Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2014-06-02 20:59:45

gogo_24

http://i.imgur.com/xz5u7.png

Zarejestrowany: 2013-09-15
Posty: 110

Granie dywizyjne

Witam,
czy ktoś jest chętny na dywizję?
Można w parach grać.


veni , vidi , ale nie vici

Offline

 

#2 2014-06-02 21:42:10

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Granie dywizyjne

a masz juz modeli na samidzielna?

Offline

 

#3 2014-07-06 11:39:09

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Joł,

wstępnie umówiliśmy się na granie dywizyjne na sobotę 12 lipca na godzinę 11.00 w boltku. Chciałbym potwierdzić, bo miał grąć Artois i Aleksander Kozakami na RON Ja Monika, Junior i generał najemnych wojsk "von Gogo" ;]. Wszystko się zgadza ?

Edit: oczywiście ja k ktoś chce dołączyć to jak najbardziej, piszcie tutaj albo na oficjalnym.

Ostatnio edytowany przez Mr_Stud (2014-07-06 12:28:00)


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#4 2014-07-06 12:28:31

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Granie dywizyjne

Mr_Stud napisał:

wstępnie umówiliśmy się na granie dywizyjne na sobotę 12 lipca na godzinę 11.00 w boltku.

SKLEP BOLTER

Wtedy jest turniej WFB, więc nie gwarantuje wam stołów, przykro mi.


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#5 2014-07-06 12:30:58

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Spoko, jak się nie zmieścimy, to zagramy na trawniku przed wejściem

Ostatnio edytowany przez Mr_Stud (2014-07-06 12:31:15)


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#6 2014-07-06 12:32:13

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Granie dywizyjne

Mr_Stud napisał:

Spoko, jak się nie zmieścimy, to zagramy na trawniku przed wejściem

Czad


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#7 2014-07-06 15:14:11

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Granie dywizyjne

I tak nieśmiało przypomnę, że dzień później w niedzielę jest turniej OiM-a


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#8 2014-07-06 22:42:27

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: Granie dywizyjne

ja chętnie ale nie mogę się dodzwonić do aleksandra, maciek piszesz się? czy ew. moglibyśmy kogoś z waszej czwórki przekabacić na naszą kozacką stronę? np z tatarami?

Offline

 

#9 2014-07-07 16:28:19

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Wolałbym nie eksperymentować z sojuszami, ponieważ jakakolwiek armia dostałaby wsparcie Zaporożców byłaby imho faworyzowana. Jeśli Kozacy nie będą w stanie się wystawić zagramy Szwedzi von Gogo na Ron, dostaniesz jakiś pułk do prowadzenia. I pamiętaj : Zawsze możesz dzięki temu zagrać po słusznej stronie


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#10 2014-07-07 18:59:28

gogo_24

http://i.imgur.com/xz5u7.png

Zarejestrowany: 2013-09-15
Posty: 110

Re: Granie dywizyjne

Junior odpada, bo jedzie na obóz i fizycznie go nie będzie


veni , vidi , ale nie vici

Offline

 

#11 2014-07-07 21:51:17

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

ja tu widzę, że Rezuny mają miękko w kolanach, więc awaryjnie przygotuj się na dywizję swoimi śledziami ;]


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#12 2014-07-08 20:00:36

gogo_24

http://i.imgur.com/xz5u7.png

Zarejestrowany: 2013-09-15
Posty: 110

Re: Granie dywizyjne

Jetem przygotowany. Biorę wszystkie figurki i nawet proxy


veni , vidi , ale nie vici

Offline

 

#13 2014-07-08 21:19:59

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Tak, wstępnie ustawiliśmy się z Artois i Tobą vs ja i Monika. Wy gracie po stronie Złych


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#14 2014-07-09 21:14:26

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Umówiliśmy się z Artois na max 50 PS. Zasady podręcznikowe, my gramy Koroną.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#15 2014-07-10 05:33:22

gogo_24

http://i.imgur.com/xz5u7.png

Zarejestrowany: 2013-09-15
Posty: 110

Re: Granie dywizyjne

Oki


veni , vidi , ale nie vici

Offline

 

#16 2015-02-15 15:10:12

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

bump, poniżej zasady z turnieju w Lubinie. Popytam chłopaków, czy w świetle nowych zasad zwiadu coś się zmienia, jak coś będę wiedział dam znać.

Zasady Dywizyjne na „Mistrzostwa Lubelszczyzny”

Schemat rozgrywki:

1. Poznanie przeciwnika i jego nacji
2. Wybór rozpiski i położenie jej zakrytej na stole
3. Rozstawienie pola bitwy (odnośnik A)
4. Porównanie sił – przedstawiamy tylko PS armii. (odnośnik B)
5. Zwiad – (odnośnik C) Niejawne wysłanie zwiadu (wystawiamy zaciśniętą pięść – jeżeli jest w niej kostka –Zwiad został wysłany).
6. Wybór zadań (zadania tajne należy zapisać – do wglądu dla przeciwnika po bitwie) – (odnośnik D)
7. Wybór taktyk (odnośnik E)
8. Losowanie efektów
9. Rozstawienie sił (odnośnik F)
10. Bitwa
11. Zakończenie Bitwy i podliczenie Punktów Zwycięstwa.

A. Rozstawienie pola bitwy.

W przypadku obustronnego porozumienia graczy, pole bitwy może zostać wystawione w dowolny uzgodniony przez nich sposób (np. przez sędziego, przez jednego z graczy etc.).

W przypadku braku porozumienia, rozstawienie pola bitwy odbywa się w drodze losowego wystawiania terenów, przedstawionego poniżej.
Pole bitwy dzieli się na 8 równych stref (np. pole bitwy o wymiarach 180x120cm składa się z 8 stref 45x60cm).
Gracze losowo określają kto rozpoczyna wystawianie terenów.
Gracz który wystawia teren jako pierwszy wskazuje strefę od której rozpocznie wystawianie, a następnie wykonuje rzut i sprawdza w Tabeli Terenów jaki teren pojawia się w strefie którą wybrał.
Gracz ustawia teren w danej strefie według własnego uznania, z zastrzeżeniem restrykcji opisanych poniżej.
W jednej strefie można wystawić jeden teren (mogą to zmienić inne zasady np. taktyka Wybór Terenu, Obóz itp.).
Tereny nie mogą być wystawiane bliżej niż 20 cm od siebie.
Tereny są wystawiane w kolejnych strefach, naprzemiennie przez graczy, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Tereny przesuwane lub wystawiane efektami/zasadami specjalnymi nie mogą być bliżej niż 10 cm od innych terenów (wyjątek Obóz).

Tabela Terenów:
1-2 zagajnik
3 las
4-5    wzgórze
6    strome wzgórze
7    pole uprawne albo brak terenu (teren czysty)
8    wioska
9    samotny budynek albo przeszkoda (płoty, murki)
0    bagno albo strumień albo jezioro

Na polu bitwy mogą znaleźć się w wyniku losowania tylko 2 tereny takiego samego rodzaju (należy przerzucić wynik losowania) za wyjątkiem zagajnika, wzgórza, lasu i pola uprawnego, których może być więcej niż 2 oraz sytuacji, gdy dodatkowy teren pojawia się w wyniku wylosowania zadania Zajęcie Terenu Strategicznego lub taktyki Wybór Terenu. Po wystawieniu terenów jeden z graczy losuje swoją krawędź stołu. Na zakończenie tej fazy, jeden z graczy wykonuje rzut k6 celem określenia ilości tur bitwy (1-2 8 tur, 3-4 9 tur, 5-6 10 tur).

B. Porównanie sił

Gracze podają ilość punktów siły armii. Różnica do 4 PS oznacza Wyrównane Siły. Armię mniejszą o co najmniej 5PS ma gracz Słabszy.
Słabszy gracz wybiera czy będzie Atakującym czy Obrońcą. Przy Wyrównanych Siłach gracze rzucają k10. Gracz z wyższym wynikiem wybiera czy chce być Atakującym czy Obrońcą.
Obrońca może wystawić Obóz. Obóz wystawiany jest na zakończenie kroku C („Zwiad”) lub w momencie wylosowania/wybrania zadania Obrona Obozu.

Obóz - jest to teren specjalny, o wymiarach 20x20. Obóz jest terenem trudnym dla kawalerii i artylerii.
Jeżeli Obrońca ma możliwość wystawienia umocnień (taktyka Umocnienia lub zasady specjalne armii) może nimi otoczyć Obóz.
Koszt umocnień jest zmniejszony (czeladź obozowa) – umocnienia polowe 1PS za 3 elementy, 1PS za 6 elementów kozłów hiszpańskich, kobylic, albo płotu.
Do obozu muszą pozostać 2 wejścia szerokie na 4cm na różnych bokach obozu i nie bliżej niż 4 cm do jego narożnika.
Wejścia muszą być wyraźnie oznaczone, nawet w przypadku niewystawienia umocnień, płotów etc.
Obóz może stykać się z jednym z terenów ale musi być co najmniej 10cm od pozostałych terenów i w całości musi znajdować się w strefie rozstawienia Obrońcy.
Własne jednostki 10cm od wejścia do obozu mogą uzupełniać amunicję lub kopie za 2 manewry specjalne.
Przed pobraniem kopii/amunicji należy wykonać rzut kością.
W przypadku wyrzucenia 0 pobranie amunicji/kopii było nieudane i od tego moment nie można już pobierać amunicji/kopii z Obozu.
Kontrola (Plądrowanie) Obozu jest spełniona jak przy kontroli terenu.
Jednostka znajdująca się w Obozie może wykonywać tylko standardowy ostrzał (nie dotyczy broni gwintowanej i strzelców wyborowych).

C. Zwiad

Korzystamy z Ulepszonych Zasad Zwiadu (errata). Po wykonaniu testów na straty i odjęciu utraconych podstawek, ponownie przeliczamy Motywację. Poniesione straty nie liczą się do Złamania pułku. Pułk Straży Przedniej po wykonaniu zwiadu traktujemy jak zwykły pułk przy losowaniu efektów. Niezależnie od wyniku zwiadu, jednostki pułku Straży przedniej, które zdały test na straty w zwiadzie można wystawić w odległości ruchu od własnej strefy rozstawienia, ale nie bliżej niż 20 cm od jednostek przeciwnika (strona 160 – podręcznik).
Jeżeli przeciwnik nie wysłał pułku na zwiad, testy na straty zwiadu uznaje się za automatycznie zdane.
Gracz, który spełnia choć jeden z poniższych warunków:
- jako jedyny wysłał zwiad
- ma co najmniej dwa razy więcej punktów zwiadu niż przeciwnik
- ma co najmniej 20 punktów zwiadu więcej od przeciwnika
zaraz po rozstrzygnięciu Zwiadu (przed wyborem zadań) może wybrać jeden z poniższych bonusów:
1. przeciwnik podaje liczbę i rodzaj pułków w dywizji (np. pułk piechoty nowego, pułk rajtarii krajowej, doborowy pułk jazdy koronnej), tak jak w schemacie dywizji.
2. może kazać przeciwnikowi wystawić się w fazie rozstawienia sił jako pierwszemu całością sił, albo samemu wystawić całość własnych sił (wyjątek: wystawienie załogi Wysuniętej Placówki jest zawsze przed wystawieniem jakichkolwiek innych sił).
3. może zdecydować, że przeciwnik nie może wybrać jednego z zadań tajnych.
4. wybiera swoją krawędź stołu.

D. Wybór zadań

Gracze wybierają po jednym zadaniu z zadań Atakującego / Obrońcy. Te zadania są tajne aż do końca bitwy (należy je zapisać przed losowaniem zadania neutralnego).
Trzecie zadanie jest losowane z zadań Neutralnych (jest jawne dla obu graczy). Gracz Słabszy może wybrać zadanie neutralne, gdy zmniejszy różnicę w PS o 3 PS-y.

Kontrola terenu - Aby kontrolować teren gracz musi mieć na nim przynajmniej 3 podstawki i przynajmniej 2 razy więcej niż przeciwnik. Podstawki muszą znajdować w całości na wyznaczonym obszarze.

Podstawki nie dające kontroli - Do kontroli terenu nie liczą się pojedyncze podstawki których nie można skwadronować (dowódcy, działa, wozy amunicyjne, jasyr, mehter) oraz uciekające podstawki.

Teren specjalny - Na taki teren nie można w żaden sposób wpływać taktykami, efektami ani zasadami specjalnymi.


Zadania Atakującego (tajne dla Obrońcy):

Atak na tyły – Atakujący musi wyjść 10-cioma podstawkami (nie liczą się podstawki nie dające kontroli) oraz Dowódcą przez krawędź pola bitwy Obrońcy.
Podstawki i dowódca nie muszą należeć do jednego pułku. Za wykonanie zadania Atakujący otrzymuje 2PZ. Gdy Atakujący nie wykona zadania Obrońca otrzymuje 2PZ.

Wyniszczenie – Atakujący musi znieść przynajmniej połowę pułków Obrońcy (przy 3 i 4 pułkach – 2 pułki, przy 5 i 6 pułkach – 3 pułki).
Za wykonanie zadania Atakujący otrzymuje 2PZ. Gdy Atakujący nie wykona zadania Obrońca otrzymuje 2PZ.

Przełamanie obrony – Atakujący wybiera przed bitwą jeden z terenów znajdujący się w większej części lub w całości w strefie rozstawienia Obrońcy (może to być Obóz).
Aby wykonać to zadanie Atakujący musi na koniec bitwy kontrolować wybrany teren . Jeżeli na stole jest wystawiona rzeka, to musi wybrać zajęcie mostu.
Wybrany teren nie jest terenem specjalnym. Jeżeli zostanie usunięty (ale nie przesunięty) przez Obrońcę, to Atakujący musi wybrać inne zadanie (nadal pozostaje tajne) lub inny teren (do wyboru gracza Atakującego).
Atakujący nie może wpływać na wybrany teren efektami/zasadami specjalnymi. Jeżeli wybrany teren musiałby zostać usunięty/przesunięty w wyniku efektu/zasady specjalnej wykorzystanej przez atakującego,
wówczas nie można wykorzystać takiego efektu/zasady (np. nie można wybrać taktyki Rzeka jeżeli w wyniku jej wystawienia trzeba byłoby przesunąć teren wybrany w tym zadaniu).
Wybrany teren może pokrywać się z Wysuniętą Placówką lub Terenem Strategicznym. Za wykonanie tego zadania Atakujący otrzymuje 2PZ. Gdy Atakujący nie wykona zadania Obrońca otrzymuje 2PZ.

Dominacja – należy wyznaczyć strefę o wymiarach 60x40 cm przylegającą do jednego z narożników leżącego po stronie Obrońcy. Dłuższym bokiem powinna przylegać do boku pola bitwy, a krótszym do krawędzi przeciwnika.
Narożnik wybiera Atakujący w momencie wyboru i zapisania tego zadania, przed wystawieniem Obrońcy. Aby wykonać to zadanie Atakujący musi kontrolować strefę. Za wykonanie tego zadania Atakujący otrzymuje 2PZ.
Gdy Atakujący nie wykona zadania Obrońca otrzymuje 2PZ


Zadania Obrońcy (tajne dla Atakującego):

Kluczowa Pozycja – Obrońca wybiera przed bitwą jeden z terenów. Teren ten nie może znajdować się w jego strefie rozstawienia. Jeżeli na stole jest wystawiona rzeka, to Kluczową Pozycją może być jedynie most.
Aby wykonać to zadanie Obrońca musi na koniec bitwy kontrolować Kluczową Pozycję. Kluczowa Pozycja nie jest terenem specjalnym. Jeżeli zostanie usunięta (ale nie przesunięta) przez atakującego, Obrońca musi wybrać inne zadanie (nadal pozostaje tajne) lub inny teren. Kluczowa Pozycja nie może zostać przesunięta przez Obrońcę w jego strefę rozstawienia (nawet częściowo).
Jeżeli Kluczowa Pozycja zostanie przesunięta przez atakującego w strefę rozstawienia Obrońcy zadanie pozostaje aktualne.Kluczowa Pozycja może się pokrywać z Wysuniętą Placówką lub Terenem Strategicznym.
Za wykonanie tego zadania Obrońca otrzymuje 2PZ. Gdy Obrońca nie wykona zadania Atakujący otrzymuje 2PZ.

Małe szkody nam uczynili – co najmniej połowa pułków Obrońcy nie została zniesiona (przy 3 i 4 pułkach – 2 pułki, przy 5 i 6 pułkach – 3 pułki).
Za wykonanie tego zadania Obrońca otrzymuje 2PZ. Gdy Obrońca nie wykona zadania Atakujący otrzymuje 2PZ.

Utrzymanie pozycji - Atakujący, na koniec bitwy, nie ma w strefie rozstawienia Obrońcy (bazowej czyli 100x40) więcej niż 12 podstawek.
Nie liczą się podstawki nie dające kontroli. Za wykonanie tego zadania Obrońca otrzymuje 2PZ. Gdy Obrońca nie wykona zadania Atakujący otrzymuje 2PZ.


Zadanie neutralne (jawne):

Wysunięta Placówka (teren specjalny) – Atakujący wybiera jeden z terenów (nie może to być bagno, pole, strumień, jezioro i przeszkoda), znajdujący się w większej części lub całości na połowie Obrońcy.
Jeżeli nie ma możliwości wybrania terenu spełniającego warunki zadania, należy wylosować/wybrać inne zadanie.
Obrońca może (ale nie musi) wystawić na nim dowolne jednostki z wybranego pułku (mogą to być siły główne) oraz jednego dowódcę. Jednostki są wystawiane z dowolnymi darmowymi rozkazami.
Za rozkazy niezgodne z wytyczną należy dopłacić punktami rozkazu w fazie Rozkazów. Reszta pułku wystawiana jest na normalnych zasadach.
Nie można wystawiać jednostek dodatkowych, chyba że przed bitwą zostały dołączone do tego pułku. Jeżeli teren jest wzgórzem Obrońca może wystawić na nim umocnienia.
Gracz który kontroluje Wysuniętą Placówkę na koniec bitwy otrzymuje za nią 2PZ. Jeżeli nikt nie kontroluje Wysuniętej Placówki, żaden z graczy nie otrzymuje PZ.

Zajęcie Terenu Strategicznego (teren specjalny) – Atakujący usuwa teren najbliższy środka bitwy. Na środku pola bitwy wystawia się losowy teren. Rzuć k10: 1-3 wzgórze o łagodnych stokach, 4-6 zagajnik, 7-8 las, 9-0 wioska.
Gracz który kontroluje Teren Strategiczny na koniec bitwy otrzymuje za niego 2 PZ. Jeżeli nikt nie kontroluje Wysuniętej Placówki, żaden z graczy nie otrzymuje PZ.

Obrona Obozu - Obrońca musi wystawić Obóz (teren specjalny). Gracz który na koniec bitwy kontroluje Obóz otrzymuje za niego 2PZ. Jeżeli nikt nie kontroluje Obozu, żaden z graczy nie otrzymuje PZ.
Zamiast tego zadania gracz tatarski może (jeżeli sobie tego życzy), wybrać zadanie Obrona Jasyru.

Obrona Jasyru* (zadanie opcjonalne jeżeli Tatarzy są Obrońcą) - Jeżeli na koniec bitwy Tatar kontroluje wszystkie Jasyry otrzymuje 2 PZ. Jeżeli kontroluje ich połowę lub więcej dostaje 1 PZ.
Jeżeli kontroluje ich mniej niż połowę przeciwnik otrzymuje 1 PZ. Jeżeli Tatar nie kontroluje żadnego Jasyru przeciwnik otrzymuje 2 PZ. Jasyry znajdujące się pod kontrolą gracza tatarskiego, nie mogą opuścić pola bitwy. Jasyry kontrolowane przez przeciwnika mogą opuszczać pole bitwy przez dowolną krawędź pola bitwy.
Podstawki Jasyru są wystawiane na polu bitwy razem z pułkami do których należą.
Jasyr należący do złamanego pułku, ale nie znajdujący się na koniec gry w zasięgu 10 cm od nieuciekającej jednostki tatarskiej liczony jest jak jasyr odbity.

Bój Spotkaniowy – Gracze zaznaczają niejawnie kolejność wystawiania pułków. W fazie rozstawiania sił gracze wystawiają w swojej strefie rozstawienia (100x40) po jednym pułku (nie mogą to być siły główne).
Jeżeli został wysłany zwiad, dodatkowo wystawiana jest Straż przednia (na normalnych zasadach, ale we własnej strefie rozstawienia – w zależności od wyników rzutów na straty zwiadu).
Jeżeli pozwala na to różnica punktów zwiadu to pierwszy wystawiany pułk może być wystawiony na zasadach Forsownego marszu (tylko pierwszy). Pierwszy pułk oraz Straż Przednia rozpoczynają bitwę z wytyczną Ruch.
Na koniec każdej tury (również pierwszej), wystawiany jest kolejny pułk.
Wchodzące pułki mogą być wystawione przy krawędzi gracza do którego należą, na zasadach Dalekiego Obejścia (strefa 25x40, 20 cm od wroga, testy morale przeciwnika, wytyczna Ruch itd.).
Pułki/jednostki wchodzące na pole bitwy przez własną krawędź, pojawiają się automatycznie, bez potrzeby wykonywania dodatkowych testów na ich przybycie (np. „utknięcie” artylerii).
Wraz z Siłami głównymi wystawiane są wszystkie jednostki dodatkowe nieprzyporządkowane na etapie tworzenia rozpiski do żadnego z pułków, artyleria dywizyjna, tabory oraz głównodowodzący.
Głównodowodzący, artyleria dywizyjna, tabory oraz jednostki dodatkowe nieprzyporządkowane na etapie tworzenia rozpiski do żadnego z pułków, pojawiają się w jednej strefie 25x40 cm.
Jednostki dodatkowe przyporządkowane na etapie tworzenia rozpiski do konkretnych pułków, pojawiają się z tymi pułkami.
Jednostki dodatkowe mogą podlegać pod rozkazy dowódcy artylerii, jeżeli zostały tak przyporządkowane na etapie tworzenia rozpiski.
Pułki/ jednostki pojawiają się na polu bitwy z wytyczną/rozkazem Ruch.
Pułk który został wyznaczony na Dalekie obejście, testuje czy pojawi się na polu bitwy na koniec wyznaczonej dla niego tury.
Nie można wystawiać pułków i jednostek w Zasadzce (niezależnie od wyniku zwiadu i zasad specjalnych).
Zadania wybierane przez graczy (tajne) są warte po 3PZ.
Przy wyborze/wylosowaniu powyższego zadania Obóz zostaje usunięty z pola bitwy.
Efekt Opóźnienie zamieniany jest na Straty Marszowe, a Panika na Niesubordynację.
Pułki/jednostki które nie zdążyły wejść na pole bitwy przed złamaniem armii, nie są w jakikolwiek sposób liczone do strat przy podliczaniu wynik bitwy.

Zniesienie całości sił przeciwnika daje automatycznie 6PZ za wypełnienie zadań scenariusza.

E. Wybór taktyk

Szybki atak - Strefę rozstawienia można powiększyć o 5 cm za każdy wydany 1 PS, aż do maksimum 20 cm za 4 Punkty Siły (czyli 5cm za 1ps, 10cm za 2ps, 15cm za 3ps i 20cm za 4ps).

Gra wzdłuż stołu - Nie można wybrać tej taktyki.

Śmiałym fortuna sprzyja - Ta zasada nie obowiązuje.

Wybór terenu - Teren wystawiany i usuwany z taktyk Wybór terenu w strefie rozstawienia własnej i przeciwnika kosztuje 1 PS więcej (wystarczy, że częściowo jest w strefie rozstawienia).
Wybranie drugi raz tej taktyki podwyższa jej koszt o kolejny 1 PS, trzeci raz – o 2 PS. Wystawienie Jeziora lub Bagna kosztuje bazowo 3 PS-y.
Wystawienie Pola bazowo 1 PS. Wystawienie Samotnego budynku mieszczącego do 4 podstawek bazowo 2 PS-y, a powyżej tej liczby bazowo 3 PS-y.
Wystawienie przeszkody (murek, płot) bazowo 3 PS-y za odcinek do 30 cm i maksymalnej szerokości do 2 cm.
Wystawienie strumienia bazowo 4 PS-y za odcinek do 30 cm i maksymalnej szerokości do 10 cm.
Rzeka może mieć maksymalnie 10 cm szerokości.

F. Rozstawienie sił

Strefa rozstawienia - wymiary strefy rozstawienia wynoszą 100 cm szerokości i 40 cm głębokości.

Kolejność wystawiania wojsk:
1.    Załoga wysuniętej placówki
2.    Jednostki wysłane na Zwiad
3.    pułk Obrońcy + jednostki dodatkowe dołączone do pułku na etapie tworzenia rozpiski
4.    pułk Atakującego jednostki dodatkowe dołączone do pułku na etapie tworzenia rozpiski
5.    naprzemiennie kolejne pułki Obrońcy i Atakującego
6.    jednostki dodatkowe Obrońcy (po wystawieniu wszystkich pułków Obrońcy)
7.    jednostki dodatkowe Atakującego ( po wystawieniu wszystkich pułków Atakującego)
8.    generał Obrońcy
9.    generał Atakującego

Gracz, który wygrał Zwiad wybiera kto pierwszy wystawia Straż Przednią. W przypadku remisu decyduje losowanie.
Wystawiane podstawki nie mogą być bliżej niż 20cm od podstawek wroga, chyba że podstawki wystawiane są we własnej strefie rozstawienia (bazowej lub rozszerzonej dzięki taktykom).
Jednostki z pułków, które przy wystawianiu mają wytyczną Obrona, mogą obsadzać budynki (np. Zasadzka, Wysunięta placówka, w strefie rozstawienia).
Przy innej wytycznej można ją zmienić w fazie rozkazów i obsadzać budynek na normalnych zasadach (rozkaz Obrona, manewr specjalny i wydanie punktu rozkazu).
Pułk wystawiany na zasadzie Forsownego Marszu i Dalekiego Obejścia musi mieć wytyczną Ruch. Można ją zmienić w fazie rozkazów.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#17 2015-02-15 20:19:20

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

No i bajerancko, trzeba jak najszybciej rozegrać:)

Tak patrzę na turnieje i widzę, że w przyszłą niedzielę szykuje się słaba frekwencja na FOW, to jakby ktoś był chętny to bym chętnie zagrał. W sobotę jest infinitka to raczej się nikt nie zmieści i odpada.

Natomiast co do tego 28 o którym rozmawialiśmy  to na pewno miejsca nie będzie, bo jest wh40k, a raczej wtedy sklep jest zajęty. A po drugie to ja najprawdopodniej wtedy nie wrócię do Polski, bo szykuje mi się weekend w Austrii.

I jeszcze istotne apropo dyskusji na temat ilości graczy. Najlepszym sposobem na podbijanie frekwencji jest po prostu granie i jak najwięcej. Wtedy graczy będzie coraz więcej:) A z tego co widzę to na dole jest spora rotacja modeli, tzn. że ludzie kupują tą grę:)

Ostatnio edytowany przez Adrian (2015-02-15 20:20:52)

Offline

 

#18 2015-02-15 22:30:37

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Przyszły weekend z tego co pamiętam nie pasował Tomkowi R2-D2. OK, może być w takim razie niedziela, ale jak coś to chyba damy radę zmieścić się w sobotę, potrzebujemy zaledwie jednego dużego stołu. Popatrzyłem, zapisanych jest zaledwie 12 gracy, czyli nawet jak wszyscy przyjdą to 6 stołów. Spokojnie się mieścimy. Proponuje sobotę. I faktycznie trzeba grać, mam dość podjazdów


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#19 2015-02-15 22:51:10

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Ok, to trzymajmy rękę na pulsie i obserwujmy. Infinity też wchodzi na małe stoły.

Wiem, że nie pasuje, ale mam nadzieję, że to nie ostatnia gra:) Ja mam modeli na dywizję spokojnie, tylko, że zachodnich.

Podjazdy są trochę nudne, bo mało krwawe, na dywizji modele szybciej spadają i zdecydowanie więcej opcji jest. A jak się będzie grać to nowi gracze też się namnożą:)

Offline

 

#20 2015-02-15 22:56:38

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Ok, to wstępnie przyszła sobota na 10.00, my zagramy armią RON-u. Ty wybierz jakąś zachodnią. Zasady Lubelskie, nie lubińskie, oczywiście ;]


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#21 2015-02-17 21:53:00

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Ha!

Do dywizje dołączają Dominik i Maciej a być może i Junior. Proponuje zatem podział sił : Monika Dominikiem i Maćkiem i ewentualnie Juniorem przeciwko Szwedom Adriana i moim. Junior dołączy gdzie będzie chciał. Wstępnie planowałem grać z Moniką Koroną 1653-1657, ale w tym wypadku zostawiam to Wam.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#22 2015-02-17 22:19:24

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Wow, to się robi ludzików.

Tylko, żeby było miejsce:)

To jak się coś wyklaruje to podeślę Ci co planowałem wystawić to uzgodnimy jakąś wspólną wersję.

Offline

 

#23 2015-02-17 22:41:55

Sztazi

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2015-02-17
Posty: 2

Re: Granie dywizyjne

Potwierdzam, zagram w sobotę.

Offline

 

#24 2015-02-18 15:20:51

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Super,

Tylko tak organizacyjnie istotne jest to, że turniej ma pierwszeństwo. Obserwując zapowiadaną frekwencję, miejsce powinno być. Ale proponuję zacząć po 10, z powodu.

1) Na 7:30 w sobotę się umówiłem i na 10 mogę się nie wyrobić:)
2) Mieć pewność, że wolne stoły po turnieju zostały i nikt nie będzie nikogo wyrzucał.

To tyle, a tak to super i mam nadzieję na bardzo interesującą bitwę.

Plus organizacyjnie, po części gramy po to, żeby było więcej graczy, byłoby super, gdyby udalo się przygotować po bitwie jakiś raport.

Udanego tygodnia.

Offline

 

#25 2015-02-18 21:13:46

Diabeu

http://i.imgur.com/mmPko.png

Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 178

Re: Granie dywizyjne

W sobotę przywiozę Juniora, ale będę przed 12.00. Może ustalmy, że nasze pułki będą opóźnione. Wcześniej niestety nie dam rady

Offline

 

#26 2015-02-18 21:32:28

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Ok, po prostu wejdziecie do gry w ten sposób. Zresztą i tak zanim na dobre zaczniemy to dopiero się zjawicie.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#27 2015-02-19 23:19:38

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Ok, to ja mam taką propozycję:

1) Zaczynamy o 10:30, aby mieć pewność, że są miejsca, żeby nie było rozczarowań.
2) Byłoby super, gdyby Wasi sojusznicy znali to co zamierzacie wystawić w opóźnieniu, wtedy my sobie rozegramy te fazy:

1. Poznanie przeciwnika i jego nacji
2. Wybór rozpiski i położenie jej zakrytej na stole
3. Rozstawienie pola bitwy (odnośnik A)
4. Porównanie sił – przedstawiamy tylko PS armii. (odnośnik B)
5. Zwiad – (odnośnik C) Niejawne wysłanie zwiadu (wystawiamy zaciśniętą pięść – jeżeli jest w niej kostka –Zwiad został wysłany).
6. Wybór zadań (zadania tajne należy zapisać – do wglądu dla przeciwnika po bitwie) – (odnośnik D)
7. Wybór taktyk (odnośnik E)
8. Losowanie efektów

A Wy akurat będąc przed 12 zdążycie pewnie na wystawienie. Tylko wskazane byłoby właśnie, żeby cała Wasza armia i skład była znana.

Do zobaczenia na polu bitwy!

Offline

 

#28 2015-02-20 07:29:17

Sztazi

http://i.imgur.com/fphFl.png

Zarejestrowany: 2015-02-17
Posty: 2

Re: Granie dywizyjne

Skład dywizji już jest znany . Zabiorę ze sobą pułki Diabeu i je z Moniką rozstawimy i rozegramy pewnie 1-2 tury.

Offline

 

#29 2015-02-20 10:35:37

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Granie dywizyjne

SKLEP BOLTER

Zdajecie sobie sprawę, że do tej pory NIKT nie poinformował sklepu, że chcecie takie coś rozgrywać?

Dodatkowo dodam, że na turnie Infinity przychodzi dużo osób, w tym osoby które NIE ZAPISUJĄ SIĘ wcześniej?

A ponieważ jestem wbrew pozorom miły to zapytam się ile stołów i jakich jest potrzebne?


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#30 2015-02-20 10:48:16

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Potrzeba nam jednego większego stołu, ewentualnie kanciapy pod toaletą, z resztą sobie poradzimy.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#31 2015-02-20 10:53:40

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Granie dywizyjne

Macie załatwione...


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#32 2015-02-20 11:32:34

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Ludzki z Ciebie człowiek ! Dostaniesz w zamian armatę do strzelania we wraże siły Koronne !

Ostatnio edytowany przez Mr_Stud (2015-02-20 11:32:52)


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#33 2015-02-21 20:04:08

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Dzięki wszystkim za grę!

Grało się naprawdę miło, trzeba się na pewno dużo bardziej ograć. Spoooooro błędów po stronie Szwedzkiej, a oni niestety błędów nie wybaczają. RON mocny i dużo lepiej gra.

Z niecierpliwością czekam na kolejną grę!

Offline

 

#34 2015-02-22 12:11:54

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Hej,

My też dziękujemy szczególnie za ilość wałków Do następnej.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#35 2015-02-28 21:44:43

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

7 marca, czy ktoś reflektuje na grę na dywizji w OiM?

Offline

 

#36 2015-03-01 00:01:36

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

Nie damy rady, nie ma nas wtedy. W marcu niestety nie mamy wolnego terminu.


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

#37 2015-03-03 22:18:47

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Z racji, że ludzie się wykruszają. To ponowię pytanie, czy ktoś jest zainteresowany grą dywizyjną w tą sobotę tzn. 07.03? Ewentualnie może być podjazd od biedy.

Offline

 

#38 2015-04-02 16:12:48

 Adrian

http://i.imgur.com/jgZgn.png

Zarejestrowany: 2010-09-09
Posty: 236

Re: Granie dywizyjne

Jest kwiecień i pytanie kiedy znowu gramy dywizję:)?

Offline

 

#39 2015-04-03 01:28:12

Mr_Stud

http://i.imgur.com/A7eG5.png

Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 308

Re: Granie dywizyjne

U mnie lipa z terminami, właściwe do odwołania. Skontaktuj się ze Sztazim i Diabuem, może oni dadzą radę


Moje imię brzmi Mortis Metalicus

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.motoryzacjaif1.pun.pl www.esg.pun.pl www.tstramwaj2.pun.pl www.wiptril.pun.pl www.siedmiumistrzowmiecza.pun.pl