W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Riddle me this... Riddle me that
Główne zasady Konfrontacji pozwalają na dołączanie do waszej armii sprzymierzeńców z zaprzyjaźnionych (czytaj: połączonych wspólnymi interesami) nacji.
Zasada jest prosta: 30% punktów waszej armii może składać się z modeli innoarmijnych oraz/lub najemników (zdolność Mercenary, Stateless lub Alliance) oraz istot magicznych - Żywiołaki, Nieśmiertelni i inni. Wyjątek stanowią Familiary/Chowańce, gdyż z punktu widzenia gry są przedmiotami.
Poniżej znajdziecie zestawienie kto z kim jest sprzymierzony.
Pominąłem w nim armie, które nigdy nie wyszły.
ACHERON - Alchemicy, Mid-Nor, Ofidianie, Druni (w późniejszych czasach Acheron przestał wspierać się Drunami)
ALCHEMICY - Acheron, Mid-Nor, Ofidianie
DRUNI - Acheron, Mid-Nor, Pożeracze
MID-NOR - Acheron, Alchemicy, Druni
OFIDIANIE - Acheron, Alchemicy
ALAHAN - Gryfy, Cynwalle, Sessair
GRYFY - Alahan, Cynwalle, Tir-na-Bor, Sessair (ale nie Horda Murgana)
CYNWALLE - Alahan, Gryfy
SESSAIR - Alahan, Gryfy
DAIKINEE - Wilczarze
ORKOWIE BRAN-O-KOR - Gobliny, Pożeracze
ORKOWIE z BEHEMOTU - nie mają sprzymierzonych armii i nie mogą być sprzymierzeńcami.
WILCZARZE - Daikinee
TIR-NA-BOR - Gryfy
GOBLINY - Orkowie, Pożeracze
PRZYMIERZE ORŁA - Armie Przeznaczenia, Sessair (Horda Murgana)
POŻERACZE - Druni, Gobliny, Orkowie
CADWALLON - nie ma sprzymierzonych armii
Cadwallon - Miasto Najemników chętnie użycza swoich wojaków do walki za cudzą sprawę (i cudze pieniądze).
Każda Gildia jest traktowana jako osobna armia i każda ma swoich ulubieńców, z którymi chętnie dogada się w sprawie zaciągu.
Dana armia może wybrać na czas bitwy tylko 1 gildię i musi wybrać przynajmniej jeden model, który do niej przynależy. Pozostałe modele mogą wywodzić się również z szeregów cadwallońskiej milicji.
GILDIA ARCHITEKTÓW - Cynwalle, Gryfy, Alahan, Tir-na-Bor
GILDIA OSTRZY - Każda armia
GILDIA PRZEWOŹNIKÓW - Każda armia
GILDIA ZŁOTNIKÓW - Acheron, Alchemicy, Gobliny, Gryfy, Alahan, Tir-na-Bor, Wilczarze (Wyjąca Sfora), Ofidianie
GILDIA LICHWIARZY - Armie Ciemności
GILDIA ZŁODZIEI - Acheron, Alchemicy, Pożeracze, Gobliny, Alahan, Tir-na-Bor, Ofidianie
GILDIA WRÓŻBITÓW - Cynwalle, Gobliny, Gryfy, Alahan, Tir-na-Bor
Kursywą zaznaczyłem armie, które wyszły po ustaleniu powyższego zestawienia i nie mogły być na niej uwzględnione.
ZASTRZEŻENIE:
- Armie turniejowe nie mogą mieć sprzymierzeńców.
- Zwyczajowo nie dołącza się więcej niż jednej armii sprzymierzonej.
Wyjątkiem od tych zasad/ograniczeń są istoty magiczne. Można je dołączać ekstra, gdyż nie są armią jako taką.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
W późniejszych czasach Pożeracze opowiedzieli się po stronie Sił Ciemności.
Zachowali przy tym swoich dotychczasowych sprzymierzeńców.
Krasnoludy z Tir-na-Bor przeszły na stronę Światła.
Stali się sprzymierzeńcami dla tej strony konfliktu i to ze wzajemnością.
Ciekawy los spotkał Keltów.
Ich ojczyzna stała się jednym wielkim polem bitwy. Sessair zjednoczyli się z ludami Światła i Przeznaczenia (z wyłączeniem Orków), a Drunowie wtopili się w masy Ludów Mroku. Obie armie przestały istnieć jako samodzielny byt.
Orkowie Bran-o-Kor połączyli się z kuzynami z Behemotu i wyznaczyli sobie Równiny Avaggdu swoją nową ziemią obiecaną.
... Ale to wszystko dopiero w Erze Rag'naroku.
Offline