Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2010-12-09 22:18:15

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Projekt: Skaven

Najpierw pytanie, od którego zależy, czy to co piszę ma w ogóle sens: jak jest najczęstszy format bitew w WFB?
Zakładam, że ok 2k pts (lub niżej). Wtedy z połączenia 2 Island of Blood, Skaven Battalionu i Plague Furnace można złożyć taką armię:
Warlord na Bonebreaker Ogre
Plague Priest na Plague Furnace
3x 36 Clanratów
5 Rat Ogrów
20 Plague Monków
12 clanratów na konwersje - jezzaile, globardierzy, albo censer bearerzy
4 weapon teamy (2 ratlingi/warpfire throwery i 2 mortary)
co razem dawałoby mniej więcej 2000punktów właśnie
Teraz tylko pozostaje pytanie: czy jest to w miarę dobra armia? czego jej brakuje? czy może lepiej kupować oddzielnie zestawy, bo taka tania (relatywnie...) opcja jest wybitnie słaba?
(daje to porażające 150+ modeli, co wydaje mi się przytłaczające, bo dotąd grałem tylko marinsami, gdzie 60 modeli na stole to już horda...)

Offline

 

#2 2010-12-09 22:42:27

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Projekt: Skaven

Zasadniczo to nie jest duża ilość modeli, widuje się po ponad 200 goblinów czy szczurów na te punkty. Ale paradoksalnie nie masz w swojej rozpisce właściwie żadnej poważnej siły przebicia. 36 skavenów niekoniecznie wygrywa solidne combaty, 5 rat ogrów to też żadna rewelacja. Maszynek nie za wiele, ale coś tam mogą zabić. Najfajniejszą zabawką jest klocek 20 plague monków, zastanowiłbym się poważnie nad powiększeniem go. Brakuje rażąco jakiejkolwiek sensownej magii i co gorsza antymagii. Bez tego zrobi Ci się na stole tyle trupów, że nigdy nie wyjdziesz z combatu, a elfy zjedzą Cię pociskami zanim do nich dojdziesz.

Wyobraź sobie, że Twoja armia trafia na jakikolwiek klocek 20+ kolesi z tafem 4 i porządnym sejwem. Odbijasz się od tego jak od ściany, chyba że jakiś cud się zdarzy. Jak nie nadążysz z zastrzeleniem ich ratlingami, po Tobie. Skalkuluj też swoje szanse z porządnym klockiem kawalerii. Wytrzymasz pewnie szarżę, ale w drugiej turze już nic z oddziału Ci nie zostanie. Każda kawaleria z 4 siły (a w tej grze takich nie brak) zjada dowolny Twój klocek w zwarciu.

Generalnie za podstawowy brak uważam Stormverminów, którzy są bitną ciężką (prawie) piechotą i klimatyczną jednostką. Brak magików da Ci się też we znaki. Niedrogim punktowo dodatkiem mógłby być jakiś duży konstrukt kalibru Kółko albo Dzwonek. Jesli zainwestujesz w slejvów, będą Cię miliony, a tak masz trochę wszystkiego i w efekcie nic porządnego.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#3 2010-12-09 22:58:20

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Projekt: Skaven

Priest na tej swojej maszynce jest magiem, można mu dać nawet poziom 2 no i coś podokupować,  żeby się do czarowania nadawał (i do dispellowania przy okazji).
Hm, miałem wrażenie że 5 ogrów + warlord na ogrze daje całkiem ładną siłę przebicia, podobnie 20 monków z wyżej wymienionym priestem na piekielnej maszynce...
czyli projekt stworzenia armii na 3 zestawach wydaje się nietrafiony? i lepiej dokupić osobno jeszcze jedną IoB + dalej osobne zestawy pokroju stormverminów/doomwheela itp?
Ciekawą opcją mogłoby być zrobienie z pozostałych modeli z IoB (engineera i 2 z tych 12 clanratów) i jakichś bitsów, i kawałka rurki warp lightning cannona...?

Ostatnio edytowany przez scoiatael (2010-12-09 23:04:09)

Offline

 

#4 2010-12-10 08:46:19

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Projekt: Skaven

Proponuję byś wstrzymał się z zakupami do stycznia - wtedy ma wyjść druga fala skavenów.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#5 2010-12-10 12:41:15

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Projekt: Skaven

na pewno przed świętami tego nie będę kupował - chwilowo to tylko teoretyczne rozważania jak najtaniej uzbierać w miarę dobrą armię ale i tak w drugiej fali zapewne nie będzie zestawów które by dawały tańszą alternatywę - co tam może być? nowe rat ogry? plastikowi globardierzy/jezzaile/censer bearerzy? hell pit abomination?

edit: bo szybkim sprawdzeniu: w nowej fali będzie HPA, warp lightning cannon/plagueclaw catapult (czyli to, co planowałem samemu stworzyć z kawałka miedzianej rurki) i możliwe że weapon teamy, których mam/będę miał i tak z IoB, nic to chyba nie zmienia w moich rozważaniach...

Ostatnio edytowany przez scoiatael (2010-12-10 12:50:33)

Offline

 

#6 2010-12-10 13:16:43

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Projekt: Skaven

Jako że mam dość duże doświadczenie w graniu parówek ze Skavenami, śmiem twierdzić, że ta armia ma trzy mocne jednostki:

Slaves (w liczbie 30+)
Stormvermin (w liczbie 20+)
Plague Monks (w liczbie 30+ razem z Plague Bannerem)

Do tego Warplightning cannon (teraz strzela jak normalna armata, a na końcu kładzie mały placek),
Abominacja (bo zawsze warto).

Boss na Ogrze jest kiepskawy, lepiej zainwestować IMO w Plague Priesta z flailem i wardem na 4+, bo wtedy gienio może i poczarować i poklepać (do tego będzie miał dużą szansę na przeżycie).


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#7 2010-12-10 21:52:43

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Projekt: Skaven

WL na ogrze wydaje się ciekawy, z savem na 2+, wardem na 5+ i S6... Hm, jakie wady mają rat ogry? są za drogie po prostu?
I wobec tego faktycznie lepiej kupować wolniej, ale po zestawie? Bo większość z tego co miałbym z tych 3 zestawów byłaby niegrywalna? Czy lepiej załatwić te zestawy i potem tylko wzmocnić to paroma wybranymi jednostkami?

Offline

 

#8 2010-12-11 00:01:50

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Projekt: Skaven

Generalnie zestawy, które planujesz kupić są ok, ale rozpiska jest nijaka. Zrezygnuj z klanratów na rzecz slejwów. 6 ogrów to za mało, lord ma ten minus, że łatwo go wyjąć z oddziału choćby armatką.
Ogólnie Chaośniczy Królik ma rację - szczury potrzebują większych oddziałów niż te, które chcesz wystawiać.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#9 2010-12-11 13:11:06

Krechafety

SZATAN TWÓJ PAN

2619779
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 988

Re: Projekt: Skaven

Warlord jest zabawny, ale wzięcie go niesie za sobą kilka problemów:

1. Będziesz go mógł wsadzić TYLKO do rat ogrów (w innym wypadku nie ma Look Out Sir!, czyli jest martwy)
2. Będzie cię on kosztował około 230pkt (z drugiej strony, zrobi 10A z S5, to jest bardzo ok), czyli tyle co Abominacja.
3. Biorąc go, będziesz musiał zrezygnować z Grey Seera albo Abominacji (zabraknie ci punktów)

Co do rat ogrów, to sam spójrz:

1. Rat ogry nie mają ŻADNEGO sejwa i tylko T4, co generała bardzo zaboli (bo szybko zostanie sam i zginie)
2. Rat ogry mają Frenzy - nawet z generałem w środku mają jakieś 50% szansy na to, że obleją liderkę i rzucą się na przeciwnika, do którego będą potrzebować wyrzucić [6] + [6], spalą szarżę i przez turę będą stać bez sensu, czekając na bicie (i tak w zasadzie co turę)
3. Oddział Rat Ogrów kosztuje tyle, co Abominacja albo Armata + Doom Wheel
4. Zasada Mixed Unit mówi, że ze strzelania masz randomizację trafień na każdy rodzaj modelu (więc nie możesz brać wszystkiego na ogry)
5. Zasada Beast Pack mówi, że jak zginie ci ostatni Packmaster, to dostajesz w bonusie Stupidity (czyli masz jakieś 50% szans na to, że przeciwnik nie będzie musiał wystawiać nic na wabia dla frenzy, a jeśli generał sobie gdzieś poszedł, to o ograch możesz zapomnieć)
6. Ogry nie mają rank bonusów (no niestety, taką masz zasadę w army booku)
7. Jeżeli zginie ci 2 ogry, to nie masz Look Out Sir! na generale

Jeśli jednak zrezygnujesz z mount-ogra, to Rat Ogry robią się jedną z najciekawszych jednostek w twojej armii (bo nie muszą się bać o to, że doprowadzą do śmierci generała).

Plague monki, to jak wspomniałem, główna siła uderzeniowa tej armii - z tego powodu MUSI ich być minimum 30 (sam pomyśl - 3 ataki każdy), do tego absolutnie muszą mieć Plague Banner.

Jeżeli chcesz inwestować w weapon teamy, to weź pod uwagę, że warpfirem zrobisz aż JEDEN strzał w ciągu gry (bo musisz podejść na jakieś 12 cali od przeciwnika, żeby strzelić). Moździerze natomiast mogą sobie zwyczajnie stać i nawalać na 24 cale, do tego ranią bez Save!
Zastanawiałbym się jeszcze nad Doom-flayerem, bo to bydlę daje naprawdę niezłego boosta w combacie (mając do tego save na 3+).

Ostatnia kwestia - na 2k jeden czarodziej (w dodatku na wózku) to zdecydowanie za mało. Powinieneś moim zdaniem mieć 2x Plague Priesta i choć jednego Inżyniera.

Censer Bearersi to win sam w sobie, z clanratów spokojnie możesz sobie zaś zrobić slavów.
Rat ogry mogę natomiast od Ciebie odkupić, bo mam plan względem nich.

Ostatnio edytowany przez ChaosSpaceBunny (2010-12-11 13:13:11)


Flamesy, Infinity. Kontakt: 605560309

Offline

 

#10 2010-12-11 17:37:28

scoiatael

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 200

Re: Projekt: Skaven

hm, to można zrezygnować z generała na ogrze i zamiast tego wystawiać po prostu 6 ratogrów jako ciekawy oddział uderzeniowy, a wolne punkty wrzucić na engineera + drugiego engineera albo przekonwertować go na plague priesta... A monki trzeba będzie po prostu jeszcze dokupić, bo w batalionie jest ich tylko 20... Clanratów można spokojnie wystawiać jako slave'ów, szczególnej różnicy chyba nie widać, tylko że te ludki z IoB mają tarcze (co chyba nie pasuje do niewolników, bo tylko niepotrzebnie zwiększa im koszt?) to najwyżej obetnę no i tych wolnych 12 ludków można przerobić na censor bearerów, będzie w sam raz...
z warpfire throwerów zrobię ratlingi, wystarczy obciąć kawałek i dolepić końcówkę od assault cannona... już lepiej?

Ostatnio edytowany przez scoiatael (2010-12-11 17:37:53)

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wsclan.pun.pl www.gitary.pun.pl www.gp2010.pun.pl www.czasnasesje.pun.pl www.blekitniglowczyce.pun.pl