Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2016-06-28 22:13:05

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Witam i zapraszam na trzeci wrocławski turniej Age of Sigmar, który odbędzie się 24.07.2016 r. (niedziela) w sklepie Bolter.



Turniej ma status turnieju sponsorowanego bez nagród (możliwość spędzenia miło czasu w doborowym, grającym bez spinki, towarzystwie jest sama w sobie nagrodą :-)).
Uczestnicy zobowiązani są do dokonania w dniu turnieju zakupów za kwotę min. 15 zł, zgodnie z regulaminem sklepu Bolter.
Gramy w godzinach 11:00 - 17:00. Przewiduję rozegranie 4 gier. Sędzia jest grający. W przypadku nieparzystej liczby graczy, sędzia w pierwszym meczu dostaje bye-a. Kolejne bye-e będą losowane spośród zawodników, z tym zastrzeżeniem, że nie można dostać więcej niż jednego.
Bye = 750 małych punktów dla osoby, która go otrzymuje.

Proszę, aby każdy miał miarkę, kostki oraz taki dostęp do swoich warscrolli aby w miarę bezproblemowo można było je okazać wyjątkowo nieufnemu przeciwnikowi, który nie uwierzy nam na słowo. Braki nie będą karane, ale generał który nie wie czym dowodzi może stać się pośmiewiskiem (lub zostać złożony w ofierze) w swoim królestwie. Mile widziana też rozpiska (Nazwa oddziału - ilość modeli - ew. ulepszenia oddziału (allegiance abilities, artefakty) - koszt punktowy).

Turniej będzie rozgrywany w ramach proponowanego przez GW Season of War, a wyniki poszczególnych starć będą wpisane do udostępnionego przez wydawcę systemu zliczającego wyniki z całego świata (a na pewno odnotowane na plakacie ). Gramy w oparciu o zasady Pitched Battle z General's Handbooka.

OBOWIĄZUJE NAJNOWSZE FAQ WYDANE PRZEZ GW.

GRAMY NA STOŁACH 120 cm x 120 cm (ze względu na wielkość armii).

1. Budowa Armii.

Budowę armii opieramy na systemie Pitched Battle opisanym w General's Handbooku (dostępny do wglądu w sklepie Bolter).

Maksymalna wartość punktowa armii wynosi 1000 punktów, które powinny być rozdysponowane zgodnie z następującym podziałem:

1. Leaders - min. 1 max 4.
2. Battleline - min. 2.
3. Artillery - max. 2.
4. Behemoths - max. 2.
5. Inne jednostki - bez ograniczeń.

Jednostki summonowane wliczają się do ogólnej punktacji armii i są wykupywane zgodnie z normalnymi zasadami.

Czary lub umiejętności, które pozwalają graczowi na dodawanie modeli do istniejących na polu bitwy jednostek (np. wskrzeszanie poległych) nie podlegają pod zasady jednostek summonowanych (tj. za te jednostki nie trzeba płacić punktów). Niemniej dodawanie jednostek do oddziału nie może spowodować przekroczenia jego pierwotnej liczebności (np. Jeżeli z liczącego na początku gry oddziału 10 szkieletów, poległo 5, a następnie zostaje wskrzeszonych 10, to oddział wciąż może liczyć tylko 10 szkieletów. Nadwyżka przepada wśród śmiechu mrocznych bóstw).

Przy budowaniu armii uwzględniamy zasady dotyczące Allegiance Abilities (tj. zasady specjalne każdej frakcji, oraz bonusy generała i artefakty). Artefakt wybieramy dla generała jeden raz na cały turniej.

2. Modyfikacja zasad strzelania.

Strzelanie - używanie umiejętności zadającej obrażenia, która wymaga wykonania rzutu na trafienie. Umiejętności nie wymagające rzutu na trafienie nie są traktowane jako strzelanie (np. czary) zatem nie obowiązują ich poniższe modyfikacje.

1. Jednostki strzelające do combatu otrzymują modyfikator -1 do trafienia (hit). Modyfikator ten nie obowiązuje, jeżeli celem jest będąca w combacie jednostka z cechą Monster.
2. Oddział, który może strzelać, a znajduje się w combacie może wykonać strzał taką ilością modeli, jaką jest liczba otrzymana w wyniku odjęcia liczby modeli mogących strzelać od sumy ataków modeli przeciwnika w combacie.

Przykład 1: Oddział elfich łuczników (20 efla) walczy z wieśniokami chaosu (10 wojów). Wieśnioki chaosy mają po 1 atak, ich szef ma 2 ataki, w sumie 11 ataków. Oznacza to, że w fazie strzelania może strzelić 9 elfów - pozostali są zajęci walką z wieśniokami.

Przykład 2: Oddział elfich łuczników (5 elfa) walczy z orczym warlordem (z Ironjaws) w sumie 8 ataków. Z racji tego, że liczba ataków warlorda jest większa od liczby elfów potencjalnie może on wyprowadzić co najmniej jeden atak przeciwko każdemu z nich. Zatem żaden nie może strzelać.

Przykład 3: Oddział elfich łuczników (10 elfa) walczy z ostatnim goblińskim wojem uzbrojonym we włócznię (1 atak, 2cel zasięgu broni, ma zatem w zasięgu cały spajlinowany oddział elfów). 9 elfów może strzelać, podczas gdy jeden "tańczy" z goblinem.

3. Jednostki z cechą Monster, które mogą strzelać (np. dźwigają na plecach jakąś machinę, zieją ogniem, plują itp) mogą strzelać w combacie bez żadnych ograniczeń, z wyjątkiem sytuacji, gdy są związane w combacie z jedną lub więcej jednostką z cechą Monster (załoga jest zbyt przerażona aby oddać strzał).

4. Powyższe ograniczenia dotyczące strzelania w combacie nie mają zastosowania jeżeli z opisu broni strzeleckiej wynika, że ma ona być stosowana w combacie (np. otrzymuje bonusy za strzelanie z odległości mniejszej niż 6 cali - niektóre wersje Dracothian Guard).

3. Rzut na inicjatywę.

Rzut na inicjatywę wykonywany jest przy rozstawieniu stron. Tak określona kolejność obowiązuje przez całą bitwę z poniższym wyjątkiem:

Raz na grę każdy z graczy może zadeklarować, że jego dowódca (wykazując się niezłomną determinacją, bądź też zdjęty przemożnym strachem przed swymi panami) wzniesie się na wyżyny swoich umiejętności dowódczych i zamiast skorzystać ze swojej COMMAND ABILITY zażąda od przeciwnika rzutu na inicjatywę, zgodnie ze zwykłymi zasadami, który odwróci kolejność wykonywania ruchów do końca gry.


4. Wyłonienie zwycięzcy.

Zwycięzcą bitwy jest gracz, który wykona cel opisany w scenariuszu. Taki gracz otrzymuje jeden duży punkt oraz małe punkty obliczone zgodnie z opisanym poniżej schematem:

Po zakończeniu bitwy gracze sumują liczbę punktów, które zdołali zniszczyć przeciwnikowi w trakcie rozgrywki. Suma zniszczonych punktów przeciwnika oznacza sumę zdobytych małych punktów w danej grze. Każde 1000 zdobytych małych punktów = 1 duży punkt.
Zwycięzcą turnieju, wiecznej chwały, a być może miejsca w panteonie sobie znanych bóstw, zostaje gracz, który zdobył najwięcej dużych punktów. Jeżeli liczba dużych punktów u dwóch lub więcej graczy jest jednakowa, zwycięzcą zostaje ten z graczy remisujących, który ma największą liczbę małych punktów. Jeżeli żaden z graczy nie zdobył dużych punktów zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością małych punktów.

5. Czy słyszałeś tę opowieść?

Napisanie krótkiej historii prowadzonego oddziału i umieszczenie opowiastki na forum nagrodzone zostanie + 500 małymi punktami :-).


ZASADY SCENARIUSZY


1. TAKE AND HOLD.

Obie armie manewrują usiłując utrzymać strategiczne pozycje pozwalające osiągnąć przewagę nad przeciwnikiem.

Bitwa jest toczona o przejęcie dwóch punktów (objectives), które zlokalizowane są po środku terytorium każdego z graczy, 9 cali od krawędzi stołu.

http://images75.fotosik.pl/721/c605e258a45670fcmed.jpg

ROZSTAWIENIE

1. Rzut decydujący o wyborze strony stołu i rozpoczęciu rozstawienia.
2. Rozstawienie jednostek - naprzemiennie. Gracz, który wygrał rzut na wybór strony stołu decyduje, kto wystawia pierwszy oddział.
3. Po rozstawieniu całej armii następuje rzut na inicjatywę. Gracz, który go wygrał, może zdecydować o oddaniu inicjatywy przeciwnikowi.

CELE:

Objectiv jest kontrolowany, jeżeli na koniec tury każdego gracza, gracz posiada w promieniu 6 cali od niego co najmniej 5 modeli (mogą to być modele z różnych oddziałów). Począwszy od trzeciej rundy, gracz, który na koniec tury gracza (swojej lub przeciwnika) kontroluje dwa objectivy automatycznie wygrywa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. MARKED FOR RETRIBUTION.


Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Maszerujące armie palą i grabią co popadnie, wybijając nie dającą się podporządkować populację przeciwnika. Niektóre postaci wykazują się w tym zakresie szczególnym okrucieństwem. Nasza zemsta ich nie ominie.

Obaj gracze przed rozstawieniem armii wybierają jeden model z armii przeciwnika (jeżeli przeciwnik ma jednostkę z cechą HERO nie będącą generałem gracz musi wybrać taki model). Celem potyczki jest zabicie wybranego modelu (znienawidzonego wroga).

W tym scenariuszu wybrany na cel zemsty model:
1. Traktuje wszystkie MORTAL WOUNDY jak normalne rany.
2. Ignoruje rending mniejszy niż -2.
3. Otrzymuje bonus +1 do rzutów na save jeżeli ma save na poziomie 4+. Jeżeli model posiada save na poziomie 5+ lub gorszym, otrzymuje bonus +2 do rzutów na save.

ROZSTAWIENIE

1. Rzut decydujący o wyborze strony stołu i rozpoczęciu rozstawienia.
2. Rozstawienie jednostek - naprzemiennie. Gracz, który wygrał rzut na wybór strony stołu decyduje, kto wystawia pierwszy oddział.
3. Po rozstawieniu całej armii następuje rzut na inicjatywę. Gracz, który go wygrał, może zdecydować o oddaniu inicjatywy przeciwnikowi.

CEL:
Gracz, który pierwszy wyeliminuje wrogi model przeciwnika wygrywa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. BORDER WAR

Bitwa toczona jest o kontrolę 4 objectivów. Dwa z nich są umieszczone na środku terytorium każdego z graczy. Dwa pozostałe na granicy pomiędzy terytoriami graczy, w centrum lewej i prawej połowy stołu.

http://images75.fotosik.pl/721/6990af722f5bb5b5med.jpg

ROZSTAWIENIE

1. Rzut decydujący o wyborze strony stołu i rozpoczęciu rozstawienia.
2. Rozstawienie jednostek - naprzemiennie. Gracz, który wygrał rzut na wybór strony stołu decyduje, kto wystawia pierwszy oddział.
3. Po rozstawieniu całej armii następuje rzut na inicjatywę. Gracz, który go wygrał, może zdecydować o oddaniu inicjatywy przeciwnikowi.

CELE:

Gracz kontroluje objectiv jeżeli na koniec tury gracza (swojej i przeciwnika) w promieniu 6 cali od objectivu posiada więcej modeli niż przeciwnik. Za każdy kontrolowany objectiv na koniec tury gracza (swojej i przeciwnika), gracz otrzymuje następujące punkty:

1 punkt za objectiv położony na własnym terytorium.
2 punkty za objectiv położony na granicy terytoriów graczy.
4 punkty za objectiv położony na wrogim terytorium.

Gracz, który na koniec 5 rundy zgromadzi więcej punktów wygrywa grę.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. GIFTS FROM HAVENS

Dwa meteory uderzają w pole bitwy, na której rozgrywa się starcie. Kosmiczny metal, z którego są zbudowane nie może wpaść w ręce wroga!

Gracze rozpoczynają grę normalnie. Na początku drugiej rundy każdy z gracz rzuca kością w swojej hero phase. Otrzymany wynik oznacza miejsce, w które uderzył meteor (centrum jednego z trzech kwadratów na kontrolowanym przez niego terytorium).

http://images78.fotosik.pl/722/3f5c1f7a61bfd378med.jpg

ROZSTAWIENIE

1. Rzut decydujący o wyborze strony stołu i rozpoczęciu rozstawienia.
2. Rozstawienie jednostek - naprzemiennie. Gracz, który wygrał rzut na wybór strony stołu decyduje, kto wystawia pierwszy oddział.
3. Po rozstawieniu całej armii następuje rzut na inicjatywę. Gracz, który go wygrał, może zdecydować o oddaniu inicjatywy przeciwnikowi.

CELE:

Gracz kontroluje miejsce meteor jeżeli na koniec tury gracza posiada własny model i brak jest modelu przeciwnika w promieniu 6 cali od meteoru. Na koniec każdej tury kontrolujący gracz, za każdy kontrolowany meteor dostaje punkty równe numerowi aktualnej rundy gry (np. jeżeli gracz kontroluje jeden meteor na koniec trzeciej rundy gracza (swojej i przeciwnika) otrzymuje po 3 punkty. Gracz, który uzyskał większą liczbę punktów na koniec 5 rundy wygrywa grę.

Jeszcze raz serdecznie zapraszam!

Lista chętnych:
1. Avatarofhope - Stormcast Eternals.
2. Szary - Lizardmen.
3. Vespan - Greenskinz.
4. Black - Vampiry/Stormcast Eternals.
5. Xyxel - Tomb Kings.
6. Aden - ?.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-07-02 23:18:53)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#2 2016-06-28 23:05:42

Szary

http://i.imgur.com/pMY5v.png

Zarejestrowany: 2015-09-09
Posty: 98

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Ja się zgłaszam z moimi kosmicznymi jaszczurkami 
Ale mam propozycję, żeby w Take and hold za każdy zajęty znacznik na koniec tury zdobywać punkt, gracz który na koniec 6 tury łącznie zebrał ich najwięcej wygrywa wtedy jest sens trzymać te punkty i się nimi interesować, a nie wybijać wroga do 6 tury i na koniec tylko się nimi zainteresować xD


"The stars change.
The skies burn.
The war remains the same."
~ Takatakk, Skink Starpriest

Offline

 

#3 2016-06-28 23:06:44

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Szary napisał:

Ja się zgłaszam z moimi kosmicznymi jaszczurkami 
Ale mam propozycję, żeby w Take and hold za każdy zajęty znacznik na koniec tury zdobywać punkt, gracz który na koniec 6 tury łącznie zebrał ich najwięcej wygrywa wtedy jest sens trzymać te punkty i się nimi interesować, a nie wybijać wroga do 6 tury i na koniec tylko się nimi zainteresować xD

To ma sens, zmienię to.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#4 2016-06-29 00:03:45

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Ja się zgłaszam z zielonymi.


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#5 2016-06-29 07:58:15

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Zgłaszam Undeady. Może Stormcastów jak się dowiem ile mam punktów, ale raczej Undeady (chociaż bez Nagasha, bo miałbym jakieś 6 modeli )


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#6 2016-06-29 09:32:30

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

No te 1000 ptk to strasznie mało. Trzeba będzie dobrze przemyśleć armię. Wyverny raczej nie zmieszczę, a wielkiego pająka może się nie opłacić.


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#7 2016-06-29 11:49:43

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

1000 punktów to może być ciekawy format bo się nie wszystko fajne zmieści i trzeba kombinować. Każdy oddział jest ważny. : )
No i na mniejsze punkty łatwiej będzie dołączyć nowym graczom, battlowcom, nawet 40-stkowcom z demonami.
Zgłaszam moich Tomb Kings !

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2016-06-29 11:50:05)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#8 2016-07-02 01:00:38

Szary

http://i.imgur.com/pMY5v.png

Zarejestrowany: 2015-09-09
Posty: 98

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Dzisiaj z Omadanem przetestowaliśmy format na 1000 i wrażenia super mała armia, ale nie trzy jednostki na krzyż, tylko tak jest co pokazać. jak gralismy to grało się szybko plus był test scenariusza z GHB Gifts from heaven i jest świetny


"The stars change.
The skies burn.
The war remains the same."
~ Takatakk, Skink Starpriest

Offline

 

#9 2016-07-02 01:07:03

Szary

http://i.imgur.com/pMY5v.png

Zarejestrowany: 2015-09-09
Posty: 98

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

oficjalne FAQ'i do Sigmara https://www.games-workshop.com/en-PL/Rules-Errata

Polecam lekturę :O

z tych szczególnie ciekawych:
-można wspinać się po ścianach nawet jeżeli ma to potrwać kilka tur
-jeżeli model jest w kontakcie model-to-model lub w naszym przypadku base-to-base nie może się bardziej pileinować :O
-wymagania batalionu to są podane jako key-words czyli np. mój shadowstrike starhost ma w wymogach skink priesta to moge tam wsadzić Engine of the Gods bo ma key word "skink priest" xD
-jeżeli warscroll na to pozwala to można mieć wiele sztandarów i intrumentów
-oczywiście trolle do póki nie zrobią faila na "Too dumb to die" to w tego jednego lądują woundy

Ostatnio edytowany przez Szary (2016-07-02 01:56:47)


"The stars change.
The skies burn.
The war remains the same."
~ Takatakk, Skink Starpriest

Offline

 

#10 2016-07-02 13:40:49

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Poszperałem ostatnio po zasadach różnych turniejów tworzonych w Polsce i na świecie. Jedno co mi się rzuciło w oczy, to fakt, że niemal nigdzie nie zabraniają strzelającym jednostkom strzelać do combatu/z combatu/w combacie. W związku z tym pomyślałem, że może byśmy zmodyfikowali (uprościli) zasady dotyczące strzelania w następujący sposób:

1. Strzelanie - umiejętność ataku na odległość modelu wiążąca się z rzutem na trafienie (hit). Jeżeli umiejętność nie wymaga rzutu na trafienie (np. czar) nie jest ona traktowana jako strzelanie i nie podlega poniższym zasadom.
2. Można strzelać do combatu/z combatu/w combacie (z zachowaniem zasad true line of sight).
3. Jednostka strzelecka wykonująca strzelanie do combatu/z combatu/w combacie otrzymuje ujemny modyfikator -1 do rzutu na trafienie (hit).

Co Wy na to?


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#11 2016-07-02 14:58:44

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Czy to, że wszyscy dookoła popełniają tą samą głupotę oznacza, że my również musimy to robić?
Ze strzelaniem "do kombatu" róbcie sobie co chcecie, ale strzelanie "w kombacie" i "z kombatu"?
Wyobraź sobie, że jesteś średniowiecznym, angielskim łucznikiem, posługującym się długim łukiem (około 60 kg naciągu), przed chwilą zaszarżował ciebie wielki, nordycki barbarzyńca, który chwycił ciebie w stalowy uścisk, krępując ruchy i wyciskając ostatki powietrza z płuc. Chcesz mi w mówić, że w takiej sytuacji wyciągasz ponad półmetrową strzałę z kołczanu przy pasie, naciągasz wielki łuk i oddajesz strzał do przeciwnika stojącego kilkanaście metrów dalej? Następnie wyciągasz kolejną strzałę, naciągasz kurna wielki łuk i strzelasz w wojownika, który trzyma ciebie w uścisku? Bzdura.
Jaki jest argument na zastosowanie czegoś tak idiotycznego? "żeby było łatwiej"? Uważasz, że system, który już bardziej prostacki być nie może, wymaga ułatwień?
Avatarofhope, ja wiem, że jest upał itd. ale błagam...
Można by robić wyjątki dla krótkiej broni palnej, takiej jak pistolet, czy kusza pistoletowa, ale to i tak mija się z celem. Dobrze to rozwiązano w czterdziestce, gdzie szarżowany może strzelić raz do szarżującego i nawet tam można by kontynuować walkę niektórymi pukawkami bo są na tyle małe i szybkostrzelne, że ma to jakiś tam sens, jednak w AoS, gdzie dominują duże bronie strzeleckie? Moim zdaniem nie ma się nad czym zastanawiać.
Zasada dla strzelców w kombacie jest wymyślona po to, by grający nimi nie miał wrażenia, że są na dłuższą metę niepotrzebni, wszak w AoS błyskawicznie dochodzi do zwarcia i strzelcy najzwyczajniej w świecie nie mają szansy się wykazać. Jednak zamiast obdarowywać ich nierealistycznymi zasadami, może pora wymyślić dla nich jakąś inną alternatywę?
Dobranoc...


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#12 2016-07-02 15:25:31

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

@ Raziel: Zasady nie mają być realistyczne. Age of Sigmar jest grą, która z założenia ma mieć proste zasady i jednostki są tak zaprojektowane, żeby działały w myśl mechaniki gry. A jeżeli wiking dobiega do jednego angielskiego łucznika, to drugi, który stoi kilka metrów dalej raczej sobie strzeli niż wyciągnie scyzoryk i rzuci się z nim na wikinga... albo weźmie nogi za pas.


Uważam, że ataki strzeleckie w CC powinny być dopuszczone i nie są przegięte ponieważ:
1. Shooting phase masz tylko w swojej fazie, a combat w każdej. Czyli jednostki strzelają de facto co 2 tury combatu, co w jakiś sposób odzwierciedla ich zaangażowanie walką.
2. Dużo jednostek jest zaprojektowanych ewidentnie z założeniem, że mogą strzelać w combacie np:
  a) Stegadon ma broń strzelecką zaprojektowaną do wypalania mas przeciwników. Działa tak, że broń strzela z profilem 3+/3+/rand-/1dmg w każdy model z wybranego oddziału znajdujący się w 8". Jeżeli nie mógłby używać tego ataku będąc związanym walką, to byłby kompletnie bezużyteczny.
  b) Trolle mogą rzygać na przeciwników. Jest to shooting atack z zasiegiem 6". Dlaczego miałby nie móc rzygnąć na cel, który się z nimi bije. To tak jakby smok nie mógł ziać ogniem w cel który jest metr od neigo.
  c) goblińscy łucznicy mogą wymienić miecz o profilu 4+/4+ i tarczę zwięksającą mocno survival na łuk o profilu 5+/5+ i 16" zasięgu. Jeżeli zabronić strzelanie w cc, to ile salw realnie będą w stanie oddać w ciągu bitwy? Jedną?

Generalnie uważam, że mechanika i jednostki zostały balansowane z założeniem, że mogą strzelać w CC i zmienianie tej zasady w hołdzie dla angielskich łuczników będzie dla nich krzywdzące.

Ostatnio edytowany przez Vespan (2016-07-02 15:28:52)


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#13 2016-07-02 15:34:55

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Oczywiście w pełni podzielam Twoje argumenty Razielu. Zastanawiam się nad racjonalną modyfikacją.

Można by to było zmodyfikować w taki sposób, że strzelający do combatu mają -1 do hita. Zaś co do oddziału strzeleckiego walczącego w combacie można byłoby porównać ilość modeli z tego oddziału (np. 5) do ilości ataków z oddziału przeciwnika (np. 2). Różnica wyznaczałaby liczbę modeli, które mogą strzelać (nawet do jednostki, z którą są w combacie). Monstrusy, które dźwigają na plecach jakieś balisty czy inne działa, byłyby wyłączone z tych zasad i mogły strzelać w combacie bez ograniczeń.


Chciałbym uniknąć idiotycznej sytuacji, w której 10 łuczników będących w combacie z jednym wojownikiem przeciwnika nie mogą strzelić, bo są w zasięgu jego broni, podczas gdy jego ataki mogą być skierowane tylko przeciwko niektórym strzelcom.

W przypadku zastosowania takiego rozwiązania mogłoby to wyglądać w następujący sposób:

Przykład 1: Oddział elfich łuczników (20 efla) walczy z wieśniokami chaosu (10 wojów). Wieśnioki chaosy mają po 1 atak, ich szef ma 2 ataki, w sumie 11 ataków. Oznacza to, że w fazie strzelania może strzelić 9 elfów - pozostali są zajęci walką z wieśniokami.

Przykład 2: Oddział elfich łuczników (5 elfa) walczy z orczym warlordem (z Ironjaws) w sumie 8 ataków. Z racji tego, że liczba ataków warlorda jest większa od liczby elfów potencjalnie może on wyprowadzić co najmniej jeden atak przeciwko każdemu z nich. Zatem żaden nie może strzelać.

Przykład 3: Oddział elfich łuczników (10 elfa) walczy z ostatnim goblińskim wojem uzbrojonym we włócznię (1 atak, 2cel zasięgu broni, ma zatem w zasięgu cały spajlinowany oddział elfów). W obecnym systemie żaden z nich nie mógłby strzelić (absurd). W tym, który proponuję 9 elfów może strzelać, podczas gdy jeden "tańczy" z goblinem.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-07-02 15:47:37)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#14 2016-07-02 15:58:26

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Moje propozycje:

1. Spróbujmy zagrać w grę tak, jak została zaprojektowana.
2. Jeżeli opcja 1 nie wchodzi w grę to:
a) Niech każda jednostka przeciwnika będzie w stanie związać walką jednego wrogiego strzelca. Reszta niech strzela normalnie albo z lekkim minusem.
b) Jednostki strzeleckie z krótkimi zasięgami (salamandry, trolle itp) oraz takie które EWIDENTNIE zostały zaprojektowane aby strzelały w combacie (stegadon) niech mogą to robić bez żadnych ograniczeń.

p.s. co do argumentu angielskich łuczników przytoczę kontrargument- Legolasa. Przypominam, że gramy w fantasy, a nie Ogniem i Mieczem

Ostatnio edytowany przez Vespan (2016-07-02 16:02:01)


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#15 2016-07-02 18:00:06

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Wstepnie sie zglaszam

Offline

 

#16 2016-07-02 19:09:29

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Vespan, kilka twoich zdań to kolejny przykład na to, jak ludzie z zamiłowaniem i klapkami na oczach mylą pojęcie "Fantasy" z "No real".
Fantasy to wspaniały miecz, płonący błękitnym, magicznym płomieniem, natomiast real to fakt, że ten miecz odcina głowę wroga tak samo jak normalny i wedle tych samych praw fizyki. Fantasy to piękna wojowniczka, lecąca na złotopiórym gryfie, waląca na lewo i prawo piorunami z różdżki, ale jak wypadnie z siodła, to się rozpierdoli o glebę jak każdy inny idiota, latający bez pasów i to jest real w fantasy. Zamiast mojego angola wstaw gobasa, zamiast norda wstaw...norda Chaosu i to jest fantasy kolego, ale napierdzielać się będą wedle praw zwykłej fizyki i czasem chemii i to jest real, w fantasy. Ja szukam technicznego realizmu w grze, a nie zamienników w stylu "ta tona drewna niech waży jeden kilo bo to fantasy więc nikt się nie doczepi..."
To, że system jest prosty, wiem i tego się nie czepiam, jeśli jednak mamy zamiar coś w nim zmieniać, to proponuję zrobić to porządnie, a nie po łebkach. Tak, są jednostki, które odbiegają od przytoczonego przeze mnie przykładu angielskiego łucznika, ale dodałem na końcu swojej wypowiedzi, że dla takich właśnie wyjątków, powinniśmy wymyślić coś "nowego", a nie usprawniać na siłę starą, durnowatą zasadę (jej idiotyzmu nie tłumaczy żaden Legolas).
Nie chce wam się rozbijać zawiłości systemu na drobne, okej, wasza gra i wasza sprawa, ale jak już decydujecie się grzebać w tych flakach, to zróbcie to z głową.

Pomysł z blokowaniem tylko figurek związanych walką jest jak najbardziej trafny, to samo tyczy ewenementów takich jak duże stwory i wielkie maszyny, co do Trolli i tym podobnych, nieszczęśliwie dla ułatwienia, ich zdolności wsadzono w szufladę z napisem shooting, co jest bardzo mylące i nietrafne, bo to powinna być osobna akcja. Jednak teraz trzeba by przysiąść i przeanalizować wszystkie podobne potworki i skille, da się, ale to by wymagało czasu i chęci.

PS. Czy ktoś jeszcze uważa, że chwycony w pół przez Uruk-Haia Legolas, dał by radę napiąć łuk i strzelić adwersarzowi w oko?


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#17 2016-07-02 19:36:54

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Razielu rozumiem, że się zgłaszasz?

Co do strzelania zmodyfikuję zapis w oparciu o przedstawiony pomysł. Myślę, że wyjdzie to w praniu na dobre. @Vespan - strzelanie bez ograniczeń testowaliśmy na pierwszym turnieju (tak samo jak rzucanie przy każdej turze na inicjatywę) i był to obok zmiennej inicjatywy najbardziej krytykowany fragment gry. Dla przykładu przytoczę absurdalną sytuację jaka może wystąpić.

10 Judicatorów z kuszami leje się z jakimkolwiek innym oddziałem. Z racji, że są w CC od ostatniej tury nie ruszali się, zatem zgodnie z ich zasadami każdy w fazie strzelania wali 3 strzały z kuszy (3+/4+, 1 dmg), a potem poprawia w combacie po 1 ataku 3+/4+. Ze strzelającej jednostki masz nagle combatowego "potworka" wypłacającego jakby nie patrzeć 4 ataki na model w turze. Jeszcze 2 woundy i save 4+.

Oczywistym jest także, że dźwigający na plecach balistę, gobliński pająk nie powinien być wstrzymywany od strzelania, nawet przez oddziału "zwykłej" piechoty.

Zasady zostaną zmodyfikowane żeby nie musieć liczyć i rzucać kostkami za dużo.

Z racji tego, że demokracja jest najgorszym z ustrojów, jako organizator arbitralnie zmienię reguły strzelania na bardziej "racjonalne", a po ich przetestowaniu na następnym turnieju (lub w domowym zaciszu) będą mogły zostać poddane konstruktywnej krytyce. Chciałbym jednak aby na 3 tygodnie przed turniejem zasady pozostały możliwie niezmienione.

Roma locuta, causa finita.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#18 2016-07-02 20:19:01

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Bardzo dobrze Avatar.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#19 2016-07-02 21:46:26

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Aaaa właśnie i tego mi brakowało. Nie wiedziałem, że testowaliście normalne zasady za pierwszym razem. Przyznam, że czytając zasady wydawało mi się to dziwne, zwłaszcza, że w 40k wiązanie strzelców walką wręcz było istotnym elementem strategii, ale uważam, że skoro już ktoś zaprojektował grę i jednostki tak a nie inaczej, to trzeba dać im szanse.
Na zmienność tur też bym narzekał, przy mojej drugiej w życiu grze w AoS z Napthą, kosztowało mnie to grę. Człowiek próbuje coś planować, a tu rzut na inicjatywę wszystko psuje.

Powyższa argumentacja mnie przekonuje i już nic nie mówię, póki będziemy podchodzić do niektórych jednostek (np podanych przykładowo przeze mnie) zdroworozsądkowo.

Czekam z niecierpliwością na turniej i chętnie umówię się wcześniej na sparingi


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#20 2016-07-02 22:18:06

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Zaktualizowałem zasady turnieju do ostatecznego kształtu. Zapraszam do zapoznania się.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#21 2016-07-02 22:44:43

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Co do artefaktów, to on ma być na generalne, czy na jednym z bohaterów, jak sugeruje handbook? Często są sytuacje gdzie generał jest albo named characterem, albo zwykłym pajacem do buffowania co ma się kitrać z tyłu i szkoda żeby się możliwość brania artefaktów marnowała


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#22 2016-07-02 22:58:14

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Na generale. Właśnie po to by nie kitrał się za innymi tylko stanął twarzą w twarz z wrogiem.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#23 2016-07-02 22:58:51

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Mam pytanie do drugiego scenariusz "MARKED FOR RETRIBUTION."

Obaj gracze przed rozstawieniem armii wybierają jeden model z armii przeciwnika (jeżeli przeciwnik ma jednostkę z cechą HERO nie będącą generałem gracz musi wybrać taki model). Celem potyczki jest zabicie wybranego modelu (znienawidzonego wroga).

Jeśli przeciwnik ma z bohaterów tylko generała to można mianować jako cel w armii przeciwnika jakikolwiek model?
Zwykły model w 5 osobowym oddziale? Samotnego chaos sprawna? Jednego z pośród trzech goblińskich fanatyków? itd.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#24 2016-07-02 23:03:46

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Xyxel napisał:

Mam pytanie do drugiego scenariusz "MARKED FOR RETRIBUTION."

Obaj gracze przed rozstawieniem armii wybierają jeden model z armii przeciwnika (jeżeli przeciwnik ma jednostkę z cechą HERO nie będącą generałem gracz musi wybrać taki model). Celem potyczki jest zabicie wybranego modelu (znienawidzonego wroga).

Jeśli przeciwnik ma z bohaterów tylko generała to można mianować jako cel w armii przeciwnika jakikolwiek model?
Zwykły model w 5 osobowym oddziale? Samotnego chaos sprawna? Jednego z pośród trzech goblińskich fanatyków? itd.

W takim wypadku można wybrać inny model będący na stole w czasie wybierania (zatem fanatycy odpadają).


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#25 2016-07-02 23:16:04

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Avatarofhope napisał:

Zaktualizowałem zasady turnieju do ostatecznego kształtu. Zapraszam do zapoznania się.

Może iść w świat oficjalnie?


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#26 2016-07-02 23:17:44

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

cavalierdejeux napisał:

Avatarofhope napisał:

Zaktualizowałem zasady turnieju do ostatecznego kształtu. Zapraszam do zapoznania się.

Może iść w świat oficjalnie?

Tak. Niech płynie po morzach i oceanach.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#27 2016-07-02 23:34:21

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Czy bylo by strasznym nietaktem zamienienie w 1 scenariuszu 5 modeli na 5 ran ? albo jednostke z zasada battleline ? Ogrom bedzie dosc ciezko bic wroga i pilnowac swojego objectivu.

Tak, albo gofry albo Kisletonia.

P.

Offline

 

#28 2016-07-02 23:44:54

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Zasady są żywcem wyjęte z General's Handbooka. Będzie to pierwszy turniej na nich, zatem nie chciałbym nic w tym względzie zmieniać. Inne armie "naporowe" też będą musiały kombinować np. Stormcaści.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#29 2016-07-03 12:49:00

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Gdzie mogę znaleźć wartości punktowe jednostek?


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#30 2016-07-03 13:10:29

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Korwey napisał:

Gdzie mogę znaleźć wartości punktowe jednostek?

Zapraszam do sklepu z kartką i długopisem

Dodatkowo książka będzie w sprzedaży w sklepach dzień przed turniejem

I rozumiem, że się zapisujesz i będziesz na 100%?


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#31 2016-07-03 14:15:28

 Korwey

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-29
Posty: 383

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

cavalierdejeux napisał:

I rozumiem, że się zapisujesz i będziesz na 100%?

Tak, w któreś z alternatywnych rzeczywistości na pewno napisałem "będę na 100%" ale chyba nie w tym.
W tym tylko pytałem gdzie znaleźć punkty do rozpiski:P

https://media.giphy.com/media/3o72EY56u8KBuK4huU/giphy.gif


"Ultramarines were a mistake" - Roboute Guilliman

Offline

 

#32 2016-07-04 12:45:32

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Obaj gracze przed rozstawieniem armii wybierają jeden model z armii przeciwnika (jeżeli przeciwnik ma jednostkę z cechą HERO nie będącą generałem gracz musi wybrać taki model). Celem potyczki jest zabicie wybranego modelu (znienawidzonego wroga).

A jeżeli mam jednostkę, która nie ma słowa kluczowego HERO, a zajmuje slot LEADER?
Dla przykładu wielki pająk ma rolę BEHEMOTH ale jeśli ma na plecach goblińskiego szamana, to dostaje również slota LEADER, mimo że nie dostaje słowa kluczowego HERO. Taka specyficzna jednostka.

Ostatnio edytowany przez Vespan (2016-07-04 12:45:57)


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#33 2016-07-04 13:29:30

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Vespan napisał:

Obaj gracze przed rozstawieniem armii wybierają jeden model z armii przeciwnika (jeżeli przeciwnik ma jednostkę z cechą HERO nie będącą generałem gracz musi wybrać taki model). Celem potyczki jest zabicie wybranego modelu (znienawidzonego wroga).

A jeżeli mam jednostkę, która nie ma słowa kluczowego HERO, a zajmuje slot LEADER?
Dla przykładu wielki pająk ma rolę BEHEMOTH ale jeśli ma na plecach goblińskiego szamana, to dostaje również slota LEADER, mimo że nie dostaje słowa kluczowego HERO. Taka specyficzna jednostka.

Wtedy zgodnie z powyższym, przeciwnik ma prawo wybrać jakikolwiek model.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#34 2016-07-05 11:47:06

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Rozumiem. To kolejne teoretyczne pytanie:
Mam jednego bohatera, który jest generałem. Przeciwnik wobec tego wybiera na cel zemsty model z mojego najmniej mobilnego i najsłabszego unitu- dajmy na to goblina w czerwonej czapce. Jak wtedy traktujemy mortal woundy wobec oddziału?
Bo w teorii mogę je przydzielać do wybranego modelu, który ma odporność i de facto unit też będzie miał odporność.
Z rendingami sprawa już oczywista, bo jak przydzielę do niego i zredukuję renda, to jest ryzyko że zginie

p.s.
Może rozważymy na kolejnym turnieju wprowadzimy możliwość budowania mniejszych unitów niż wielokrotności podane w handbooku. Na przykład nocne gobliny kosztują 120 ptk za 20 modeli. Czyli mogę wystawić tylko 20/40/60. Ale jakby się zastanowić 10 goblinów jest warte 60, więc można by wystawić 30 za 180


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#35 2016-07-05 13:54:16

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Pomysl fajny ale mi sie podoba jak bardzo trzeba sie napocic by w pelni wykorzystac pkt

Zapomnialem spytac czy Kislev jako Breta przejdzie na tur ?

Offline

 

#36 2016-07-05 21:48:56

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

@Vespan - wybrany model jest odporny na mortale ale pozostałe modele w oddziale już nie. Także kwestia wyborun czy brać woundy na ten model pozostaje w gestii gracza, który go kontroluje.

@Aden - Kislev jako Bretonnia przejdzie bez problemu. Zapraszam.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-07-05 21:49:55)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#37 2016-07-05 23:32:37

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Myślał już ktoś z Was nad rozpiską z wciśniętym dużym monsterem zajmującym pokaźną część pkt?  :-)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#38 2016-07-05 23:50:38

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Ja i byly by idealne gdyby nie scenariusze

Offline

 

#39 2016-07-06 00:03:52

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

No ja dzisiaj testowałem taką rozpiskę z Arachnarok spiderem za 280 ptk. Jest to na tyle bolesny wydatek, że już drugiego potwora, albo drogiego bohatera ciężko zmieścić.


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#40 2016-07-06 07:20:04

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

HQ "musi" być na monsterze żeby miał ilość HP chroniącą przed szybkim zgonem od ostrzału i czarów. Albo super mobilny, żeby mógł uniknąć zagrożenia.

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2016-07-06 07:21:34)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#41 2016-07-06 07:44:02

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Xyxel napisał:

HQ "musi" być na monsterze żeby miał ilość HP chroniącą przed szybkim zgonem od ostrzału i czarów. Albo super mobilny, żeby mógł uniknąć zagrożenia.

Racja, ale trzeba mieć na uwadze, że w takiej kombinacji większość dmg z reguły robi monster a jego jakość drastycznie spada wraz otrzymywaniem kolejnych ran.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#42 2016-07-06 09:04:23

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Tak, tylko na 1k albo decydujemy sie na hiper morderce generala albo na cos co bedzie go w stanie stracic (opinia po zapoznaniu sie z bret i ok) bo w polaczeniu z min dwoma battlelinami to bedzie jakies 70-80 % pkt a jeszcze warto dodac maga, jakies mieso i puff pkt brak

Edit : a moze sie okazac, ze w czasie gdy nasz bohater bedzie radosnie mordowal przeciwnik zajmie obkectivy i pupa

Ostatnio edytowany przez Aden (2016-07-06 09:08:01)

Offline

 

#43 2016-07-06 09:26:03

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Jak dla mnie HQ do zemsty wcale nie musi być na monsterze. Szkoda punktów na to, bo wtedy musisz grać nim asekuracyjnie, a wtedy nie spełnia dobrej roli.
Ziutek, który jest celem retrybucji ma polepszony save, odporność na rend 1 i odporność na mortale, więc można go spokojnie chować gdzieś z tyłu, otoczonego bandą goblinów.

A ja też się zastanawiam, czy w ogóle warto ze względu na jedną misję budować armii specjalnie pod to. Może się skończyć tak, że wezmę tylko jednego bohatera i pozwolę przeciwnikowi wybrać za cel dowolny model z mojej armii.


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#44 2016-07-06 09:49:46

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Dobrą kontra na HQ na monsterach są misję z zajmowaniem kilku znaczników. Tak 40k-stkowo trochę. Masz deathstara nie do zabicia? To nie oblecisz wszystkich znaczników i musisz grać na masakrę przeciwnika.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#45 2016-07-06 10:00:20

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Xyxel napisał:

Dobrą kontra na HQ na monsterach są misję z zajmowaniem kilku znaczników. Tak 40k-stkowo trochę. Masz deathstara nie do zabicia? To nie oblecisz wszystkich znaczników i musisz grać na masakrę przeciwnika.

I o to chodzi :-)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#46 2016-07-06 16:37:38

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Scenariusz 1 majac inicjatywe w pierwszej turze i wystarczajaco mobilne jednostki jestm w stanie kontrolowac oba objectivy i wygrac gre - chyba ze jest niemy zapis ze wroze jednostki kontruja. Jak jest ?

Offline

 

#47 2016-07-06 18:15:18

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

nee, wygrana automatycznie jest dopiero od trzeciej rundy możliwa, po turze obu graczy.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#48 2016-07-06 20:54:19

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Heh, chodzi o to ze ja mam 5 modeli u mnie i u przeciwnika (w odpowiedniej odleglosci) a przeciwnik tylko u siebie to mnie nie kontruje jak w innych scen tylko wygrywam;).

Offline

 

#49 2016-07-06 22:00:10

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Proste. Biorę oddział 40 nocnych goblinów, otaczam swój objective i powodzenia!

A tak na poważnie, to faktycznie jest w tej misji chyba trochę niedoprecyzowane na jakiej zasadzie się trzyma objective i czy można go kontestować jakoś.


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#50 2016-07-06 22:35:31

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Misja jest na żywca z handbooka wzięta. Mozesz wziasc te 40 goblinow za 1/3 pkt. Do trzeciej tury nie wystoją.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#51 2016-07-10 09:15:17

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Czy w grach typu pitched battle, które w teorii powinny mieć zbalansowane armie ze względu na tą samą ilość punktów u obu graczy, obowiązuje sudden death victory? NP jeśli jeden gracz na 100 ptk ma dwa duże unity goblinów a drugi ma Nagasha?


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#52 2016-07-10 13:07:09

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Nie. Nie gramy na zasady sudden death.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#53 2016-07-10 14:10:43

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

No to super. Może mi uda się złożyć klimatyczną armię na samych goblinach :-)


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#54 2016-07-10 21:51:25

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Nie dajcie się zwieść. Te sympatyczne gobliny ranią na +2 i mortalują na 5+


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#55 2016-07-11 00:17:20

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Gobliny na pająkach mortalują na 6+, na 5+ z buffem.
Gobliny nocne trafiają na 4/5 i ranią na 4, ale mają +1 do ran jak jest ich powyżej 20 oraz +2 jak jest >30
Gobliny zwykłe trafiają na 5 ranią na 4, ale mają +1 do hita >20 i +2 do hita >30.
Oczywiście można je boostować command abilitkami, czarami, lub jak się weźmie jakiś duży batalion.

Ogólnie gobliny w hordzie wydają mi się mocne, ale testy wskazały, że nie radzą sobie dobrze z battleshokami mając bravery 4. A jak kilka poucieka od strzelania i przez peirwsze tury combatu, to ich skuteszność szybko spada. Ale przede wszystkim w goblinach chodzi o to, ze mi się podobają. Orkasy wydają mi się nudniejsze


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#56 2016-07-12 21:36:35

Szary

http://i.imgur.com/pMY5v.png

Zarejestrowany: 2015-09-09
Posty: 98

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Avatarofhope napisał:

1. TAKE AND HOLD.

CELE:

Objectiv jest kontrolowany, jeżeli na koniec tury każdego gracza, gracz posiada w promieniu 6 cali od niego co najmniej 5 modeli (mogą to być modele z różnych oddziałów). Począwszy od trzeciej rundy, gracz, który na koniec tury gracza (swojej lub przeciwnika) kontroluje dwa objectivy automatycznie wygrywa.

powinno być: "Objectiv jest kontrolowany, jeżeli na koniec tury każdego gracza, gracz posiada w promieniu 6 cali od niego co najmniej 5 modeli (mogą to być modele z różnych oddziałów) i nie ma żadnych modeli przeciwnika" sprawdziłem w GHB

i jeszcze nie jestem pewien czy na koniec swojej tury czy na koniec tury obu graczy(tak by wynikało z cytatu), ale nie pamiętam już ;-;


"The stars change.
The skies burn.
The war remains the same."
~ Takatakk, Skink Starpriest

Offline

 

#57 2016-07-12 22:13:15

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Pomyłka, goblińskie pajęczaki moją mortalować poisonami nawet na 4+
https://s32.postimg.org/uinysdxid/tk_vs_greenz.jpg


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#58 2016-07-12 22:36:26

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Xyxel napisał:

Pomyłka, goblińskie pajęczaki moją mortalować poisonami nawet na 4+
https://s32.postimg.org/uinysdxid/tk_vs_greenz.jpg

Kak to?!

@ Szary (ktokolwiek kto ma dostep do gh) dajcie zacytujcie opis tej misji. Niewykluczone, ze pominalem to przepisujac. W kazdym razie bedziemy grali na zasady wynikajace z handsbooka.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#59 2016-07-13 10:49:30

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Stało się! Po skomplikowanych obliczeniach matematycznych zjawię się jednak z żądnym KRWI chaosem :-)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#60 2016-07-13 10:53:50

Aden

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 166

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Siemanko, ktoś ma ochotę w ten piątek zagrać AoS pare bitew od 17 do konca ? format pod turniej ?

Offline

 

#61 2016-07-13 11:38:36

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Avatarofhope napisał:

Xyxel napisał:

Pomyłka, goblińskie pajęczaki moją mortalować poisonami nawet na 4+
https://s32.postimg.org/uinysdxid/tk_vs_greenz.jpg

Kak to?!

Najpierw zasady samej trucizny:
Spider Venom:
If you roll a 6 or more to hit for a Giant Spider’s Fangs attack, do not make a separate wound roll for that attack – it inflicts 1 mortal wound on the target instead.

Teraz buff generała wynikający z jego command ability:
Blessing of the Spider-god: If a Grot Big Boss on Gigantic Spider uses this ability, then until your next hero phase all Spiderfang units from your army that are within 8" of this model when they attack in the combat phase receive the blessing of the Spider-god. When attacking with these units, their Spider Venom ability will inflict a mortal wound on a hit roll of a 5 or more, instead of a 6 or more.

I na koniec nowość z General's Handbooka: Generał oprócz swojego command albility może wybrać z tabelki jednego z traitów:
Command trait nr4
Bellowing Tyrant: Pick a friendly destruction unit within D6" of the general in you hero phase. Add 1 to the hit rolls for that unit untill your next hero phase.

Czyli rzut 4 na hit zamienia się w 5, rzut 5 zamienia się w 6 i rzut 6 zamienia się w 7, czyli de facto pająki bijają mortale na 4+.
Minus jest tylko taki, ze muszą przytulać commandera, bo D6" bywa zawodne.
_________________________________________________________________________

@ Avatarofhope: a już myśeliśmy, że wyskoczysz z tym wielkim smokiem Stormcastów Chaos fajna odmiana, będą zróżnicowane armie.

Ostatnio edytowany przez Vespan (2016-07-13 11:43:17)


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#62 2016-07-13 11:50:41

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Vespan smok to fajny model ale nie na tak niskie punkty (sam smok kosztuje min. 500). Pajączki go zjadają w tym układzie. Nastepny turniej zrobimy na wieksze pkt to się pojawi a i moze Black Nagasha przytarga :-)

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-07-13 11:51:39)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#63 2016-07-13 12:03:28

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

@Vespan, a gdzie w tym wszystkim jest zadawanie damage 2 z tych mortal poisonów? Któryś mały bohater to chyba dawał dodatkowo ?

Nie zgadzam mi się jednak interpretacja, że +1 do hita podnosi bonus na aktywowanie efektu poisona.
Owszem lepiej trafiasz ale nie ma zapisów, że bonus do trafienia zmienia modyfikator poisona na 5+. To jest osobna zasada.
To jest moim zdaniem sztywny modyfikator 5+ (bo buffie z 6+). Jak będziesz miał -1 do hita to dalej zostaje poison na 5+, a nie że spadnie do 6+.
@Avatar proszę o opinie do powyższego.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#64 2016-07-13 12:31:26

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Xyxelu niestety dla nas Vespan ma rację. Plusy do hita dają efekt w postaci aktywowania bonusu. W najnowszym FAQ GW wyraźnie to wyjaśniło. Poprostu Vespan wykminił przekozackie kombo :-)

Z drugiej strony minusy do hita będą negatywne dla tego efektu. Generalnie dla aktywowania efektow liczy sie oatateczna wartosc uzyskana rzutem po uwzglednieniu modyfikatorow.

P.s. 2 dmg z poisona daje chyba czar szamana na arachnaroku.

Ostatnio edytowany przez Avatarofhope (2016-07-13 12:37:11)


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#65 2016-07-13 12:39:10

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Podwójny dmg jest z zaklęcia dużego pająka.

A to drugie to nie jest moja interpretacja, tylko to jak działają zasady gry. Nawet FAQ to gdzieś wyjaśniał :-) Treść podstawowej trucizny jest tak specjalnie sformułowana: jak wyrzucisz 6 lub więcej, to masz efekt. Jak chcesz wyrzucić więcej niż 6 na kostce 6-cio ściennej? Jest też formacja na pająkach: commander, 3 unity małych pająków i 3 duże pająki. Dostają zasadę o nazwie Venom Surge, której opis mówi że są megajadowite, a działanie dzwierciedla się w tym że atakując jadem dostają +1 do rzutów na trafienie.

Ostateczny argument, który powinien Cię przekonać jest ze Stormcastów:
Lord Latarnik ma magiczną lampę, która daje wybranemu unitowi +1 do rzutów na save i przy rzucie na save 7 lub większym to unit leczy jedną ranę. Jak chcesz wyrzucić na kostce 7+?

Wszystkie skille w tej grze są bardzo ostrożnie formułowane przez twórców i jeżeli gdzieś jest napisane "add 1 to hit/ wound rolls" to znaczy, że do wyniku rzutu dodajesz 1. Jak jest napisane if.... then... this weapon wounds on 3+ instead of 4+, to znaczy że modyfikuje wartość jaką trzeba wykulać, a nie sam rzut.

Ostatnio edytowany przez Vespan (2016-07-13 12:42:38)


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#66 2016-07-13 12:56:57

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Oh, odpowiedzielśmy z Avatarem w tym samym czasie (prawie, bo dłużej pisałem ).
Dla osób, którym przyjdzie się mierzyć z pająkami powiem, że cierpią na 4 bravery, więc jeśli uda się zabić 1-2 w strzelaniu, zrobić im szarżę i ubić jeszcze jakiegoś (bo sztandar dający +2 do bravery działa tylko jak nie ma wroga w 3"), to nagle połowa oddziału może nawiać. Xyxelowy pan na sfinksie ubił dwóch i wystraszył jeszcze 5. Podobnie saurusowyw oldblood (albo sunblood), jak się odwiną siekierą to też zabił 3 i 3 kolejnych nawiało.
Do tego są czary, które utrudniają trafienie (np. u seraphonów, Szary bardzo dobrze z tego korzystał).

Wcześniej się obawiałem, że commandera można zabić łatwo i zepsuć całe combo, ale przy 6 woundach, save 4+ z przerzutem od tarczy (o którym nie pamiętałem nigdy) i nowym magicznym przedmocie negującym mortale na 4+ to jednak nie jest tak prosto. IMO najlepiej bić małe pająki, a na arachnaroka wysłać specjalistów (protectorzy, carnozaur itp.), albo rzucić mu jakiś tarpitujący unit na pożarcie (np w mojej armii było by to 40 nocnych goblinów z siatkami).


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#67 2016-07-13 14:16:08

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

No FAQ mówi o takim efekcie przy czarach ale niech wam będzie.
Dalej uważam że jeden taki oddział to mało
Poszukaj jeszcze w czarach +1 do hita gdzieś to i 3+ poisonowanie może się uda.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#68 2016-07-13 14:27:47

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

SKLEP BOLTER

Wyniki z turnieju wzbogacą kampanię Season of War


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#69 2016-07-13 14:31:58

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Na najbliższym turnieju chciałem zagrać czymś innym niż zwykle wystawiam w undeadach, dlatego też zacząłem przeglądać Ghoule i inne takie maszkary. Od razu pada pytanie do organizatora turnieju.

Abhorrant Ghoul King w różnych wersjach ma nietypowe Command Ability - w jednej wersji wystawia nowy unit 3 miśków, 3" od dowolnej krawędzi, bez możliwości ruchu, 9" od wroga. W drugiej zaś wystawia unit solosa do tychże miśków. Z racji obcinania magicznych summonów do postaci rezerw, prośba do organizatora, żeby wypowiedział się jak to działa w przypadku tego pana. Nie jest to przyzywanie per se, nie jest to magia lecz Command Ability.

Pytanie extra - solosy Flesh Eater Courts dodają modele do unitów (trochę jak szkielety wracają dzięki sztandarom ablo demony przyzywają się na Battleshocku). Działą to tak jak opisano, czy to też jest jakoś cięte?

OP Power Black w formie!


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#70 2016-07-13 14:59:46

Vespan

http://i.imgur.com/EwtZm.png

Zarejestrowany: 2014-05-08
Posty: 404

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Xyxel napisał:

No FAQ mówi o takim efekcie przy czarach ale niech wam będzie.
Dalej uważam że jeden taki oddział to mało
Poszukaj jeszcze w czarach +1 do hita gdzieś to i 3+ poisonowanie może się uda.

Żeby nikt nie chciał ze mną grać?


Pokrzyw: [...] przypomniałem sobie że centki mają boltery na cyckach nie po to by im sutki zasłaniały, tylko do strzelania

Offline

 

#71 2016-07-13 15:14:45

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Age of Sigmar (Season of War)- III Wrocławski Turniej - 24.07.2016

Black - ten command ability działa jak summon zatem trzeba by go tak samo traktowac. Chyba ze to jednorazówka jest wtedy moglibysmy pomyslec nad wyjatkiem.

Przywracanie modeli w oddziale jest obciete tak, ze mozna ke wskrzesic do max. Liczby modeli z jaka oddzial zaczynal gre. Noe wlicza sie ich w pule punktowa.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.logistykaaon.pun.pl www.velpadrino.pun.pl www.herosofpoland.pun.pl www.matematyka2010.pun.pl www.naszastrefa.pun.pl