Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2014-01-13 06:33:13

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Challenger Wawa 22-23.02

Czy mamy jakichś chętnych na wyjazd na turniej do Wawy w lutym?? Zielarz mówił coś o możliwości noclegu u brata, ja zapewniam transport ale potrzebuję jeszcze 3-4 osoby (odliczając Zielarza jeśli jedzie 2-3). Koszt przejazdu podam jak policzę

CHĘTNI:
Maciek
Zielarz
Marcins
Czys


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#2 2014-01-13 15:00:45

Marcins

http://i.imgur.com/mmPko.png

12284861
Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 167

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Zgłaszam chęć.

Offline

 

#3 2014-01-13 15:15:06

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Przy 4 osobach wychodzi 85zł na głowę, przy 5 osobach 70zł na głowę. 400km czyli jakieś 5h-6h przy kulturalnej jeździe z postojami a jakieś niecałe 4h jak się postaram i nie będzie postojów.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#4 2014-01-13 15:27:40

Marcins

http://i.imgur.com/mmPko.png

12284861
Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 167

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Albo kilkanaście złotych autobusem, rozważaliście kiedyś tę opcję?

Offline

 

#5 2014-01-13 15:30:11

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Ostatnio jak jechaliśmy autobusem do wawy (ja w końcu nie jechałem ale biletu się zwrócić nie dało) to było 70zł w obie strony. A poza tym nie chce mi się kombinować jak spakować figurki żeby były względnie bezpieczne, jeżdżenie po Wawie z całym tym ustrojstwem komunikacją miejską (tak wiem jestem leniwy ) nie jest fajne.

EDIT: Sprawdziłem teraz i rezerwując dzisiaj bilet zapłacilibyśmy 65zł na głowę jadąc polskim busem. 5zł/20zł różnicy to nie jest chyba tak dużo (odpada jeszcze koszt komunikacji miejskiej w wawie)


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#6 2014-01-13 15:42:49

Marcins

http://i.imgur.com/mmPko.png

12284861
Zarejestrowany: 2011-07-11
Posty: 167

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Również sprawdziłem i potwierdzam, faktycznie autobus jest bez sensu.

Offline

 

#7 2014-01-15 07:54:34

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Mam zaszczyt zaprosić Państwa na turniej Flames of War „Ofensywa zimowa (?)”

Gdzie: Liceum Ogólnokształcące, ul. Anieli Krzywoń 3 (piętro II, sala 209)

Kiedy: 22-23 luty 2014

wpisowe: 30 zł

Zapisy: 9:30-10:00
Początek turnieju : 10:15

Sędziuje: Jakub „Kubbek” Charmo
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, ksywkę gracza, rozpiskę/rozpiskii oraz ewentualną historię kompanii w formacie .doc, .xls, .txt i inne do odczytania przez pakiet Microsoft Office prosimy o przysłanie do dnia 08.02, na adres e-mail: kuba.charmo@wp.pl . Tylko zgłoszenie wysłane drogą mailową stanowi oficjalną formę zgłoszenie na turniej.
Turniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War w randze Challengera


I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 1780 pkt na okres late.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do trzeciej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie http://www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdfu zobowiązany jest posiadać jego wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje się posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Należy posiadać jedną kopię rozpiski do wglądu przez sędziego


II. Rozgrywka:

1. Gramy 4 bitwy po trzy godziny każda
2. Grafik turnieju
Dzień 1
Zapisy: 9:30-10:00
Bitwa pierwsza - scenariusz Cauldron - 10:15-13:15
Ocena hobbystyczna - 13:15-14:00
Bitwa druga – scenariusz No Retreat– 14:00-17:00

Dzień 2
Bitwa trzecia – Hasty Attack – 9:00-12:00
Bitwa czwarta - Encounter – 12:30-15:30
Zakończenie turnieju – 16:00

III. Punktacja
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:

* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.

0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0

* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy ("sole survivor" jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono całe HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.

Z bitew można łącznie uzyskać 80 VP
Z oceny hobbystycznej łączeni można uzyskać 15 VP (wliczając przesłanie rozpiski w terminie)

Za przesądnie rozpiski w terminie – 5 VP

Hobbystyka

Malowanie:
- armia pomalowana w 0%-24% - 0-1VP
- armia pomalowana w 25%-49% - 2-3 VP
- armia pomalowana w 50%-74% - 4-5 VP
- armia pomalowana w 75%-99% - 6-7 VP
- armia pomalowana w 100% – 8 VP
- ocena WOW! (dla armii pomalowanych w całości prezentujących wysoki poziom malowania oraz ukazujących całą armie jako jeden związek taktyczny) – 9-10 VP

O przyznaniu poszczególnych ocen decyduje sędzia w oparciu o kategorie obiektywne (% pomalowanej armii) oraz subiektywne (dopracowanie pomalowanych modeli) np. armia w całości pomalowana na odwal zdobędzie 8 VP, a armia z minimalną ilością modeli niepomalowanych, ale równocześnie wysokim stopniem szczegółowości pomalowania reszty modeli zdobędzie 6VP



IV. Przepisy porządkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany obowiązującego regulaminu.


Zasady specjalne na turnieju

Na turnieju część stołów będzie posiadała swoje zasady specjalne, wszelkie dodatkowe modele określone w zasadach specjalnych zapewnia organizator.

Raz w czasie turnieju gracz ma prawo do zmiany stołu na którym gra. Nowy stół jest wybierany metodą losową spośród pozostałych dostępnych. Gracze mają 10 minut od czasu ogłoszenia par i stołów na deklarację chęci zmiany stołu. Gracz musi zaakceptować stół, który dostał jako zamiennik w wyniku losowania.



Bocage
- niskie żywopłoty - na stole tym nie stosujemy zasad bocage, wszelkie żywopłoty to tylko trudny teren (Difficult terrain) blokujący LOS, przerwy w żywopłotach to teren spowalniający (Slow Going)

Ruiny miasta
- szczury kanałowe - na stole znajdują się włazy kanałów (odgórnie wystawione), można z nich korzystać na zasadach opisanych w podręczniku głównym do drugiej edycji (zdjęcia strony wkrótce) z zaznaczeniem, że z zasady kanałów mogą skorzystać jakiekolwiek plutony składające się tylko z teamów piechoty i dział typu man-packed [podkreślam, z tej zasady mogą korzystać tylko plutony, nie jednostki opisane jako kompanie]
- aleja snajperów - każdy z graczy dostaje do dyspozycji snajpera

Pustynia
- płaska jak stół, twarda jak beton - cały teren na stole normalnie traktowany jak cross-country traktowany jest jako road
- Khamseen - w starting stepie danego gracza gracz rzuca koścą, na wyniku 1 nadeszła burza pisakowa - gra się wtedy na zasadach nocy, przechodzi na 5+ (rzucane również w starting stepie) [oryginalne zasady: str. 160 podręcznika$ Hellfire and Back]

Zima
- generał zima włada lasami - wszystkie lasy na stole traktowane są jako very difficult going
- zmarznięci do szpiku kości - brak źródeł ciepła w czasie srogiej zimy potrafi zabić równie skutecznie co pocisk, mróz sprawia, że żołnierze stają się apatyczni, a ich ruchy wolniejsze; żadna jednostka nie będąca pojazdem nie może wykonywać ruchu At the Double, ponadto okopanie udaje się o +1 trudniej

Włochy
- wojna artylerii - w "słonecznej Italii" jak z nieba nie leje deszcz to pociski: obie strony mają do dyspozycji po jednorazowym bombardmencie o sile AT4 firepower 5+ (bateria trained), przyjmuje się że obserwatorem dla tej baterii jest obserwator lotniczy (przerzut ostatniej kostki wstrzelania) którego wystawiasz w swojej fazie strzelania (nie można strzelać do niego ogniem AA), po wykonanym bombardmencie obserwator lotniczy znika

Holandia
- "droga na wyspie" - brzegi grobli to very difficult going dający bulltproof cover dla ostrzału z przeciwnej strony grobli, zjazdy z grobli to teren difficult
- polder - po 10 minutach od wykopani okopu okazuje się, że wykopałeś sobie dół z wodą, a w dodatku jego brzegi zaczynają się zapadać: okopanie na polderze (cały teren cross-country) wychodzi o +1 trudniej

Rejon umocniony
- wszędzie miny - każdy z graczy dostaje zestaw 3 znaczników pól minowych, z których tylko jedno jest prawdziwe; pola minowe wystawiamy przed rozstawieniem się obu stron, ale po wystawieniu objectivów (pola minowe nie mogą być bliżej niż 6 cali od objectivów i nie bliżej niż 2 cale od krawędzi stołu - poza tym mozna je wystawić wszędzie), przed rozpoczęciem gry, a po wystawieniu się gracze ujawniają sobie które miny są prawdziwe
- sprzęt saperski - gracze mogą wyznaczyć jeden z plutonów piechoty swojej kompanii do przydzielenia im sprzętu saperskiego - radzą sobie oni z fortyfikacjami tak jakby byli pionierami

Rzeka
- most musi zrobić KABOOM!!!! - przed grą obrońca (lub obaj gracze jeśli grany jest scenariusz typu Fair Fight) otrzymują 5 Demolition Teamów, ich użycie umożliwi wysadzenie mostu w powietrze, most wysadza się na zasadach ujętych w zasadach Bagration-Partisants and Polizei (zdjęcia stron podręcznika wkrótce)
- most pontonowy - jednostki pionierów dysponujące wozem zaopatrzeniowym mogą próbować budować most pontonowy - aby to zrobić muszą przynajmniej jednym teamem stykać się z rzeką oraz mieć w linię dowodzenia (choćby pośrednią) do wozu zaopatrzeniowego;
aby budować most teamy stykające się z rzeką, "przenoszące" command distance do wozu zaopatrzeniowego oraz sam wóz nie mogą się ruszać, nie mogą strzelać i nie być pinnowane, liczone są jakby się ruszały i strzelały,
aby wybudować most pluton pionierów w czasie budowania mostu musi rzucić 7 skill testów (rzuca się w shooting stepie), testy te mogą zdawać teamy uczestniczące w budowaniu mostu, "budowa" (zdawanie testów) może trwać więcej niż jedną turę (np. w pierwszej turze gracz zdał 3 testy, w drugiej 4), po zdaniu 7 testów most jest wystawiany w miejscu stykania się teamu pionierów z rzeką, po zbudowaniu mostu wóz zaopatrzeniowy jest zdejmowany

Rosyjska wioska I
- nocne starcie - bitwa odbywa się na zasadach walk w nocy z tym zastrzeżeniem, że dzień wstaje na 6tkach
- płonące domy - nocą któraś ze stron zaprószyła ogień w zabudowaniach; w starting stepie gracze rzucają czy poszczególne budynki stanęły w ogniu (udaje się na 6); jeśli budynek stanął w ogniu to w promieniu 4 cali od niego jednostki są widoczne (ale mają conceala za noc), ponadto do takiego budynku nie można wejść, a jeśli się w nim było to trzeba go jak najszybciej opuścić


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#8 2014-01-16 20:49:20

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Mamy 4 osoby, jeszcze jedno miejsce jest wolne.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#9 2014-02-04 13:00:47

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Challenger Wawa 22-23.02


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#10 2014-02-06 16:43:48

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Challenger Wawa 22-23.02

Wysyłajcie zgłoszenia z rozpiskami na kuba.charmo@wp.pl za wysłanie do 08.02.14 jest dodatkowe 5VP.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kppolej.pun.pl www.samowolka.pun.pl www.dracoinsula.pun.pl www.magiczne.pun.pl www.akilian.pun.pl