W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Rulesy go rozwiązują, ja nic nie muszę robić. Dostajesz własne 2k6 kości (i za każde "6" na k6 za każdego maga), z nich rzucasz czary. Po każdym użyciu zabierasz stosowną ilość z wylosowanej puli, więc albo Ci wystarczy albo nie. Taka karma, a raczej taka magia.
Offline
Co do magi u TK, jest tak:
Na początku fazy magii rzucasz normalnie 2k6, możesz to spożytkować na Bound spelle
(+ chyba jest przedmiot co daje ci znajomość czarów magii bitewnej - wtedy normalne zasady magii).
"Magowie" TK nie chaneling'ują kości do casta ale do dispela już tak.
Normalnie rzucasz inkantacje wg hierarchi odpowiednio 2k6 lub k6.
Uprzedzając pytania:
Skąd takie zasady? Z AB do TK, gdzie jest napisane, że nie korzystają z kości magii.
Czym to poprę? Zasadami + wypowiedzi na innych forach WFB. Tak teraz się gra TK.
Od razu uprzedzę... nie jest to wcale tak przegięte jak wygląda, bo:
"Magowie" TK nie mają bonusu +x do casta, gdzie x to poziom maga (mowa o inkantacjach).
W przeciętnej armii na 2k jest zazwyczaj mag 3-4 poziomu, który z łatwością dispeluje inkantacje rzucane na 1D6.
Plusem magii TK jest to, że czarów może być naprawdę sporo, zwłaszcza jak się użyje odpowiednich boundspelli (+ te co są w RB).
Zapowiada się bardzo ciekawie...
Jeśli wyjaśniłem coś pokrętnie to polecam lekturę FAQ:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … gsV1_2.pdf
Jeśli uważacie, że się mylę, wyciągam niepoprawne wnioski, to piszcie.
Z chęcią wysłucham Waszych opinii.
Ostatnio edytowany przez Izwor (2010-10-30 02:30:45)
Offline
Zielarz napisał:
Rulesy go rozwiązują, ja nic nie muszę robić. Dostajesz własne 2k6 kości (i za każde "6" na k6 za każdego maga), z nich rzucasz czary. Po każdym użyciu zabierasz stosowną ilość z wylosowanej puli, więc albo Ci wystarczy albo nie. Taka karma, a raczej taka magia.
To w takim razie nie ma sensu żebym nawet próbował grać. W starej edycji, miałem na turę 12 kości +2 kości casket +3 kości z heratic jar +3 na bound spele. To daje w sumie 20
Nowa edycja daje mi 2D6 kości plus teoretycznie 4 co daje od 2 do 16 kości. Nawet jeśli wyjdzie mi statystyczna połowa, to z magią jestem w dupie, a na bank któryś z przeciwników poświęci swoje dispele na dławienie moich Inkantacji (które z magią mają niewiele wspólnego tak na prawdę). Granie TK przestaje mieć sens w takim wypadku, doceniam możliwość pogrania i dobrej zabawy, ale trzeba mieć podstawy do tego, żeby czerpać przyjemność z walki, nawet jeśli to luźne, bezstresowe granie. Zapewniam Was, nie ma nic przyjemnego w patrzeniu jak wasze ludki nie mają możliwości zrobienia czegokolwiek.
Dlatego dziękuję, ale się wypisuję.
Offline
Proszę zajrzeć do erraty i FAQ, moim zdaniem nie jest gorzej niż było ale lepiej...
Masz 2d6 na same bound spelle + normalnie rzucane inkantacje, to mało?
Jakkolwiek małe byłyby to rzuty i łatwe do dispelowania to masz ich kilka razy więcej niż przeciętny gracz.
Jeśli chodzi o dispell to masz tak samo jak każdy, czyli większy wynik z 2D6.
Offline
To ja tylko grzecznie odpowiem. Po staremu miałem Inkantacje Priesta z siłą 2K6 a High Priesta z siłą 3K6, teraz poobcinali im po kości. To mnie dosłownie morduje, tym bardziej w grze na kilka osób.
Offline
Tego fragmentu nie doczytałem... teraz już rozumiem Twoje niezadowolenie
Offline