W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Ostatnimi czasy zacząłem łączyć bitwy w 40k w łańcuchy i stąd właśnie wziął się mój pomysł na kampanię. Tutaj spróbuję spisać jej zasady:
a)IMO ta kampania nie nadaje się do gry w więcej niż ok. 10 osób naraz oraz do gry w mniej niż 3 osoby, ale to tylko moje odczucie;
b)Jedna osoba(niekoniecznie gracz) jest mistrzem kampanii(MK) i to ona trzyma pieczę nad wyposażenie grających oraz pisze opisy fluffowe. Najlepiej, żeby była to osoba, która ma dużo czasu i była przy jak największej ilości bitew;
c)Informacje o graczach i ich wyposażeniu należy dokładnie opisać, ponieważ może to prowadzić do różnych niemiłych sytuacji;
d)gracze powinni znać przynajmniej zasady kampanii o wyposażeniu;
e)kampania ma zasady podobne do zasad skirmishowej kampanii, ale wprowadziłem trochę sporo zmian;
f)zasady 1. bitwy:
f.1)pierwsza bitwa powinna być z wszystkimi graczami na zasadach każdy na każdego i z celami(co najmniej jednym dla każdego gracza(jeśli jest więcej niż jeden cel na gracza, to wtedy jeden musi być celem głównym));
f.2)pierwsza bitwa jest na ok. 1000 pkt na gracza.;
f.3)podczas 1. bitwy gracz ma ograniczony wybór jednostek(rodzaju i liczby modeli danego rodzaju);
f.4)każdy gracz musi mieć na 1. bitwie jeden slot w FOC pusty z listy(elites, FA, HS);
f.5)zazwyczaj jest to slot, który jest według MK najbardziej "przegięty"(IMO to są u nekronów HS, a SM elites);
f.5)troopsów maks. 3 oddziały, z czego najlepszy(bądź najdroższy) jest ograniczony do 1(u nekronów Immortale(osobiście gram Warriorami w kampanii), u CSM zwykli CSM);
f.6)jeśli jakaś zdolność przenosi jednostkę do troopsow to nie działa ona w czasie pierwszej bitwie(np. u CSM elites);
f.7)pozostałe sloty są przycięte do maks.1
f.8)w ramach oddziałów MK nakłada stosowne limity na broń(np. max. 3 hboltery w devastatorach);
f.9)dozwolone są oddziały z max. sv 3+ bądź inv 4+(hq nie ma tego limitu) i tylko lekkie pojazdy(zero land raiderów, monolitów czy lemanów rusów);
f.10)dedicated transport max. 2 na gracza(nie bierzemy 3 flyerów transporterów);
f.11)zakaz flyerów
g)zasady do oddziałów:
g.1)w 1. bitwie gracz wybiera sobie oddziały, które jego "kompania" ma aktualnie na planecie(asteroidzie itp.) po czym dostaje jej pełny skład(choć nie musi go całego wystawić);
g.2)w miarę postępów kampanii gracz dostaje za punkty nowe jednostki i odblokowuje w specjalnych misjach nowe rodzaje oddziałów;
g.3)w 1. bitwie gracz wybiera sobie opcjonalne bronie, których będzie używał w tej bitwie;
g.4)wybiera sobie także 2 zestaw opcjonalnych broni, które także otrzymuje, choć ich nie używa w 1. bitwie;
g.5)żeby dany oddział odblokować należy wykonać specjalną, fabularną misję(np. zabezpieczyć miejsce zrzutu drednota);
g.6)jeden pełny oddział można podzielić na kilka mniejszych, ale mieszczących się w limitach;
g.7)do takich oddziałów można dokupić dodatkowych żołnierzy, bądź kupić od razu cały oddział;
g.8)za punkty kupuje się także wyposażenie do oddziałów, jeśli graczowi nie wystarcza to, które wybrał na początku kampanii;
g.9)koszty punktowe jednostek ustala MK, ale może się sugerować systemem punktowym, który zamieszczę w piątek lub sobotę;
g.10)jeśli oddział został zniszczony, należy rzucić K6 za każdy model, który nie zginął w związku z Instant Death'em i porównać z tabelką losu(zostanie wrzucona w piątek bądź sobotę);
g.11)jeśli zginie dowódca, należy rzucić K6 i porównać tabelką losów dowódcy(też pojawi się w piątek bądź sobotę);
h)zasady dla broni:
h.1)bronie przechowywane są w tak zwanej zbrojowni;
h.2)jeśli oddział został wybity w czasie bitwy to należy usunąć ze zbrojowni broń, którą miał w czasie bitwy, ale resztę uzbrojenia zostawić;
h.3)do 3. bitwy można mieć max. 1 broń termiczną na 2 oddziały;
h.4)MK może zbanować daną broń pod warunkiem, że zbanuje bronie w innych armiach w celu zbalansowania rozgrywki;
i)zasady bitew:
i.1)każdy gracz otrzymuje punkty za wygraną potyczkę zwykłą, 2 razy więcej punktów, jeśli była to potyczka, której numer jest podzielny przez 5. bądź 3 razy punktów, jeśli numer potyczki jest podzielny przez 10;
i.2)max. punkty na jakie się gra pierwsze 5 bitew to 2000 pkt(tyle chyba wystarczy);
i.3)jeśli atakujesz "bazę" przeciwnika to może wziąć on do 3 fortyfikacji zamiast 1 i większość twojej armii wychodzi z rezerw, a także musisz zniszczyć kilka kluczowych lokacji;
i.4)dopiero 3. potyczka może być specjalną misją;
i.5)MK może regulować dostęp do specjalnych misji(np. nie można zrobić jako pierwszej misji na Land Raidera);
i.6)każdy gracz po kolej(według kolejności) wykonuje ruch na planszy obrazującej planetę składającej się z hexów. Planszy używa się do zobrazowania położenia armii względem bazy wroga;
i.7)jeśli atakujesz obszar i w zasięgu 2 hexów od atakowanego obszaru jest armia broniącego się gracza to może on wysłać on swoje oddziały z armii, ale wchodzą one z rezerw;
i.8)wszystkie bitwy oprócz pierwszej są na max. 3-5 osób w zależności od liczby grających;
P.S.Jeśli macie pomysł jak ulepszyć rozgrywkę, piszcie śmiało.
Ostatnio edytowany przez krejman (2013-06-07 09:41:07)
Offline
Rozszerzenie nr. 1
Niniejsze rozszerzenie winno zawierać:
a)tabele kosztów wyposażenia
b)tabele kosztów oddziałów
c)tabele losu
d)tabele losu dowódcy
e)przykłady liczby punktów uzyskanych za bitwę
a)tabele kosztów wyposażenia:
wyposażenie dzielimy ze względu na stopień trudności w używaniu tej broni:
a.1)podstawowe-broń, do obsługi której nie trzeba specjalnego przeszkolenia(np. bolter, latarka);
a.2)nieporęczne-bronie, które żeby obsłużyć normalnie trzeba przejść podstawowe przeszkolenie(np. heavy bolter, wyrzutnie rakiet, miotacz płomienii); mają one 3 ceny:
a.2.1)bez przeszkolenia-strzelasz o BS o 1 mniejszym
a.2.2)podstawowe-strzelasz normalnie
a.2.3)specjalistyczne-strzelasz o BS o 1 większym; dany model może być wyspecjalistyczny w używaniu max. 3 broni nieporęcznych.
a.3)specjalistyczne-bronie, które wymagają specjalistycznego przeszkolenia(np. melty, plasmy nie-pistole);mają one 3 ceny:
a.3.1)podstawowe-strzelasz o BS o 1 mniejszym;
a.3.2)specjalistyczne-strzelasz normalnie; dany model może być przeszkolony w używaniu max. 2 broni specjalistycznych;
a.3.3)ulubiona-strzelasz o BS o 1 wyższym; jeśli dany model ma ulubioną broń to może brać na bitwę tylko tę broń bądź podstawową;
a.4)tabela kosztów dla broni kosztującej x punktów
a.5)Jeżeli broń jest w zbrojowni, ale do użycia jej trzeba przeszkolenia, to należy wtedy zapłacić koszt punktowy minus cena broni, jako zapłatę za szkolenie;
Ostatnio edytowany przez krejman (2013-06-07 23:52:11)
Offline