Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2013-08-29 10:32:56

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Dark Angels Artoisa

1550 na Chellenger w Zielonej Górze:


1 Azrael (HQ) @ 215 Pts
     Feel No Pain (6+); sv 2+/4++; sword +2S AP3; robi z bików i termosów scoring unity
     
1 Librarian (HQ) @ 150 Pts
     Bike; Psyker (2); Power Field Generator

6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
     Plasma Gun (x1);
     1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
         Multi-Melta (x1)

6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
     Plasma Gun (x1);
     1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
         Multi-Melta (x1)

6 Deathwing Terminator Squad (Troops) @ 294 Pts
     Lightning Claws (pair) (x1); Storm B. & Power F. (x2); Thunder Hm.
     & Storm Sh. (x2); Asslt. Can. & Power F.;

5 Tactical Squad (Troops) @ 140 Pts
     Missile Launcher; Flak Missiles
     1 Rhino @ [45] Pts
          Extra Armour;

9 Tactical Squad (Troops) @ 191 Pts
     Meltagun; Melta-Bombs

     1 Drop Pod @ [50] Pts
          Deathwind Launcher - S5 AP- Hvy1 Large Blast

5 Tactical Squad (Troops) @ 95 Pts
     Missile Launcher; Flak Missiles;


Models in Army: 43

Total Army Cost: 1547


Librarian (zerówka z Divinancji i coś z telepatii, chociaż zerówka też jest w miarę fajna gorzej że narażam się na szarżę jak podejdę na 12'' ;/ ) w jednych bikach, drugie motory na pół. Azrael do Drop poda

Ostatnio edytowany przez Artois (2013-08-29 10:36:01)

Offline

 

#2 2013-08-29 10:46:13

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Dark Angels Artoisa

Deathwind launcher moim zdaniem za drogi, lepiej kolejną plazmę na Bikeach. Zrezygnował bym z jednego Tacticala i zamienił na aegisa.

Offline

 

#3 2013-08-29 11:14:07

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

Generalnie rozpiska biedna, trudno coś w niej nawet poprawić. Musiałbyś coś wymyślić, czy wolisz bike'i, czy tacticale, czy termosy.


JF 100%

Offline

 

#4 2013-08-29 12:44:49

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

Wsadz Azraela w 10 veteranow. Z invem na 4 robi z nich najwiekszych rzeznikow w codexie. Imo tylko w takim skladzie jevo wystawienie ma sens.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#5 2013-08-29 13:02:00

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

ja tam bym wstawił w 9 i drop pod.


JF 100%

Offline

 

#6 2013-08-29 13:22:36

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Dark Angels Artoisa

1 Azrael (HQ) @ 215 Pts
     Feel No Pain (6+); sv 2+/4++; sword +2S AP3; robi z bików i termosów scoring unity
     
1 Librarian (HQ) @ 150 Pts
     Bike; Psyker (2); Power Field Generator

6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
     Plasma Gun (x1);
     1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
         Multi-Melta (x1)

6 Ravenwing Attack Squadron (Troops) @ 231 Pts
     Plasma Gun (x1);
     1 Ravenwing Attack Bike @ [55] Pts
         Multi-Melta (x1)

6 Deathwing Terminator Squad (Troops) @ 294 Pts
     Lightning Claws (pair) (x1); Storm B. & Power F. (x2); Thunder Hm.
     & Storm Sh. (x2); Asslt. Can. & Power F.;

7 Company Veterans Squad (Elites) @ 236 Pts
     Combi-Plasma (x6); Meltagun;
     1 Drop Pod

5 Tactical Squad (Troops) @ 95 Pts
     Missile Launcher; Flak Missiles

5 Tactical Squad (Troops) @ 95 Pts
     Missile Launcher; Flak Missiles

zamieniłem rhinosa i 1 tactical na veteranów z combi plasmami

to że jest wszystkiego po trochu ma rekompensować obecność Azraela natomiast przede wszystkim chciałbym żeby się tym fajnie grało no i chciałbym sprawdzić każdy z tych elementów DW RW GW jak się spisze w różnych paringach

Offline

 

#7 2013-08-29 13:39:31

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Dark Angels Artoisa

Zamiast tacticala z flakiem - aegis z quadem? Punkty prawie te same, nie mobilne ale AA lepsze i z interceptora w deep strajki i outflanki przyrżnąć może.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#8 2013-08-29 13:42:14

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Dark Angels Artoisa

ale jest tylko 5 obsługantów do tego aegisa ;( jak umrą to zostanie dekroacja

Offline

 

#9 2013-08-29 13:59:07

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

a ja cały czas nie kminię po co libra na bikeu kiedy DA mają najlepszą specjalną librę w grze w tym momencie?


JF 100%

Offline

 

#10 2013-08-29 14:20:21

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Dark Angels Artoisa

Chodzi chyba o przerzuty z Divinacji, ale wtenczas wymaksowałbym ten squad plazmami. Jakby jeszcze znaleźć sposób na połączenie to ze sztandarem dewastacji będzie mrok

Eventualnie wpakowałbym go razem z Azraelem i Veteranami, będą mieli przerzuty

Offline

 

#11 2013-08-29 15:16:20

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

Daj termosow do strzelania a do mlocki wrecz weteranow. Kazdy ma 4 atakiw szarzy + bierzesz Azraelem warlord traita dajacego ci furious charge = zmielenie wszystkiego ròwno z gruntem.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2013-08-29 15:18:51)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#12 2013-08-29 16:10:04

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

A raczej mielenie wszystkiego co słabe w combacie i sromotne odbijanie się od jakiejkolwiek dedykowanej do combata jednostki, ale tak, przydają się.


JF 100%

Offline

 

#13 2013-08-29 17:17:44

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

A co rozumiesz przez "dedykowaną do combatu" jednostkę? Piątkę assaultowych terminatorów?
Rzeczywiście model z 1 W za 18 pkt, który ma 2 Ataki z bazy, dostęp do całego uzbrojenia do CC w kodeksie (oprócz niektórych broni) obok wyboru jednej broni strzelającej na 5 weteranów i jakichś kombiśmieci, po strzeleniu z których staje się niemal zwykłym taktycznym z pewnością jest do strzelania stworzony.
Weterani idealni nie są ale z Azraelem i invem 4+ stają i FC się bardzo ciekawą opcją. Szczególnie, gdy włoży im się kilka specjalnych broni.

Artois - wywal jednego tacticala jeszcze (przecież w trupsach masz motorki i termosów) - podkręć tych weteranków na maksa ( 3x para LC, 3x PF, Flamer + Storm Shield i ze dwóch zwykłych ze SS dla łapania ran z przodu. Do tego Zmień termosów na strzelających z cyklonem (Zawsze Vegeful Strike pozwoli ci na raz na rzucenie librarianem rereolla np. na motorki.)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#14 2013-08-29 20:29:01

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

Jednostki do combatu bardzo łatwo porównywać i wstawiać w segmenty. Przykładowo:

Tier 5 - dostaje wpieprz od veteranów SM, assault squadu itp

Tier 4 - dostaje wpieprz od berserkerów. Tutaj jak widzisz umieszczam DA weteranów, bo nie przeżywają 40 ataków z WS 5 i S 5 i hatred, inv na 4+ trochę kupę im da. Przypominam, że berki kosztują ok 240 pkt na tzw wypasie.

Tier 3 - dostaje wpieprz od honor guardu, chosenów

Tier 2 - dostaje wpieprz od kowali - na tym tierze marinesi powoli się kończą.

Tier 1 - dostaje wpieprz od demon prince'ów, chaos lorda. Na tym tierze marinesi kończą się definitywnie, bo są tutaj kowale, Calgar i Lysander. Finito.

Tier 0 - tutaj siedzą motonoby, khorne lord, bloodthirster, demon z black macem. Podpowiem, że nie ma w tym tierze niczego z marinesów.

Mogę wymieniać tak jeszcze długo możliwe punkty odniesienia.

Taki oddział weteranów z super duper power weaponami za tysiąc punktów i azraelem za następne 200 coś rozpada się od 5 młotkarzy za 200 pkt.

Marinesi to nie jest combatowa armia i warto się z tym pogodzić.

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2013-08-29 20:33:37)


JF 100%

Offline

 

#15 2013-08-29 20:54:35

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

Co i tak nie zmienia faktu, że Azraela najbardziej się opłaca właśnie do oddziału weteranów schować.

"Taki oddział weteranów z super duper power weaponami za tysiąc punktów i azraelem za następne 200 coś rozpada się od 5 młotkarzy za 200 pkt|" - to cię wyobraźnia ponosi.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2013-08-29 21:02:37)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#16 2013-08-30 14:03:11

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

A raczej statystyka mnie ponosi.


JF 100%

Offline

 

#17 2013-08-30 17:41:10

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

Chyba uprawiam jakąś magiczną matematykę - gdyż z moich obliczeń wynika, iż w takim starciu:

9 weteranów z bp + ccw (3 ataki każdy) + Azrael vs 5 assaultowych termosów z młotkami walka trwa 5 tur.

Bez szarżowania - ceteris paribus. Ginie 4 weteranów (72 pkt) i wszystkie termosy.

Przecieram oczy ze zdumienia, szukam błędów w ułamkach, jednak jak na upartego wszystko wydaje się być ok.

Ale, że matematyka nigdy nie była moją najmocniejszą stroną postanowiłem przetestować to twierdzenie na żywo turlając kostkami:

1 Próba. W 2 turach weterani roznieśli termosów przy stratach własnych w postaci 1 modelu.
2 Próba. W 4 turach weterani roznieśli termosów przy stratach własnych w postaci 3 modeli.
3 Próba. W 3 turach weterani roznieśli termosów pryz stratach własnych w postaci 2 modeli.

Nie miałem już czasu na poturlanie kostkami gdyby szarżowali i mieli FC od Azraela, ale statystyka podpowiada mi, że mogłoby być już jedynie lepiej na korzyść jegomości w PA, z Tiera 4.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#18 2013-08-30 22:19:29

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Dark Angels Artoisa

Azrael i Veterani to jakieś 400 punktów. Na pewno w tej cenie masz tylko 5 termosów?


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#19 2013-08-31 00:44:52

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Dark Angels Artoisa

Dobra uwaga antchuck, zrobiłem szybkie obliczenia dla 10 młotkarzy (podobne pkt) toolami dostępnymi w sieci, wychodzi że ponad 85% przypadków wygrywają kowale.

Nawet jeśli damy weteranom Storm Shieldy, to w ponad 60% wygrają Młotkarze.

Offline

 

#20 2013-08-31 01:14:37

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

A dodatkowo termosy mają jakby nie spojrzeć 2+ save, a nie sądzę że weteranów DA składa się na zasadzie 10 power axe'ów albo 10 power fistów. Wygląda mi to na jałowy spór, a Azrael i tak lepszy wśrod 4 kowali i termosa z wielką halabardą AP2. Albo choćby deathwing knightów, nie wiem czemu o nich nie wspominacie nawet, jeden z najlepszych deathstarów w tej grze.


JF 100%

Offline

 

#21 2013-08-31 09:46:29

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

Panowie nie odwracajcie kota ogonem.

Odnosiłem się wyraźnie do stwierdzenia, że 5 młotkowych termosów gniecie 9 weteranów z Azraelem. Nie było tam mowy o tym, że oddziały mają mieć równą wartość punktową, bo sam Azrael kosztuje więcej niż oddział 5 assaultowych terminatorów - tym samym nie twierdziłem, że taki oddział zmiażdży 10 młotkowych.

A już wracając do tematu wątku. Artois chce tego herosa w swojej rozpisce. Jego głównym atutem jest danie oddziałowi w którym jest 4++. Logicznie przeca, że największego buffa dostanie oddział, który z bazy takiego nie posiada, co w przypadku wetków zmienia ich w ciekawą alternatywę, a nie tylko fluffową zapchajdziurkę w kodeksie.

Howgh!


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#22 2013-08-31 11:44:13

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Dark Angels Artoisa

Termosy bez stormshieldów też dużo skorzystają, inv na 4+ zamiast na 5+ to nie w kaszę dmuchał!

A tak na poważnie, przepraszam że dociągnę ten temat do końca (to nic personalnego), ale jak ci wychodzi zabicie 5 termosów

Azrael 5 ataków

weterani 3 * 10 ataków



azrael trafia 3/5, rani 3

weterani z 30 ataków trafiają 15, ranią na 4+ 8 razy.

11 woundów, save na 2+, jeden maks dwa zabite.


Jak ty to liczysz bo ja naprawdę nie czaję

W szarży azrael trafia 4/6 rani 4

weterani z 40 ataków trafiają 20, rani 15.

19 woundów, 3 maks 4 termosy giną

Jak oni mają zginąć !


JF 100%

Offline

 

#23 2013-08-31 17:28:01

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Dark Angels Artoisa

No dlatego napisałem, że w 2-4 rundach walki ich rozwalają.

Lepiej kulnij kostkami ze 3 takie starcia - porównamy wyniki


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#24 2013-08-31 18:22:05

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Dark Angels Artoisa

W przydaku 5 młotkarzy zwycięstwo jest po stronie weteranów w 90% i następuje w 2-3 turze combatu zazwyczaj. Chociaż w pierwszej też jest możliwe.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.svminefb.pun.pl www.aurora-forum.pun.pl www.biolgeo0910.pun.pl www.dodatkipttm.pun.pl www.juniorzypodokregsosnowiec.pun.pl