Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2015-01-16 15:10:22

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Pytania o zasady 3 edycja

Kilka pytań o nowe zasady:
Superjump i wykładanie min.
Czy można wyłożyć minę podczas skoku, w powietrzu?
Sytuacja jak niżej, legalna, czy nie?
Czy ma znaczenie, czy jesteśmy w styku podstawką, czy wystarczy sylwetka (jak przy chain rifle np.)
https://lh5.googleusercontent.com/-kQpfjXvWrj4/VLkV_D9ttGI/AAAAAAAADcc/3-J3mORtKlA/w826-h638-no/rodok%2Bsuperjump.jpg

Coordinated order z supressive fire, legalne czy nie?

Jak jest teraz z linkiem? Coś się tutaj zmieniło?
Czu Moraci (religious, veteran) mogą nadal działać w linku podczas LoL albo Retreat?
Jak to dokładnie jest z tym mierzeniem podczas ruchu linkiem,
można sobie sprawdzać podczas ruchu 8' ZoC, czy tylko na koniec rozkazu/na początku kolejnego?

Dobre uzasadnienie mile widziane.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#2 2015-01-16 16:11:56

 Żela

http://i.imgur.com/OW0fZ.png

Skąd: Wrocław, Popki
Zarejestrowany: 2014-10-20
Posty: 53

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Izwor napisał:

Kilka pytań o nowe zasady:
Superjump i wykładanie min.
Czy można wyłożyć minę podczas skoku, w powietrzu?
Sytuacja jak niżej, legalna, czy nie?
Czy ma znaczenie, czy jesteśmy w styku podstawką, czy wystarczy sylwetka (jak przy chain rifle np.)

Coordinated order z supressive fire, legalne czy nie?

Jak jest teraz z linkiem? Coś się tutaj zmieniło?
Czu Moraci (religious, veteran) mogą nadal działać w linku podczas LoL albo Retreat?
Jak to dokładnie jest z tym mierzeniem podczas ruchu linkiem,
można sobie sprawdzać podczas ruchu 8' ZoC, czy tylko na koniec rozkazu/na początku kolejnego?

Dobre uzasadnienie mile widziane.

"Super-Jump allows its user to declare other Short
Movement Skills or Short Skills (Jump + BS Attack, for
example) while jumping in the air."

Mine można wyłożyć podczas skoku w powietrzu bo jest to akcja ataku. Atak możesz wykonać w super skoku.

"In the Active Turn, the trooper can deploy the Camouflage
Marker in base contact or, if he moved, in base contact
with any part of his route. In the Reactive Turn, the trooper
must deploy the Camouflage Marker in base contact."

Jak widać musisz wystawić w base contact.

Na chwilę obecną zasady z linkami pozostają takie jak w podręczniku human sphere. Na dniach ma wyjść pdf z klaryfikacją zasad z human sphere i paradiso.


Malifaux - The Guild, The Resurrectionists
Guild Ball - Mason's Guild, Mortician's Guild
Infinity - Haqqislam

Offline

 

#3 2015-01-16 19:51:52

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Żela napisał:

Izwor napisał:

Kilka pytań o nowe zasady:
Superjump i wykładanie min.
Czy można wyłożyć minę podczas skoku, w powietrzu?
Sytuacja jak niżej, legalna, czy nie?
Czy ma znaczenie, czy jesteśmy w styku podstawką, czy wystarczy sylwetka (jak przy chain rifle np.)

Coordinated order z supressive fire, legalne czy nie?

Jak jest teraz z linkiem? Coś się tutaj zmieniło?
Czu Moraci (religious, veteran) mogą nadal działać w linku podczas LoL albo Retreat?
Jak to dokładnie jest z tym mierzeniem podczas ruchu linkiem,
można sobie sprawdzać podczas ruchu 8' ZoC, czy tylko na koniec rozkazu/na początku kolejnego?

Dobre uzasadnienie mile widziane.

"Super-Jump allows its user to declare other Short
Movement Skills or Short Skills (Jump + BS Attack, for
example) while jumping in the air."

Mine można wyłożyć podczas skoku w powietrzu bo jest to akcja ataku. Atak możesz wykonać w super skoku.

"In the Active Turn, the trooper can deploy the Camouflage
Marker in base contact or, if he moved, in base contact
with any part of his route. In the Reactive Turn, the trooper
must deploy the Camouflage Marker in base contact."

Wydaje mi się ta sytuacja analogiczna do Super Jump + CC attack, wg mnie oba modele muszą być w tym czasie na powierzchni płaskiej. Idąc dalej tym tropem można by spróbować zrobić SJ + Hacking, SJ + Engineer itd, chociaż nie wiem czy takie profile istnieją.

Offline

 

#4 2015-01-16 21:58:46

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Można bez problemu o ile mina stanie na płaskiej powierzchni dotykając podstawki skaczącego, który swobodnie może być w tym czasie w powietrzu. Nie widzę tu żadnej trudności.

Sprawa druga: jest legalne. Coordinated order stanowi, że wszyscy uczestnicy muszą odpalić tę samą kombinację skili. Label Coordinated orderu to: Attack/Movement. Suppresive fire ma Label: Attack i jest Skilem. Spełnia wszystkie warunki, jak długo wszystkie ludziki skoordynowane mają broń mogącą taki tryb strzelania wybrać.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#5 2015-01-16 22:37:10

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

Sprawa druga: jest legalne. Coordinated order stanowi, że wszyscy uczestnicy muszą odpalić tę samą kombinację skili. Label Coordinated orderu to: Attack/Movement. Suppresive fire ma Label: Attack i jest Skilem. Spełnia wszystkie warunki, jak długo wszystkie ludziki skoordynowane mają broń mogącą taki tryb strzelania wybrać.

Strona 149 podrecznika, wymienione zostały Long (ballistic) skills jak np.speculative fire, które nie moga być użyte w coordinated order ponieważ "these skills are diffrent then BS attack". Idąc tą analogią nie jest to legalne.

Offline

 

#6 2015-01-16 23:40:28

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ta analogia jest słaba Grasiu, bo zapis na stronie 149 odnosi się do tego, że nie można zrobić jednym modelem BS attack, a drugim Speculative.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#7 2015-01-17 01:22:45

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Dokładnie jak mówi Sambor. W zasadach Coordinated nie ma słowa na temat tego czy mają to być Short Skille czy Entire Order Skille. Zapis "Skills" oznacza więc, że mogą być one dowolne.

Twój przykład Grasiu mówi o tym, że jak wybierzesz BS Attack jako część Coordinated Orderu to wszyscy muszą strzelać w ten sam sposób. Jeśli decydujesz się na Shorty, to każdy może sobie strzelać Short skillami z dowolnej broni BS jaką ma, ale nie może strzelić żadnym Entire Order skillem ani użyć broni, która nie jest BS Attack (np. postawić miny).

Z czego wynika, że jeśli wszyscy zdecydują się zrobić Suppresive Fire to wykonają Entire Order Skill/BS Attack i jest to legalne w myśl wszystkiego co napisano powyżej.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#8 2015-01-17 01:57:59

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Pytania o zasady 3 edycja

I to mi sie podba
Dyskusja na poziomie.
Mimo próby moich trików i tak nie odniosłem sukcesu...
Trza kombinować dalej...
Sory za blędy, jestem wcięty...

Ostatnio edytowany przez Izwor (2015-01-17 02:00:08)


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#9 2015-01-17 03:17:53

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Robisz wspaniałe rysunki poglądowe Izwor!


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#10 2015-01-17 07:54:06

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Uups rzeczywiście. Ja chyba sobie wyzdrowieje zamiast brać się za interpretację przepisów:-) Zastanowiło mnie jedno, skoro SF jest atakiem, powinno się teoretycznie wybrać 'Spearhead'. Nie do końca to ogarniam jeszcze...

Offline

 

#11 2015-01-17 09:43:25

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Mógłby być ilustratorem horrorów dla dzieci. Przez chwilę myślałem, że każdy będzie musiał celować w tę samą stronę co Spearhead model, ale w opisie Suppresive fire nie ma wymaganego określenia kierunku ataku, więc wychodzi na to, że każdy celuje gdzie chce, skoro nie ma celu.

Krzysiu w odpowiedzi na Twoje pytanie assault hacker chyba nie może zabić wrogiego hackera. Wydawało mi się, że  programem Carboinite (Claw-3) się da,  ale nie. Wszystkie programy napisane są tak, że opis mówi dokładnie co się dzieje z celem. Ktoś kto to pisał zapomniał chyba, że jednym z efektów Double Trouble jest wklepanie woundów i użycie DT w intencji autora oznacza po prostu dwa BTS role celu na każdy zdany WIP roll hackera. Jeśli DT oznaczałby jednak woundy to Carbonite zabija (mimo etykiety: Infowar), a opis Sucker Punch jest bez sensu i Exorcism naprawdę boli "leczonego" TAGa.

Wychodzi na to, że tylko programy typu Sword generują ataki AHP i może to robić zwykły hacker i hacker z plusem, a w ARO przeciwko niehackowalnemu modelowi Assault hacker czyta sobie w sieci komiksy...

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-17 09:46:39)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#12 2015-01-17 11:30:12

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Pytania o zasady 3 edycja

AHD ma do dyspozycji wszystkie programy CLAW. Użycie DT, czy Breaker ma na celu zasygnalizowanie wykonanie odpowiedniej ilości testów, obarczonych odpowiednim modyfikatorem. Ponadto, każdy program ma zapisany swój efekt. W przypadku Carbonite - wrogi Hi-tech obrywa IMM-1.
Dlaczego?
Read As Intended, oraz analogia do programu Sucker Punch, który ma wyraźnie napisane, że używa się amunicji DT i za każdy nie zdany BTS obrywa się ranę/strukturę. W zapisach programów typu CLAW nigdzie nie ma odniesienia do utraty ran/struktur. Oprócz odniesienia do DT, ale wydaje mi się, że chodzi tu o testowanie się więcej niż raz.
Read As Written doprowadziłby do tego, że taki Carbonite nie ma sensu, bo prędzej kogoś zabijemy, niż immobilizujemy, podobnie łatwiej będzie nam rozstrzelać opętanego TAGa niż go egzorcyzmować.
A posiadacz AHD jak trafia na niehakowalnego przeciwnika, zawsze może mu wbić Spotlight, a jeśli koleś ma FO to nawet może mu tego FO wyłączyć.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#13 2015-01-17 11:57:22

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Nie może wbić Spotlight w ARO Samborku! Z całą resztą się zgadzam, dlatego tak napisałem jak napisałem!


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#14 2015-01-17 12:06:17

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Fakt. Zapomina się jeszcze
AHD jest bardzo specyficzny, ale Joaśka Pawlowa świadkiem, że dobrze zasadzony Oblivion kończy rambowanie


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#15 2015-01-17 12:20:43

DonDamiano

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-02-13
Posty: 467

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Witam,

Ja mam inne pytanie: jak rozróżniacie Low Visibility i Poor Visibility? Jakie przyjmujecie kryteria?


Pozdrawiam,
DonDamiano
---------------
Dyplomowany PG (WH40K)
Infinity: Ariadna, Haqqislam, Chińczycy; FoW: MID - Niemcy, Włosi; Jordańczycy

Offline

 

#16 2015-01-17 12:33:14

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Trochę nie rozumiem Twojego pytania Damianku. Teraz grę uporządkowano i wszystkie obiekty dostały etykiety, żeby było jasne co na co działa i jakim efektom podlega a jakim nie. Poor Visibility Zone w tabelce terenu daje Dense Jungle i granat Nimbus Plus oraz Storm na terenach już pobłogosławionych traitem Low Visibility Zone (Jungle, High Mountain, Woods).

Co więc rozumiesz przez kryteria? Jeśli do własnych scenerii, to zdrowy rozsądek - ma być prawie nic nie widać, to wskazówka z Dense Jungle i Storm. Jeśli o już istniejące obiekty w grze, to powyższe i żadne inne.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-17 12:33:36)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#17 2015-01-17 13:18:27

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Naszła mnie taka rozkminka na temat min. Czy wybuchająca mina z pod znacznika Camo daje bonus Supprise shot, czyli łącznie Dodge vs. mina -6 (-3 za Supprise shot, -3 kara za dodge miny)? Czy po prostu nie ma znaczenia czy mina jest zamaskowana, czy nie z jednym modyfikatorem -3 do dodge?

Offline

 

#18 2015-01-17 13:29:09

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

@Zielarz
Tak czytam te zasady Support Bonusów z linka i nigdzie nie widzę, że +3 do BSa się nie aplikuje do Long Skilli. Jest tylko notka o tym, że +1 do Bursta nie jest przyznawane w przypadku Long Skilli. Jedyne, co mogło by to sugerować to ten zapis z Support Skills.

Support
This comprises the Discover Short Movement Skill, all Short Skills (Except Dodge) and those Long Skills the Team could perform.

Więc mój Ghulam Link Leader z granatnikiem deklarując Speculative Fire dostałby +3 do BSa, jeżeli miałbym link złożony z 5 granatników. Maybe?

Trza chyba poczekać na nowe PDFy...

Offline

 

#19 2015-01-17 13:31:02

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

@grasiu
Surprise Shot może użyć model aktywny w Camo. Mina zawsze wybucha w odpowiedzi na akcję przeciwnika.

Offline

 

#20 2015-01-17 13:56:59

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Kristoff napisał:

@grasiu
Surprise Shot może użyć model aktywny w Camo. Mina zawsze wybucha w odpowiedzi na akcję przeciwnika.

Czy mina może wybuchnąć na aro przeciwnika?

Offline

 

#21 2015-01-17 14:03:01

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Tak. Ale w sumie nie ma co gdybać, bo pierwsze zdanie w Surprise Shot brzmi:

Using this Special Skill, a trooper can open fire upon unsuspecting enemies, [...]

Czyli ekwipunek, jak mina, nie może z tego skorzystać.

Ostatnio edytowany przez Kristoff (2015-01-17 14:03:45)

Offline

 

#22 2015-01-17 14:16:00

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Jasna sprawa! Dzięki!

Offline

 

#23 2015-01-17 14:34:04

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Trza poczekać Krzysiu, bo ten zapis zmieniono. Wcześniej było napisane to wprost. Czyżby w N3 Keisotsu LGL z 4 kolegami w linku miał trafiać na 16 do 32 cali w namierzony cel. Oj, lajkowałbym...


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#24 2015-01-19 10:56:51

idio

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2010-10-22
Posty: 312

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

Trza poczekać Krzysiu, bo ten zapis zmieniono. Wcześniej było napisane to wprost. Czyżby w N3 Keisotsu LGL z 4 kolegami w linku miał trafiać na 16 do 32 cali w namierzony cel. Oj, lajkowałbym...

Przejrzyj jeszcze raz weapon chart
LGL ma inne zasięgi niż HGL

Mam pytanie o drzwi w scenariuszu Armory.

The Gates of the Armory are closed at the start of the game.
To open them, a Specialist Troop must be in base contact with
one of them, spend one Short Skill of an Order, and succeed
at a WIP Roll. This opens all Gates of the Armory.

Ale drzwi są również Hackable. Czy można otwierać drzwi programem? Czy można używać reapetera? Czy otwiera się jedna czy wszystkie bramy?


Mądrość, której szukasz, jest bliżej niż myślisz: w ostatnim tomie "Złotych Myśli Smerfa Ważniaka".

Offline

 

#25 2015-01-19 11:29:39

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Jest specjalny program "Lockpicker" do tego.

The user must be in base to base contact with a piece of
terrain identified as a Scenery Item with the Hackable Trait.

Offline

 

#26 2015-01-19 11:36:50

idio

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2010-10-22
Posty: 312

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Oh! Nie doczytałem, że Lockpicker wymaga btb
Ale otwiera wszystkie bramy czy jedną?


Mądrość, której szukasz, jest bliżej niż myślisz: w ostatnim tomie "Złotych Myśli Smerfa Ważniaka".

Offline

 

#27 2015-01-19 11:45:06

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Wszystkie.

Offline

 

#28 2015-01-19 11:54:02

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Jedną, wszystkie otwiera zwykły specjalista. Haker albo ludek z D-Charge otwiera tylko wybrane, żeby nie ułatwiać pracy przeciwnikowi.


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#29 2015-01-19 12:05:43

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Emmm. W Armory pisze, że po prostu specjalista otwiera WIP rollem wszystkie drzwi. ;d Możemy jakieś specjalne rule dodać. W sumie wysadzanie pojedynczych drzwi D-Charge'em byłoby fajne.

Offline

 

#30 2015-01-19 12:11:17

 SamboR

http://i.imgur.com/gZjTx.png

986760
Skąd: Steinau an der Oder
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1242

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Wysadzanie drzwi to nie jest WIP roll, więc - podobnie jak Lockpicker otwiera tylko konkretne drzwi.


Jakby ktoś chciał nauczyć się grać w Infinity, to niech daje znać
Mam 4 armie na start (Ariadnę, Combined Army, Haqqislam oraz Yu-Jing), mogę użyczyć i wytłumaczyć co z czym, jak i dlaczego.

Offline

 

#31 2015-01-19 12:17:24

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Chodzi mi o to, że zasady scenariusza nie określają drzwi jako hakowalnych/wysadzalnych.

Offline

 

#32 2015-01-19 12:35:09

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Właściwie istnienie osobnego programu do otwierania sugeruje, że w misjach powinny się pojawiać elementy z traitem Hackable (np. na głucho zamknięte drzwi), które nie są częścią scenariusza, a terenu. Wtedy byłoby po co używać programu zamiast wykonywać rzut określony wymaganiami misji, bo w obecnej sytuacji program ten nie ma żadnego wyraźnego sensu.

Jeśli program otwiera jedne drzwi, a test scenariuszowy wszystkie (kurde, Troff, rzeczywiście, jednak coś czytasz czasem, WOW!) to byłaby jakaś wyraźna różnica. Panie sędzia?

Co do wykorzystania programu to ciekawie byłoby wymyślić jakąś houserulesową listę terenów specjalnych. Mnie się podobałby jakiś zamkły magazyn/szafka z traitem: Hackable/Wysadzable, w którym 1 model strony, która go otworzyła mógłby sobie odpalić booty lvl1. z przerzutem i wybrać 1 z 2 itemów. Drugi zostaje i może go podjąć inny model (nawet wrogi).

Lista w miarę stałych terenów tego typu na pewno urozmaiciłaby grę, jeśli nie turniejową, to na pewno każualowo-eventową. Może założymy taki temat panowie Adminowie? Miałbym nawet już 2 pomysła, ale nie chcę spamować.

Aha, Kristoff w scenariuszu Armory pisze jak wół, że Security Gate jest Hackable!

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-19 12:40:12)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#33 2015-01-19 12:35:16

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ale zasady gry, to robią ;D


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#34 2015-01-19 12:44:01

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Kurde, nie jestem przyzwyczajony do czytania prostych i wyraźnych tabelek w zasadach Infinity. Przeoczyłem je. No to rzeczywiście można je wysadzać i hakować. Super, mój Al'Hawwa będzie się wbijał bezpiecznie do środka.

Offline

 

#35 2015-01-19 12:47:43

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Pytania o zasady 3 edycja

WYSADZANIE ŚCIAN!
W zasadach jest napisane, że jak popsujesz trzy siany to budynek się wali ;D


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#36 2015-01-19 13:22:45

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

A jak wysadzisz 2 to wraży inżynier może je naprawić!


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#37 2015-01-19 20:29:00

Michał

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Zarejestrowany: 2011-06-23
Posty: 743

Re: Pytania o zasady 3 edycja

A nie. Jak przejdą w stan destroyed to nie da się ich już naprawić.

Offline

 

#38 2015-01-19 23:51:38

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ok. Strona 30 podręcznika, Automatic Reaction Order. Czy dobrze rozumiem, że teraz jest obowiązkowe zadeklarowanie ARO, jeżeli model się poruszył w ZoC reaktywnego modelu (poza LoF)?

Offline

 

#39 2015-01-20 00:10:13

Pawlo

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2012-07-03
Posty: 180

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Najpierw jest: "A trooper owned by the Reactive Player CAN declare an ARO if any of the following is true"
ARO możesz deklarować, nie ma nakazu.

A zapis "The Reactive Player must declare AROs for all eligible troopers immediately after the Active Player declares his Entire Order or the first Short Skill of his Order"
Mówi o momencie deklaracji -jeżeli zdecydujesz się na ARO to możesz je krzyknąć tylko po całym orderze lub po short skillu, i w żadnym innym momencie

Przynajmniej ja to tak rozumiem ;]

Offline

 

#40 2015-01-20 00:17:22

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Też zwróciłem uwagę na słówko "can". Tylko tak samo piszę tam:

A trooper owned by the Reactive Player can declare an ARO
if any of the following is true:
»»It has Line of Fire (LoF) to a trooper being activated by
the Active Player.
[...]

A wiadomo, że mając LoFa do przeciwnika trzeba zadeklarować ARO.

Co do drugiego zdania, rozumiem to tak, że musisz zadeklarować wszystkie możliwe ARO. Jeżeli tego nie zrobisz, to okazja przepada.

Offline

 

#41 2015-01-20 00:25:28

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

W regułach Sixth Sense jest ciekawy zapis. Modele posiadające tego skilla mogą poczekać z deklaracją ARO, jeżeli wrogi model chodzi w ich ZoC. A więc modele nie posiadające tego skilla, muszą deklarować ARO natychmiast. Ha!

Offline

 

#42 2015-01-20 00:27:58

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Kristoff napisał:

A wiadomo, że mając LoFa do przeciwnika trzeba zadeklarować ARO.

Może jeśli poniższe ma miejsce... więc cały czas może, a nie musi


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#43 2015-01-20 00:31:44

Pawlo

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2012-07-03
Posty: 180

Re: Pytania o zasady 3 edycja

"In th Reactive Turn Sixth Sense L1 allows its user to delay his ARO declaration until after the declaration of second short skill of the enemy inside his zone of Control"

Z tego nie wynika, że muszą. Ten zapis po prostu mówi, że jak Ci wygodniej to możesz poczekać czy ktoś strzela/hackuje i wybrać lepsze ARO

Offline

 

#44 2015-01-20 00:33:18

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Pytania o zasady 3 edycja

I chyba czym innym jednak jest wchodzenie w ZoC niż LoS


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#45 2015-01-20 00:35:33

DonDamiano

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-02-13
Posty: 467

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Witam,

właśnie, o co chodzi w tym "odkryciu"? Akurat od poprzedniej edycji zmieniło się tylko to z SS a ARO jakie było tak jest nadal
Swoją drogą jak ktoś łazi po ZOC to lepiej zaczekać na unik niż wystawiać ryjek


Pozdrawiam,
DonDamiano
---------------
Dyplomowany PG (WH40K)
Infinity: Ariadna, Haqqislam, Chińczycy; FoW: MID - Niemcy, Włosi; Jordańczycy

Offline

 

#46 2015-01-20 01:16:44

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Panowie, panowie!

Od zawsze ARO było dobrowolne, jak go nie robisz, tracisz okazję.

Ruch w ZOC od zawsze wymusza ARO jakim  jest Change Facing, tyle tylko, że w tej edycji jest automatycznie także dodgem ewentualnym (Ph-3 i unika obrażeń, w wyniku wygranego FtF Rolla obraca się do przeciwnika cały i zdrowy). Ludki z LoF do przeciwnika mają całą gamę short skili do wyboru w ARO. Też nie rozumiem na czym polega odkrycie Krzysia, ponieważ właściwie nic się nie zmieniło.

Jedyną wspomnianą tu nowością jest fakt, że ludki z Sixth Sense lvl 1 mogą zdobić Delay Aro jak coś im łazi w ZOC, zamiast obligatoryjnego Change Facing (albo niczego) i poczekać co się wydarzy.

Polecam więcej snu i spacerów na świeżym powietrzu panowie, wspomagamy saturację krwi i tym samym dotleniamy nasze szare komórki.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-20 01:17:06)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#47 2015-01-20 09:03:54

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

W drugiej edycji w zasadach ARO był zapisek, że jego deklaracja jest obowoiązkowa jak się ma LoFa. Nic nie było o ZoC. Ale dobra, NVM. Chciałem się upewnić.

Czyli mogę Yuan Yuan'em za 8 punktów pierwszym shortem podejść do TAGa za milion punktów, wymusić na nim bezsensowne ARO typu Change Facing, i drugim shortem się przykleić do niego do CC za darmo. Cool.

Offline

 

#48 2015-01-20 10:16:23

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Nie za darmo, udany Change Facing to Dodge! Będzie z tego FtF Roll CC Pirata kontra Ph-3 Taga. Jak wygra, obróci się przodem i nic mu nie powiesisz!

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-20 10:17:43)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#49 2015-01-20 10:55:52

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Taa. Ale wolę taki scenariusz, niż dostać strzałem w twarz. A taki TAG to będzie miał PH-9 roll!

Offline

 

#50 2015-01-20 11:31:50

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

Nie za darmo, udany Change Facing to Dodge! Będzie z tego FtF Roll CC Pirata kontra Ph-3 Taga. Jak wygra, obróci się przodem i nic mu nie powiesisz!

A Tag nie robi dodge na -6?

Offline

 

#51 2015-01-20 11:42:49

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Change Facing => PH - 3. TAG ma dodatkowe -6.

Offline

 

#52 2015-01-20 13:25:07

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Kristoff napisał:

Change Facing => PH - 3. TAG ma dodatkowe -6.

Czyli TAG żeby się sfejsować do twojego YY ma -9? Sweet

Offline

 

#53 2015-01-20 14:08:31

DonDamiano

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-02-13
Posty: 467

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Witam,

na zasady N2 dostawał bez niczego w twarz i nic nie mógł zrobić (oczywiście piszę o tej właśnie akcji) więc się poprawiło


Pozdrawiam,
DonDamiano
---------------
Dyplomowany PG (WH40K)
Infinity: Ariadna, Haqqislam, Chińczycy; FoW: MID - Niemcy, Włosi; Jordańczycy

Offline

 

#54 2015-01-21 15:10:24

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Właśnie sobie poczytałem kilka dyskusji o suppresive fire. Widzę że diametralnie się jednak różni od N2. Mianowicie SF działa do momentu aż spełnisz warunki Cancelation... czyli w zasadzie jeśli nie ostrzelasz kogoś innego łamiąc suppresive`a albo nie wykonasz gościem innego rozkazu w aktywnej to SF ZOSTAJE NADAL.
Czyli to jest mocny dopak bo możesz sobie jakiegoś mocnego chłopka postawić jako zaporę na daną część stołu i sukcesywnie mu podciągać medykiem/palbotem woundy i on stoi i wali w nieskończoność. Wniosek- SF jest coraz bardziej fajny, bo za JEDEN rozkaz położenie go w DZ na całą grę robi robotę.

Offline

 

#55 2015-01-21 16:10:01

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ja od zawsze uważałem, że ten rozkaz jest dość kiepski i nie zmieniłem zdania. Każdy gracz w sensownej rozpisce ma jakiegoś asa, który takim tytanem rzekomym pozamiata podłogę. A grając statycznie wstrzymujesz sobie model, który skoro jest taki uber, mógłby orać wszechświaty. Są mocne zawodniki do robienia SF, ale gry on nie robi. Wiadomo, noobka zatrzyma, ogarnięty gracz po prostu go oleje albo zaciuka czymś finezyjnym.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#56 2015-01-21 16:46:13

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

No z kozakiem fakt szkoda go na pilnowanie tylow. Ale juz 2 glupie cheerleaderki w DZ za np 18 pts razem. I juz wtedy wrogie spady maja kiszke bo nie dosc ze plomba z automatu przy wejsciu w dz to jeszcze najczesciej kontrowac mozesz na -3 sf i -3 cover.

Ostatnio edytowany przez raeone (2015-01-21 16:47:57)

Offline

 

#57 2015-01-21 17:27:09

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Pytania o zasady 3 edycja

SF jest fajny, zwłaszcza jak sobie go postawisz 4 modelami za rozkaz i command token
Nagle buraki z combi riflem mogą coś tam poprzeszkadzać.

Nie jest to łatwe, bo trza się tak ustawić aby ciebie przeciwnik nie widział,
a przy okazji w takiej lokacji, aby miało to jakikolwiek sens.

Na środku stołu zazwyczaj się nie da, bo masz darmowe aro od modeli przeciwnika.
A jak już tych aro nie ma (bo zabiłeś modele swc, to i tak już jest po grze )
To ja już wolę dronkę HMG total reaction albo tą z plasmą i wydać rozkaz lub dwa aby ją dobrze ustawić.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#58 2015-01-21 17:30:25

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Od razu pytanie.
Model pod markerem camo/impersonacji.
Zachodzę przeciwnika od tyłu, tak, że mnie nie widzi, nie ma on 6sense, czy podobnych.
1szy skill move, drugi skill move i wejście w BtB, czy przeciwnik ma aro?
W którym momencie odkrywa się znacznik?

Chodzi mi tylko i wyłącznie o tą konkretną sytuację,
co się dzieję jak strzelę/zaatakuję podczas drugiego skila to wiem.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#59 2015-01-21 18:35:27

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Via Stealth na stronie 102, jeżeli w BtB zadeklarujesz coś innego niż Movement Skill, gość dostaje ARO. Czyli tak, możesz za darmo związać kogoś w CC.

Co do odkrycia się w momencie BtB, model będzie tak czy siak widoczny przez cały Order. Jak ktoś miał do niego LoFa, to będzie mógł go AROwać po drodze. Nie kojarzę specjalnych reguł, które by wprowadzały wyjątek co do tego w jakim momencie model się pojawia spod camo.

Offline

 

#60 2015-01-21 18:45:58

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Odkrywają się na koniec skilia, którym wchodzą w Base Contact.

Jeśli Twój model spod Camo ma zdolność Stealth, przeciwnik nie ma ARO dopóki nie odpalisz innego skilla niż Short Movement Skill, nawet jeśli już jesteś w Base Contakcie! Możesz zajść go od pleców i 1 lub 2 Short movement skillem zrobić stan Engaged, bez uruchamiania reakcji!

Jeśli nie ma skila Stealth to gdy wszedłeś w Base Contact pierwszym skillem, przeciwnik odpali CC Attack lub Dodge, bo Twój model jest normalnie widoczny. Jeśli chcesz wejść 2 to odpali Change Facing, bo wykonałeś jakiś Order w Zone of Control. Jeśłi zda, wyjdzie Ci z CC.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-21 18:59:58)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#61 2015-01-21 18:52:02

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Tylko teraz, jak się model odkrywa, to nie ma znaczenia moment odkrycia. Widać go w całym Orderze. Może, że jest jakiś wyjątek o którym nie wiem.

Offline

 

#62 2015-01-21 19:02:57

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ja to bym chciał żeby ktoś mi raczył wytłumaczyć jakim to magicznym sposobem Husam Spec Ops robiony na profilu Hafzy może się linkować z czym zechce w wiadomo jakiej sektorówce. Bo ja tego nie widzę. I fakt, że widzą to sędziowie gdzieś tam mnie nie interesuje. Poproszę o stosowne rulesy panowie, zwłaszcza Kristoffa!


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#63 2015-01-21 19:29:13

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

...

Jeśli nie ma skila Stealth to gdy wszedłeś w Base Contact pierwszym skillem, przeciwnik odpali CC Attack lub Dodge, bo Twój model jest normalnie widoczny. Jeśli chcesz wejść 2 to odpali Change Facing, bo wykonałeś jakiś Order w Zone of Control. Jeśłi zda, wyjdzie Ci z CC.

Camouflage z automatu daje stealtha, więc sytuacja chyba niemożliwa.


Zielarz napisał:

Odkrywają się na koniec skilia, którym wchodzą w Base Contact.

No właśnie że na początku orderu(ostatni podpunkt pod "cancellation" na str 71.)

Coś kojarzę że gdzieś widziałem wyjątek - jeśli się dojdzie do CC 2 skillem i nic nie zrobi to niby tylko wtedy się odkrywasz na końcu. Ale nie mogę nigdzie znaleźć tego zapisu, więc pewnie mi się przewidziało


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#64 2015-01-21 19:38:05

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

No właśnie, czyli zawsze możesz po prostu wejść w BtB 2 skilem po prostu i zrobić Engaged na co przeciwnik nie ma ARO.

Camo ma w Cancelation "enters base to base contact", nie zmyślaj Czys!

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-21 19:39:42)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#65 2015-01-21 19:56:32

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

no to przecież mówię że nie mogę znaleźć, więc mi się przewidziało.

Ten co nie miał lofa to nie może nic zrobić. Nie zmienia to faktu że ludek był widoczny od początku orderu.


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#66 2015-01-21 20:01:37

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Co racja to racja, jak chciał się pokazać wchodząc w BtB to ktoś z boku może mu sprzedać bułę z karabina. Ale ofiara losu stojąca plecami nie zrobi nic.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#67 2015-01-22 06:30:30

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

No właśnie, czyli zawsze możesz po prostu wejść w BtB 2 skilem po prostu i zrobić Engaged na co przeciwnik nie ma ARO.

W zasadach jest ze na calej dluchosci ruchu ktory go doprowadza do BtB, wiec jednostka moze sie odstrzelic, jesli ma facing, lub kazde inne aro.

Engage to jest tylko aro skill wiec nie moze generowac aro. Sensownym sposobem aby wejsc w BtB jednostka do walki w CC, a nie posiadajaca MA, to po prostu zostac znacznikiem przed modelem przeciwnika i zrobic mu engage na dowolna jego akcje. Wtedy wchodzi sie w CC unikajac wszystkich potencjalnyc atakow jednym rzutem rzutem nie aktywujac przy tym min i innego ustrojstwa;-)

Offline

 

#68 2015-01-22 10:02:40

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Twoja teoria Grzesiek jest o kant D. rozbić w N3 jeśli chodzi o miny. Miny MUSZĄ explodować w tej edycji na samo wejście znacznika/miniaturki w Trigger Area.

Once on the game table, Mines must trigger when an enemy figure or marker declares or executes an Order or Aro inside theyr trigger area

Edit: Dziękuję doczytałem sobie

Ostatnio edytowany przez raeone (2015-01-22 15:44:10)

Offline

 

#69 2015-01-22 10:16:42

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Poczytaj podrecznik

Offline

 

#70 2015-01-22 10:25:51

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Gdzieś tam wcześniej pisałem czysowi że auxilla nie jest mega super. Cofam co powiedziałem

Remotes with Ghost: Synchronized also have the G: Remote Presence Special Skill.

A G: remote presence ma dwa stany nieprzytomności. Które Mechanior jednym rzutem na WIP może od razu skasować do poziomu STR 1.

Fajnie, mamy trudne do zabicia roboty... za 4 pts!

Ostatnio edytowany przez raeone (2015-01-22 10:37:43)

Offline

 

#71 2015-01-22 11:03:25

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Grasiu od razu widać, że nie czytasz od początku. Izwor pytał co się dzieje jak Camo marker wchodzi w BtB 2 short movement skillem do modelu, który go nie widzi. Prawidłowa odpowiedź brzmi: nic. Camo generuje z automatu Stealth, a ten pozwala na wejście w BtB bez żadnego ARO (ofiary!) dając w efekcie stan (nie Skill) Engaged (czyli związanie w CC).

Nie rozumiem skąd ta mina... I ona wybuchnie, Stealth nie chroni przed miną.

Raeone: napisali też: The Trigger Area excludes any areas in Total Cover from the Blast Focus of the Samll Teardrop Template. Czyli mina nie reaguje, bo model nie jest w jej Trigger Area. Weź doczytaj zasady do końca zanim o coś zapytasz.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-22 11:31:49)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#72 2015-01-22 12:03:54

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Dziękuję Zielarzu za informację, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Tzn doczytałem sobie odrobinę później co i jak ale nie miałem czasu edytować.

Bók zapłać

Offline

 

#73 2015-01-22 12:33:26

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

Grasiu od razu widać, że nie czytasz od początku. Izwor pytał co się dzieje jak Camo marker wchodzi w BtB 2 short movement skillem do modelu, który go nie widzi. Prawidłowa odpowiedź brzmi: nic. Camo generuje z automatu Stealth, a ten pozwala na wejście w BtB bez żadnego ARO (ofiary!) dając w efekcie stan (nie Skill) Engaged (czyli związanie w CC)

Pierdoly mowisz, przeczytaj najpierw przyklady ze stron 71, 103 (ten szczegolnie)
- shealth daje mozliwosc wykonywania short movement skills w ZoC, bez LoF
-wejscie short movem w BtB odkrywa znacznik, generuje aro jak dodge, Cc attack, bez koniecznosci change face. Odkryty jest trakcie całej drogi shorta do wejscia w BtB
-jeżeli wejdziesz w BtB drugim shortem to tracisz szanse na supprise attack i przeciwnik ma aro tak czy inaczej bez minusów.

A propo engage (aro) to mowilem, ze czasami lepiej zostawić znacznik blisko przeciwnika wtedy w aro można wejść w stan engaged po udanym ph face to face/ normal roll. Engage aro dodatkowo nie aktywuje min.
Doczytaj zasady jak komuś radzisz.

Ostatnio edytowany przez grasiu (2015-01-22 12:36:55)

Offline

 

#74 2015-01-22 15:04:59

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

hm, wygląda na to, że Grasiu ma racje:

przykład na stronie 103, akapit 3 napisał:

In her next Order the Ninja declares that the first Short Skill will
be to Move to enter base to base contact with the Orc Trooper. The
Ninja’s movement also avoids the LoF of the Orc Trooper, but as the
movement ends in base to base contact, the Orc Trooper can react
with a CC Attack without having to Change Facing first
. The Ninja,
smiling under her mask, declares that she will make a CC Attack
on the Orc as the second Short Skill of her Order.

Czyli odnośnie pierwotnego pytania Izwora: Ziutek dostaje bułe za darmo

Ostatnio edytowany przez czys (2015-01-22 15:06:06)


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#75 2015-01-22 15:07:21

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Wygląda na to, że albo jest babol w angielskiej wersji reguły Stealth albo jestem debilem i nie umiem czytać ze zrozumieniem. Reguła Stealth kłóci się z przykładem.

Offline

 

#76 2015-01-22 15:39:17

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Kristoff napisał:

Wygląda na to, że albo jest babol w angielskiej wersji reguły Stealth albo jestem debilem i nie umiem czytać ze zrozumieniem. Reguła Stealth kłóci się z przykładem.

Mam takie same odczucia. Trzeba by w habla habla wersji zobaczyć jaka była intencja twórców.



PS.
Jednocześnie mam apel.
O kulturę wypowiedzi. Darujmy sobie teksty w stylu:

grasiu napisał:

Poczytaj podrecznik

grasiu napisał:

Pierdoly mowisz

grasiu napisał:

Doczytaj zasady jak komuś radzisz.

Zielarz napisał:

Grasiu od razu widać, że nie czytasz od początku. [...]

Zielarz napisał:

Raeone: [...]Weź doczytaj zasady do końca zanim o coś zapytasz.

Jest nowa edycja. Wszyscy poruszamy się trochę jak dzieci we mgle. Tu nie doczytamy, tam mamy przyzwyczajenia z N2, tudzież nam nasz angielski nie pozwala w pełni zrozumieć wypowiedzi hiszpanów, albo brakuje nam po prostu wyobraźni aby cały przykład ogarnąć bez stawiania figurki na stole.

Odrobina kur_de_bele szacunku dla reszty społeczności. Nie umiesz pomóc nie pisz. Umiesz? Świetnie napisz to zrozumiale dla drugiej strony nie obrażając go.
Poniał jeden z drugim?

Dziękuję za uwagę.

Ostatnio edytowany przez raeone (2015-01-22 16:07:45)

Offline

 

#77 2015-01-22 16:02:36

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Na poważnie, czy Stealth nie mówi, czasem tylko o obracaniu się, jeżeli wchodzisz w ZoC przeciwnika, a Camo ma swoją zasadę mówiącą, że jak robisz co innego poza chodzeniem i CM, to się ujawniasz na początku ruchu?

Krzysiu wejdź na facebook'a.

Ostatnio edytowany przez vanTroff (2015-01-22 16:13:30)


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#78 2015-01-22 16:09:49

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Kristoff napisał:

Wygląda na to, że albo jest babol w angielskiej wersji reguły Stealth albo jestem debilem i nie umiem czytać ze zrozumieniem. Reguła Stealth kłóci się z przykładem.

Mam dokładnie takie samo odczucie szczególnie czytajac przykład z prawego dolnego rogu podręcznika na s.71. Chyba jakiś hiszpański student na pisał to jako prace na zaliczenie. Przykład ze s.103 jest dużo lepiej przetłumaczony i zawiera wszystkie zmienne sporne. Ogólnie rzecz biorąc wg mnie N3 stawia na zwiększenie liczby FtF rolls, i zarazem redukuje do min. Normal rolls

Offline

 

#79 2015-01-22 16:27:31

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Jakie tam pierdoły, dzieci drogie po prostu czytam ze zrozumieniem i bez emocji.

Przykład na stronie 103 mówi o ARO bo Ninja wykonuje Attack CC. To samo jest na s. 71, napiszę Wam to dużymi literami i po polsku: "JEDNAKŻE FUZYLIER MOŻE ZDEKLAROWAĆ ARO JEŚLI DRUGI SKILL SASA JEST JAKIMKOLWIEK ORDEREM NIE BĘDĄCYM SHORT MOVEMENT SKILLEM". A Stealth mówi (s.102) że jak długo nie zrobisz nic innego poza ruchem nie ma ARO ("zetkniętego modelu" )i zabawa kończy się Engage, a o to pytał Izwor. Nie ma błędu tylko nie czytacie uważnie.

Nic tu się z niczym nie kłóci: jak ziutek wejdzie 2 short movement skillem do BtB wrogiego modelu mając Stealth, to ludzik będący "zetkniętym" nie ma ARO (stealth s. 102, nie odpalił nic innego niż short movement skill), natomiast każdy kolega "zetkniętego" może władować naszemu bohaterowi strzał BS po drodze, ponieważ DLA WSZYSTKICH INNYCH KTÓRZY MIELI LOF DO MARKERA BYŁ WIDOCZNY PRZEZ CAŁY ORDER (Camouflage cancelation s 73). Nie rozumiem gdzie leży Wasz problem.

Dla watpiących po polsku, s.102: "ŻOŁNIERZ ZE ZDOLNOŚCIĄ STEALTH KTÓRY DEKLARUJE SHORT MOVEMENT SKILL ALBO CAUTIOUS MOVEMENT WEWNĄTRZ ZONE OF CONTROL JEDNEGO LUB WIĘCEJ PRZECIWNIKÓW ALE POZA ICH LOF NIE POWODUJE ARO DLA TYCH PRZECIWNIKÓW NAWET JEŚLI WEJDZIE Z NIMI W KONTAKT PODSTAWKA W PODSTAWKĘ

JEDNAKŻE JEŚLI W 2 SHORT SKILL ROZKAZU JEST JAKIMKOLWIEK SKILLEM NIE BĘDĄCYM SHORT MOVEMENT SKILLEM, WTEDY CI PRZECIWNICY (MAJĄCY ONEGO W ZONE OF CONTROL, BEZ LOF - przyp. marcina) MOGĄ REAGOWAĆ NORMALNIE W ARO. A o tym dokładnie są Wasze przykłady ze stron 71 i 103 Panowie od pierdół i reszta, polecam się na przyszłość.

Zamiast się tu inwektywować po prostu przeczytajcie uważnie 10 razy zamiast gadać bez sensu. A co do uwag, to Raeone straciłem co najmniej 5 minut swojego życia zastanawiając się nad finezyjnością Twojego pytania zanim dotarło do mnie, że wymyśliłeś je w połowie czytania. To publiczne forum, ale niech jakaś higiena obowiązuje. Traktuję serio pojawiające się pytania i uruchamiam swoją mózgownicę. Niech będzie do czego, lubię swój czas prywatny, a udzielam się tu dużo i od dawna, raczej w duchu pro publico bono. Ta mina była jak cios w plecy! Podobnie jest z połową tej dyskusji o Stealth. Przeczytajcie ją od początku, od posta Izwora i połowa postów okaże się nie na temat. Po co są?

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-22 16:55:05)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#80 2015-01-22 16:54:59

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Dzieci to masz w szkole.
Nie masz nic napisane o wejście w BtB bez aro przeciwnika. Jedynie możesz biegać, okradać, czolgać się itd, bez wywolania aro spełniając 2 warunki: brak lof i btb.

Przeczytaj jeszcze raz ten fragment:
In her next Order the Ninja declares that the first Short Skill will
be to Move to enter base to base contact with the Orc Trooper. The
Ninja’s movement also avoids the LoF of the Orc Trooper, but as the
movement ends in base to base contact, the Orc Trooper can react
with a CC Attack without having to Change Facing first.

Nic nie ma w tej sekwencji o deklaracji CC. Równie dobrze, zgodnie z Twoim tokiem rozumowania mógłbyś zrobić idle. W ten sposób zarazem związac przeciwka w walce, nie wywołać u niego aro, i móc go lać w jego aktywnej turze na face to face roll. Jesli mógłbyś dotrzeć do przeciwnika, byloby wręcz bez sensu wydawać kolejny rozkaz na atak skoro dokonasz egzekucji w aro i z urzędu zapewnisz swojej jednostce przynajmniej -9 do trafienia bs (-6 za pozostawanie w cc z własną jednostką i -3 za najprostszą formę kamuflażu.

Edit:
Wczytując się dokładnie kilka razy w ten niechlubny zapis, a mając na codzień z różnymi wyszukanymi formami angielskiego mocno zregionalizowanego wydaje mi się że pisząc "even if he reaches btb contact with them" ciezko jest zwiazac walką wręcz kilka modeli, nie będąc tagiem czy innym dużym stworem. Moja interpretacja tego jest następująca, biorąc pod uwagę przyklady a te sa bardzo opisowe więc przynajmniej sekwencja zdań jest w dobrej kolejnosci to jeśli kilka modeli nie mają lof, beda w ich zoc a ty zwiazujesz jedną (lub przy dużym szczęściu więcej) w walce wręcz to pozostałe mimo to nie mogą się obrócić chyba ze wykonasz inny niż short movement skill. Np. Move + cc. Przyklady jednoznacznie piszą że jednostka która została zwiazana przez model ze stealth może odpowiedzieć kknkretnym aro. Ciekawszą sytuacją wydaje się być czemu nie może zrobić alert.

Ostatnio edytowany przez grasiu (2015-01-22 17:17:57)

Offline

 

#81 2015-01-22 17:01:26

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Cytujesz przykład w połowie kolego. Pojawia się on w sekcji Stealth+Surprise Attack. Jedźmy więc dalej z Twoim cytatem: " The Ninja is smiling under the mask, she declares that she will make a CC Attack on the Orc as the second Short Skill of her Order".

Co oznacza, że cała sytuacja opisuje kombinację Short Movement Skill (Marker, a więc Stealth do BtB) i CC Attack. Dlatego też Ork ma ARO w postaci CC, co napisałem w poprzednim poście i jest jak najbardziej zgodne z zapisem Stealth na stronie 102. Heloł?

Idąc dalej tym tokiem rozumowania masz rację, do tego właśnie służy Stealth i powoduje, że CC ma spory sens. Ale w ARO nie działa Surprise Attack, więc Stealth Move+Idle to kombinacja dla Ninji który chce przytrzymać TAGa w CC, bez próbowania zabijania go, na co nie ma większych szans. Jeśli chcesz coś zabić odpalasz Stealth Move+Surprise Attack, jeśli tylko zatrzymać, wchodzisz mu Stealthem w BtB i stoisz grzecznie.

Polecam Twojej uwadze możliwości SASów w Ariadnie w tej materii...

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-22 17:07:50)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#82 2015-01-22 17:26:01

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zielarz napisał:

Cytujesz przykład w połowie kolego. Pojawia się on w sekcji Stealth+Surprise Attack. Jedźmy więc dalej z Twoim cytatem: " The Ninja is smiling under the mask, she declares that she will make a CC Attack on the Orc as the second Short Skill of her Order".

Co oznacza, że cała sytuacja opisuje kombinację Short Movement Skill (Marker, a więc Stealth do BtB) i CC Attack. Dlatego też Ork ma ARO w postaci CC, co napisałem w poprzednim poście i jest jak najbardziej zgodne z zapisem Stealth na stronie 102. Heloł?

Idąc dalej tym tokiem rozumowania masz rację, do tego właśnie służy Stealth i powoduje, że CC ma spory sens. Ale w ARO nie działa Surprise Attack, więc Stealth Move+Idle to kombinacja dla Ninji który chce przytrzymać TAGa w CC, bez próbowania zabijania go, na co nie ma większych szans. Jeśli chcesz coś zabić odpalasz Stealth Move+Surprise Attack, jeśli tylko zatrzymać, wchodzisz mu Stealthem w BtB i stoisz grzecznie.

Polecam Twojej uwadze możliwości SASów w Ariadnie w tej materii...

To się nie dodaje;-) Poważne to jak nie wyjdzie znkwu kilkustronicowy faq to można interpretować dowolnie te zapisy gdyż przykłady są niejasne, a tłumaczenie mgliste.

EDIT: zwróćcie uwagę na koślawość hiszpanskiego tłumaczenia przy określaniu tego rzeczownika (troop) jako rodzaju męskiego;-)

Ostatnio edytowany przez grasiu (2015-01-22 17:36:55)

Offline

 

#83 2015-01-22 17:32:19

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zdanie "but as the movement ends in base to base contact, the Orc Trooper can react" sugeruje że przyczyną reakcji orca jest właśnie ich stykanie się podstawkami. Aby przykład zgadzał się z tym co mówisz musiał by brzmieć mniej więcej tak:
ninja podchodzi do orka, więc kładziemy model. Po pierwszym shorcie ork stoi i nic nie robi bo nie może. Ninja deklaruje nonmovement skill (atak); ork dostaje możliwość zrobienia ARO i dopiero teraz deklaruje swoje aro, bo po pierwszym szorcie nie miał prawa wiedzieć co ninja będzie robił. Ninja mógłby przecież zadeklarować idle, który jest short movement skillem

Ostatnio edytowany przez czys (2015-01-22 17:34:15)


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#84 2015-01-22 17:35:46

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

+1! To jest esencja!

Offline

 

#85 2015-01-22 17:37:11

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Oczywiście że się dodaje! Ninja wychodzący ze Stealth Surprise Attackiem i Martial Art 3 ma w CC własnego +3  (26!) a przeciwnikowi wbija -9!

To się dokładnie tak interpretuje i nie ma co fakować, przeczytaj uważnie Stealth i ten przykład, który cytujesz, a który POTWIERDZA MOJĄ WERSJĘ. Jest wytłumaczony kawałek po kawałku, żeby po kolei pokazać co się dzieje, ale opisuje sytuację Move+Attack (co w opisie Stealth pozwala na ARO). Model Izwora to Move+Move w BtB, (co dokładnie opisuje Stealth, jako brak ARO).

W przykładzie na s.71 z SASem jest napisane co się dzieje wyraźnie i "po mojemu": "Since S.A.S possesses also the Stealth Special Skill his target cannot declare ARO against a Short Movement Skill inside his Zone of Control but out of his LOF". Jeśli w 2 skilu wejdzie SAS w BtB to też nic nie zrobi, dokładnie na tym polega STEALTH!

Jest to zupełnie nowa, potężna zasada, ale całkiem jasno napisana!

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-22 17:43:48)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#86 2015-01-22 17:44:20

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Skonfrontuj to z wpisem czysa. Znajdziesz tak sformułowany zapis, przyznam racje. Jeżeli kilka osob ma problem z interpretacją tego zapisu (nawet jeśli Twoja jest prawidłowa a mi nawet zależy mi zeby tak było z oczywistych powodów) to jest to sprawa do  FAQ.

Offline

 

#87 2015-01-22 17:47:29

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Mam!
strona 19, lof of figures in CC. "Figures engaged in CC can draw a 360 deg. LoF, but only to whatever they are in base contact


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#88 2015-01-22 17:55:02

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

To jasne jak słońce. Problemem Czysie nie jest to, czy widać model, który wszedł w BtB ze Stealth, bo wiadomo że tak, (discoweruje się jak wejdzie w kontakt), ale to, że Stealth mówi, że to nie ma żadnego znaczenia, bo zaskoczony model nie ma ARO jeśli ziutek Stealthed, który mu wlazł jako marker, nie zrobi nic innego niż Short Movement Skill.

A Idle ma etykietę Movement, i jest Short Skillem,  więc wszystko się zgadza z opisem. Stealth i Move+Idle spod markera nie generuje ARO modelu, do którego zakradł się marker w Base to Base contakt i dokładnie taką sytuację opisuje skill Stealth na str 102.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-22 17:55:58)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#89 2015-01-22 18:05:55

 czys

http://i.imgur.com/LOEAg.png

4600800
Skąd: ul. Prusa
Zarejestrowany: 2011-03-19
Posty: 679
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

no dobra, z tabelek wynika tak jak Zielarz mówi. czyli przykład po prostu został źle napisany przez to jedno zdanie które wcześniej zacytowałem


http://www.mrocznyraj.pl/gfx/tbb-bar.jpg

Offline

 

#90 2015-01-22 18:12:55

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ale nie jest tak napisany bo redaktor nie pomyślał, że to jakiś kłopot

Przykład jest tak napisany bo wiadomo jest, że ninja zaatakuje, w końcu to przykład do rozdziału o tym jak się składa Stealth z Surprise Attackiem!
Dołożono opis fabularny i nagle gubicie ciągłość tekstu, czytając połowę poza kontekstem! [Poza tym zdanie "the Orc Trooper can react with a CC Attack without having to Change Facing"  tak naprawdę to przypomnienie reguły, że w CC modele widzą się na 360 stopni i jest przeznaczone dla prawdziwych lamerów, u nas wszyscy to wiedzą].

Ale cały ten przykład pokazuje kombinację Move+Attack bo tego dotyczy ten podrozdział, po co tu opis innej możliwości, skoro wyjaśniono ją stronę wcześniej?! Autor poszedł na skróty i napisał tak właśnie, bo wiadomo było, że taka a nie inna będzie kombinacja skilii. Jak mawia Sambor, "read as intended". I zgadzam się, że dla porządku brak reakcji na Idle mógłby się tu znaleźć, tylko co miałby robić w części uczącej jak się zabija w plecy? Zaciemniałby obraz i nie był w duchu maksymalnie prostych przykładów.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2015-01-22 18:21:43)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#91 2015-01-22 18:36:10

grasiu

http://i.imgur.com/xvtkX.png

Zarejestrowany: 2014-06-05
Posty: 368

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Równolegle otrzymałem oficjalna wykladnie potwierdzającą to co Zielarz mowił co mnie bardzo cieszy!  Nie podoba mi się natomiast fakt że przyklady są znowu sformułowane w taki sposób że mniej doswiadczeni gracze mogą mieć problemy z interpretacją. Przyklad nawet wyrwany z kontekstu powinien spełniać swojà rolę, powinno się dać wyodrębnić  logoczne części. Teraz wygląda to jak wykladnia prawa, przepisów nadrzędnych i podrzędnych, w odniesieniu do rozdzału.

Ostatnio edytowany przez grasiu (2015-01-22 18:38:34)

Offline

 

#92 2015-01-22 18:39:41

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Wiem i trochę nad tym boleję, ale jakkolwiek buracko to nie zabrzmi, zajmuję się tym na co dzień zawodowo. Boli mnie ich upraszczający styl, ale docelowo ich rynkiem jest Hameryka, więc wszystko wiadomo...

Poza tym w jakiejkolwiek innej wersji Stealth po prostu nigdy by nie działał, a poświęcono mu sporo miejsca. Zapewne nie bez przyczyny.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#93 2015-01-22 21:02:40

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Ten przykład z Fusilierem (EXAMPLE OF CAMOUFLAGE AND HIDING, STEALTH AND BASE TO BASE CONTACT WITH AN ENEMY FACING AWAY, s. 71) trochę nie do końca pasuje do naszego problemu. Nie ma tam BtB.

Co do przykładu z Ninja i Surpsise Attack ze strony 102. Jeżeli naprawdę jest tak jak mówi Zielarz... Tzn. "Aaa napiszmy w przykładzie, że Orc ma ARO od razu wejściu do BtB z ninją! Wiadomo przecież, że Ninja zaatakuje i tak. W końcu to przykład z Surprise Attack!" To ja bym takim ludziom tasakiem ręce ucinał. Jak takie coś może w ogóle przejść review?

Moooże, że update'owali reguły jak już byli w trakcie pisania podręcznika.  I omsknęło im się parę zdezaktualizowanych przykładów. ;s

Offline

 

#94 2015-01-22 21:16:40

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Hehehe, krótkie pytanie, a mamy tak zagorzałą dyskusję, to lubię
Dzięki za wyczerpujące temat odpowiedzi.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#95 2015-01-24 19:51:46

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Zwróciłem uwagę, że w scenariuszach podręcznikowych nie uwzględniono Servantów. Czy mogę robić nimi objective'y na turnieju?

Offline

 

#96 2015-01-24 20:18:26

 vanTroff

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-01
Posty: 999

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Nigdy nie mogłeś. Nie można wykonywać zadań za pomocą Repeater'ów etc. ze względu na obostrzenie, które mówi: specjalista musi być w BtB z zadaniem.


http://i60.tinypic.com/16jg9w1.jpg

Offline

 

#97 2015-01-24 20:41:40

Kristoff

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-09-16
Posty: 568

Re: Pytania o zasady 3 edycja

D'oh!

Offline

 

#98 2015-01-24 21:33:39

DonDamiano

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2013-02-13
Posty: 467

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Witam,

ja mam takie pytanie do specjalistów (tych co więcej grali w N3 ode mnie ). W opisie Super-Jump'a są przykłady (obrazkowe) co ten Tarik może albo i nie. Chodzi mi o przykład C-1, w którym Tarki zeskakuje z "budynku", dlaczego nie testuje dodatkowo upadku?
W opisie przypadków napisane jest że Tarki zeskakuje z 12" "budynku" co przekracza o 2" jego możliwości Super-Jumpa, czyli zostają 2" do testowania upadku, a w opisie jest napisane że "avoid test Arm". Czyli jak to działa?


Pozdrawiam,
DonDamiano
---------------
Dyplomowany PG (WH40K)
Infinity: Ariadna, Haqqislam, Chińczycy; FoW: MID - Niemcy, Włosi; Jordańczycy

Offline

 

#99 2015-01-24 21:38:25

Pawlo

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2012-07-03
Posty: 180

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Super jump pozwala spaść z wysokości, która jest sumą 2 statystyk ruchu - 6+4 / 4+4 bez obrażeń.

Ostatnio edytowany przez Pawlo (2015-01-24 21:38:50)

Offline

 

#100 2015-01-24 21:53:06

 raeone

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

9826067
Call me!
Skąd: Festung Breslau/Herdain
Zarejestrowany: 2013-06-01
Posty: 857
WWW

Re: Pytania o zasady 3 edycja

Pawlo napisał:

Super jump pozwala spaść z wysokości, która jest sumą 2 statystyk ruchu - 6+4 / 4+4 bez obrażeń.

A S5 Tarika to brakujące 2 cale

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.klan-es-el.pun.pl www.emixandkaroandasia.pun.pl www.andrzeje.pun.pl www.monavie.pun.pl www.cosanostradb.pun.pl