Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


  • Index
  •  » Zasady
  •  » Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

#1 2011-04-23 10:59:45

matrixuser

http://i.imgur.com/E0yqk.png

Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 146

Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Witam. W związku z nadmiarem wolnego czasu oraz wciąż dręczącym mnie problemem powstałym na jednym z turniejów. Mianowicie:

Valkyria jest dość wysokim modelem, tak więc bezproblemowo jest w stanie "zawisnąć" nad większością trudnych terenów (laski, jeziorka) bez zahaczania czymkolwiek o owe; ok, ale co się będzie działo jeśli nad tym terenem nie znajdzie się podstawka (bo wtedy zasady są jasne) tylko, dajmy na to, skrzydło? Czy trzeba wykonać test czy nie? Zgodnie z rulebookiem takie coś powinno się rozpatrywać względem kadłuba, by cytując "wyjątkowo okazałe modele" nie były przez to poszkodowane. Podobnie ze strzelaniem. Tyle, że można dojść do takich paranoi - ustawić Valka tak by nie było widać kadłuba, a wystawały same skrzydła. Teraz można spokojnie z niej strzelać, a przeciwnik, bo przecież kadłuba nie widzi, już nie może. Prosiłbym o zdroworozsądkowe, zgodne z dzikimi zasadami 40k wyjaśnienia, bo sam już się gubię...

Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-04-23 14:23:16)


"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."
Moja Galeria

Offline

 

#2 2011-04-23 11:06:33

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Nawet jak wystają tylko skrzydła to możesz do niej strzelać. Rozpatrujesz ,na który pancerz przez górkę. Strzelasz normalnie górka daje po prostu cover. Tyle z mojej strony.


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#3 2011-04-23 11:11:17

matrixuser

http://i.imgur.com/E0yqk.png

Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 146

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Dzięki za odpowiedź. Na turnieju akurat głównie rozbiło się na "lądowaniu" na trudny teren - podstawka była na normalnym terenie, skrzydło Valka było nad kamieniami czy tam laskiem. Fizycznie nie była na trudnym, ale problem zaczął się przy interpretowaniu zasad skimmerów i wysokości na których mogą się znajdować.


"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."
Moja Galeria

Offline

 

#4 2011-04-23 14:41:38

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

No właśnie. Walkiria to skimer i tak samo jak skimer rozbija się tylko jak podstawka stanie na trudnym. Po to ona jest.


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#5 2011-04-23 22:16:39

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

po prostu siwy (o ile dobrze pamiętam) cię wkręcił i tyle patrzysz na samą podstawkę, a skrzydło może być nad czymkolwiek (byle nie poza stołem) - o ile podstawką nie wlecisz, nie robisz żadnych testów. Do skrzydeł można celować, a cover rozpatruje się patrząc na cały model...

Offline

 

#6 2011-04-24 01:58:53

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Cytat z książki:
...the skimmer's base is effectively ignored, except when assaulting a a skimmer, in wich case models may move into contact with the vechicle's hull, its base or both.

Walkiria to normalny pojazd i wszystko co jest pojazdem jest traktowane jak część pojazdu.
Nie ma żadnych "bonusów" z tytułu podstawki skimmerowej. Jedyna zmiana jest taka, że można assaultować podstawkę.

A co do pojęcia hull; jest nim wszystko co jest integralną częścią pojazdu (bez antenek, sztandarów itp) oprócz broni.

Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez Siwy (2011-04-24 02:01:53)


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#7 2011-04-24 22:51:06

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

dobra, ale jak nie stoi na terenie tą podstawką to nie jest na trudnym

Offline

 

#8 2011-04-25 00:51:23

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Gdzie tak pisze?


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#9 2011-04-25 13:07:17

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

gdzie pisze że jest inaczej? pojazd musi stać na trudnym (a valkiria jest nad nim) co jest chyba zgodne ze zdrowym rozsadkiem...

Offline

 

#10 2011-04-25 16:02:58

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Nie, valkiria nie jest nad nim. To nie jest gra która jest zgodna z rozsądkiem. Tutaj piloci oszczędzają paliwo i po ruchu lądują. Testujesz ciężki teren jak wlecisz podstawką albo dowolną częścią modelu.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#11 2011-04-25 16:42:54

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Z drugiej strony...
Rzuć kostką. Na 2+ nie interesuje Cię wynik tej dyskusji

Offline

 

#12 2011-04-25 16:48:13

matrixuser

http://i.imgur.com/E0yqk.png

Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 146

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Łatwo mówić - potem na turnieju flamezone i półgodzinna wymiana argumentów zaporowych...


"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."
Moja Galeria

Offline

 

#13 2011-04-25 23:55:26

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Naprawdę nie rozumiem o czym tu polemizować. Na poparcie tezy o tym, że testuje jest cytat z podręcznika. A argumentem popierającym inną wersję jest "bo tak".

Ostatnio edytowany przez Siwy (2011-04-25 23:56:37)


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#14 2011-04-26 20:30:48

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

w podreczniku nie ma zdefiniowanego kiedy skimmer jest w ciężkim - z tego co ja rozumiem dzieje się tak wtedy, gdy jego podstawka jest w ciężkim. jedyny cytat, który może być rozumiany jako co innego to:
"Skimmers can move over friendly and enemy models,
but they cannot end their move on top of either . Note
that a skimmer must be set down on the table and left
in place at the end of its move – it cannot be left
hovering in mid-air!"
co dla mnie znaczy tyle, że nie mogę oznajmić że mój pojazd antygrawitacyjny kończy swój ruch metr nad stołem...

Offline

 

#15 2011-04-26 20:41:16

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Właśnie sam sobie zaprzeczyłeś. Skoro skimmer ląduje po każdym ruchu to znaczy, że do testów terenu i tego czy się gdzieś mieści liczy się obrys pojazdu a nie podstawki.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#16 2011-04-26 22:02:09

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Z pojazdami zawsze będą kłótnie, bo można je różnie kleić i konwertować. Dla mnie to bezsens i powinno być coś takiego jak podstawka dla pojazdu, a strzelać się powinno od miejsca zawieszenia itp. A nie, że potem gramy i dla artura kolce z wartrukka nie pozwalają przejechać battlewagonowi bo o nie zahacza. Można też sobie np skonwertować lascannony i masz 2 cale zasięgu więcej, to samo z wieżą na razorbacku i masą podobnych sytuacji.


JF 100%

Offline

 

#17 2011-04-26 22:16:57

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Dokładnie


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#18 2011-04-26 22:40:27

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

A zasięg liczy się od lufy, o:
http://www.lounge.belloflostsouls.net/photopost/data/572/DSC01933.JPG

Zapis, który przytoczył scoiatael znaczy tylko tyle, że skimmer musi pod koniec ruchu stać na stole i wydaje mi się, że ten zapis nie ma nic do interpretacji kwestii testów na trudny. Ja bym po prostu zrobił tak, że jeżeli po zdjęciu z podstawki i położeniu na stół w tym miejscu pojazd opiera się spodem o teren, to powinien rzucać, tak jakby wylądował w tym miejscu. W ten sposób górne skrzydła i antenki nie mają nic do rzeczy (np. w raiderach ten statecznik z tyłu na górze - jakby przez niego raider miał się immobilować to lekka beka). Podobnie jak Predator nie rzuca jak mu lufa zawiśnie nad terenem.

Offline

 

#19 2011-04-26 22:42:11

matrixuser

http://i.imgur.com/E0yqk.png

Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 146

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Ot, ciekawy temat się zawiązał. Prawda, dopóki nie ma ścisłych reguł, takie problemy zawsze będą się pojawiać. Jedną z pierwszych zasad, które od początkowych stron podręcznika forsuje GW (niesamowite, doprawdy, w ich wykonaniu), to zdrowy rozsądek. Maciek, Siwy - ok, ale weźcie pod uwagę, że ten zapis jest w podrozdziale o mierzeniu odległości a nie trudnym terenie. Poza tym, problem (na szczęście) dotyczy tylko rozłożystych i wysoko zawieszonych, czyli Valka i Thunderhawka. A jak takie przypadki są rozpatrywane u dłużej granych Tau i Eldarów - w końcu też mogą zawisnąć nad DT bez wjeżdżania podstawką?


"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."
Moja Galeria

Offline

 

#20 2011-04-26 23:15:28

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Fala mądrze gada. To ma największy sens, że jeśli po zdjęci modelu z podstawki elementy które stykają się ze stołem (czyli nóżki, podpórki, płozy etc.) są na trudnym terenie to wtedy testujemy. Można by zrobić coś takiego, że wprowadzamy niepisaną zasadę obowiązująca w grach w Bolterze, która tak działa. pozostaje tylko 1 problem: ściąganie modelu z podstawki może spowodować jego przesunięcie. Patrzenie od góry na "stykające się miejsca pojazdu mogło by to rozwiązać.  Dla Valkyrie to te punkty:
http://img849.imageshack.us/img849/4349/valk.jpg


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#21 2011-04-27 01:02:37

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

W podręcznikowym opisie skimmerów napisane jest, że podstawka jest IGNOROWANA! Rozpatruje się ją tylko jeśli wróg chcę na nią zaszarżować.
Co do wystawania lufy nad cieżki teren. Pisałem że częścią HULLU pojazdu są wszystkie części z których "podstawowo" składa się pojazd oprócz broni.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#22 2011-04-27 06:55:04

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Ludzie, Siwy podaje zasady wyczytane z rulebooka. Wy wyszukujecie jak by było rozsądnie - pierwsza i najważniejsza reguła 40k - TA GRA NIE MA ROZSĄDNYCH ZASAD.

Mozdzierz napisał:

Z pojazdami zawsze będą kłótnie, bo można je różnie kleić i konwertować. Dla mnie to bezsens i powinno być coś takiego jak podstawka dla pojazdu, a strzelać się powinno od miejsca zawieszenia itp. A nie, że potem gramy i dla artura kolce z wartrukka nie pozwalają przejechać battlewagonowi bo o nie zahacza. Można też sobie np skonwertować lascannony i masz 2 cale zasięgu więcej, to samo z wieżą na razorbacku i masą podobnych sytuacji.

Moździerzu my mówimy o skimmerach a to jest zupełni inna sytuacja, Valkiria nie ma kolców ani nieprzydatnych wystających części.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#23 2011-04-27 21:40:40

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

scoiatael napisał:

w podreczniku nie ma zdefiniowanego kiedy skimmer jest w ciężkim - z tego co ja rozumiem dzieje się tak wtedy, gdy jego podstawka jest w ciężkim. jedyny cytat, który może być rozumiany jako co innego to:
"Skimmers can move over friendly and enemy models,
but they cannot end their move on top of either . Note
that a skimmer must be set down on the table and left
in place at the end of its move – it cannot be left
hovering in mid-air!"
co dla mnie znaczy tyle, że nie mogę oznajmić że mój pojazd antygrawitacyjny kończy swój ruch metr nad stołem...

nie widzę tu słowa "lądować": musi stać na swojej podstawce, a nie wisieć nad stołem (co teoretycznie mógłby zrobić jako że może latać...). Gdzie tu jest jakiś zapis o zdejmowaniu go z podstawki?

Offline

 

#24 2011-04-27 23:08:55

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

note that a skimmer must be set down on the table ... it cannot be left
hovering in mid-air!

Dokładnie w tym miejscu jakbyś nie jarzył angielskiego


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#25 2011-04-27 23:17:17

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

położony na stole - jak kładziesz model piechoty na stole to też zdejmujesz podstawkę? nadal uważam, że to zakazuje pozostawiania modelu w połowie ruchu (jak go ruszasz to go podnosisz i leci górą - olewając teren...). to właśnie oznacza hover in mid-air wg mnie...

Offline

 

#26 2011-04-27 23:29:18

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Podstawka w jednostkach latających/unoszących się/w powietrzu ma dwa zadania:
1. Wyglądać ładnie
2. Ograniczyć ilość atakujących modeli w walce wręcz (po przez dotknięcie podstawki właśnie).

Problemem jest tak naprawdę to, że w opisie używane jest sformułowanie skimmer, a nie skimmer model o ile czujecie różnicę


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#27 2011-04-27 23:37:28

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Dodatkowo zadam pytanie niby z innej beczki:

A ja się strzela do skimmera? Chodzi mi o LOS.
Widać go za górką, która jest niższa niż od wysięgnika podstawki czy ląduje za nią i jest niewidoczny (mimo że nie zdejmuje się go z podstawki)?


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#28 2011-04-27 23:49:30

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Widać jak widać bez ściągania podstawki. Podstawkę się ignoruje i to wszystko.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#29 2011-04-28 08:32:24

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Oj polhammer tutaj się dzieje... Od tego bozia dała podstawki by z nich korzystać (albo od następnego turnieju moje skimmery będą zalegać na ziemi). Albo rybka albo akwarium. Nie może być tak, że użytkownik skimmera dostaje obciach za posiadanie podstawki (niemożność schowania się gdziekolwiek), a jednocześnie musi się pozbyć podstawki  by zobaczyć czy się nie zglebiło.... Reasumując - jak walkiria ma podstawkę za niską ruinką a sama lewituje nad nią, to po pierwsze - nie ma zasłoniętego hulla więc nie dostaje covera, po drugie nie rozbija się o ciężki teren bo nie ma z niego profitu. Nad wysoką ruinką nie zawiśnie bo się nie ustawi...

Offline

 

#30 2011-04-28 10:39:17

matrixuser

http://i.imgur.com/E0yqk.png

Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 146

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Trafił Pan w sedno, Panie pokrzyw.

Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-04-28 10:40:02)


"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."
Moja Galeria

Offline

 

#31 2011-04-28 11:19:31

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

cavalierdejeux napisał:

Dodatkowo zadam pytanie niby z innej beczki

:


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#32 2011-04-28 15:58:00

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

40 to nie jest gra gdzie jakaś obcinka musi równać się korzyści, żeby był balans.
TAK! Podstawka pod skimmery jest obcinką o tyle, że faktycznie ciężko złapać covera. Lecz z drugiej strony jest wyższy od innych pojazdów więc więcej widzi. Strzelanie z za land ridera to już coś.
Nie rozumiem też dlaczego chcecie ściągać podstawkę. Ona jest i musi być, jest po prostu ignorowana.
A teren zdajesz bo część twojego hulla kończy ruch w terenie. Nie ważne czy go dotykasz czy wisisz 6'' nad nim.
I jeśli ta dyskusja ma mieć sens, to prosiłbym o przedstawienie namacalnych argumentów, bo ja cały czas piszę to samo wyjaśniając cała kwestie. A każdy następny post jest prawie kopią wcześniejszego.
Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez Siwy (2011-04-28 15:58:58)


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#33 2011-04-28 17:02:30

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Wiesz Siwy, bez urazy, ale poza niedopracowanymi zasadami dojrzali gracze (wyłączając twardogłowych powergajmerów szukających siódmej strony kości) wiedzą, że zdrowy rozsądek ma swoje miejsce w tej grze...

Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-04-28 17:02:52)

Offline

 

#34 2011-04-28 21:16:41

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Zauważ, że dział tego forum nazywa się ZASADY a nie ZDROWY ROZSĄDEK. Jeśli masz jakieś wątpliwości co do zapisu zasad to postaram się pomóc.
Pozdrawiam.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#35 2011-04-29 08:55:47

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Przy takim podejściu podręcznik by miał tyle stron co podręcznik użytkowania tupolewa...
To ma być gra sprawiająca przyjemność obu stronom i tutaj się przydaje zdrowy rozsądek. To nie jest zabawa dla prawników cytujących paragrafy.

Najprawdopodobniej z tobą miałem (nie)przyjemność kłótni o speedera który teoretycznie miał się rozbijać o górkę bo podstawka była za górką a on sam lewitował nad górką. By uniknąć psucia sobie dobrej zabawy odsunąłem go o ten cal (co nic nie zmieniało). Powiem wprost gram wedle zasad, ale motyla noga nie należy szukać dziury w całym...

Offline

 

#36 2011-04-29 15:07:52

 Baltzag

http://i.imgur.com/pMY5v.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-01
Posty: 86
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

ludzie nad czym wy się tak rozwodzicie. trzymam stronę tych którzy mówią o zdrowym podejściu do tematu - to ma być zabawa ci którzy robią te zasady i czasami im się zachce odpowiedzieć na pytania ze świata (wtedy gdy są w stanie ) według mnie wszystko na "zbaku" robią i się świetnie bawią wystarczy zobaczyć ich miny na fotkach

a poza tym jest jedna fajna zasada - jeśli są wątpliwości to jest rzut kostką spokojnie można się dogadać przed bitewką


An empty mind is a loyal mind.

Offline

 

#37 2011-04-30 14:06:26

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Jasne, ale próbujemy tu dociec, jak to powinno się odbywać wg. obowiązujących zasad. Mnie to interesuje, bo potrafię np. wystawić 9 skimmerów.

Rozumiem zasadę tak, że Skimmer ląduje po ruchu, a u że większości skimmerów podsawka to 1/3 powierzchni, więc należy oprócz tego patrzeć na obrys. Test odbywa się dlatego, że taki skimmer jak ląduje, to może zahaczyć o gałęzie, kamienie itp. z trudnego terenu. Zahaczy czymkolwiek a nie tylko podstawką, której wg. zasad przecież nie ma.

Offline

 

#38 2011-04-30 14:41:20

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Wg zasad skimmer nie testuje terenu jak skończy ruch podstawką a nie hullem w ciężkim terenie!


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#39 2011-04-30 17:39:01

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

K

fala napisał:

Jasne, ale próbujemy tu dociec, jak to powinno się odbywać wg. obowiązujących zasad. Mnie to interesuje, bo potrafię np. wystawić 9 skimmerów.

Rozumiem zasadę tak, że Skimmer ląduje po ruchu, a u że większości skimmerów podsawka to 1/3 powierzchni, więc należy oprócz tego patrzeć na obrys. Test odbywa się dlatego, że taki skimmer jak ląduje, to może zahaczyć o gałęzie, kamienie itp. z trudnego terenu. Zahaczy czymkolwiek a nie tylko podstawką, której wg. zasad przecież nie ma.

Zaprzecza to innej zasadzie, z sekcji mowiacej o efekcie immobilized na skimmerach - tylko po tym efekcie mozna zdjac skimmera z podstawki, jest to jedyny moment kiedy skimmer dotyka ziemi. Przynajmniej tak mi sie wydaje, chwilowo nie mam podrecznika przy sobie - moglby ktos to sprawdzic?

Offline

 

#40 2011-04-30 17:49:40

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Cytat z podręcznika głównego, który Siwy podał parę postów wczęśniej:

"..the skimmer's base is effectively ignored, except when assaulting a a skimmer, in wich case models may move into contact with the vechicle's hull, its base or both."

Kolejny:

"Skimmers can move over friendly and enemy models, but they cannot end their move on top of either . Note that a skimmer must be set down on the table and left in place at the end of its move – it cannot be left hovering in mid-air!
Skimmer can move over all terrain, ignoring all penalties for difficult terrain and tests for dangerous terrain. However, if a moving skimmer starts or ends its move in difficult or dangerous terrain, it must take a dangerous terrain test."

Oznacza, to że latasz jak chcesz, gdzie chcesz i po czym chcesz ale po tym ruchu ignorujemy podstawkę (poza assaultem) więc to czy stoimy w terenie, czy nie - liczymy od hulla.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#41 2011-04-30 18:24:29

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

W rulebooku jest napisane, że po immobilu faktycznie można ściągnąć podstawkę. Ale jest również napisane, że nie trzeba :]


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#42 2011-04-30 21:32:56

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Siwy napisał:

W rulebooku jest napisane, że po immobilu faktycznie można ściągnąć podstawkę. Ale jest również napisane, że nie trzeba :]

rulebook napisał:

Note that it is not permitted to remove the flying stand other than in the
two cases above, as normally skimmers cannot land in
battle conditions.

czyli wasza teoria lądującego na polu walki skimmera upadła.

Offline

 

#43 2011-05-01 02:39:01

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Nic nie mówiłem o lądującym skimmerze. Wręcz przeciwnie, wspominałem że nie ma znaczenia jak wysoko jest nad terenem. Zajmuje miejsce pod swoim hullem nawet jeśli jest 6'' cali nad ziemią i musi zdać ciężki teren.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#44 2011-05-01 07:42:08

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

scoiatael napisał:

Siwy napisał:

W rulebooku jest napisane, że po immobilu faktycznie można ściągnąć podstawkę. Ale jest również napisane, że nie trzeba :]

rulebook napisał:

Note that it is not permitted to remove the flying stand other than in the
two cases above, as normally skimmers cannot land in
battle conditions.

czyli wasza teoria lądującego na polu walki skimmera upadła.

Nie twierdzimy, że ląduje - twierdzimy, że poza assaultem ignorujemy podstawkę...


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#45 2011-05-01 10:18:33

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Czy w takim razie można postawić np. piechotę przy podstawce skimmera, ale pod jego hullem i co się stanie kiedy pojazd otrzyma immobila - czyli należy go zdjąć z podstawki i postawić na stole?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#46 2011-05-01 10:28:44

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Skoro ignorujemy podstawkę to oznacza, że liczy się hull - nie można stanąć pod skimmerem, na jego podstawce itd.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#47 2011-05-01 11:47:23

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

No ale można szarżować na podstawkę? Skimmer dark eldarów jest zdaje się węższy "w pasie" niż jego podstawka w rzucie?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#48 2011-05-01 12:09:02

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

PODSTAWKĘ IGNORUJE SIĘ POZA ASSAULTEM - pisałem to już parę razy. W assaulcie szarżujesz do tego do czego jest Ci wygodniej!!!


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#49 2011-05-01 13:40:59

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Możesz zaszarżować hull ignorując podstawkę, ale nie możesz zaszarżować podstawki ignorując przy tym hulla jeśli o to ci chodziło.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#50 2011-05-01 23:18:08

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Maciek napisał:

PODSTAWKĘ IGNORUJE SIĘ POZA ASSAULTEM - pisałem to już parę razy. W assaulcie szarżujesz do tego do czego jest Ci wygodniej!!!

jak dla mnie to ignorowanie podstawki oznacza tyle co: nie można do niej strzelać i nie można dostać covera jak coś zasłania podstawkę (jak przy piechocie). a cokolwiek o patrzeniu na obrys hulla żeby ocenić czy pojazd jest w terenie to nadinterpretacja niepotwierdzona jakimkolwiek bezpośrednim zapisem w rulebooku.

Offline

 

#51 2011-05-02 13:47:28

sithpoet

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2011-03-26
Posty: 9

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

skimmer rozpoczynjąc albo kończac ruch gdy jakakolwiek jego cześc znajduje sie nad ciężkim/niedostepnym musi się testować... i tyle....

ale coby dosypać po piekiełka polskiego paliwka to---- zaszarżowany skimmer (na podstawke wg.zasad) dostaje wplepanego immobila mogę ale nie muszę go zdjąć z podstawki - to jest sytuacja, gdzie chyba nie moge o z tej podstawki zdjąć, choc powinienem bo np. wrakiem się może stać... i co wtedy z piechota pod nim? /w domyśle duzy skimmer toto - valikirai - stormraven/ bo jak od immobila go zwrakuje to ja chcęę miec go na glebie coby się wrakiem od przeciwnika odgrodzić.... no a wróg mi pod modelem stoi...

??

Offline

 

#52 2011-05-02 13:51:11

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Zazwyczaj było tak, że modele (własne/wrogie) się ROZSUWAJĄ tak by trzymać koherencję (o ile to możliwe)

Nie ma miażdżenia w WH40k... a i ciekawe co wybuchem. Czy liczy się zasięg od podstawki czy od hulla. A jak od hulla to czy się mierzy od obrysu na glebie czy jak wisi w powietrzu


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#53 2011-05-02 17:37:25

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Żeby nie było PITU PITU wrzuciłem na forum sędziowskie .. http://liga40k.com/viewtopic.php?p=12433#12433

Offline

 

#54 2011-05-02 19:00:17

matrixuser

http://i.imgur.com/E0yqk.png

Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 146

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

I słusznie. Szczerze mówiąc, rzeczywiście ciekawa sprawa z tym mierzeniem odległości od wybuchu. Jedno co wiem na pewno, to w FAQ IG napisano wyraźnie, że embark/disembark może być mierzony od podstawki, a nie od modelu. Na temat wybuchu się niestety nie wypowiadali.

Ostatnio edytowany przez matrixuser (2011-05-02 19:02:56)


"Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla."
Moja Galeria

Offline

 

#55 2011-05-03 10:30:48

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

cytuję "Tylko jeśli gracie na warszawskie lasy albo inne specjalne zasady terenu gdzie sięgają one do nieba." (w kontekście walkiria testuje trudny teren). Czyli jak zawisa nad ruinką nie tykając podstawki to nie testuje.

Offline

 

#56 2011-05-03 11:22:07

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

No skoro panowie ligowcy tak twierdzą to pewnie mają rację. Czyli ogólnie mówiąc tylko nad ładnymi zielonymi plackami z wykładziny (lasy) walkiria się rozbija po obrysie pojazdu.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#57 2011-05-03 12:16:05

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Nie wierzę w to co słyszę...
Zmieniacie zdanie, bo uważacie że głos sędziego jest ważniejszy od waszego rozumienia rulebooka? Fajnie gdyby choć podał jakiś cytat z rulebooka popierający jego tezę.
Gratuluje konformizmu.

Ostatnio edytowany przez Siwy (2011-05-03 12:17:09)


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#58 2011-05-03 12:31:38

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Nie Siwy, mi po prostu nie chce się już kłócić bo podawałem sensowne argumenty, cytowałem podręcznik główny a przeciwnicy naszej teorii dalej, że to nie jest zgodne z rozsądkiem więc to tak nie działa. Szczerze po prostu mi się nie chce.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#59 2011-05-03 14:13:37

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Ci "ligowcy" to wyrocznia jakaś? Bo ta odpowiedź była niewulgarnie mówiąc słaba.
Jest jedno rozwiązanie, pozwalające uniknąć wszelkich wątpliwości - grać bez podstawki : / i model zawsze ląduje. Ile widać tyle widać.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#60 2011-05-03 14:17:10

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Tak, ci panowie są wyrocznią dla graczy w Polsce. Choćby po to by nie było dymu jak na forum. Oni ustalają zasady na wszystkich liczących się turniejach w Polsce. I wydaje mi się że ponieważ nie mogliśmy dojść do konsensusu w naszym gronie, to dla dobra sprawy możemy zdać się na ich klaryfikację. Dodam, że zazwyczaj ich "wyroki" są zgodne z wykładnią innych krajów.

Offline

 

#61 2011-05-03 14:37:33

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Ja dalej będę trzymał się swojego zdania. Jeśli ktoś w czasie gry będzie miał wątpliwości to oczekuję, że uzasadni je cytatem z rulebooka. Na forum nie ma sensu.
Pozdrawiam.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#62 2011-05-03 15:56:10

KvaN

http://i.imgur.com/gZjTx.png

3688133
Skąd: Byłem Tu a teraz jestem Tam :P
Zarejestrowany: 2011-03-25
Posty: 2816

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

W tej materii w UK na turniejach zasady były też takie same jak podali Ci tzw "ligowcy". Musimy pamiętać że te zasady to tylko pewne przybliżenie (takie dość z grubsza ciosane toporkiem) sytuacji planującej na polu bitwy. Zasady muszą być w pewien sposób spójne w środowisku i co najważniesze grywalne. Ogólnie zdejmowanie scimera z podstawki za każdym razem, w niektórych sytuacjach grywalne do końca nie jest.

Offline

 

#63 2011-05-03 16:10:20

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Siwy, odpowiem Ci na to na Twoim poziomie. Jeżeli zorganizujesz turniej i będziesz decydował o zasadach na nim, to zapewne ktoś tak z Tobą zagra. W grach towarzyskich z Tobą raczej się na taką interpretację nie zgodzę. Mam nadzieję, że Maciek jednak skłoni się ku warhammerowi a nie Pol(Wroc(Siwo))Hammerowi

Offline

 

#64 2011-05-04 02:19:24

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Nie musisz próbować podnieść jakości wypowiedzi na mój poziom. Jeśli napisałem że będę się trzymał swojego zdania to znaczy, że go nie zmienię, póki nie zobaczę sensownego argumentu.
Nie mam zamiaru organizować turnieju.
Nie decyduję o zasadach, ja je interpretuję.
I zaiste nie ma mowy o zgodzeniu się na interpretacje, jeśli zasady się olewa i bierze pod uwagę zdrowy rozsądek.

PS: na podręczniku z którego czytałem ów zasady napisane jest WARHAMMER, a nie SIWOHAMMER.
Pozdrawiam.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#65 2011-05-04 12:21:46

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Siwy, ale właśnie coś szwankuje na przekazie podręcznik - użytkownik. Generalnie zaryzykuję, że Twój problem bierze się z Twoje doświadczenia i terenów IV-edycyjnych. Spróbuj podejść do tego problemu tak:
- mamy tereny które są takie jak widać (mały domek - duża ruinka). Lasy są też takie jak widać, a nie do nieba - OK?
- figurki są sprzedawane przez producenta i wyglądają jak wyglądają - tutaj uwaga w całości. Producent jasno określa jak ma wyglądać podstawka pod figurkę - OK?
- połączmy te rzeczy ze sobą. Wedle producenta valkiria to taka krowa na patyczku, na dużej podstawce. Jak krowa wygląda każdy wie. Teraz jak ta krowa zawiśnie nad budyneczkiem to nic się nie dzieje, dopóki budyneczek nie przeszkadza krowie się na niej ustawić. OK? Gramy figurkami WYSIGOWYMI i budynkami WYSIGOWYMI. Dlaczego chcesz tą krówkę zmieniać, albo budyneczek?

Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-05-04 12:22:25)

Offline

 

#66 2011-05-04 13:13:47

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Z tego co mówisz wynika, że żaden skimmer nigdy nie testuje terenu. Zawsze można go ustawić tak żeby tylko podstawka dotykała terenu a sam pojazd nie. A podstawkę wg rulebooka się ignoruje.
A moim problemem nie są raczej IV edycyjne tereny. Twierdzę że model "zajmuje" całe miejsce pod swoim hullem/podstawką.
Czyli jeśli patrząc z lotu ptaka valkiria unosi się nad terenem to "zajmuje" miejsce pod tym terenem i powinna rzucać test.
Jeśli jednak się mylę i modele nie "zajmują" przestrzeni pod swoim hullem, to można by rinosy stawiać jeden na drugim.
Pozdrawiam.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#67 2011-05-04 13:48:23

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Siwy, ale gdzie masz napisane, że nie można stawiać jednego na drugim.... można, tylko musisz zapewnić 1" odstępu od nich Nigdzie nie jest napisane, że nie można rzucać kostkami w figurki przeciwnika by spadały ze stołu....

Generalnie zamysłem twórców jest to, że figurka jest razem z podstawką jednym modelem. Naprawdę nie doszukiwałbym się na siłę dziur w systemie, tylko czerpał przyjemność z gry.

Wracając do tematu grupy sędziowskiej - możesz mi racjonalnie powiedzieć, dlaczego nie chcesz zawierzyć osobom które sędziują największe turnieje w Polsce i tak naprawdę stanowią obowiązującą interpretację? Jakbyś poczytał forum sędziowskie, to byś zobaczył że to nie jest autorytarna decyzja jednej osoby, tylko dyskusje kilku sędziów (wybieranych przez graczy). Czasami się nie zgadzam z ich interpretacjami, ale je szanuje. Zdarzało mi się również wymienić z nimi argumenty (do czego Cię zachęcam) i finalnie potrafili mnie przekonać. Ale najważniejsze jest to, że ich decyzja rozwiązuje wszelkie problemy jeżeli gracz A mówi jedno a gracz B drugie i zażegnuje wszelkie awantury w zarodku...

Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-05-04 13:55:37)

Offline

 

#68 2011-05-04 13:51:54

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Ja tylko czekam, aż zaczniecie się lać po ryjach o tą podstawkę.

Osobiście nie mam nic przeciwko temu, żeby Rhinosy stawiać jeden na drugim, o ile uda się zmieścić kolejne modele między stołem, a gąsienicami modelu wyżej tak, by model wyżej stał gąsienicami na stole.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Walkiria, stojąc na dostarczonej przez producenta podstawce, nie zajmuje ani odrobiny miejsca między podstawką i samą sobą, a zatem nie ma styczności z terenem, a zatem nie musi niczego testować.
Gdyby rozmowa dotyczyła Devilfisha (który nie ma takiej podstawki jak Walkiria), to w pełni bym się zgadzał z Marcinem. W przypadku Walkiri w pełni się z nim nie zgadzam.

Ps. Inny przykład - siedzę sobie na krześle (ot, typowy taboret, czyli cztery nogi i siedzisko). Pod taboret wkładam butelkę Pepsi. Gdybym zajmował całe miejsce, w którym stoi taboret, to butelka znajdowałaby się we mnie, a tak nie jest. Butelka nie znajduje się również w miejscu, w którym stoi taboret, bo wówczas znajdowałaby się w taborecie, a tak nie jest. Taboret znajduje się tam, gdzie siedzisko i gdzie jego nogi mają styczność z podłogą.

Na podstawie tego przykładu widać, że przedmioty, które fizycznie istnieją, znajdują się tam, gdzie się znajdują, a nie gdzie indziej. Skoro więc Walkiria umieszczona na podstawce znajduje się tam, gdzie znajduje się Walkiria, ten przezroczysty kijek (to coś, co łączy podstawkę z Walkirią) oraz podstawka, to nie może znajdować się gdzie indziej, ponieważ się nam nie znajduje.
Innymi słowy, gdy podstawka, kijek ani Walkiria nie dotykają fizycznie elementu makiety, to nie dotykają go fizycznie, a zatem nie testują rozbijania.

Inny przykład - stoję obok ciebie, a ty obok mnie. Obserwator patrzy z góry na nas obu. Biorę do ręki siekierę i zamachuję się nią nad twoją głową. Zgodnie z interpretacją Marcina, nie żyjesz, bo siekiera odrąbała ci głowę, chociaż wcale tego nie zrobiła, a ty wciąż żyjesz, ale to nie ważne, bo zgodnie z tym, co widział obserwator, siekiera znalazła się w tym miejscu co ty, a potem przemieściła się dalej, a zatem już nie żyjesz, więc zdychaj!

Mam nadzieję, że to troszkę wyjaśniło sytuację.

Ps2. Cała ta dyskusja przypomina jako żywo autentyczną dyskusję między Świadkami Jehowy, którzy uważają to, co uważają, opierając się na wyrwanych z kontekstu i całkowicie pozbawionych sensu fragmentach Pisma, próbującymi wmówić mi, że moja żona nie żyje (ponieważ podpisałem zgodę na przetaczanie jej krwi podczas porodu i miała tą krew przetaczaną, a według ich wiary za przetaczanie krwi idzie się żywcem od razu do piekła) a mną, który widzi, że moja żona żyje, a nawet karmi w tym momencie nasze dziecko, na co mam kilkoro świadków (bo akurat babcie przyszły w odwiedziny).
Podziękowałem im grzecznie za rozmowę stwierdzając, że niech sobie wierzą w co chcą, ale rację mam i tak ja.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#69 2011-05-04 15:45:52

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

pokrzyw napisał:

Siwy, ale gdzie masz napisane, że nie można stawiać jednego na drugim.... można, tylko musisz zapewnić 1" odstępu od nich Nigdzie nie jest napisane, że nie można rzucać kostkami w figurki przeciwnika by spadały ze stołu....

Ok na następny turniej (na którym żaden skimmer nie testuje terenu, dopóki jego hull go nie dotknie) przyniosę 9 rinosów i będę je wystawiał jeden na drugim żeby zajmowały mniej miejsca. Zasada 1'' dotyczy tylko wrogich modeli.

Irytujące jest to że dzielicie skimmery na walkirie i resztę skimmerów. One się niczym nie różnią a podstawka nie ma znaczenia bo jest ignorowana.

Jeśli chodzi o perspektywę o której mówiłem (z lotu ptaka) to upieram się przy niej bo wszystkie obrazki z rulebooka są z takiej właśnie perspektywy.

Co do opinii sędziego. Nie respektuje jego werdyktu gdyż nie jestem pewien czy jest na bieżąco z naszą dyskusją. I nie podał ŻADNEGO argumentu.

Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez Siwy (2011-05-04 15:47:46)


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#70 2011-05-04 17:01:13

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Po to podałem link do strony forum (i do strony na forum sędziowskim), byś w razie wątpliwości wziął w niej udział. Ja wątpliwości nie mam i nie muszę negować zdania sędziego(który tylko potwierdził moją interpretację, podając dwa wyjątki).

Nie rozróżniam też pojazdów - jedyne skimmery jakie używam to landspeedery. One też wystają poza podstawkę i jak pisałem powyżej miałem już (najprawdopodobniej z Tobą) wymianę poglądów o nich..

Offline

 

#71 2011-05-04 18:00:57

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Siwy, ja wiem, że jesteś trudnym oponentem w dyskusji na temat zasad (ale z nemesisem jak widzisz miałem rację ) i w sumie dobrze, bo często masz rację, ale w tym wypadku, kiedy kłócisz się z sędziami na turniejach, to nie ma to za bardzo sensu - jeżeli Ci nie odpowiadają zasady turnieju to nie bierzesz w nim udziału, to jest najprostsze wyjście. Sędzia Ci może powiedzieć, że coś jest tak a nie inaczej i na tym turnieju gdzie sędziuje, takie obowiązują zasady, po co się z tym kłócić. Ja też w IV edycji nie zgadzałem się z masą PKZtów które były np używane na strategiconach i teleportach, ale jeżeli chciałem uczestniczyć w tych turniejach, musiałem się zgodzić z (często głupimi) zasadami. A w grach towarzyskich sami ustalacie zasady sporne, ew rzucacie na 4+, więc nie ma problemu.

Ot proste rozwiązanie sporu.


JF 100%

Offline

 

#72 2011-05-04 20:50:08

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

siwy, w swoich postach podałem w miarę sensowną interpretację zasad z rulebooka, która wyjaśnia ligowe przepisy. na turnieju ci chętnie wyjaśnię dlaczego tak uważam, bo wygląda na to że moje posty na forum są lekko niezrozumiałe i chaotyczne

Offline

 

#73 2011-05-05 13:51:54

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Poczytajcie rulebooka...

Pozdrawiam.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#74 2011-05-05 14:02:27

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Dochodzę do wniosku że siwy ma innego rulebooka

Offline

 

#75 2011-05-05 14:17:56

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Po tym co można było poczytać wcześniej, nic dziwnego że dochodzisz do takich wniosków.

Pozdrawiam.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#76 2011-05-05 14:53:30

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

1. Devilfish ma podstawkę...
2. Patrzenie z góry na model ignorując podstawkę nie jest głupie i  jest zdecydowanie zgodne z wykładnią podręcznika.
3. Poprawka sędziowska jest bardzo zdrowa i poprawia nielogiczną (nie ma jednoznacznej ekstensji, więc nie można sprawdzić jej prawdziwości) wykładnię podręcznika.
4. Prawnicy "zamrażają" proceduralnie buble prawne i używają wielu zabiegów, aby błąd poprawić w oparciu o dobrze umotywowaną wykładnię.
5. "Dobrze umotywowana wykładnia" pod żadnym pozorem nie może zawierać błędów logicznych (ostre inflacyjne pojęcie koherencji stanowi kryterium sprawdzające, czy można się na czymś opierać, czy nie).
6. Nielogiczny zapis w przepisach automatycznie jst blokowany przez wykonawców i stanowi tzw. "martwą literę prawa", przepis który jest legalny, ale jako niemożliwy do spójnego zastosowania czeka sobie na poprawkę i nie działa.
7. Wykładnia sędziowska dużo sprawniej przechodzi test na spójność (co łatwo pokazać, zainteresowanych zapraszam na PW po szczegóły) i poprawność logiczną, zatem skłaniałbym się ku niej. Jesteśmy tylko ludźmi i musimy sobie jakoś radzić w dżungli paradoksów i niespójności.
8. Zatem poprawka sędziowska, jako powstała w wyniku zastosowania skutecznego narzędzia do walki z błędami, mnie osobiście przekonuje.
9. Choć jako legalista i zwolennik zwartych interpretacji rozumiem niepokój Siwego, bo i on mnie się udzielał.
10. Jednak w obliczu racjonalnych argumentów, mimo iż nie do końca zadowolony, jestem w stanie stwierdzić ewidentną przewagę spójności koncepcji sędziów i, z lekkim żalem, uznać ją za słuszną.
11. Q.E.D.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#77 2011-05-05 18:59:18

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Dobre, naprawdę dobre. Proponuje wydrukować i walnąć na ścianę w Bolterze
Ale i tak Siwy ma swój rulebook i interpretacje i zaskoczy nas czymś nowym jak w to uwierzy...

ADMIN: I po co jątrzysz? Możesz sobie darować?

Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2011-05-05 19:01:38)

Offline

 

#78 2011-09-01 14:21:49

 ninja9606

http://i.imgur.com/Nznpf.png

Call me!
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-08-22
Posty: 72
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Żeby nie było
Faq strona 6
Q: What part of a skimmer on a large oval flying base
is used to determine if it is in/on terrain or if it is on
friendly or enemy models? (p71)
A: Just the base itself.

Offline

 

#79 2011-09-01 14:33:57

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Dzięki, ale problem rozwiązaliśmy około 4 miesięcy temu Patrzcie proszę na daty ostatniego posta.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#80 2011-09-01 14:43:05

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

Maciek napisał:

Patrzcie proszę na daty ostatniego posta.

I zamykajmy tematy jeśli uzyskaliśmy odpowiedź na temat kolego Admin

Cicho


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 
  • Index
  •  » Zasady
  •  » Valkyrie - co jest a co nie jest częścią modelu?

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.juniorzypodokregsosnowiec.pun.pl www.ktnewsfansubs.pun.pl www.dodatkipttm.pun.pl www.svminefb.pun.pl www.aurora-forum.pun.pl