W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Miejsce: Sklep Bolter Ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32 53-676 Wrocław
Data: 14 Kwietnia 2013 niedziela
Start: 10.00
Sędzia: Alzaw
Wpisowe: 10zł 100% do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter
Limit miejsc: 20 osób
PLAN IMPREZY:
Początek turnieju 10.15
Bitwa 1 10.15 - 12.15
Bitwa 2 12.30 – 14.30
Bitwa 3 14.45 – 16.45
Podsumowanie turnieju 17.00
UWAGA: Trzymamy się sztywno rozkładu godzinowego, tak aby zdążyć ze spokojem rozegrać wszystkie bitwy.
Regulamin:
1. Turniej klasy lokalny.
2. ZGŁOSZENIA
Za wcześniejsze zgłoszenie się na turniej, do dnia 12 kwietnia 2013 na adres: ogniem_i_mieczem_wroclaw@wp.pl
wraz z podaniem swojego imienia, nazwiska , nicku , armii oraz składu podjazdu gracz otrzymuje 1 Duży punkt premii.
3. PODJAZD
Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem".
Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręczniku głównym, dodatkach i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem.
Obowiązuje Errata i FAQ dostępny na stronie producenta.
-zakaz dołączania dowódcy do oddziału w czasie szarży.
Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Należy wyraźnie zaznaczyć który z tych podjazdów jest podstawowym i weźmie udział w pierwszej bitwie. Zmiany składu podjazdu można dokonać przed wylosowaniem pary na kolejną rundę - podając wyniki ostatniej bitwy jednocześnie informujemy sędziego, którym wariantem z 3, które przygotowaliśmy na turniej, chcemy rozegrać następną rundę.
Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
4. ROZPISKA
Gracze muszą przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami. Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.
5. MALOWANIE
Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego. Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
Wychodząc na przeciw nowym graczom tej jakże wspanialej gry wyjątkowo zostaną dopuszczone do turnieju armie niepomalowane, ALE musza być sklejone
6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):
- obowiązuje całkowity zakaz proxowania - tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji;
- na turnieju gramy modelami z Ogniem i Mieczem, granie modelami z innej gry jest niedozwolone; nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych;
- WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na
tyle mało widoczne, że nie wprowadza to zamieszania.
- gracz, który ma pełen WYSIWYG (kałkany tylko u doborowych formacji etc.) otrzymuje premię 1 Duży Punkt do klasyfikacji końcowej;
Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.
7. ZASADY DODATKOWE
Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).
8. ELEMENTY TERENU
Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień nie mogą ich wystawić.
Mając na uwadze dobro graczy i uniknięcie problemu związanego z terenami, MAKIETY ZNAJDUJĄCE SIĘ NA STOLE WYSTAWIANE BĘDĄ NAPRZEMIENNIE, ZACZYNAJĄC OD GRACZA SŁABSZEGO I MUSZĄ BYĆ ODDALONE OD SIEBIE O MIN. 20 CM. WYJĄTKIEM JEST PRZESUNIĘCIE TERENÓW Z EFEKTU LUB ZASAD ARMII. Uwierzcie, że się to sprawdza i ogranicza czas.
9. PUNKTACJA
Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.
-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
+13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)
O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty.
12. KULTURA GRY
Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady itp. będą ukarane KARNIAKAMI wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia));
NAGRODY:
Prestiż
DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi (http://www.oim.wargamer.pl/i ... -i-mieczem)
Oraz pieniądze z wejściówek do podziału dla zwycięzców i wydania w sklepie Bolter
DODATKOWE PUNKTY:
1 ZA ZGŁOSZENIE(ROZPISKI ITP)+1 ZA WYSIWYG+1 ZA POMALOWANĄ ARMIĘ
Lista zgłoszonych:
1. Monika 90%
2. Adrian 90%
3. Diabeu iconRON
4. Sztazi iconRON (rozpiska sprawdzona)
5. Snandalf iconKOZ
6. Bombel iconSWE
6. Bombel iconSWE
7. DiaCon 50%
8. Aleksander
9. szwedzki genaral
10. ...
Ostatnio edytowany przez Alzaw (2013-04-02 18:30:17)
Offline
Zgłaszamy się, parę dukatów zawsze się przyda ;]
Offline
Tak bardzo wstępmnie to też się zgłaszam. Wszystko pewnie się wyjaśni dzień przed;)
Offline
wstępnie to i ja mogę
Offline
lista zaktualizowana zapowiada się dobra frekwencja
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Dlaczego Bombel jest dwa razy?
Offline
tak się rwie do gry
Offline
ja bym się nie pytał czemu jest dwa razy tylko dlaczego ma ten sam numer
Moniki i Adriana niestety nie będzie
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Mam dla Was promocyjnych MARTWYCH HUSARZY... czy coś
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Regulamin Dukatów
OFICJALNIE:
W myśl powyższego katalogu wszelkie sprawy związane z WYDAWANIEM duktów odbywają się na linii klient-Wargamer (2 strona 2 akapit oraz 4 strona "Jak wymienić Dukaty na Nagrody").
NIE OFICJALNIE:
1. Postaram się zobaczyć na jakiej zasadzie była by możliwa zniżka poprzez nasz sklep.
2. Dla osób z Wrocławia nie będzie problemem, żeby limitki szły przez nasz sklep.
3. Dla osób z poza Wrocławia załatwianie limitek jest z naszego punktu widzenia bez sensu, bo nie będziemy płacić za dostarczenie ich do odbiorcy (poczta kosztuje). Oczywiście nie ma problemu z załatwieniem modeli i ich odbiorem w sklepie przy okazji bycia na turnieju.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wargamer potwierdził mi, że tylko OFICJALNA wersja jest prawdziwa, przykro mi
Offline
Na samym początku chciałbym podziękować wszystkim za przybycie. A w szczególności szwedzkiemu za wypożyczenie i przywiezienie terenów. Na turnieju zjawiło się siedem osób więc zagrałem jako ósma osoba. Po zaciętych trzech bitwach oraz wielu utraconych podstawkach udało się wyłonić zwycięzce którym został szwedzki generał! Gratulacje dla niego! Poniżej podaje ostateczną tabele z punktacją.
miejsce-----nick--------------armia---male pkt.--duże pkt.
1----------szwedzki genaral--Turcja----18---------16
2----------Sthazi ------------RON--------25---------14
3----------Alzaw-------------Tatarzy----18---------13
4----------Sadza-------------Szwecja---14---------11
5----------Bombel------------Szwecja---12---------11
6----------Aleksander-------Tatarzy----11---------11
7----------Diabeu------------RON-------5----------10
8----------Snandalf----------Kozacy----10----------9
Jak widać po punktacji zostały dodane punkty za rozpiski malowanie oraz wysywig. Wszyscy gracze wysłali wcześniej rozpiski, wszyscy poza Snandalfem mieli w 100% pomalowane armie!! oraz wszystkie armie spełniały wymogi wysiwiku. Jak widać po tabeli walka była niezwykle zacięta co potwierdza mała różnica pkt. w tabeli, do ostatniej bitwy ważyły się losy pierwszego miejsca . Patrząc po nickach mieliśmy sporo debiutantów i mam nadzieje że na następnym turnieju przekroczymy granice 10 graczy X| . Poniżej zamieszczam krótki raport oraz zdjęcia które zostały wykonane w czasie turnieju. Z niecierpliwością czekam na opinię uczestników oraz ewentualne uwagi co zmienić.
Bitwa 1 z Sadzą i jego iconSWE
Ogólnie bitwa bardzo przyjemna. Gramy walkę patroli Sadza wystawia podjazd na 12 pkt ja na 10 pkt losuje dwa efekty pierwszy to "dobry zły dzień" i obniżam przeciwnikowi dowodzenie a drugi to bodajże "panika" która wypada na na szwadron 6 podstawek opancerzonej rajtari . Ogólnie w bitwie niewiele się dzieje obaj badamy wszystkie punkty i odnosimy małe straty wychodzi remis. Z ciekawszych rzeczy to wataha Kazindzich odbijających się w szarży od 3 podstawek krajowych rajtarów :-D .
Bitwa 2 z Stazim i jego iconRON
Ja wystawiam podjazd o sile 10 pkt i Stazi tak samo. Losujemy po jednym efekcie Stazi wylosował "dobry zły dzień" i obniżył mi dowodzenie do 3 natomiast ja wylosowałem "panikę" która otrzymał szwadron 6 podstawek pancernych na mojej lewej flance . Po tym efekcie i szybkim przegrupowaniu na prawą flankę atakuję kazindzimi kozaków z rohatynami którzy chyba kontr szarżowali, natomiast moja jazda PANCERNA ( ordyńcy z dzidami i kałkanami) atakują szwadron 3 podstawek Wołochów. Jakimś cudem kazindzi przezywają szarże i odskakują natomiast moi ordyńcy zmiatają Wołochów i lądują za plecami Kozaków. W następnej turze szażu je na kozaków z 2 stron i ich ostatecznie niszczę. W ostatniej turze którą rozegraliśmy Pancerni Staziego zajmują 2 punkty ( niezdali testu morale na 9 i 2 tury stali nic nie robiąc . Ostatecznie bitwa kończy się taktycznym zwycięstwem dla mnie.
Bitwa 3 z Szwedzkim Generalem i jego iconTUR
Szwedzki postanowił wystawić i wypróbować największy swój podjazd czyli 10 pkt ja natomiast wystawiłem również 10 pkt. Graliśmy walkę patroli. Szwedzki wylosował efekt "Panika" ja natomiast "Nieoczekiwane posiłki". Była to bitwa niezwykle ciekawa i zacięta pierwszy raz grałem z podjazdem który wystawiła na te same punkty więcej podstawek niż ja X| . Doszło do tego że Szwdzki wystawił się od jednej krawędzi do drugiej i to w dwóch szeregach . W bitwie tej trup słał się gęsto obaj mieliśmy straty rzędu ok 40%. Zbadaliśmy po 2 punkty i wyszedł remis . W bitwie tej główną role odegrało to kto posiadał inicjatywę.
Na zakończenie dziękuje wszystkim za przybycie, oraz wklejam zdjęcia zrobione w czasie turnieju.
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1