaponami za tysiąc punktów i azraelem za następne 200 coś rozpada się od 5 młotkarzy za 200 pkt|" - to cię wyobraźnia ponosi.
Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2013-08-29 21:02:37)
Offline
A raczej statystyka mnie ponosi.
Offline
Chyba uprawiam jakąś magiczną matematykę - gdyż z moich obliczeń wynika, iż w takim starciu:
9 weteranów z bp + ccw (3 ataki każdy) + Azrael vs 5 assaultowych termosów z młotkami walka trwa 5 tur.
Bez szarżowania - ceteris paribus. Ginie 4 weteranów (72 pkt) i wszystkie termosy.
Przecieram oczy ze zdumienia, szukam błędów w ułamkach, jednak jak na upartego wszystko wydaje się być ok.
Ale, że matematyka nigdy nie była moją najmocniejszą stroną postanowiłem przetestować to twierdzenie na żywo turlając kostkami:
1 Próba. W 2 turach weterani roznieśli termosów przy stratach własnych w postaci 1 modelu.
2 Próba. W 4 turach weterani roznieśli termosów przy stratach własnych w postaci 3 modeli.
3 Próba. W 3 turach weterani roznieśli termosów pryz stratach własnych w postaci 2 modeli.
Nie miałem już czasu na poturlanie kostkami gdyby szarżowali i mieli FC od Azraela, ale statystyka podpowiada mi, że mogłoby być już jedynie lepiej na korzyść jegomości w PA, z Tiera 4.
Offline
Azrael i Veterani to jakieś 400 punktów. Na pewno w tej cenie masz tylko 5 termosów?
Offline
Dobra uwaga antchuck, zrobiłem szybkie obliczenia dla 10 młotkarzy (podobne pkt) toolami dostępnymi w sieci, wychodzi że ponad 85% przypadków wygrywają kowale.
Nawet jeśli damy weteranom Storm Shieldy, to w ponad 60% wygrają Młotkarze.
Offline
A dodatkowo termosy mają jakby nie spojrzeć 2+ save, a nie sądzę że weteranów DA składa się na zasadzie 10 power axe'ów albo 10 power fistów. Wygląda mi to na jałowy spór, a Azrael i tak lepszy wśrod 4 kowali i termosa z wielką halabardą AP2. Albo choćby deathwing knightów, nie wiem czemu o nich nie wspominacie nawet, jeden z najlepszych deathstarów w tej grze.
Offline
Panowie nie odwracajcie kota ogonem.
Odnosiłem się wyraźnie do stwierdzenia, że 5 młotkowych termosów gniecie 9 weteranów z Azraelem. Nie było tam mowy o tym, że oddziały mają mieć równą wartość punktową, bo sam Azrael kosztuje więcej niż oddział 5 assaultowych terminatorów - tym samym nie twierdziłem, że taki oddział zmiażdży 10 młotkowych.
A już wracając do tematu wątku. Artois chce tego herosa w swojej rozpisce. Jego głównym atutem jest danie oddziałowi w którym jest 4++. Logicznie przeca, że największego buffa dostanie oddział, który z bazy takiego nie posiada, co w przypadku wetków zmienia ich w ciekawą alternatywę, a nie tylko fluffową zapchajdziurkę w kodeksie.
Howgh!
Offline
Termosy bez stormshieldów też dużo skorzystają, inv na 4+ zamiast na 5+ to nie w kaszę dmuchał!
A tak na poważnie, przepraszam że dociągnę ten temat do końca (to nic personalnego), ale jak ci wychodzi zabicie 5 termosów
Azrael 5 ataków
weterani 3 * 10 ataków
azrael trafia 3/5, rani 3
weterani z 30 ataków trafiają 15, ranią na 4+ 8 razy.
11 woundów, save na 2+, jeden maks dwa zabite.
Jak ty to liczysz bo ja naprawdę nie czaję
W szarży azrael trafia 4/6 rani 4
weterani z 40 ataków trafiają 20, rani 15.
19 woundów, 3 maks 4 termosy giną
Jak oni mają zginąć !
Offline
No dlatego napisałem, że w 2-4 rundach walki ich rozwalają.
Lepiej kulnij kostkami ze 3 takie starcia - porównamy wyniki
Offline