W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
HQ
Space marine librarian + avenger, nullzone 100p
TROOPS
Scout squad + combi-melta 115p
+ power fist
+ meltabombs
Scout squad + combi-melta 115p
+ power fist
+ meltabombs
ELITES
Sternguard veteran squad + 2x lascannon
+ razorback (lascannon & twin-linked plasma gun) 245p
+ 3x combi-flamer
Sternguard veteran squad + 2x lascannon
+ razorback (lascannon & twin-linked plasma gun) 245p
+ 3x combi-flamer
Sternguard veteran squad + 2x lascannon 165p
+ 2x combi-flamer
FAST ATTACK
Land speeder storm + heavy flamer 60p
HEAVY SUPPORT
devastator squad + 4x missile launcher 150p
devastator squad + 4x missile launcher 150p
devastator squad + 4x missile launcher 150p
TOTAL: 1500p
Znalazłem tą rozpiskę w necie i chciałem zapytać co o niej sądzicie
Źródło: www.1stcompany.pl
Offline
Zamiast razorow proponował bym rhinosy co by mogli sobie sternguardzi mogli postrzelać ze środka. A dewastatorów powymieniałbym na predy z 2 laskami i vindikatora(wychodzi taniej ,a siła ognia jest większa- przynajmniej mi się tak wydaje). Za otrzymane punkty dokupił by jeszcze jedno rhino dla weteranów oraz drugiego land speedera(nadal zostaje 65 pkt).
Chyba, że w tej rozpie ukryty jest jakiś większy sens, ale ja tego nie widzę . Jeśli nie rozpa z bazy jest gorzej niż przeciętna.
Offline
Usiłuję znaleźć głębszy sens.. Im bardziej go szukam tym bardziej go nie widzę...
Libra out, Kantor welcome to - wtedy chłopaki scorują.
Te piątki sternów są bez sensu - 3 combi flamery i 2 lascannony. To taki oddział strzelecki z opcją na dmuch flamerem? Kiedy oni te flamery wykorzystają?
Drugi storm jest imho musowy. To najsensowniejszy element rozpiski.
Generalnie to nie są SW by używać tak ułożonego HS. Uważam że bardzo szybko te piątki mogą zejść.. Chociaż Widuje się piątki chaosyckie w tym guście i potrafią chłopaki krwi napsuć.
Offline
Troopsy beznadziejne. Moim jeśli ma się tylko dwa to jednym z nich musi być 10 taktycznych.
Offline
Zaczynając od HQ :
Kantor to świetny pomysł, bo inaczej nici z objectivów (scouci padną),
Zastanawiałem się, czy by nie zlikwidować combi melt ze scoutów i dać multi melty na stormach (bo 2-gi też jest konieczny), no i oczywiscie na scoutach pompki,
Combi flamery na sternach to poroniony pomysł (w końcu od czego jest specjalna amunicja),
Razory na Rhinosy,
Devastatorzy out, lepiej ich zastąpić predami i vindami.
Pozostałe punkty na jakies combi plasmy czy power weapony.
Tyle ode mnie
Offline
Nie wiem z kim on chce zremisować taką rozpiską ale na te punkty Tyrki, Orkowie go zjedzą, BA dojadą fastem, na GK za mało pestek, SW nawet nie wspomnę... musi liczyć na cholerne szczęście w pierwszej turze i że zacznie...
Offline
A ja, jako że gołymi ultrasami gram często, powiem swoje:
Librarian może być, jeśli naprawdę Cię nie stać na lepszego kapitana.
Sternów, jeżeli chce się mieć dużo, powinno się wystawiać 10 w drop podzie, inaczej będą martwi zanim coś zrobią. Combi flamer bez sensu, lepiej masę combi melt jeżeli chcieć coś combi. A flamer najlepiej heavy, jeden, jeżeli chce się grillować. Piątki sternów są zasadniczo be, już lepiej rozdzielić na dwa combat squady w razie czego.
Scouci, niepotrzebnie przepakowani, wystarcza power weapon i melta bomba, daje to 95 pkt. Na fista mają zbyt słaby save, power weapon pozwoli ci w inicjatywie przysiec trochę. Combi melta to przepłacanie, ale na siłę jak zostaną punkty można kupić. Gram ze scoutami w stormie prawie zawsze, więc całkiem kojarzę temat. Brakuje też drugiego storma dla drugich chłopaków - combatowi scouci bez storma nie mają celu za bardzo.
Spam ML na devastatorach jest zły na 1500 pkt, bo kolesie z sv 2+ mogą sobie iść na ciebie i śmiać się, że pykasz do nich z petard. Land raider itp też jeżdżą i śmieją się z rys na lakierze.
Offline
Planowałem nie odpisywać w tym temacie bo na oryginalnej stronie sam sie wypowiedziałem (zanim tu wrzuciłem) ale: Scouci z combi meltą i fistem wypadają z outflanka i zabijają pojazdy i heavy supporty: zabijam nimi to zo mogą i tyle, storm robi scout move i w pierwszej turze melta i fist w nieruszone pojazdy przeciwnika: zazwyczj spłacają się 2x chociaż lepszy jest jeden skład niż dwa. Libra jest najuniwersalniejszą (trudne słowo) opcją bo Kapitan (lepszy) kosztuje WHOOJ a libra za 100 pkt to świetny support z flamerem ap3 lub 4 shooty ap 2 . Po chooj power weapon na scoutach? ja 5 nie szarżuje na 30 orków
Poza tym te sterny nie będą martwe zanim coś zrobią: Oni stoją w coverze i pakują z lasek razem z razorami (nie w razorach).
Ostatnio edytowany przez ninja9606 (2011-09-17 21:03:24)
Offline
Wszystko prawda tylko na papierze ^^.
Edit: A żeby nie być gołosłowny i skontrować Twoją "papierową wojnę", to:
outflank jest absurdalnie bez sensu, mogą w ogóle nie wyjść, a jak wyjdą to się ich kasuje od razu, prosto wystawić się przeciw outflankowi. Pomijam, że większość armii nie stoi grzecznie na 12" calach całą grę i strzela. A fist, proszę bardzo, nawet tactical zabije ci pięciu scoutów zanim ten fist uderzy ^^. Storm działa podobnie do tego co napisałeś, ale zapominasz chyba, że nie zawsze się zaczyna. Kapitan kosztuje whoooooooj więcej punktów - tak z 50 jak go bierzesz na pełnym wypasie. Power weapon nie jest do zabijania orków, gdzie Ty to wyczytałeś ? piątki sternów w coverze? - giną zanim coś zrobią z byle boltera, co mnie cover obchodzi jak oni mają sv 3+. Pozdro i poćwicz.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-09-17 21:56:00)
Offline
fajnie wygląda ta rozpiska jak Mozdzierz napisał - na papierze ale teraz wyobraź sobie grę na te punkty na hordę z supportem lobb... albo na bladych w fastach...
Offline
Jak się nie zaczyna to outflank tym stormem 12+ 6 cali melty- mamy 18 cali od krawędzi meltę za +-100pkt. 10 taktyków to 11 ataków przy szarży scoutów 6hit 4 wound- niezdaje żadnego sejwa i fist uderza i zabija 2 marynaty, a sejwy się czasem zdaje . Boltery mają na 12cali rapid a ja mam sejwy 3+... 10 strzałów 6hit 3 wound... Ty weż pomyśl zanim coś napiszesz. Scouty zganiają wszystko od krawędzi pod koła landka (którego tu nie ma) , a nie zawsze się gra na marines.
Offline
Chryste, widzę, że jesteś zwolennikiem mathammera, i to na dodatek bez oparcia. Po co ci outflank stormem, kiedy on przed grą może zacząć na krótkim zasięgu multi melty, którą możesz mieć na stormie -.- Tactical jak widzisz przy lekkim szczęściu jest w stanie zabić tych scoutów, a dałem go jako przykład jednego z NAJSŁABSZYCH przeciwników, nie podnieca Cię chyba bicie z fista tau albo squadu guardianów, bo ich zabijają zwykli scouci. Zwykli SW z counter attackiem wystarczą albo power weapon na sierżancie, wiele nie trzeba. Scoutów się trafia na 3, więc nie 6 z 11 tylko przeciętnie 7 z 11 trafia. A boltery to była przenośnia, mogłem napisać shooty. Efekt jest taki, że jeden thunderfire ci strzela w ten cover 10 woundów jak słabo trafi i leżysz. A to znowu i tak mały nakład, bo można walnąć czymś większym i mieć spokój nawet statystycznie, skoro tylko statystką się gra (EDIT: żeby nie było, że sobie gadam - 20 strzałów z siłą 5 na 24" po ruchu, zwykły unit grey knightów BEZ psycannonów, czyli zwykle będzie jeszcze więcej). Nie wiem ile grałeś, ale wygląda na to że większość chyba w dawn of warze.
Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-09-18 20:02:38)
Offline
Ten fist na scoutach jest na pojazdy. TA rozpiska nie jest moja. Ja bym wystawił co innego, ale scouty dobre są i bez storma bo otwierają puszki z outflanka, jak nie lubisz nie wystawiaj. Nie jest prosto żeby wystawić na outflanka nie wystawiając się na 12 misek i 6+ lasek. ta rozpiska leży na hordę i ja to wiem (patrz 1stcompany.pl ). Przecież ten squad vetów to nie jest serce armii. 2 laski za 155 pkt które mogą i coś jeszcze zrobić. Według twojej logiki należy nie wystawiać landka bo squad weteranów GI z 4 meltami go zabija.
EDIT: Na stormie zawsze wystawiam Hv Flamer bo scouci mają BS 3, a melta jest w środku.
Ostatnio edytowany przez ninja9606 (2011-09-19 12:27:27)
Offline
Moździerz - multimelta na stormie to nieporozumienie. Dużo kosztuje a strzela tylko z bs 3... Nigdy nie trafia.. Tylko hflamer. Inna sprawa że już tam masz dwie melty które raczej zrobią co trzeba. Scout move jest o niebo lepszy od outflanka (pod warunkiem że zaczynasz). To to w ogóle ołtarzyk thunderfire cannonom byś robił..
Zwykli GK mają s4 nie s5 na st.bolterach i kosztują "troszkę" więcej.
Zresztą 12 misek na hordę też potrafi co nieco odstrzelić..
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-09-19 12:38:51)
Offline
Nie wiem z kim grałeś pokrzyw, że nie wziął na GKsach psybolt ammo, GW równie dobrze mogło wliczyć psybolty do ich podstawowego kosztu, bo mówiąc łagodnie, jest dość sporym błędem nie wziąć za 2 pkt na kolesiu S5 na storm bolterach. Że droższe? i co z tego, i tak mieści się 6 combat squadów purifierów kazdy po 3 bolce 2 psikawy, 6 strzałów z S5, 8 z S7 i rending, kasuje pierwsze pół tej armii w pierwszej turze, drugie pół w drugiej. Trzecia to dobijanie uciekających resztek. A wspomniałem, że mają wylane na te wszystkie laski i rakiety, bo stoją w coverze na 3+ (stealth)?
Wiem, że nie bierze się melty na stormie, sam biorę hv flamera, piszę raczej o możliwości.
Pisząc, że veterani nie są sercem armii masz rację, owszem, tylko generalnie w tej rozpisce nie ma żadnego serca armii, bo co tam jest? devastatorzy z rakietami, którzy odbijają się od termosów z bolcami? Scouci, którzy nawet jak spłacą swoje 100 pkt, to zginą w następnej turze?
A co do thunderfire, nie wiem szczerze o czym piszesz, jest po prostu dobry, nikt nikogo nie zmusza do wystawiania go, z dwa razy stwierdziłem po prostu fakt, że jest wydajny.
Cały ten spór mogę toczyć w nieskończoność, i zawsze udowodnię Ci, że to co mówisz jest słabe i bezsensu, bo GK na papierze zmiatają każdą armię -> ERGO próby obrony tej rozpiski przy pomocy mathammera są daremne i to chciałem udowodnić.
Offline
Moździerz dwukrotnie rozmontowałem GK za pomocą sióstr (na starym i nowym dexie). Dwukrotnie dostałem bęcki (na dexie BA). Generalnie wiem co ta armia potrafi (duuuużo... może się tłuc z SW o miano palmy przegiętości). Napisałeś standardowe GK to się tego psyammo przyczepiłem.
Do Thunderfire cannon'a wzdychacz często Wiem że to dobra rzecz, ale ma jeden mały minus - gdyby miała ap4 zamiast ap5 byłaby stukroć lepsza. Sam czekam na te śmiszne armatki z Mantica by sobie móc dwa thunderfire wystawić.
Rozpiska jest z tyłka, choć jakbym coś takiego zobaczył po drugiej stronie chwilę bym się zastanowił "Aaallee o ssssooo chozzzi??" i gdzie w niej haczyk..
Offline
No chyba nie wyobrażam sobie thunderfire'a z AP 4, kiedy on de facto kosztuje 25 pkt...Toż to rzeź by była
Offline
Naucz się DOKŁADNIE czytać. Ja nie bronię tej rozpy ale dwóch jej elementów: fista na scoutach i sternguardów jako tańszy zamiennik dewastów.
Edit: sprawdż tu: http://www.1stcompany.pl/viewtopic.php?f=8&t=257 co ja napisałem na tą rozpę i datę (żeby nie było że skopiowałem odpowiedzi stąd)
Ostatnio edytowany przez ninja9606 (2011-09-19 16:54:26)
Offline
Sterni jako tańszy odpowiednik, 5 punktów chyba wiosny nie czyni w rozpisce, więc raczej nie ma co się nad tym rozkoszować A fist na scoutach, dalej mnie nie przekonasz, że to jest uniwersalnie dobre (bo że trafiają się odpowiednie sytuacje to domyślam się) tak jak power weapon. Jak dla mnie fist na scoutach jest dobry jeżeli większość twojej armii prze w combat i scouci jako jeden z wielu unitów wcinają się jakoś z tym fistem i tłuką fragi, kiedy przeciwnik jest zajęty walką z droższymi unitami. Ale w tej rozpisce zbyt wiele combatu nie znalazłem, stąd upór ;p
Offline
FIST na scoutach jest OK. Naprawdę Sam biorę na większości oddziałów scoutów. co nie oznacza że wygrywam tą armią
Te ninja ty z Wrocka jesteś? Może machnąłbyś partyjkę - przetestujemy?
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-09-19 18:49:57)
Offline