W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Zapraszam wszystkich graczy na wakacyjną kampanię wh40k. Spotkanie organizacyjne będzie trwało w piątek 01.07.11r od godziny 14 do oporu . Czyli w tych godzinach możecie się zgłaszać, zadawać pytania itd.
Kampania będzie bazowała na mapie systemu złożonego z 30-35 planet po który będą się poruszały armie uczestników. Każdy uczestnik będzie miał do dyspozycji 3 siły - Expeditionary Force (1500pkt+), Scout Force (500pkt+) i Planetary Defence (750pkt+). Będą w sumie 4 pule rozkazów które można wydawać - pula wspólna, ataku, obrony i zwiadu. Każdy rozkaz będzie kosztował odpowiednią ilość OP - czyli Order Points. Początkowo gracz będzie miał do dyspozycji od 1 do 3 OP w zależności jaką planetę startową wylosuje. Później będzie można tą liczbę powiększyć wraz z rozwojem terytorium i planet.
Początkowa planeta będzie miała losowy wygląd (hive world, desert world itd.) oraz losową ludność (terroryści, neutralni itd.) Na każdej planecie będzie można rozbudowywać bazę, linie obrony itd.
Każda armia musi mieć wybranego generała (slot HQ) i jego gwardię (slot Elites) te jednostki będą awansować wraz z przebiegiem kampanii.
Tura kampanii będzie trwała tydzień. W piątki będziemy wydawali rozkazy, ja ustalam wtedy bitwy i macie tydzień na ich rozegranie.
Rozwinięcie zasad wkrótce...
Zapraszam do udziału w kampanii i proszę o zgłoszenia wraz z armiami na PW.
Uczestnicy:
Lord_Vampyre - Sisters of Battle
Xyxel - Chaos Space Marines
Sgt. Platypus - Orks
scoiatael - Blood Angels
Fala - Dark Eldars
Adam G. - Tyranids
Korin - Dark Eldars
Grzesiek - Imperial Guard
Piotrek C. - Grey Knights
Florek - Imperial Guard
Moździerz - Ultramarines
Offline
1. PLANETY:
Przed rozpoczęciem kampanii każdy gracz losuje na jakiej planecie będzie zaczynał.
a)Rodzaje planet:
1 - Dead World - brak rzutu na ludność cywilną
2 - Desert World - dodatkowe 50pkt dla Planetary Defence, dodatkowy slot Elites
3,4 - Agri World - dodatkowe 50pkt dla Expeditionary Force i Planetary Defence, dodatkowy slot Fast Attack
5 - Mining World - dodatkowe 100pkt dla Planetary Defence, dodatkowy slot Heavy Supportu
6 - Hive World - dodatkowe 100pkt dla Expeditionary Force i Planetary Defence, dodatkowy slot HQ, +1 Order Point
b)Ludność cywilna:
1 - Terroryści - dodatkowe 150pkt dla wrogiej armii przy ataku i obronie
2 - Wroga - neguje bonusy punktowe za planetę
3,4 - Neutralna - brak bonusów/kar
5 - Przyjazna - podwaja bonus obrony za planetę
6 - Sprzyjający garnizon - dodatkowe 150pkt na atak i obronę
2. RODZAJE SIŁ:
Gracz dysponuje 3 rodzajami armii. Nie muszą to być stałe rozpiski - ustalacie je przed każdą grą. Dodatkowo każdy gracz musi wyznaczyć jeden stały slot HQ i Elit które będą robiły za generała i jego armię. Będą oni awansowali wraz z postępem kampanii ale o tym później. Generał z gwardią może zostać przydzielony na daną turę do Expeditionary Force lub Planetary Defence na jednej planecie.
a) Scout Force - 500pkt
-gdy zwiad trafia na wrogi zwiad uczestnicy grają bitwę na 500pkt, jeżeli następnie na daną planetę lądują Expeditionary Forces obydwu graczy ten który wygrał automatycznie wygrywa rzut na inicjatywę - nie można jej ukraść rzucając "6"
-gdy zwiad natrafia na wrogie Expeditionary Force bez wrogiego Scout Force powoduje to wygranie rzutu na inicjatywę w przypadku ataku głównych sił
-gdy zwiad ląduje na wrogą planetę uczestnicy grają scenariusz "Przebić się" na 500pkt, jeżeli następnie na daną planetę ląduje Expeditionary Force gracz może wyznaczyć 25% armii która może wykonać Outflanka
-gdy zwiad ląduje na niczyją planetę ma możliwość założenia forward HQ (500pkt na obronę planety)
b) Planetary Defence dzieląca się na:
1)Forward HQ - 500pkt
-może zostać założone przez Scout Force
2)Planetary HQ - 750pkt
-może zostać założone przez Expeditionary Force
3)Main HQ - 1000pkt
-jest jedno od początku gry na startowej planecie - nie można zakładać nowych
d) Expeditionary Force - 1500pkt
-główne siły uderzeniowe
-gracz posiada 1 expeditionary force
Offline
zapisuje sie - Blood Angels. (tak, wiem że PW ale to przy okazji:D )
Sugestia: czy gwardia honorową może być odpowiednia jednostka spoza Elit? Akurat u BA jest taka jednostka jak Honour Guard i jest dokupywana jako HQ niezajmujące slotu. Myślę że to wystarczający powód żeby tą jednostkę mianować Gwardia Honorową mojego generała
Ostatnio edytowany przez scoiatael (2011-06-29 23:12:26)
Offline
3.ROZKAZY:
a)Scout Force orders:
- zwiad 1 OP
- założenie Forward HQ 1 OP
- przeszukanie lokacji 1 OP (w przypadku misji, zdarzenia niezależnego itd.)
c.d.n.
b)Planetary Defence orders:
- rozwinięcie garnizonu I/II/III 1/2/3 OP - każde rozwinięcie powiększa Planetary Defence o 100pkt
- obrona 1 OP - siły przygotowują się do odparcia ataku, dodatkowe 200pkt na bitwę na danej planecie
- przygotowanie pozycji obronnych 2 OP - +1 Cover Save w strefie rozstawienia
c.d.n.
c)Expeditionary Force orders:
- ruch/atak 1 OP
- założenie Planetary HQ 2 OP
- preliminary bombardment 2 OP - D6 dużych placków S6 AP4 przed rozpoczęciem gry
c.d.n.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
KvaNfield napisał:
Takie pytanko, kiedy przewidywany start kampani? Zgłosiłbym się ale nie wiem czy zdąże te 1500 pomalować na czas.
Eeeeeee... jutro?
Offline
cavalierdejeux napisał:
KvaNfield napisał:
Takie pytanko, kiedy przewidywany start kampani? Zgłosiłbym się ale nie wiem czy zdąże te 1500 pomalować na czas.
Eeeeeee... jutro?
Yyyyyy.... Spotkanie organizacyjne.... one zazwyczaj odbywają się jakiś czas przed ewentem
Ostatnio edytowany przez KvaNfield (2011-06-30 21:36:11)
Offline
To jest spotkanie organizacyjne połączone z losowaniem planet i pierwszymi rozkazami nie zawierającymi ataku. Armii nie musisz mieć pomalowanej
Offline
Kermita... znaczy Adama Gurwina dopisz z Tyrkami.
Offline
TURA I -BITWY-
1. Lord_Vampyre (+1HS) vs. Stg. Platypus (+1FA) (1500pkt vs. 1500pkt)
2. Scoiatael (+1FA) vs. Korin (+1FA) (1550pts vs. 1700pts)
3. Grzesiek (+1FA) vs. Fala (1550pts vs. 1500pts)
4. Piotrek C. (+1E) vs. Xyxel (+1E) (1500pts vs. 1650pts)
5. Florek vs. Adam G. (+1HS) (1500pts vs. 1500pts)
W nawiasach są dodatkowe sloty za planety i punkty które wystawiacie.
Zapisujcie na kartce co zabił generał i jego gwardia, po rozegraniu bitwy poproszę o wyniki (ile kto zdobył i stracił małych punktów). Osoby które dodatkowo doślą historyjkę opisującą bitwę możliwe, że dostaną bonusy.
Offline
To proszę, żeby wszyscy, którzy biorą udział w kampanii, założyli sobie konta na forum jeśli jeszcze ich nie mają i podali swoje nicki albo przedłożyli tu jakieś dane kontaktowe. Chyba, że chcemy się bawić w detektywów i wyszukiwać nawzajem we Wrocławiu.
"Cześć, czasami pojawia się tu taki Grzesiek, wiesz może jak mogę go znaleźć? Nie pamiętasz. Może ta 10złotówka odświeży Twoją pamięć?"
Offline
Taa. Coś w tym jest. Ale przyznać trzeba, że wprowadza to taki charakterystyczny klimat kina noir. Gdyby ktoś nie wiedział - Florek to ja.
Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-07-02 18:43:27)
Offline
fala napisał:
"Cześć, czasami pojawia się tu taki Grzesiek, wiesz może jak mogę go znaleźć? Nie pamiętasz. Może ta 10złotówka odświeży Twoją pamięć?"
Raczej: "Może lekkie przypiekanie w oczyszczających płomieniach przywróci Ci pamięć...."
Offline
Czy tylko mi się zdaje, czy imię tego demona brzmi bardzo podobnie do Xyxel
Offline
pierwsza bitwa kampanii rozegrana:
Scoiatael (+1FA) vs. Korin (+1FA) (1550pts vs. 1700pts)
wygrałem,
moja gwardia zabiła:
oddział 5 Kabalite Truebornów
Ancient Haemonoculusa
mój generał zabił:
oddział 6 Wracks
oddział 6? Grotesques
Haemonoculusa
jako "zabił ..." mam na myśli: był w walce, w której zginęli... . Bo w walce gdzie się bije kilka oddziałów w każdej ze stron trudno notować ile głów każdy człowiek skosił
Ostatnio edytowany przez scoiatael (2011-07-04 20:14:37)
Offline
A cała reszta pewnie w piątek walczy... Florek, Adama nie ma la wróci w tym tygodniu. Jak wróci to mu powiem co i jak.
Ostatnio edytowany przez Sgt. Platypus (2011-07-04 20:41:55)
Offline
Hmm - dziwne. Gadałem z nim dzisiaj i się właśnie na piątek ustawiliśmy
Offline
scoiatael napisał:
pierwsza bitwa kampanii rozegrana:
Scoiatael (+1FA) vs. Korin (+1FA) (1550pts vs. 1700pts)
wygrałem,
moja gwardia zabiła:
oddział 5 Kabalite Truebornów
Ancient Haemonoculusa
mój generał zabił:
oddział 6 Wracks
oddział 6? Grotesques
Haemonoculusa
jako "zabił ..." mam na myśli: był w walce, w której zginęli... . Bo w walce gdzie się bije kilka oddziałów w każdej ze stron trudno notować ile głów każdy człowiek skosił
Takie wiadomości proszę na PW ale również potrzebuję ogólnego wyniku bitwy (nie wygrałem/przegrałem tylko punkty małe zdobyte i stracone dla danego gracza)
Offline
A co scoiataelowi żałujesz trochę chwały bitewnej. Wygrał to niech wszyscy wiedzą jak! A nie tak cichaczem, na PW .
A tak przy okazji: Mój generał i jego świta zginęli. Czy to znaczy że wypadłem z kampani?
Offline
Nie, w żadnym wypadku. W piątek jak przyjdziesz to rzucisz co im się stało
Offline
Się tak zastanawiam. skoro wszyscy grają w piatek na WW (oprócz pary która grała )to jak to zrobimy z rzutami i wgl?
Edit: oks oks
Ostatnio edytowany przez Sgt. Platypus (2011-07-05 22:51:06)
Offline
Ja prawdopodobnie będę siedział na wieczorze więc nie widzę problemu.
Offline
a mnie na 100% nie będzie ani na patrolu, ani na wieczorze, rano mogę wbić i wydać rozkazy/rzucić czy co tam mam jeszcze zrobić, tylko powiedz o której będziesz
Offline
Maćku, czy mógłbyś podać bardziej szczegółowo od czego i jak naliczany jest exp dla Generała i jego ekipy?
A jak robimy ze scenariuszami - gramy te z rulebooka po prostu (ja bym tak najchętniej), rzucając typ rozstawienia i scenariusz?
Ostatnio edytowany przez fala (2011-07-07 20:08:32)
Offline
Jutro rano podam wszystkie informacje związane z awansowaniem generała i jego obstawy. Od tej tury scenariusz będzie zależał od tego czy atakujecie, czy się bronicie itd.
Offline
A jak w przypadku IG się będzie obstawę rozpatrywało? HQ - generał ma się rozumieć z bazy dostaje swoją 4 i więcej osobową elitarnę obstawę. A elity? Co tam się nada na Gwardię Honorową? Ogryny? Psykerzy? Ratlingi?!
Offline
Nie, obstawą generała jest command squad i tyle. 4 buraków awansuje oddzielnie od szefa.
Offline
I generał i jego obstawa mają tą samą regułę awansowania. Prosiłem podawanie zabitych modeli gdyż to ma znaczenie. Jeden wbity waund to 1xp, walker to 2xp a pojazd/monstrous 3xp. Im wyższy poziom tym trudniej zdobyć następny więc awanse są po 5/10/15/20xp itd (czyli na pierwszy poziom potrzeba 5xp na drugi 15xp a na trzeci 30xp itd.)
Awans generała/gwardii(k6):
1. Nieudacznik - brak bonusów.
2. Kondycja - 2d6 na runa, wybieramy wyższy
3. +1WS/+1BS
4. Prefered enemy - wybieramy rasę
5. Specialised tactics - tank hunters, counter attack, scout, infiltration, prefered enemy do wyboru.
6. Rzucamy 2 razy - jeżeli którymś z tych 2 rzutów będzie 6 wybieramy od 1-5.
Śmierć generała (k12):
1. Nie żyje - losujemy nowego
2. Utrata nogi - 3" ruchu (2x skutkuje śmiercią)
3. Utrata oka - minus 1BS (2x skutkuje śmiercią)
4. Utrata ręki - tylko jedna broń, minus 1WS (2x skutkuje śmiercią)
5. Poważna rana - minus 1W
6. Rana brzucha/klatki piersiowej - minus 1T
7. Uszkodzony układ nerwowt - minus 1In
8. Rana kończyny górnej - minus 1WS
9. Rana nogi - porusza się jak w ciężkim terenie (2x rzuca tylko 1k6)
10. Kuracja - nic się nie dzieje ale opuszcza następną bitwę
11. Straszne blizny - jednostka bijąca się z nim w CC ma minus 1LD
12. Odporny - dostaje FnP
Śmierć gwardii (k6):
1. Zabici - losujemy nową
2. Zdziesiątkowani - utrata 50% liczebności (zaokrąglamy w dół)
3. Przerzedzeni - utrata 25% liczebności (zaokrąglamy w dół do minimalnie jednego modelu)
4. Kuracja - nic się nie dzieje ale opuszczają następną bitwę
5. Zdrowi - nic się nie stało
6. Weterani - dostają fearless
Offline
To zawsze gwardię i generała należy brać w tym samym setupie?
Offline
@Lictor Dodałem w regulaminie - zaokrąglamy w dół do min jednego zabitego modelu.
@Fala - Tak gwardia i generał są stałymi modelami w armii i uzbrajasz ich dowolnie ale chodzą w ilości ustalonej na początku kampanii.