Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2011-04-04 08:32:24

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Początkujący: rady i porady

Witam

Jako początkujący gracz, a w zasadzie zainteresowany, mam następujące pytania:

  • na ile punków gra się?
  • czy bardzie L czy M?
  • jestem zainteresowany niemcami. Stawiam na dużą mobilność w grach, więc... co polecacie? Z tego co przeglądam w książkach to albo kompania panzerna albo kompania zmechanizowana... ale może coś lepszego macie do polecenia?
  • druga opcja dla mnie to... rosyjska piechota (tak mi się z orkami kojarzy). Zasypać przeciwnika liczbą, jak pod Leningradem, z niewielką ilością wsparcia artylerii...

Wiem, wiem... standardowe laickie pytania


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#2 2011-04-04 09:55:50

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Początkujący: rady i porady

Zasadniczo musisz jeszcze sobie odpowiedzieć na pytanie (odnośnie Niemców) czy chcesz, żeby było Cię na stole więcej, czy bardziej elitarnie (czytaj: Wehrmacht czy SS).  Ze względu na brak ogrania zdecydowanie polecam opcję pierwszą.

Niemcy mają więcej rodzajów mobilnych armii niż alianci, ponieważ wypracowali kilka typów zgrupowań pancernych.
Dlatego tak naprawdę do wyboru masz:

Schwerepanzerabteilung (superciężka kompania czołgów na Tigerach 1E lub King Tigerach).

Panzerkompanie (klasyczne zgrupowanie czołgów, spora ilość niezłej klasy pojazdów, zazwyczaj kilka Panter i morze Panzer III/IV).

Sturmkompanie (kompania dział szturmowych, morze dział Stug IV/Jagdpanzer III z różnymi dziwnymi opcjami).

Panzerspach (pancerna kompania rozpoznawcza zwiadu - ogromna ilość supermobilnych miękkich pojazdów ze wsparciem czołgów - do grania zdecydowanie dla Weteranów Tysiąca Bitew)

Do każdej powyższej  po trochu: samobieżna artyleria, samobieżne plutony AA i piechota zmechanizowana (Grenadierzy, Pionierzy).

Wersja piechoty zmechanizowanej też jest niejedna. Generalnie każdy pluton piechoty w transportach, wsparcie czołgów i zarówno klasycznej jak i zwykłej artylerii. Tutaj dochodzą takie zabawki jak CKM-y, moździerze, działa P-Panz, czego w czołgach nie ma.

Wybory są zasadniczo trzy:

Gepanzerte Panzergrenadierkompanie (klasyczni grenadierzy - sporo wsparcia różnego rodzaju, zazwyczaj tylko jeden pluton czołgów, ale za to miliony mniejszych pojazdów, jak transportery z moździerzami, rakietami czy działami P-Panz).

Panzerpionierkompanie (inżynieryjna kompania zmechanizowana - mniejsza, ale bardziej elitarna kompania zmechu, względnie mała i z dostępem do zabawek, o których inni mogą pomarzyć. Supertwarda w obronie, z atakiem nieco gorzej. Palenie!).

Aufklarungsschwadron (zwiad zmechanizowany - spora ilość mobilnych zabawek, jeszcze lepszy stosunek pojazdów do piechoty (nawet 1 do 1 niekiedy), zdecydowanie trudna do grania, ale niezwykle ofensywna i szybka kompania. Zdecydowanie dla weteranów dwóch tysięcy bitew).

Jedno i drugie znajdziesz w L i M. Cenowo o niebo tańsza jest kompania pancerna, graniowo zaś dużo więcej błędów wybacza zmech.

Generalnie kieruj się preferencjami hobbystyczno-estetycznymi, bo różnice potrafią być na oko niewielkie, a na stole masz jak się okazuje coś zupełnie innego, zwłaszcza w zmechu. Konkretnych kompanii każdego rodzaju są dziesiątki do wyboru i każda różni się jakimiś detalami, ale generalnie szkielet wygląda tak jak napisałem.

Rosjanie mają słabą mobilność, więc jak lubisz szybką zabawę to oni się w tym nie odnajdują zupełnie.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-04-04 10:05:42)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#3 2011-04-04 10:04:51

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Początkujący: rady i porady

Gramy zazwyczaj w okolicach 1500+, czyli 1650, 1750, 1800, czasem 2000 pkt, samo 1500 też się zdarza.

Morze piechoty rosyjskiej ma we wsparciu morze artylerii i spory akwen czołgów, bez tego jest bezbronne jak niemowlę. Samą piechotą nie da się grać w tę grę, nie łudź się. Ilość przechodzi w jakość wyłącznie na papierze. Generalnie Ruscy mają generalnie dobre czołgi (z milionem obsyfień niestety), rewelacyjne działa przeciwpancerne, niezłą artylerię i straszne ciężkie działa samobieżne. Wadą jest ilość wszystkiego, która powoduje, że trudno się zorganizować. Zaletą: ogromna odporność na ostrzał i wyśmienite morale.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#4 2011-04-04 10:28:36

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

Zasadniczo widzę, że chodzą Ci po głowie Niemcy albo Sowieci.
W ich przypadku wybór okresu jest w zasadzie nieistotny, bo 95% asortymentu i tak będziesz używał zarówno na Early, Mid i Late.
Co do mobilności, to wszystko zależy od przyjętego stylu gry - przykładowo moi amerykańscy Power Rangerzy są całkowicie na piechotę, a jednocześnie chyba nawet bardziej mobilni od kompanii pancernej.

Co do Niemców, to zdecydowanie nie polecam na start następujących rzeczy:
1. Panzerspah - bo ciężko się tym gra i naprawdę trzeba kombinować, żeby nie zginąć, poza tym cena... pół nerki
2. Gepanzerte(cokolwiek) - bo kosztuje tyle, co cała nerka
3. Schwere(cokolwiek) - bo będzie cię tak masakrycznie mało, że każda piechota zje to na śniadanie (wyjątkiem może być kompania Jagdpanter, bo jest w niej dużo w wsparcia ze strony piechoty)

Jeśli chodzi pozostałe kompanie, to sugerowałbym raczej coś z następujących rzeczy (kolejność nieprzypadkowa):
1. Pionierkompanie - bo pionierzy są najłatwiejszą w obsłudze kompanią, mocno combatową, z ciężkim supportem (Tygrysy i Brummbary, czyli combo straszliwe w tej grze), masą miotaczy ognia i zjadają czołgi na śniadanie
2. Panzerpionierkompanie - bo Panzerpionierzy mają w defensywie 2 strzały zamiast 1 (a tak mają Pionierzy), mogą jeździć ciężarówkami (przydaje się podczas gry wzdłuż stołu), a poza tym mają to samo co pionierzy (tyle, że jest ich 7 standów zamiast 10)
3. Panzerkompanie - bo czołgami ogólnie się prosto gra (aczkolwiek cenowo wychodzi kiepsko, bo na Mid i Late używasz innych czołgów)
4. StuGabteilung/Sturmkompanie - bo StuGi mają lepszy pancerz od Panzerów i są niższe (łatwiej je schować), jednak jest to kompania tylko na Late
5. Grenadierkompanie - bo mogą wystawić jednocześnie Tygrysy, StuGi i T-34/85, a poza tym są tani jak barszcz
6. Panzergrenadierkompanie - bo mają 3 strzały zamiast 2 i mogą mieć 2 plutony czołgów w supporcie, jak również jeżdżą w ciężarówkach

Co do Sowietów, to sytuacja jest tutaj nieco mniej wesoła. Poza Gepanzerte wszelkiej maści oraz brytyjskiego zwiadu na kółkach, jest to najdroższa złotówkowo armia w tej grze.
Przede wszystkim, musisz kupić kilka kilogramów piechoty, do tego artylerię... co już na starcie daje ci około 500zł (albo sporo mniej, jeśli zainwestujesz w modele plastikowe z firmy Plastic Soldier), a i tak kupę zrobisz, bo bez czołgów Sowieci wiele nie zrobią (zbyt łatwo im unieruchomić to morze piechoty).
Szczerze powiedziawszy, to Ruskimi najprzyjemniej gra się czołgami, bo po pierwsze są mocne jak cholera, a po drugie są tanie gotówkowo. Jeśli więc decydowałbyś się na Sowietów, to szczerze polecam granie na
batalionie KV-85 albo IS-85 (KV są na mid i late) lub na batalionie mieszanym T-34/76 z wkładką 85 + Shermany + Stuarty/T-70, bo będziesz tam miał zarówno mnóstwo piechoty (ze 30 standów spokojnie wsadzisz), artylerię oraz jedne z najlepszych czołgów w grze, w dodatku z powodzeniem będziesz tym grał na Mid i Late.

Mam nadzieję, że mój wywód pozwolił ci na lepsze zorientowanie się w tym, jak wyglądają interesujące cię kompanie.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#5 2011-04-04 10:51:32

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Zielarz napisał:

(...) Panzerkompanie (klasyczne zgrupowanie czołgów, spora ilość niezłej klasy pojazdów, zazwyczaj kilka Panter i morze Panzer III/IV)

(...) Gepanzerte Panzergrenadierkompanie (klasyczni grenadierzy - sporo wsparcia różnego rodzaju, zazwyczaj tylko jeden pluton czołgów, ale za to miliony mniejszych pojazdów, jak transportery z moździerzami, rakietami czy działami P-Panz)

Panzerpionierkompanie (inżynieryjna kompania zmechanizowana - mniejsza, ale bardziej elitarna kompania zmechu, względnie mała i z dostępem do zabawek, o których inni mogą pomarzyć. Supertwarda w obronie, z atakiem nieco gorzej. Palenie!).

Aufklarungsschwadron (zwiad zmechanizowany - spora ilość mobilnych zabawek, jeszcze lepszy stosunek pojazdów do piechoty (nawet 1 do 1 niekiedy), zdecydowanie trudna do grania, ale niezwykle ofensywna i szybka kompania. Zdecydowanie dla weteranów dwóch tysięcy bitew).

Jedno i drugie znajdziesz w L i M. Cenowo o niebo tańsza jest kompania pancerna, graniowo zaś dużo więcej błędów wybacza zmech. (...)

Rosjanie mają słabą mobilność, więc jak lubisz szybką zabawę to oni się w tym nie odnajdują zupełnie.

OK. Z tego co napisałeś wychodzi mi to co zostawiłem. Generalnie muszę powiedzieć jedną rzecz. Statystyka mówi, że przy rzucie kością k6 średni wynik to 3,5. Ja rzucając kością k6 osiągam wyniki na poziomie 2-2,5 jako średnie. Stąd w grach wszelkiej maści muszę iść albo na ilość, albo na jakość. Łącząc wady mojej osoby z zaletami poszczególnych armii wychodzi mi, że Panzerkompanie (podobają mi się Panzer IV i Pantery) lub Panzergrenadierkompanie byłoby odpowiednie.

Krechafety napisał:

Co do Niemców, to zdecydowanie nie polecam na start następujących rzeczy:
1. Panzerspah - bo ciężko się tym gra i naprawdę trzeba kombinować, żeby nie zginąć, poza tym cena... pół nerki
2. Gepanzerte(cokolwiek) - bo kosztuje tyle, co cała nerka
3. Schwere(cokolwiek) - bo będzie cię tak masakrycznie mało, że każda piechota zje to na śniadanie (wyjątkiem może być kompania Jagdpanter, bo jest w niej dużo w wsparcia ze strony piechoty)

OK, dzięki. Czytając dalej wychodzi na to, że Panzergrenadierkompanie to jest ten wybór. Jakby jeszcze wykorzystać do nich Panzer IV lub Pantery to ja jestem kontent. To teraz trudniejsza sprawa. Podajcie proszę jakąś propozycję rozpiski (może ze wskazaniem na pudełka do kupienia :P). Na początek 1000-1500, ale takiej do rozwijania. Jakbyście podali mi jeszcze podstawę podręcznikową (z numerkiem strony), to postaram się doczytać resztę :)


Krechafety napisał:

Szczerze powiedziawszy, to Ruskimi najprzyjemniej gra się czołgami, bo po pierwsze są mocne jak cholera, a po drugie są tanie gotówkowo. Jeśli więc decydowałbyś się na Sowietów, to szczerze polecam granie na batalionie KV-85 albo IS-85 (KV są na mid i late) lub na batalionie mieszanym T-34/76 z wkładką 85 + Shermany + Stuarty/T-70, bo będziesz tam miał zarówno mnóstwo piechoty (ze 30 standów spokojnie wsadzisz), artylerię oraz jedne z najlepszych czołgów w grze, w dodatku z powodzeniem będziesz tym grał na Mid i Late.

No właśnie. Widziałem do ruskich coś takiego:
Hq T34/85 75pts
Pluton 5 t34/85 385pts
Pluton 5 t34/85 385pts
1 pluton tank raidersów z komisarzem 150pts

jako propozycję core do ruskich. Czołgi - OK. Dodać artylerię i piechotę i pewnie byłoby zabawnie. Co do kupowania morza ruskich to... patrz moje rzuty statystyczne. Jest to próba walki z pechem :D


Natomiast zanim coś kupię z chęciom bym oddał się nauce na proxach. Jakby ktoś był taki miły i mnie wsparł w dążeniach, to ja wdzięczność swoją mogę wyrazić browarem :)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#6 2011-04-04 11:06:51

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Początkujący: rady i porady

Czemu na proxach? Pożyczymy Ci modele do grania i zrobimy tutorial. Masz pełny support!

Grenadierów jest sporo różnych, ja polecam Panzer Lehr (Villers Bocage, s. 25) z dwu powodów:

Unikalny dodatek 3 Tank-hunter teamów w pełnym plutonie piechoty.
4 Jagdpanzery IV w supporcie (zjawiskowo piękne modele).

Dodatkowe walory to: Tygrysy SS jako opcja wsparcia.
Możliwość wystawienia Sugów IV z Bogwartami na radio.
2 Grille do wyciągania piechoty z okopów i domków.

Są fajni w obronie i mają ciekawe zabawki, jednak mają tylko jeden pluton pancerny wsparcia. Ich nowa wersja jest już wydana w książce do Niemców w Normandii, ale jeszcze tego nie widziałem. Podejrzewam, że tam już stawiają 2 plutony pancerne.
Wada: są Gepanzerte, więc jeżdżą w wannach i słono kosztują w kasie.

Bartek nie zaznaczył, że Panzergrenadierkompanie to piechota z buta lub w ciężarówkach, która ma powiększone wsparcie czołgów.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-04-04 11:19:45)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#7 2011-04-04 11:29:28

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

No to tak zróbmy... ...pytanie zasadnicze, kiedy i gdzie?

Od razu zaznaczam, że w weekend mnie nie ma. Jestem w Szczecinie.

PS. Nie zaznaczyłem, że piechota z buta.. to nie. W ciężarówkach to bardziej ...ale może faktycznie na łatwiznę na początek i stado czołgów?

Ostatnio edytowany przez suzan (2011-04-04 11:31:39)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#8 2011-04-04 14:30:02

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Początkujący: rady i porady

ADMIN: Proszę tematy handlowe uskuteczniać w Dziale Handlowym


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#9 2011-04-04 21:12:05

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

...no to co, dacie jakieś propozycje na armie? A coś takiego?

Panzer Lehr Kompanie HQ: 195
2x Panzer IV H
1x Sd Kfz 9 (18t) half-track

Panzer Lehr Platoon: 380
4x Panzer IV H

Panther Lehr Platoon: 560
3x Panther A

Panzer Lehr Anti-aircraft Gun Platoon: 80
2x Flakpanzer 38(t)

Panzergrenadier Lehr Platoon: 280
1x Command MG team
6x MG teams
3x Tank-hunter teams
1x Sd Kfz 250/10 (3.7cm) half-track
3x Sd Kfz 251/1 half-tracks

Puma Panzerspäh Lehr Platoon: 150
3x Sd Kfz 234/2 Puma

Rocket Launcher Battery: 105
3x 15cm NW41 Launchers


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#10 2011-04-05 10:29:34

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

Nie jestem przekonany co do trzech rzeczy:

1. Piechota

Zasadniczo, to wystawianie piechoty w jakimkolwiek transporcie jest dość ryzykowne. Half-trucki są mięciutkie jak kaczuszka i na dobrą sprawę idzie je zniszczyć ostrzałem z rifle teamów. Oczywiście proste to nie jest, ale jest to wykonalne. Jeśli half-track zostanie zniszczony, to każdy team w środku musi zrobić save na 5+ albo zginie (dla porównania, z buta ma się save na 3+). Oczywiście half-track ma tą zaletę, że aby zniszczyć team w środku, trzeba najpierw trafić, potem przebić pancerz, a potem jeszcze firepower zdać, a na końcu trzeba oblać save, ale piechotę z buta moim zdaniem łatwiej schować niż tą w autku.

2. Pumy

Widziałem je w akcji już kilka razy i muszę powiedzieć, że mam mieszane uczucia.
Są jeepem (+), mają działo z AT9 (+), są opancerzone (+), są reconem (+), ale z drugiej strony kosztują 50pkt za sztukę (-). Prawdę powiedziawszy, to samo działo może być problemem, bo daje złudzenie, że Puma może się strzelać z czołgami, a tak niestety nie jest (no, chyba że uznamy Stuarty/T-70/Carriery za czołgi).
Osobiście bym z nich zrezygnował.

3. Neble

105pkt za trzy Neble wydaje się niską ceną w zamian za to, co one potrafią.
Trafiają zawsze na 3+ (+), są tanie (+), są light gunem (+), mają ładni Fp 4+ (+), ale z drugiej strony mają słabe AT3 (-) i ten masakryczny smoke trail (---), przez który można ich ostrzeliwać nawet, jak się ich nie widzi. Ja rozumiem, że one są tylko po to, żeby puścić smoke albo spinować piechotę, ale utrata jednej wyrzutni zmusza cię do przerzutów trafień. Nie jestem pewien (bo nie mam przed sobą książki), ale chyba możesz zamienić je na Panzerwerfery, czyli wersję opancerzoną (+), z możliwością robienia Stormtroopera (który jak się uda, to zdejmuje smoke trail i jest wielkim plusem) oraz AA MG (czyli możliwością bronienia się przed nacierającą piechotą, co znów jest plusem) oraz kosztującym 30 pkt dodaniem załogi i zrobieniem sobie przerzutów missów (+++). Za taką imprezę płacisz (o ile pamiętam) 255pkt, czyli tyle, ile za Pumy i Neble.

Oczywiście pozostaje sprawa tego, że po wymianie zostanie ci tylko 5 plutonów, ale szósty robisz z Kampfgruppe i po sprawie.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#11 2011-04-05 11:18:06

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

No dobra... powyższa lista była na zachętę. Ta naprawdę to podoba mi się z niej:
190 pkt - HQ - 2x Panzer IV H
380 pkt. - Panzer Platoon - 4x Panzer IV H
560 pkt. - Panzer Platoon - 3x Panther A

Myślałem o dodatkach w postaci:
340 pkt. - Armoured Artillery na Wespach

Co dodać, aby dociągnąć do 2 tys. pkt.? Piechotę? Z chęcią? Pionierów? Czy coś innego? Rozpoznanie? Coś przeciwlotniczego? Doradźcie..

PS. Z tego co powyżej to muszę kupić paczkę Panzer IV (5) + 1 luzem, może "bohatera". Dodatkowo najlepiej paczkę Panther A. Gorzej z Wespami i całym tym staffem.


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#12 2011-04-05 11:53:25

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Początkujący: rady i porady

Oni tam mają we wsparciu opcję 0-1 Aufklarungsplatoon - za 245 pkt. masz 5 gości w 5 wannach. Do wyselekcjonowanego ataku są idealni, w obronie masz chociaż jeden zakoany pluton. Panzerpionierzy są drodzy, ale baaardzo wydajni. Każdy z wyborów piechoty ma swoje zalety i wszystko zależy od tego, co chcesz nimi robić.

Bohater w Panzer IV nazywa się Hans von Luck, śliczny model.
Jak na czołgistów, to strasznie Cię mało. Na duże punkty i w różnorodnej rozpisce dało by się wrzucić zwykłą artylerię zamiast Nebli lub Wespów. To przyszłościowo-rozwojowa uwaga.

Generalnie masz mało czołgów, przemyśl wystawienie 5 Panzer IV, 3 Pantery wiosny nie czynią, to nie Tigery!
Myślałeś o super Heavy rozpisce z Tigerami SS we wsparciu?

Wanny wcale nie są aż takie miękkie, karabiny rzadko robią im cokolwiek. Zaletą jest to, że możesz jeździć i strzelać milion razy i nikt nie każe Ci wysiadać. Możesz też bezpiecznie zaryzykować szarżę nimi w coś miękkiego, bo Niemcy mogą szarżować w pojazdach. To równoważy ryzyko możliwości zginięcia po trafieniu z czegokolwiek co jest PPanz (w praktyce to rzadkie, bo trzeba Cię trafić a potem zdać firepower broni). Zdarza mi się wypalić z plutonu 6 pdr do nich i zabić 12 strzałami... 1 sztukę. Da się tym grać.

Puma jest dość miękka, ale jako zwiad to zazwyczaj ona atakuje pierwsza. A ma czym, to groźny pluton.
Nebelwerfery to tania kupa, zdecydowanie lepsze są 105 zmechanizowane, Wespa to dobry wybór. A może Hummelek? Drogi, ale robi rzeź.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2011-04-05 12:03:40)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#13 2011-04-05 12:52:32

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

3 Hummele kosztują tyle, co 4 Wespe, a moim zdaniem robią więcej.
Faktycznie mało tych czołgów, choć po prawdzie wolę mieć 3 Pantery niż 2 Tygrysy.
Szczerze powiedziawszy, to preferują całkowicie inny styl grania od kolegi. Niemcy mają to do siebie, że ich piechota z buta jest równie mobilna co piechota w pojazdach, więc zwykle transporty są zbyteczne.
10 cali ruchu na turę w zupełności wystarcza, a za zaoszczędzone punkty można wystawić całkiem sprytny support.
Mi osobiście się niemiecka pancerka w ogóle nie podoba, bo jest zbyt droga. W zasadzie, to chyba jedyną działającą w miarę jej wersją są Backe (pdf) i Ostfront Panzer (pdf), które są złożone na Panterach i Tygrysach
oraz podstawowa kompania z Fortressa oparta o Pantery i StuGi. W innej konfiguracji zbyt łatwo jest tą kompanię wymanewrować lub zmusić do zatrzymania się (a ona ma jeździć!!!). Na gęstym terenie jesteś w zasadzie ugotowany, bo prawie nic nie widzisz, a piechota podchodzi do ciebie bez problemów.
Specjalne zasady niemieckie również sugerują używanie mieszanych kompanii, a takie o wiele prościej, taniej i efektywniej da się złożyć na kompaniach piechoty. Do tego znaczna większość graczy stosuje armie oparte o pionierów i miotacze ognia i/lub milion bazook/panzerfaustów (spróbuj się wbić w coś takiego swoimi czołgami), przez co już samo granie piechotą neguje siłę ognia u przeciwnika, dając nam większe szanse na zwycięstwo.

Walcząc czołgami zwykle masz taką sytuację:
1. Jadę na pozycję strzelecką, maksymalnie 12 cali
2. Strzelam
3. Zdaję stormtroopera i chowam się za zasłoną, bo inaczej zginę
4. Powtarzam całość tak długo, aż przeciwnik zginie (albo mi nie wyjdzie stromtrooper, bo wtedy ja ginę), a wówczas szukam kolejnego celu

Walcząc piechotą zwykle pasz taką sytuację:
1. Idziemy do przodu, maksymalnie 6 cali
2. Strzelamy
3. Zdajemy stormtroopera i idziemy kolejne 4 cale (czyli już razem 10 cali) w kierunku wroga, chowając się w coverze
4. Powtarzamy tak długo, aż znajdziemy się w odległości szarży od wroga, kiedy to nie zdajemy stormtroopera, tylko atakujemy w walce wręcz, zwykle wroga masakrując

Z doświadczenia niejako wiem, że niemiecka pancerka jest bronią bardziej defensywną, bo szarżowanie na przeciwnika zwykle kończy się dla niej niezbyt szczęśliwie (bo wówczas zostawiasz luki, którymi oddziały przeciwnika sobie spokojnie przechodzą i niszczą ci tyły).

Dlatego też gorąco zachęcam do dokładniejszego przemyślenia tematu i spróbowania rozpiski opartej na kompanii piechoty (Grenadierów lub Pionierów najlepiej).


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#14 2011-04-05 15:13:40

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Dzięki za opinie... trzeba i tak sprawdzić to w życiu. Może zadziała, a może nie?

Co do kompanii piechoty to podajcie proszę jakiś pomysł. Może być na pionierach... może być na czymkolwiek, ale pomysł się liczy


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#15 2011-04-05 15:32:44

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

Proszę bardzo - oto pionierzy:

HQ - 2x Panzerfaust, 2x moździerz/2x HMG = 105/110pkt

Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt

Heavy tanks - 2x Tygrys = 430pkt
Assault guns - 4x Brummbar = 280pkt

Artillery - 3x Panzerwerfer = 180pkt

Armia prawie nie do zatrzymania.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#16 2011-04-05 16:42:12

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Dziękować ...czyli muszę rozegrać co najmniej 2 bitwy... "z czołgami" i "bez nich"


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#17 2011-04-07 18:41:10

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Krechafety napisał:

Proszę bardzo - oto pionierzy:

HQ - 2x Panzerfaust, 2x moździerz/2x HMG = 105/110pkt

Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt

Heavy tanks - 2x Tygrys = 430pkt
Assault guns - 4x Brummbar = 280pkt

Artillery - 3x Panzerwerfer = 180pkt

Armia prawie nie do zatrzymania.

A możecie mi podać numery zestawów, które musiałbym kupić aby tą armię mieć?

Z artylerii to wolałbym normalne działa 15-stki. I wolę Pantery zamiast Tygrysów. Jakieś takie zboczenie... ...ale podstawa jest fajna.

Rozumiem, że to na podstawie tego briefingu?

Ostatnio edytowany przez suzan (2011-04-07 19:01:29)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#18 2011-04-07 19:59:46

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

Zasadniczo, to będziesz potrzebował następujących rzeczy:

GE726 x 3
lub
GE807 x 3
lub
GE821 x 3

GBX19 x 1 (dwie Pantery chętnie od Ciebie wezmę)

GBX35 x 1

GBX20 x 1

oraz trochę podstawek.

Ogólnie rzecz ujmując, to wersja z Panzerwerferami jest o 100zł tańsza.
Tygrysy zamiast Panter to kolejne 50zł oszczędności.
Podstawki nie są konieczne, ale umożliwią ci przyklejanie po 3 modele zamiast 5, dzięki czemu będziesz mógł wystawiać pełne plutony podręcznikowe z tych zestawów (co daje kolejne 30zł oszczędności).


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#19 2011-04-07 22:51:49

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

A na HQ?

Na 30 PLN to mi tak bardzo nie zależy... nie kupię paru piw w tym miesiącu, albo sprzedam butelki


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#20 2011-04-08 00:27:08

Zalew

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 1690

Re: Początkujący: rady i porady

HQ zwykle robi się z żołnierzy którzy zostaną z oddziału, bądź są po prostu w blistrze piechoty znajdziesz jakieś wyróżniające się figurki.
Artyleria jest bardziej, nawet wygląda lepiej, ale sto złotych.. Jestem rozdarty, do tego co Ci poradzić..


Prowadzę dystrybucję miodu pszczelego, więcej informacji w dziale handlowym oraz pod telefonem
Telefon kontaktowy:5II774288

Offline

 

#21 2011-04-08 04:46:36

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Zalew napisał:

HQ zwykle robi się z żołnierzy którzy zostaną z oddziału, bądź są po prostu w blistrze piechoty znajdziesz jakieś wyróżniające się figurki.
Artyleria jest bardziej, nawet wygląda lepiej, ale sto złotych.. Jestem rozdarty, do tego co Ci poradzić..

To mi poradź "bez względu na kasę", czyli powiedz mi jak powinno być. A potem będę myślał, jak to zrobić "taniej"

No i też myślę o tych Plastic-Coś-Tam, bo Panzer IV wyglądają zacnie. A mimo wszystko chciałbym mieć też Panzerkę w odwodzie....


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#22 2011-04-08 04:47:51

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Krechafety napisał:

Zasadniczo, to będziesz potrzebował następujących rzeczy:

GE726 x 3
lub
GE807 x 3
lub
GE821 x 3

A które są najnowsze, przez co najlepiej wykonane? Pewnie po numerkach GE821, ale to nigdy pewności nie ma


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#23 2011-04-08 08:06:28

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

Zasadniczo, to jakość modeli pozostaje niezmieniona bez względu na numerek.
Różnią się one wykonaniem, bo reprezentują zupełnie inne, historyczne jednostki bojowe.
Musisz sobie po prostu obejrzeć zdjęcia modeli i wybrać te, które ci się wydają najładniejsze.

Uważam, że przyklejanie więcej niż 3 modeli na podstawkę to rozpusta, a w dodatku jak jest ich dużo, to wyglądają mało "elytarnie". Tak samo jak Zalew stwierdzam, że najlepsze HQ jest z modeli, które pozostaną z oddziałów, bo wówczas masz zachowany schemat armii - bardzo nie podoba mi się opcja, w której moi chłopcy w Stalhelmach i mundurach mieliby biegać razem z kolesiem w prochowcu (a tak to wygląda, gdy się kupuje osobno HQ). W przypadku Brytyjczyków wypada kupić HQ, bo ich oficjery się różniły od zwykłego pospólstwa, ale u Niemców nie jest to takie oczywiste.
Ja swoich składałem pod Afrika Korps, a tam oficerowie ubierali się tak samo jak ich podwładni. Podobnie miało to miejsce na froncie wschodnim, gdzie np. Remer walczył w pierwszej linii ubrany jak zwykły żołnierz.
Oczywiście ty możesz sobie umyśleć, że twoi żołnierze są dowodzeni przez pruskiego junkra, który się z pospólstwem nie brata i nosi się odmiennie - twój wybór.

Co do artylerii, to moim zdaniem branie jej jest całkowicie zbędne. Oto dlaczego:
1. Na czołgi masz piechotę z miotaczami ognia i TA4...
2. ...oraz Pantery/Tygrysy
3. Przeciw piechocie masz Goliaty i miotacze ognia...
4. ...oraz Pantery/Tygrysy
5. Potrzebujesz jedynie czegoś, co z całą pewnością spinuje/zadymi atakowany oddział, a artyleria w tym wypadku wychodzi zdecydowanie za drogo punktowo (do tego nie zawsze uda ci się namierzyć wroga za pierwszym razem, a Panzerwerfery muszą się namierzyć po prostu).

Ostatnio edytowany przez Krechafety (2011-04-08 08:12:54)


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#24 2011-04-08 10:16:50

Zalew

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 1690

Re: Początkujący: rady i porady

Może inaczej, w blistrze piechoty, prawie zawsze jest jakiś chłopczyk który różni się od innych szczegółem. U mnie jest to pan z czapką, zamiast hełmu. Jeśli tak bardzo Ci zależy na oficerze, wyższego szczebla, który się wyróżnia to "GE701" będzie jak ulał. Choć moim zadaniem oficerowie oddziałowi w płaszczach są, jak to wspomniał kolega Bartek, odejściem od niemieckiej doktryny wojny nowoczesnej. Nawet Romel, biegał niekiedy w mundurze i pomagał przy pracach polowych.. Takich jak na przykład dorzynki:D

Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-04-08 10:17:59)


Prowadzę dystrybucję miodu pszczelego, więcej informacji w dziale handlowym oraz pod telefonem
Telefon kontaktowy:5II774288

Offline

 

#25 2011-04-10 12:48:15

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Acha... bo wiecie, człowiek wychowany na GW-nianych produktach, gdzie HQ kupuje się jako osobny box. Dlatego pytałem co i jak. Osobiście mi nie przeszkadza, aby HQ było w jednolitych mundurach co pozostałe jednostki. Czyli jak rozumiem wystarczy kupić 3 boxy i składać po 3 modele na podstawkę. Hmm... rozważę to jeszcze, bo mi się bardzo podoba jak modeli jest wiele. Z drugiej strony piechota jest na tyle tania, że można kupić 4 boxy...

Albo kupić box'a GBX24 Sturmkompanie. Wydaje się, że w nim jest wszystko co trzeba (vide GE821 78th Sturm Pioneer Platoon) + snajperzy? Ale nie ma flamerów... OK, wychodzi na to, że 3x GE821.

Wróćmy na chwilę do rozważań o artylerii. Skoro proponujesz nie wystawiać tych dział, to co w zamian aby dawało dym? Może zamiast 15 wykorzystać 10.5? A za zaoszczędzone punkty kupujemy więcej panter, tak? A co z ewentualnym samolotem? Kupić 2x Sd Kfs 10/5? A może poszaleć i kupić 8.8 Flak36? Jak widzę i na czołgi się sprawdzi...


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#26 2011-04-10 13:02:19

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Oto wynik ostatnich przemyśleń:

HQ - 2x Panzerfaust, 2x moździerz/2x HMG = 105/110pkt (z resztek)

Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt (GE821)
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt (GE821)
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt (GE821)

Tanks - 3x Panzer IV = 285 pkt. lub Assault gun 4x Brummbar =  280 pkt (GBX35) i wtedy AA w najdroższej wersji
Heavy tanks - 2x Tygrys = 430pkt (MM08)

Artillery - 4x 10.5 = 210 pkt (GBX13)
Heavy AA 2x8.8 = 205 pkt /215 pkt/225 pkt (GBX11)

Wychodzi 2000 pkt. za ok. 800 PLN. Co Wy na to, znawcy systemu (pomijając koszt)?

Ostatnio edytowany przez suzan (2011-04-10 13:10:13)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#27 2011-04-10 17:32:28

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Początkujący: rady i porady

3xPanzer IV nic nie zrobi, wszyscy biorą tu 4 Brumbary. Nudna jest ta rozpiska, wszyscy tym grali przez pół roku. W obronie nie da się tego zabić, w ataku zupełnie nie istnieje.

Jako fan artylerii nie zgodzę się z przedmówcami, 10,5 strzelające przed siebie jest przykrą niespodzianką dla czołgów, staff team powoduje, że możesz komuś męczyć bułę całą grę (np. katiuszom, czołgom z ROF 1). Poza tym zawsze możesz dymek zrobić, a to potrafi zaboleć.

Flamer ma mały zasięg, jak dojedzie do walki np. 10 ruskich czołgów to pluton pionierów i tak wymięknie, zwłaszcza jak wcześniej coś popaliłeś i pościągałeś modele. 8.8 na czołgi się przyda. Generalnie zastanawia obszerność HQ, jak da się coś dostawić zamiast tego, to zawsze warto. Dodatek do HQ to ostateczność (akurat tutaj).

Snajperzy są do dupy.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#28 2011-04-10 20:20:32

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

W Warszawie rozłożyłem (amerykańskimi) pionierami (z AT3) batalion 36 T-34, mając jako wsparcie artylerię i Stuarty.
Pionierzy w ataku są naprawdę mocni (nie licząc gier na pustym stole).


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#29 2011-04-10 21:17:22

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

@Zielarz: nudne, nie nudne... ja dopiero zaczynam i szukam czegoś skutecznego do grania. I do nauki... ostatecznie i tak wsadzę to wszystko do wanienek i wesprę większą ilością czołgów. Jednak dopiero za jakiś czas... jak będą plastiki dostępne.

@Krechafety: Dzięki za wsparcie

No i teraz... kto i kiedy będzie chciał pożyczyć modele (w powyższej konfiguracji) i nauczyć mnie tej gry?

Ostatnio edytowany przez suzan (2011-04-10 21:28:44)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#30 2011-04-10 21:38:15

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

Brummbarów nikt u nas nie ma, 88mm chyba też nie (ja mam samoróbki). Artylerię mam amerykańską i brytyjską tylko.
Piechotę mam w wersji afrykańskiej (czyli bez Goliatów, flamerów i trzech podstawek na skład. Tygrysy ma Marcin.
Trzeba będzie trochę poudawać niektóre rzeczy.


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#31 2011-04-10 22:02:07

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

No przecież nie o modele chodzi, a o grę... nieprawdaż?

Dla mnie to może być full na kartonowych podstawkach. Byleby się trochę zasad nauczyć... i zobaczyć, czy to mnie choć trochę wciąga. Bo same modele to nie wszystko...


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#32 2011-04-10 22:28:51

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Początkujący: rady i porady

No to ja mam trzy armie i jestem chętny (reszta info w moim opisie).


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#33 2011-04-11 07:30:56

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Początkujący: rady i porady

Mam mniej więcej wszystko poza czołgami (Artyleria 155 więc może udawać 105 ) - więc również mogę pożyczyć a nawet zagrać.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#34 2011-04-11 08:24:53

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

W tym tygodniu na pewno nie... ale mogę się umówić śmiało na początek przyszłego tygodnia. Popytam Cavalieradejeux nt. możliwości zaanektowania jednego stołu np. w przyszły poniedziałek (18.04). Chyba, że są jakieś dni bitewne z FOW?

Ostatnio edytowany przez suzan (2011-04-11 09:40:09)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#35 2011-04-11 11:09:00

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Początkujący: rady i porady

Poniedziałek, wtorek, środa bez problemu...

czwartek, piątek wykluczone


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#36 2011-04-11 11:27:48

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Ja mogę w poniedziałek... we wtorek niestety mam wyjazd poza Wrocław na cały dzień.


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#37 2011-04-11 23:02:57

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

suzan napisał:

Oto wynik ostatnich przemyśleń: (...)

Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt (GE821)
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt (GE821)
Combat platoon - 3x 3 składy, Goliat, 3x flamer = 250pkt (GE821)

(...)

Teraz do mnie dotarło, to co pisaliście wcześniej. Chcąc mieć pełne (5 modeli na podstawkę) combat platoony musiałbym kupić 5 zestawów piechoty.... ...no to teraz rozumiem o co chodzi...


Nadal otwarte pytanie: kto mnie nauczy przesuwać te modele? Bo na razie brak potwierdzenia terminu...

Ostatnio edytowany przez suzan (2011-04-11 23:04:42)


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#38 2011-04-12 00:00:26

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Początkujący: rady i porady

Modele są pakowane jeden do jednego, w blistrze masz tylu gość, że na małe pakujesz po 3 w dowództwie i po 2 w specjalistach, w dużych po 5 i zgadza się co do jednego.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#39 2011-04-12 06:36:19

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Początkujący: rady i porady

Ja mogę Cię nauczyć, w poniedziałek po 15 - 15.30 albo w środę rano od 11.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#40 2011-04-12 12:44:51

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Maciek napisał:

Ja mogę Cię nauczyć, w poniedziałek po 15 - 15.30 albo w środę rano od 11.

Wstępnie poniedziałek 15:00. Ale jakby się nie udało, to środa... 11   Jeszcze potwierdzę...


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

#41 2011-04-18 20:46:10

 suzan

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

1431932
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-24
Posty: 883

Re: Początkujący: rady i porady

Chciałem podzielić się z Wami wrażeniami z pierwszej gry. Przede wszystkim... jestem mile zaskoczony. Ma swoje wady - trzeba umieć rzucać 5+. Ja nie umiem, ale Maciek... wow...   Ma też zalety - ciekawy jest system morale, ostrzał artyleryjski... i czołgi. Widać, że czołgi mają moc. Aż się chce grać samymi czołgami. Ale nie... wydaje mi się, że samymi czołgami nie da się pograć skutecznie. Chociaż z drugiej strony ilość kostek przy HMG robi wrażenie...

Powiem tak: nie żałuje wydanych pieniędzy na ten system. I na pewno zobaczycie mnie grającego tu i tam


Flames of War: Germany ● Great War: Germany
Vietnam: PAVN ● Team Yankee: Soviet
Sprzedam Dystopian Wars: Prussian Fleet (click to see)

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.blekitniglowczyce.pun.pl www.gp2010.pun.pl www.karczmadnd.pun.pl www.gitary.pun.pl www.czasnasesje.pun.pl