Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


  • Index
  •  » Zasady
  •  » Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

#1 2010-09-20 07:31:39

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Hej. Ze względu na pojawiające się od czasu do czasu pytania o nową edycję wziąłem się do czytania. Najciekawsze/najdziwniejsze zmiany będę prezentował na bieżąco. Wygląda na to, że po chwilowym załamaniu formy ktoś tam ruszył głową i w nową edycję da się całkiem przyjemnie pograć (nareszcie!)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#2 2010-09-20 07:41:54

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Odcinek pierwszy: "Mamo, ja chcę do mamy...!" czyli jak to nasi wojacy dają nogę.

To jak na razie najciekawsza zmiana: oddziały, które nie zdały testu ld po przegranej walce czy teście psychologii zwracają się ogonami do przeciwnika i uciekają. Z poprzedniej edycji pozostał pomysł, że przebiegamy przez własne oddziały zatrzymując się 1' za nimi. Novum polega na tym, że podobnie czynimy tak w przypadku impasable terrainów i jednostek wroga. Bieg przez przeciwnika wymusza test niebezpiecznego terenu, jak w 40.000. Turlamy za każdy model, 1 to rana bez testu pancerza. Znika sytuacja trapped, kiedy to oddział nie mógł się wycofywać i umierał tam gdzie stał. Uwaga: autorzy pokusili się o racjonalizację - przecież uciekający rozbiegają się i omijają przeszkody, głupi nie są (czego nie można chyba powiedzieć o ich przeciwnikach, szansa zatłuczenia bezbronnego i spanikowanego wrogiego modelu, który sam pcha się pod nóż wynosi tylko 1/6, mniej niż w regularnym starciu wręcz!)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#3 2010-10-04 13:45:13

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Odcinek drugi: "...fzzzwusch" czyli nowa magia.

Zawsze byłem wielkim fanem magów w WFB (Tzeentzch rules!), ale zazwyczaj działali oni tak sobie za miliony punktów. W nowej edycji uproszczono, ale i uatrakcyjniono system rzucania czarów. Mechanika jest dość łatwa, a nowo opisane lory sieją zgrozę i zniszczenie!

Do rzeczy zatem. Jak dawniej dobieramy sobie dyscyplinę jaką umie nasz magik spośród mu dostępnych (rulebook + ewentualnie army book), turlamy czary z listy (w ilosci równej poziomowi magika) i jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami magicznego wymiatacza.

Tura magii zasadza się na opozycji "casting player" i "dispelling player". Caster rzuca sobie 2k6 i zsumowany wynik oznacza ilość kości magii, jakie ma do dyspozycji do końca fazy magii. Dodatkowo każdy z jego magików dorzuca k6, jak wyturlamy "6" dodajemy kostkę do puli. Ważne zastrzeżenie: nie więcej niż 12! [np. rzucamy 6 i 3 to w sumie 9 kości, jak któryś z magików wyturla 6 za siebie, też dodajemy].

Podobnie z pulą kości do kontrowania: bierzemy wyższy wynik z 2k6 castera [6 z przykładu], dorzucamy k6 za każdego maga i sumujemy. Tutaj także nie więcej niż 12!

Rzucamy czary jak wcześniej: rzut kośćmi musi wyrównać lub przewyższyć poziom trudności czaru.
Dołożono kilka ciekawych innowacji: magik, niezależnie od levelu, może użyć od 1 do 6 kości. Ponadto do wyniku rzutu dodaje się poziom maga! [ta sama zasada obowiązuje przy dispellu].

Innowacja roku: mag, który nie uzyskał wyniku większego niż 3 na kościach lub nie udało mu się rzucić czaru, bo 2d6+level maga nie wystarczyło, odczuwa efekt "broken concentration" - ten mag skończył już swoją turę magii i nic nie rzuci więcej, aż do następnej tury!

Jak widać rzut 1, 1 i 1 plus level maga pozwala rzucić jakiś łatwy czar, nie ma miscastów za dwie lub więcej "1". Teraz po uzyskaniu dwóch "6" i rzuceniu czaru w trybie "irresistible force" automatycznie jesteśmy karani rzutem w tabeli "miscast".

Zaiste oryginalny pomysł, sprytni gracze od razu zauważą, że dobrze przemyślany dobór ilości kości zrównuje potęgę słabszych i silniejszych magów - teraz lvl 1 może zaboleć tak jak 4!

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-04 13:47:37)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#4 2010-10-28 14:59:27

Zalew

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 1690

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Właśnie studiuję erratę pod WE, i w oczy rzuciło mi się na myśl kilka pytań. może wy pomożecie mi dojść do rozwiązania:

"Flying Cavalery- Ignore this special rule"- Czy w świetle nowych zasad moje Warhawki są zmuszone do czołgania się po ziemi, czy może latają, ale jest to napisane między wierszami?
Co mówi zasada "Forest strider"?

Źródło do wglądu:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … 10_v11.pdf


Prowadzę dystrybucję miodu pszczelego, więcej informacji w dziale handlowym oraz pod telefonem
Telefon kontaktowy:5II774288

Offline

 

#5 2010-10-28 15:16:06

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Dostają stridera, którego nie tracą w lesie (ergo: to nie jest dla nich trudny teren, więc nie dostają bęcków jak tam wjadą - każdy kawalerzysta dostaje lampę na 1 jak wjedzie w cokolwiek, co nie jest open terrainem). Lata się 10, marszuje 20 (czyli jak zdasz ld koło wroga), do szarży i ucieczki masz 3k6 i znowu nie umierasz w lesie.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-28 15:16:56)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#6 2010-11-02 20:56:46

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Z myślą o uczestnikach megabitwy krótki tutorial najważniejszych zmian, tym razem nie według mojego widzimisię, ale według rozkładu faz w turze. Będzie chyba łatwiej się połapać.

Najsampierw szarże: jednostki biegną sobie 2k6+M (krasnale nawet 15"!), ludki ze zdolnością "strider" (kawaleria, latacze): 3k6+M (z rzutu wybieramy 2 większe wyniki). Wróg deklaruje "w ciemno" reakcje i strzela do nas tam gdzie stoimy. Tam też rozegramy reakcje na ostrzał (panika). Jeśli ucieka, możemy "w ciemno" zrobić test ld i po udanym zdaniu "przekierować" szarżę na inny legalny cel (który znów może reagować). dopiero po ustaleniu zachowania obrońcy turlamy kości. Jeśli nogi naszych szarżujących wojaków nie doniosą do celu, ruszamy się oddziałem o wyższy wynik na kościach zaqsięgu szarży (2k6 lub 3k6). WAŻNA INNOWACJA: deklarujemy i egzekwujemy szarże po kolei, najpierw pierwszą do końca, potem kolejną i tak wszystkie. Przedtem deklarowało się wszystko na raz i oddziały mogły się "zaboxować", zwłaszcza jak któryś spanikował po drodze. Teraz wszystko jest elegancko i czyściutko. Zawsze wiemy, czy coś nam przeszkodzi po drodze i możemy w porę zmienić decyzję przez "redirect charge", jeśli cel nam uciekł (lub sojuszniczy oddział się "zaboxował"?). Pomijając losowy dystans (tu +/-), "redirect charge" (+) dla twórców.
[edit po poście Izwora]

Potem mamy ruchy wymuszone (uciekamy konsekwentnie w kierunku ucieczki, nie do najbliższej krawędzi!) i dowolne. Tutaj zasadniczo nic się nie zmieniło rewolucyjnie. Detale to: jeśli zrobimy "reform" (który nominalnie kończy fazę ruchu oddziału) i mamy w teamie grajka, turlamy Ld. Jak zdaliśmy, reform był tylko częścią ruchu i możemy go kontynuować.

Drugi bajer to marsz nawet w 8" od przeciwnika, jeśli zdaliśmy test Ld.

Trzeci: kawaleria, która porusza się po czymkolwiek innym niż teren dostępny (płaska górka, patelnia) rzuca test zabójczego terenu za każdy model, który po takowym wrażym terenie się przemieścił (dokładnie jak w 40K, turlamy k6, na "1" lampa bez sejwa).


Magię omówiłem wcześniej w drugim odcinku serialu, więc nie będę do tego wracał.

Szczelańsko: prawdziwa rewolucja według wzoru z Armies of Chivalry z WAB - łuczniki walą z dwóch pełnych szeregów + połowa pozostałych modeli strzeli balistycznie, czyli W KOŃCU, CZEMU TAK DŁUGO TO TRWAŁO?! (AofCh wyszło w 2004!). Pozostali strzelacze (tzn. nie-łuczniki) strzelają po prostu z dwóch pełnych szeregów. [(+) wielki jak stąd do świąt Wielkiej Nocy].

Maszynki bez zmian, za wyjątkiem plackatych. Teraz każdy gostek pod templatem jest trafiony (jak w 40K, ech te odległe inspiracje). Tutaj znowu (+), ale pogania go (-) za mierzenie w dowolnym momencie czegokolwiek (a la FoW).

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-11-03 07:15:45)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#7 2010-11-02 22:20:55

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Zielarz napisał:

WAŻNA INNOWACJA: deklarujemy i egzekwujemy szarże po kolei, najpierw pierwszą do końca, potem kolejną i tak wszystkie. Przedtem deklarowało się wszystko na raz i oddziały mogły się "zaboxować", zwłaszcza jak któryś spanikował po drodze. Teraz wszystko jest elegancko i czyściutko. Pierwszy oddział kończy ruch szarżowy i kolejny dopiero teraz się deklaruje. Zawsze wiemy, czy coś nam przeszkodzi po drodze i możemy w porę zmienić decyzję. Pomijając losowy dystans (tu +/-), porządek w ruchu szarż to duży (+) dla twórców

Też tak myślałem ale chyba jednak tak nie jest...

Rulebook p16 napisał:

Charge summary:
i. declare charge.
ii. resolve charge reaction.
iii. go back to step i, until all units you wish to charge have done so.
iv. move all charging units, in any order you like.

Reakcje owszem po kolei ale ruszamy oddziałami po wszystkich deklaracjach i odpowiedziach, co często tworzy dziwne sytuacje

Ostatnio edytowany przez Izwor (2010-11-02 22:22:10)


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#8 2010-11-03 07:40:57

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Teraz coś dla naszych wojaków najważniejszego na świecie, czyli klepańsko w zwarciu. Szarża, jak za starych dobrych czasów, daje nam bonus broni, ale NIE daje już first strike (VERY IMPORTANT!). Jedyną przewagą taktyczną jaką daje szarża piechocie (bo tu ani włóczni ani lancy z konia nie użyjemy) jest skromne +1 do rezultatu starcia (niektórzy powiedzą, że to realistyczne, bo chłopaki się męczą biegnąc i tak naprawdę te szarże to różne bywały).

Uczucia mam mieszane, bo uwala to mocno oddziały ze słabą inicjatywą (przeginając i tak przegięte High Elfy?). Jednak ubożuchnej inicjatywie można przeciwstawić doktrynę "Ilość przechodzi w jakość" bo ludki z małym I są tanie jak barszcz i nowe zasady to chwytają, gdyż:
- w walce wręcz oddają wszystkie modele, które dożyły do swojego ataku [ilość poległych w starciu nie ma znaczenia, bije każdy kto może], biją wszystkimi atakami oraz rząd za nimi wypłaca po 1 ataku (chyba, że to  potworna piechota [ergo: duża podstawka], wtedy wali wszystkie ataki). Jeśli nasz oddział to horda (10 modeli w szeregu) to ilość dodatkowych modeli powiększamy o 1 szereg (czyli już 1,2 i 3 atakuje). Jeśli nasz oddział nie szarżował i ma włócznie, dodajemy kolejny (czyli np. w obronie oddział 40 goblinów-włóczników w hordzie atakuje w całości!). Jeśli to elfia włócznia, to dodajemy kolejny szereg (czyli elfi włócznicy działają jak horda nawet jeśli jest ich mniej niż 10 w szeregu, a w hordzie biją z 5 szeregów).

Dodatkowo potworna piechota wypłaca na koniec walki w swój base contact specjalny atak "stomp". Rozdeptuje się dodatkowym 1 atakiem (auto hit, ale tylko do przodu).  [czyli Ushabti w 6, 3 po 3, to najpierw 18 ataków z siłą 6, a na koniec 3 stompy, również z siłą 6, 6 trolli w takim samym położeniu "womituje" 6 ataków (auto-hit) z S5 bez sejwa, a potem 3 automatyczne z S5 i sejwem (-2)]
Jeśli to Potwór lub uber wielki ludek, to miażdży k6 atakami (gigant, hydra).

Odnośnie przegięć: oddział, który ma "first strike" i inicjatywę wyższą od przeciwnika (i tak biłby pierwszy) przerzuca NIEtrafienia! (ktoś tam w GW na wyspach gra High Elfami najwyraźniej).


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#9 2010-11-03 07:52:44

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

A teraz najśmieszniejsze (już widzę jak Thomas płacze "I gdzie jest moja kawa?")
Wynik Close combatu obliczamy obliczamy niemal jak drzewiej (usunięto +1 za większą ilość modeli na koniec, dodano +1 za szarżę z góry), ale jeśli przegrany oddział ma więcej szeregów niż zwycięzca, jest "Stubborn" [IMPORTANT: LICZYMY FIZYCZNĄ ILOŚĆ SZEREGÓW PRZYNAJMNIEJ 5- MODELOWYCH NA STOLE, SZARŻA Z BOKU, KTÓRA ZNOSI RANK BONUS NIE ZABIERA MODELI ZE STOŁU, WIĘC NIE ZNOSI STUBBORNA!]

Czyli klasyczna lanca jest w czarnej d... jak trafia na cokolwiek, czego będzie z 15 po jej atakach. Zwyczajowa formacja kawalerii ma 2 szeregi, więc piechota "uszykowana" w 3, 4 raczej będzie się testować na bazowym Ld (+ przerzut z BSB). Oznacza to, że najlepszą jazdę w grze mają... Gobliny, bo klocek 20 wilków w 4 szeregach po 5 łamie stubborny na zawołanie (o ile wygra jakiś kombat, grrr).

Zeby skasować rank bonus, trzeba dopchać do walki co najmniej 2 szeregi (po 5 modeli, 3 Potwornej Piechoty), [IMPORTANT: SKIRMISHERZY NIE MAJĄ SZEREGÓW, WIĘC NIE MAJĄ RANK BONUSU I NIE KASUJĄ RANK BONUSU, POZA TYM ZAWSZE PRZECIWNIK MA STUBBORN)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#10 2010-11-03 07:59:04

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Ze zmian rewolucyjnych: tabelka zranień. S x rani dowlny T x+2 na "6". Banda jaszczurek z siłą 2 może położyć w walce wręcz drzewo, które ma 6 tafnesa (i czołg co ma 10!). Tutaj +/-, bo każdy musi się bać każdego, ale skink gryzący czołgi?

No i wyraźny zapis: NIE MA RZUTU OCHRONNEGO PANCERZA LEPSZEGO NIŻ 1+ (wieeeelki +, bo wcześniej inteligentni ludzie potrafili dostrzec to w rulebooku jako kombinację zasad, a nieinteligentni upierali się, że takiego zapisu wprost nie ma, więc biegały po stołach jaszczurki z sejwem -2+. Heloł?)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#11 2010-11-05 14:21:14

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

..jest także +1 za sam fakt szarży nie koniecznie z góry.

nie uważam bretońskiej kawy za najlepszą w grze ale taką goblińską to bym wciągnął końskim nosem 20 modeli goblińskich w 4 rankach po 5... ja żeby mieć 4 ranki potrzebuję 12 rycerzy a żeby zdjąć rank bonus z boku wystarczy mi 6 knechtów niestety ani moich 12, ani Twoich 20 nie zdejmie stead fasta w obecnych realiach gdzie klocki piechoty są po 30-40 modeli

Offline

 

#12 2010-11-11 00:55:10

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Nie chciałem zakładać osobnego wątku dlatego swój wywód opiszę tutaj. Na wczorajszym patrolu rozmawiałem z Zielarzem o wfb, mianowicie o występujących w grze miscastach. Po wczytaniu się w zasady rozumiem, że w ogólnej regule miscast występuje wraz z irresistible force - gdy rzucając czar wypadną nam dwie 6 na k6.  Chciałbym skonfrontować tą zasadę z przedmiotem z 6 -edycyjnego kodeksu HE - Book of Hoeth.Przedmiot ten daje czarodziejowi zdolność do rzucania zaklęć z irresistible force zawsze gdy na dwóch kostkach wypadną takie same liczby za wyjątkiem dwóch jedynek.  Czy oznacza to, że podczas rzucania czaru z użyciem tego przedmiotu gdy wypadnie nam np. dwójka 3 i rzucimy czar z irresistible force automatycznie będziemy też rozpatrywać miscasta? Moim zdaniem nie ponieważ zgodnie z fragmentem zasad dotyczącym miscastów ze strony 36 podręcznika - "Note that some magic items and special rules talk of automatically triggering miscast or  irresistible force. This is the only occasion on which one can be had without the other. (...) Similarly, an item that automatically generates irresistible force would not require a roll on the miscast table".

Czy dobrze rozumuję, że w przypadku book of hoeth mamy do czynienia z generowaniem irresistible force w znaczeniu zasady z podręcznika głównego, które nie powoduje miscasta? Jeśli byłoby inaczej to najdroższy przedmiot w tym kodeksie HE byłby bezużyteczny.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#13 2010-11-11 03:23:55

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

book of hoeth pozwala na uzyskanie IF bez efektu miscast - o to w tym itemie chodzi

Ostatnio edytowany przez Artois (2010-11-11 03:25:13)

Offline

 

#14 2010-11-11 07:05:32

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

Przekonujące, a zatem książka pozostaje najlepszym arkanem w grze, zdecydowanie wartym swojej ceny. Już zaczynam się bać high-elfich magów, choć prywatnie przyznam, że od zawsze byli zdecydowanie najmroczniejsi ze wszystkich.

A co do goblińskiej kawalerii, to takie hasło coby chłopaków zagrzewać do walki, bo zawsze mogli mało, a teraz jeszcze mniej. Chociaż dobry szef z przodu i 3 ranki z tyłu...

Moim typem the best są kornowi rycerze chaosu, wydają mi się lepsi od Blood Knightów o mężne znoszenie wyników walki, trupy zabija combat result.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-11-11 08:59:29)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 
  • Index
  •  » Zasady
  •  » Rzut oka na nowe rulesy przez Dziadka Zielarza.

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.emixandkaroandasia.pun.pl www.monavie.pun.pl www.klan-es-el.pun.pl www.antymugole.pun.pl www.andrzeje.pun.pl