Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2013-09-04 12:12:13

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Uściślenia i klaryfikacje BGO

Wiecie co Panowie od Overlorda? Kupiłem sobie mały rulebook i poczytałem wczoraj - powiem wam, że 150 milionów rzeczy źle robiliśmy ostatnio. To co pamiętam:

Przejeżdżanie przez ciężki teren odejmuje D6 od ruchu. Tylko Dangerous Terrain sprawia, że jedzie się tylko D6.

Cofające się pojazdy również odejmują od ruchu D6 - nie płaci się podwójnie za cal ruchu.

Rezerwy muszą być wystawiane jeżeli wyjdzie rzut. Nie można zostawić czegoś w rezerwach bo się chce.

Zdejmowanie pinu przez Senior Officera wymaga jeszcze udanego rzutu wyszkolenia odpinowywanej jednostki!

Zasada Last Man Standing - ucieka tylko jeżeli jest spinowany!

Każda ofiara w unicie piechoty w wyniku ostrzału powoduje test morale! Nawet jeżeli zginął tylko jeden człowiek w 10-osobowym składzie. 50% (całości) ma znaczenie tylko przy spinowanym oddziale bez przyjaciół w 10". Nagle oddziały Elite nabierają sensu.

Po przeczytaniu zasad strzelania mam wrażenie, że Teperak miał rację i rzut 6+ na trafienie to max. Nie liczymy w górę i niemiecki Panzer Ace zbije to do 5+.

Położenie na oddział rozkazu overwatcha (nie pamiętam jak to się nazywa) - trzeba wydać unitowi konkretny rozkaz. Albo ruch, albo ostrzał. W turze przeciwnika oddział z ruchem może wykonać rozkaz Top Speed - czyli poruszyć się Move * 2. Unit z ostrzałem może wykonać rozkaz Open Fire!, czyli wykonać dwa strzały.
Wiąże się to z tym, że w Overlordzie nie ma dwóch akcji jak w KGN - jest tylko jeden rozkaz. Jest Fire & Move, Move & Fire, Top Speed (Move * 2), Open Fire! (dwa strzały + loaderzy)... Teoretycznie na jedno wychodzi, ale jest jedna istotna różnica przy strzelaniu. Cele do obu strzałów (trzeci z loaderów jest extra, więc chyba na koniec się deklaruje) należy zadeklarować jeszcze przed rzutem koścmi! Czyli może się zdarzyć, że drugiego strzału nie wykonamy, bo wróg zginie za pierwszym, itp.

Objectivy. Z wordingu zajmowania objectivów, wg mnie wynika, że nie wystarczy podjechać w 10" od objectivu, żeby go unieważnić przeciwnikowi. Bycie w 10" uniemożliwia przejęcie go, ale nie unieważnienie. Trzeba go odebrać, czyli wytłuc wszystko i podjechać w 5". Potem już można stać w 10", żeby nie mógł go przeciwnik przejąć.

Ostatnio edytowany przez blackout_sys (2013-09-04 12:14:48)


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#2 2013-09-04 12:21:06

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Uściślenia i klaryfikacje BGO

Ło matko, tośmy w całkiem inną grę grali...


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#3 2013-09-04 12:45:38

antchuck

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Zarejestrowany: 2012-01-05
Posty: 567

Re: Uściślenia i klaryfikacje BGO

Grunt, że wszyscy w tą samą


"Bo widzisz Władku, w szachach też czasami trzeba mieć szczęście."
                             - Anonimowy członek Wrocławskiego Klubu Szachowego "Dach Bud Hetman"

Offline

 

#4 2013-09-04 13:13:21

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i klaryfikacje BGO

Na luzie - następna gra będzie juz proper ;]

Choc faktycznie, gdybyśmy grali wg tych zasad, to zwyciestwo potencjalnie mogloby nam zostac odebrane pod gasienicami niemieckich czolgow... ;]

Ostatnio edytowany przez jarv (2013-09-04 13:14:15)


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#5 2013-09-04 18:55:44

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Uściślenia i klaryfikacje BGO

W temacie rozgrywki, ale nie w temacie zasad - macie może jakieś fotki z Waszego starcia?


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

#6 2013-09-05 09:30:31

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: Uściślenia i klaryfikacje BGO

mam pare shotów z ajfona/srajfona. jak bede mial chwile i warunki to zapodam.


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#7 2013-09-05 09:41:01

 dardzin

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 949

Re: Uściślenia i klaryfikacje BGO

Superowo, to czekam


Konfrontacja || Hordes || Infinity || Battlegroup || Firestorm Armada || BW- Napoleon || Afterglow || Ogniem i Mieczem

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.naszastrefa.pun.pl www.herosofpoland.pun.pl www.fiore.pun.pl www.logistykaaon.pun.pl www.velpadrino.pun.pl