Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2010-10-29 00:31:06

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Faza Strzelania/Magii jest jednym z przykładów, które pokazują, że Konfrontację należy usprawniać

Podczas niej gracz może wyznaczyć tryb w jakim jest wykonywany strzał lub rzucenie czaru.
Decyduje się czy dany model strzelał szybko, a niecelnie, a może przeciwnie - przycelowywał i się nie spieszył.

Co wiemy:

    - Faza Magii i Faza Strzelania to jedna faza. Obie czynności są wykonywane wg kolejności INICJATYWY.
    - Im większa INICJATYWA tym szybciej wykonamy czynność.
    - Jeśli obie strony mają modele o tej samej INICJATYWIE to model gracza, który wygrał rzut Taktyczny na początku tury, jest pierwszy.
    - Można zadziałać szybciej (Rapid Firing/Incantation), gdzie INICJATYWA rośnie o 2, a trudność akcji rośnie o 1.
    - Można skupić się (Precision Firing/Prolonged Incantation), gdzie INICJATYWA spada o 2, a trudność akcji spada o 1.
    - Można oczywiści strzelać bez modyfikowania INICJATYWY.
    - Na czas tej fazy INICJATYWA może spaść poniżej zera.
    - W FAQ autorzy zasugerowali, aby począwszy od modelu z najwyższą INICJATYWĄ, każdy określał co dany model robi i odpowiednio modyfikował INICJATYWĘ [+/-].

Ostatni podpunkt zawsze był dla mnie szemrany, bo tak naprawdę był przeciw modelom o wyższej INICJATYWIE.

Moja propozycja:
1. Na początku FAZY STRZELANIA/MAGII układamy karty wszystkich strzelaczy/magów od najwyższej INICJATYWY do najmniejszej.
2. Jeśli dana karta odpowiada kilku figurkom, to kładziemy tyle znaczników ile figurek jest przez nią reprezentowanych. Każda karta musi mieć inny kolor/rodzaj znaczników.
3. Począwszy od karty z najwolniejszym modelem określamy co robi ona w tej fazie.
4. Jeśli w związku z wybranym trybem akcji modyfikowana jest INICJATYWA modelu [+/-], to przesuwamy kartę odpowiednio tak by pokazywała obecną kolejność wg INICJATYWY.
5. Jeśli powyższy punkt tyczy kilku modeli z danej karty to decydujemy indywidualnie co dany model robi.
6. Jeśli wykonują one różne akcje to jeden z nich jest zawsze reprezentowany przez kartę ze znacznikiem. Modyfikacje INICJATYWY pozostałych modeli oznacza się poprzez przesunięcie pozostałych znaczników.
7. Jeśli modele obu graczy mają taką samą wyjściową INICJATYWĘ to osoba, która wygrała rzut Taktyczny decyduje się jako druga.
8. Po obwieszczeniu wszystkich akcji i ustaleniu ostatecznej kolejności INICJATYWY zaczynamy realizować wybrane czynności.

Moim zdaniem jest to bardziej życiowe rozwiązanie sprawy i gracze nie muszą symultanicznie obwieszczać swoich akcji lub kombinować, że może przeciwnikowi się wypsknie co będzie robił. Dodatkowo zrobiłem tu myk analogiczny do walki wręcz. Osoba z przegraną (czytaj: mniejszą) INICJATYWĄ jako pierwsza obwieszcza co robi, a wykonuje to w drugiej kolejności dopiero jak wykona swoje akcje model z większą INICJATYWĄ


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#2 2010-10-29 10:20:13

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

System, choć ciekawy i oryginalny, ma jedną zasadniczą wadę: brak symultaniczności. Posiadacz "najszybszej" jednostki (czytaj: o najwyższej inicjatywie) jest bossem, bo zdeklaruje się na końcu i zrobi to w oparciu o pozostałe deklaracje.

Z punktu widzenia magii, którą gram namiętnie, dochodzi do tego, że np. trupy deklarują się pierwsze i najszybsi magowie  (Meliador czy Sardar) zawsze mają czas na odpowiedź. Grając którymś z nich mogę, opóźniając się celowo, "przepuścić" najgroźniejszych magów w inicjatywie i czarować już po magii przeciwnika, kiedy nie będzie on już miał many na kontry, absorpcje czy inne takie. Jeśli wróg się opóźnił, któryś z nich bezpiecznie ładuje swoje kilogramy mocy i przeciwnik albo mnie kontruje i nie ma many na swoje czary, albo ja oram go pierwszy bezkarnie i on potem rzuca swoje czary, które ja mogę i tak skontrować. Mając taki tryb deklaracji akcji i posiadając najszybszych magów na stole rządzę niepodzielnie bo WIEM WCZEŚNIEJ co zrobi przeciwnik. Poprzednio trzeba było robić to "na czuja", teraz będę dokładnie wiedział, czy mi się to opłaca czy nie, a przeciwnik z "wolniejszym" magiem nic z tym nie może zrobić.

Choć właściwie nie strzelam i tak będę w stanie udupiać strzelca przeciwnika, bo się stosownie do jego akcji opóźnię lub przyspieszę i spróbuję go zranić czarem, bo będę dokładnie wiedział, kiedy jest jego kolejka.

Informacja to potęga i pod tym względem system jest słabszy od poprzedniego, bo jedna ze stron wie więcej tylko dla tego, że ma taką a nie inną armię. Nie ma tu miejsca na spryt i inwencję gracza, bo wszystko jest "Kawa na ławę".

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-29 10:33:56)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#3 2010-10-29 12:06:23

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Na wstępie przypomnę jeszcze raz.
Twórcy stworzyli zasady do określania INICJATYWY w fazie strzelania/magii, ale zapomnieli uściślić drobny szczegół, czyli kto/jak/kiedy obwieszcza się przycelowania/opóźnienia. Nie potrafili tego rozstrzygnąć, więc jedynie ZASUGEROWALI jedną z metod.

Z mojej strony zasugerowałem kiedyś symultaniczne zapisywanie na kartkach co robi dany model, ale to się nie sprawdziło.


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#4 2010-10-29 12:25:33

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Innymi słowy: W twoim nowym systemie jest dużo łatwiej. I to główna jego wada - upraszcza grę.

Rozwiązując niewielki mankament techniczny (kartki i pisadła), twój powyższy system wprowadza poważne uproszczenie całej fazy, która robi się jasna jak słońce.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-29 12:29:38)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#5 2010-10-29 13:00:09

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Pomysł z kartkami (symultaniczne deklarowanie akcji) wydaje mi się mimo wszystko lepszy. Rozumiem, że nowa wersja to odpowiednie usprawnienie, zwłaszcza dla graczy nowych. Sugeruję, żeby najlepiej wybierać przed grą, na który sposób się decydujemy. I tyle.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#6 2010-11-16 22:32:24

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Zielarz napisał:

Pomysł z kartkami (symultaniczne deklarowanie akcji) wydaje mi się mimo wszystko lepszy.

Porobiłem żetony i będziemy robić to symultanicznie


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#7 2010-11-22 16:12:44

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Przetestowaliśmy i żetony są wyśmienitym pomysłem racjonalizatorskim. Są małe rozmiarami, więc można je swobodnie położyć przy modelu, co ważne symultanicznie z przeciwnikiem. Prosto i przejrzyście, z zachowaniem elementu planowania strategicznego. Miodzio.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#8 2010-11-22 17:00:36

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Kolejność w Fazie Strzelania/Magii

Jak ktoś potrzebuje to zapraszam po odbiór za symboliczną złotówkę


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.velpadrino.pun.pl www.logistykaaon.pun.pl www.fiore.pun.pl www.herosofpoland.pun.pl www.naszastrefa.pun.pl