W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Proponuję ten temat na relacje/batrepy/zdjęcia z naszych poczynań w lidze.
Można by też umieścić w pierwszym poście ligowy ranking jeżeli Kvan planuje coś takiego.
Offline
No to ja zacznę. Pierwsza bitwa z blackout-sys. (runda 3 kampanii - jako że pierwszą gram z GreenGobem a drugą z Vespanem)
Ustawieni byliśmy na 3 scenariusz, 1650 0-1 Monstrous. Poziom rozpiskowy lżej niż turniejowo, więc odłożyłem na półkę gravy, centki, ultrakombinacje detachmentowe, demicompanie i skyhammery. Wyjechałem moją ukochaną, od czasów 4ed niewystawialną armią pancerną:
Formation: Armoured Task Force (PRIMARY
Techmarine(bike,harness) - WARLORD 110
3xvinda(3xdozer,3xstbolter) 390
predator(autolas) 115
predator(autolas) 115
predator(autolas) 115
____845
__________________________
CAD: sisters of battle
Przełożona(combi-plasma) 75
Siostry(flamer,hflamer,cplasma) w immolatorze(mmelta) 145
Siostry(flamer,hflamer,cplasma) w immolatorze(mmelta) 145
Exorcist(dozer) 130
Exorcist(dozer) 130
Exorcist(dozer) 130
Aegis 50
___ 805
Wynik 20:0 (39:4 w małych) dla mnie był pewnym zaskoczeniem, spodziewałem się lepszego strzelania po TAU, szczególnie że na bokach pojazdów mam AV11, ale okazało się że to pierwsza bitwa blacka od dłuugiego czasu i nie zdążył posklejać odpowiedniej ilości brodków i ripków. Do tego pechulec masakryczny w rzutach (przeciwnikowi wyszedł chyba tylko jeden rzut - na zniszczenie vindicatora) Mam nadzieję, że rewanż będzie bardziej wyrównany.
PS.
Moje zboczenie turniejowe mówi mi, że ta armia choć mocna jest daleka od topowych rozpisek turniejowych, co sądzicie o jej sile?
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-06-22 23:40:36)
Offline
Rundę pierwszą rozegrałem z Vespanem.
Gra I : Misja 2
Imperialny Forge world został zaatakowany przez siły Dark Eldarów. Pierwsza linia obrony Skitarii i Cult Mechanicus została rozniesiona przez niespodziewanego sprzymierzeńca Xenosów.
Archon postanowił brutalnie rozgnieść wszelki opór i wynajął najemną bandę Berzerkerów Khorna razem z ich demonicznymi sojusznikami. Nie przewidział jednak jak szybko pochłonięci rozlewem krwi
słudzy Chaosu zignorują plan ataku i zatracą się w bitewnym szale. To pozwoliło na przejęciu inicjatywy przez wojska Imperium i, z pomocą małego oddziału Adeptus Astrates, przegonić Dark Eldarów z planety.
Wynik: 16 : 4 dla Vespana
Gra II: To Steal a Planet + Cleanse And Control
Przerobiliśmy zasady TSaP tak, że uruchomienie Webway Breachera było warte 7 VP.
Coven of the Ebon Sting od dawna interesował się rasą Tyranidów jako doskonałego źródła nowych toksyn oraz materiałów na nowe, potężniejsze Engines of Pain.
Jednak sporadyczne dostawy nowych obiektów badań jakie mogły zaoferować łowczynie Wych Cultów były dalece nie satysfakcjonujące dla Haemoculusów.
Gdy pojawiła się informacja, o inwazji insektoidalnych obcych na imperialny Forge World wśród władców Covenu narodził się wyjątkowo zuchwały plan.
Umieszczając na planecie Webway Breachery oraz z pomocą energii czarnej dziury podjęli się kradzieży całej planety wprost do webwayu.
Hive Fleet instynktownie wyczuł zbliżający się kataklizm i przeprowadził zmasowany atak całego roju na pozycje Covenu oraz zatrudnionych przez nich Dark Eldarskich najemników.
Nieskończona fala Tyranidzkich monstrów rozniosła linię obrony Kabalu, lecz nieludzko wytrzymałe Talosy okazały się nie do przejścia dla nawet najbardziej potężnych Xenos.
Haemonculus bez zwracania uwagi na panujący chaos bitwy i poniesione straty uruchomił ostatnie z urządzeń, pochłaniając całą planetę i umieszczając ją na orbicie Commoragh.
Od teraz inwazja Tyranidów jest jedynie zamkniętymi w ogromnej klatce szczurami doświadczalnymi dla władców Covenu...
Wynik 14 : 6 dla Vespana.
Offline
Jugger z pieskami super się prezentuje :-) fajne raporciki. Pokrzyw czy AV13 na TAU to nie była akcja z premedytacją ?
Offline
@Hortensie
To znaczy pytasz czy chciałem się podłożyć? 9 pojazdów z AV13 to w praktyce l 100% pewności że któreś z nich stoją bokiem do dużej części armii - wtedy mamy AV11. Powiedz mi jakie szanse ma AV11 ze średnio rozpisanym TAU? Podpowiem - kiepskie Do tego ryzykowałem, jakąś bandę deepujących krysiów z meltami/plasmami które mogłyby mi zaorać pupy pojazdów. Dwa - trzy ripki i też miałbym ciężko. Oddzial brodków ze split fire i railami tez nie jest ciekawy. Longstrike (był) też skutecznie mi psuje pojazdy. jakbym chciał się ustawić pod TAU to bym wziął spam landraiderów.
a najlepsze było w tym, że nie zauważyłem że w misji którą graliśmy "zabicie" czołgu to +1VP!!
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-06-23 13:41:01)
Offline
Pokrzyw akurat twoja rozpa kontruje tau bo sadzisz multum instantow i masz większy zasięg od brodkow. Ciężko jest efektywnie rozwalac ścianę 13 tau, chyba że rozpiszesz się pod to. Miales tam same 8/1 czy 9/2 co kroi całą armię ryb aż przykro
No i umowmy się raile < hympy
Ostatnio edytowany przez Lictor (2015-06-23 14:09:34)
Offline
O tej sile instantujacej faktycznie nie pomyślałem.. Mimo wszystko przy większej ilości rakiet uważam, że boki bym miał zaorane.
Rail ma ap1, więc masz szansę lepiej ubić pojazd.
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-06-23 18:06:06)
Offline
spokojnie spokojnie, co sie odwlecze to nie ucieknie, przynajmniej nie przed Wraithami
Offline
Zakończyliśmy z Pokrzywem przed chwilą bitwę zakończoną 20:0 na moją korzyść.
Atmosfera miła, bez spinania, bez nerwów itd.
Opis stron:
Pokrzyw:
Centurioni: 6; 3 psikerów w tym Tigurius, Chapter Master na motorze,
Motorki 3
2 landspidery z 5x skaut
bastion i 6 panów z grawami w środku
Green:
Flyrant x5
Mawlok
do tego piechota swormy i mina
bastion + Venom
Bitwa nr 1. Relikty
Przebieg bitwy
Pokrzyw wygrał rozstawianie, potem przebiegły umysł roju przejął inicjatywę.
1) Poleciały Flayranty 3 w stronę bastionu 2 w stronę centków i konkawy. Reszta biegła na znaczniki.
Green
Czarowanie: weszła lanca w bastion, bastion się zawalił, przeżyło 2 ludków ze środka
Strzelanie: Rozstrzelano do końca ludków z bastionu (First Blood) i został jeden motor, do tego zginęły 2 centki
Pokrzyw:
Poleiały do przodu landspidery, centki z resztą poszły do przodu, motor do przodu.
Czarowanie: weszła niewidka, reszta mało istotna
Strzelanie: Pełno pestek i przerzutów, trochę rendingów, wynik jedne tyrant został na 1 ranie a drugi na 2 pomogło FnP
spidery koszą swormy
2 runda
Green
Wychodzi mawlok, ale pada pod mojego tyranta, na szczęście nic mu nie zrobił.
Czary: nic ciekawego
Strzelanie: flyranty niszczą land spidery i wkładkę z jednego, zostają wbite rany na chapter mastera i 2 centki niewidka wszystko psuje
Pokrzyw:
czary wchodzi niewidka, podjął relikt
strzelanie: flayranty obrywają ale nie giną FNP. Jeden spada na ziemię nieudany.
runda 3
Green
wychodzi mawlok, porządnie poranił centki i resztę
Czary nic prawie nie wychodzi poza FNP
Strzelanie giną skauci, rana lub dwie na centku
Szarże i związanie centków
Pokrzyw
czary: odbita niewidka
strzelanie brak
walka w ręcz i uwolnienie się z walki
runda 4
Green
Wyłazi mawlok: ginie chapter master, ginie centek i kronikarze mają po ranie
Tyranty zlatują na ziemię
strzelanie: wszystko zostało rozstrzelane.
Stwierdziliśmy że kończąc jeszcze 2 tury zbieram relikty i inne zadana, wynik wyjdzie 20:0
Pokrzyw jeszcze raz dzięki za grę.
Offline
Cały czas nie mógł się wystawić i wracał do rezerw.
Offline
Dobrze dla niego. U mnie na pierwszym mishapie byłaby jedynka
Offline
Witam,
bardzo się cieszę że założyliście ten temat bo mam (jeszcze) przerwę z WH40K a tu mogę się dowiedzieć jak się teraz gra (przerwa zaczęła się na początku 6 ed.). Mam tylko prośbę: piszcie jaki rodzaj rozpiski ustaliliście Unbound czy standard FOC
Offline
Pomijając jeden turniej po premierze 7ed. nie widziałem żeby ktokolwiek wystawiał się z unbound :o
To się chyba nie opłaca, skoro i tak większość rzeczy i tak z CADów można wyczarować (np. legalnie 10 Venomów w grze na 750 pt to nie problem )
A bonusy z objsec i formacji są zachęcające.
Offline
Taak nie była lekka bitwa..
Spodziewałem się czegoś "lżejszego", otrzymałem 5 flyrantów
Udało mi się wygrać roll na incjatywę, ale niestety z czarów miałem tylko niewidkę (brak endurance, brak jakiegokolwiek teleporta...). Oznaczało to że musiałem się wystawić ofensywnie...
Przejęcie inicjatywy bolało, ale bardziej bolało to co nastąpiło później - bastion padł o PIERWSZEGO strzału, wkładka dobita i strata 2 centurionów plus woundy na masterze + motory przetrzebione. Oznaczało to, że zanim się ruszyłem straciłem 36 na 56 (64%) strzałów z gravów. Po tym fakcie mogłem już tylko przedłużać agonię - udało się do 4 rundy, gdzie Green zbił mi niewidkę - 4 kości na 2+ (3,2,1,1) - green zbił na dwóch szóstkach. MVP był faktycznie mawlock - trzy mishapy (dwa powroty do rezerw i za trzecim razem ustawiłem go daleko). Rozmiękczał mi centki jak diabli. Scouci w speederach wzbudzili zainteresowanie flyrantów i odpadli w 2 turze.. GreenGob dobrze grał flyrantami - cięzko mi było skupić ogień na 1-2 i dzięki temu miał cały czas komplet w powietrzu, do tego spadać nie chciały a na dole force aż skwierczał.
Wrażenia po grze:
- atmosfera bardzo fajna
- conclave z tiguriusem jest mocne, choć nadal cieżko wykulać potrzebne spelle - do tego master z tarczą i czarujemy na 2+, spelle zbijamy na 3+
- Bastion nie taki twardy jak go malują
- devki z gravami fajnie wyglądają na papierze, ale trzeba potestować czy na pewno to się opłaca
- 5 flyrantów to gwałt na matce i córce
- scouci nie mieli jak się wykazać, ale widzę w nich potencjał.
@DonDamiano - po co unbound, skoro po otwarciu się na detachmenty można prawie wszystko złożyć a dostajmy bonusy?
Ostatnio edytowany przez pokrzyw (2015-06-29 14:10:27)
Offline