Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2012-04-27 12:04:50

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Uściślenia i klaryfikacje KGN

Pytania o zasady padały do tej pory w innym wątku, ale myślę, że przyda się osobny.

Moje pytanie na dziś: przy zasadzie Tank Riders, czołgi traktujemy jak normalny transporter 12 osobowy, czyli wchodzenie i wychodzenie to akcja embark/disembark czołgu. Wszystko jasne w przypadku aliantów co mają duże unity. Ale co w przypadku małoludnych Niemiaszków? Na jeden czołg mieszczą mi się spokojnie dwa unity piechoty. Czy rozkaz disembark na czołgu wyładowuje jeden tylko oddział, oba naraz, czy może to zależy od gracza? Dość istotna kwestia, bo w pierszym przypadku jadę i wysiadam jednym oddziałem albo stoję i wychodzą dwa, a w drugim jadę i wypadam całą bandą. Pytanie zresztą pasuje ogólnie do transporterów, ale akurat przy czołgach zwróciłem na to uwagę

Jeszcze chciałbym się upewnić - w przypadku trafienia czołgu z pasażerami, ferajna dostaje hita Light HE 3 - rozumiem, że to trafienie z automatu i teraz rzucamy tylko 3 kostkami 5+ na damage, tak?


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#2 2012-04-28 09:36:21

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Uściślenia i klaryfikacje KGN

Uściślenie po ostaniej bitwie:

Wybuch transportowca - ginie D3 pasażerów bez sejwa.

Wybuch pojazdu soft-skinned - pasażerowie dostają hity nadprogramowe, tzn. gdy medium truck dostanie 4 hity, 2 wchodzą w trucka i niszczą go a pozostałe 2 przechodzą na pasażerów. Pasażerowie mają Visual Cover czyli sejw na 5+.

HE Light 3 tylko na każdy unit jadący na czołgu gdy ten dostanie z AT lub HE. Można targetować też unity na czołgu i wypatruje się je jak czołg, na którym jadą.

Bronie HEAT. Po trafieniu pojazdu opancerzonego rzucamy 2D6 i musimy przerzucić pancerz pojazdu. Czyli np. Panzer IV H z przodu ma 7 pancerza, to po trafieniu HEAT należy rzucić 8 na 2 kościach. Shurzen zbija jedną kostkę na broniach HEAT.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#3 2012-04-28 19:14:03

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Uściślenia i klaryfikacje KGN

Shurzen zbija jedną kostkę na broniach HEAT.

Czyli w końcu nie ważne z której strony się strzela?


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#4 2012-04-28 20:17:49

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Uściślenia i klaryfikacje KGN

Nie, no wydaje mi się, że tylko po stronie gdzie jest Shurzen, czyli z boków.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#5 2013-02-09 02:11:29

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i klaryfikacje KGN

Po ostatniej potyczce pojawiły się pytania w kwestii atakowania budynków oraz piechoty, która jest w środku.
Po przejrzeniu Podręcznika, wydaje mi się to jasno opisane (strona 66):

Sytuacja: squad piechoty w budynku drewnianym (concealment save = 4+), średniej wielkości (2hp budynku).
Atakujemy albo piechotę, albo budynek. Jeśli atakujemy piechotę, po rozliczeniu trafień, dostaje ona concealment save na 4+. Co nie zdane, umiera. Moźemy się natomiast zdecydować na ostrzelanie budynku - budynki nie są suppresowane, tak więc tylko direct fire (spot jest automatyczny), dodatkowo damage zadawany jest tylko z HE - jeśli strzelamy z AT, to liczone jest jako Light 2 HE. Jeśli w przykladowy budynek wejdą 2 obrażenia, to concealment save spada o poziom (tutaj z 4+ do 5+). Budynki drewniane, jako jedyne mogą być zniszczone doszczętnie (tzn, po kolejnych dwóch obrażeniach save spada z 5+ do 6+ - jak w Open Terrain) - budynki murowane i betonowe umocnienia (bunkry, etc...) zawsze zostają na 5+ - wynika to z ruinek jakie po nich zostają.

I tyle... Przy niszczeniu budynków (czyli bezpośrednim strzelaniu w budynek), piechota wewnątrz nie otrzymuje obrażeń.

Ostatnio edytowany przez jarv (2013-02-09 02:11:54)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#6 2013-02-09 15:46:16

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Uściślenia i klaryfikacje KGN

Czyli dziura w logice, bo skoro budynek się wali, to ludzie w środku powinni być narażeni na niebezpieczeństwo, w jakikolwiek sposób.

A Shurzen osłania tylko boki, więc ma znaczenie z której strony się strzela.


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#7 2013-02-21 07:47:07

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Uściślenia i klaryfikacje KGN

A noz mi ktos odpowie na problem, ktory mnie dreczy.

Zawsze chcialem wystawic Niemieckie Sd Kfz 251 mit Wurfrahmen 40, niestety w KGN ich nie bylo. Pojawily sie za to w Kursku. Chichle z radosci i zaczalem szukac zasad do tego.

Okazalo sie, ze jedyne info to fakt, ze mozna wystawic parke 251 mit Wurfrahmen 40 w sekcji artylerii w pancerce. Nie ma za to podane jaka to w ogole wersja [251/X Ausf. Y - jest tylko 251 mit Wurfrahmen 40], co sprawia, ze nie wiadomo jakiego profilu pojazdu nalezy uzywac. Najgorsze jednak, ze nigdzie autor nawet nie zajaknal sie jaki profil broni maja te Wurfrahmen 40.
Ma ktos jakas wiedze na ten temat? Moge zawsze przed bitwa rzucic koscia, odpowiednikiem ktorego nebelwefera sa, ale jak da rade to chcialbym wiedziec wczesniej.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.paintmen.pun.pl www.pomoc.pun.pl www.ghostmaster.pun.pl www.cinemacityplaza.pun.pl www.angelsofdeath65uni.pun.pl