W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
zachęcam do zajrzenia do galerii gier Spartan Games, niektóre modele są po prostu odjechane w kosmos!
Firestorm Armada: http://www.spartangames.co.uk/galleries … da-gallery
Ostatnio edytowany przez Artois (2011-08-11 16:39:40)
Offline
A czy ktoś miał może w rękach zasady do Firestorm Armada? Bo design jednostek jest całkiem fajny...
Offline
Gracie w któryś z tych systemów, panowie? Naoglądałem się modeli do firestorma i już prawie dojrzałem do zakupów. Niestety, w Poznaniu chyba nikt w to nie gra. Może u was ciut lepiej?
Offline
Firestormowe modele mi niezbyt odpowiadają, dlatego lobbuję Noble Armadę Uważam, że modele są ładne i zasady przednie (mam podręcznik).
Ze Spartan Games mogę wypowiedzieć się pochlebnie jedynie o modelach do Dystopian Wars (oglądałem na żywo niedawno), ale póki co nikt nie działa w kierunku ruszenia systemu.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
A ja czekam, aż Wargamer weźmie dystrybucje w swoje ręce (obecnie nie jest tak do końca, bo bierze towar od innej firmy w Polsce)... będzie taniej i bardziej konkretnie niż u innych pseudo dostawców
Offline
Ja potencjalnie bede zainteresowany Firestorm Armada - tez poczekam na Wargamera i pewnie na poczatek podrecznik bede bral. Oprocz tego Noble Armada tez na tapecie...
Offline
Przejrzałem modele i do full thrusta i do noble armady. Jak dla mnie te z firestorma są o niebo lepsze
Offline
Dzięki czujności Dardzina - coś co każdy chciał na starcie, ale nie było startera. RSN!
Offline
Szkoda, że w tej grze nie ma różnych pułapów wysokości, nie ma kolizji:( Mało ciekawe, Dystopian Wars duuuuużo ciekawszy, ma zdecydowanie opcji na poziomie gry, kombinowania i wyboru armii. Jak kosmos urozmaicą to też polatam:)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
blackout_sys napisał:
Dzięki czujności Dardzina - coś co każdy chciał na starcie, ale nie było startera. RSN!
Tak mnie coś męczyło w tej sprawie i... słówko BUNDLE oznacza, że jest to zbiór blisterów, a nie starter w jednym pudełku, więc nie wiem czy to produkty ogólnie dostępne czy tylko na stronie Spartana. Dowiem się i dam znać
Offline
Spartan Games udostępniło właśnie za free rulebook'a do Firestorm Armada w pdf'ie.
Ostatnio edytowany przez jarv (2013-01-29 14:26:26)
Offline
O proszę Przyda się.
Offline
W końcu Spartanie zajęli oficjalne stanowisko co oznaczają poszczególne markery! Ale i tak jeden został - albo sami nie wiedzą, albo jeszcze zasad do tego nie ma
I dodali MARa, który pojawiał się w FAQ/Erracie, ale nigdzie nie był opisany
Offline
RSN Bundle zostało oficjalnie przemianowane na RSN Starter Fleet!
Offline
http://www.spartangames.co.uk/new-ships-you-decide
Jak by ktoś chciał, to można wymyślać własne stateczki do głównych ras. Ewentualnie na ichnim forum można się wypowiedzieć na temat stateczków wymyślonych przez innych użytkowników.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
29 maja.
Offline
Przyglądałem się dziś pierwszej kampanijnej potyczce Blacka i Raziela,
modele są ładniutkie, ze szczegółami, na których można zawiesić oko.
Sama rozgrywka dość dynamiczna (choć grali prawie sześć godzin,
to ciągle coś się działo). System naprzemiennej aktywacji, karty,
turlanie sukcesów na kostkach, obrażenia wpływające na możliwości bojowe statków,
a także ciekawe zasady terenów, itp., itd.
Może się to podobać!
Będę musiał dowiedzieć się więcej o tej grze
Offline
Dzięki Izwor za recenzję, raz jeszcze dzięki za gościnę i raz jeszcze sorki za Teperaka.
Tak, Firestorm Armada wygląda naprawdę ładnie, modele prezentują się okazale, tym bardziej, że biorące udział w bitwie były niemal na ukończeniu malowania. Sam stół też robił wrażenie, za sprawą ciekawych terenów.
System może nie jest zbyt skomplikowany, ale karty zdarzeń, eksplodujące kości i wyśmienity scenariusz sprawiają, że jest mnóstwo emocji, a z pozoru statyczna gra, staje się dynamiczną i pełną zwrotów akcji, sensacyjną opowieścią SF.
Czekam na kolejny odcinek z niecierpliwością.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
NOWE FLOTY
Offline
Wielkimi krokami nadciąga Firestorm Armada 2.0! Czytam i nie mogę się doczekać!
Spartans napisał:
RANGED COMBAT
As you would expect, Ranged Combat still forms the meat of the Firestorm Armada game, and its core principles remain very similar to the existing system.
However, we have added various layers to Ranged Combat with two central aims in mind: to further differentiate between the warring Races of the Firestorm Galaxy and to increase the tactical options available to players during the heat of battle.
These ‘layers’ include:
Different Weapons Systems
We have expanded out the current Primary weapons class to encompass different Weapons Systems, including Kinetic Weapons such as the high energy Dindrenzi Rail Guns, Beam Weapons like Aquan laser systems and Nuclear Weapons such as the infamous ‘Decimator Warheads’ used by the Terran Alliance.
These Weapons Systems can be used in conjunction to gain bonuses, for example focused Beam Weapon attacks are better at bypassing enemy shields. This gives a greater range of tactical flexibility; players will need to use the right weapons at the right time to overwhelm their opponent’s defences. Furthermore, as each race has a predisposition for particular Weapon Systems, it instantly gives every race its own distinct feel on the tabletop.
Targeted Strikes
We have also given players the option to make ‘Targeted Strikes’. Declared when a Squadron makes an attack, this allows you to target particular areas of an enemy ship, in the hope of taking a specific system offline.
Again, this adds tactical nuance to the game, as you use Targeted Strikes to set up favourable situations. A Strike against an enemy Battleship’s defences could take out its Point Defence, leaving it vulnerable for a crippling Torpedo volley. An attack directed at a fleeing vessel’s engines could leave it drifting whilst your ships close in for the kill.
BOARDING ASSAULTS
Given the vast distances involved (and the hard vacuum of space!) characterising Boarding Assaults without losing the hard sci-fi vision prevalent in Firestorm Armada is quite a challenge. However, the image of elite marines or deadly boarding robots stalking enemy ships and sowing havoc amongst their crew is far too evocative to abandon.
As such, we have kept the Boarding Assault system streamlined so as not to bog down a game which is primarily focussed on big ships with big guns. We have also made Boarding difficult, but potentially very rewarding. This is to encourage players to use their varied tactical options, such as ‘Targeted Strikes’, to set up a successful boarding action that can cause heavy damage.
The principle with the new system is that your boarding teams will be heading for a particular area of the huge enemy vessel, aiming to knock out certain systems whilst they disrupt the enemy crew as much as possible.
TACTICAL MANOEUVRES
Squadrons now have the option to perform special ‘Tactical Manoeuvres’ when they activate. The idea being that ships can divert power from certain areas in order to boost up a particular system. For example, a vessel might be able to deactivate its Weapons Systems in order to gain a sudden burst of speed, or it might drain its engines to reinforce its Shields against an incoming attack.
FLIGHTS or SHORT RANGED SPACECRAFT
Flights, now referred to as Short Ranged Spacecraft (‘SRS’ for short) have also undergone some changes.
The primary aim here was to keep these craft a fun and effective tool, whilst boosting the role of the Carriers that bring them to battle. With this in mind, SRS are now kept orbiting their carriers until they are able to dart out in an ‘Attack Run’ against an exposed enemy vessel. This emphasises the need to get your Carriers in to the fight, so that their attendant SRS are in place to attack when the opportunity arises.
TACTICAL ABILITY CARDS
Replacing the existing Game Cards are a set of ‘Tactical Ability Cards’. These are special ‘orders’ that your Fleet Admiral and their bridge crew can give, to provide your fleet with certain bonuses.
Rather than drawing from a random deck each turn, you will be able to select a number of Tactical Ability Cards before a battle commences, which you can then employ at crucial moments throughout the game. This gives an extra level of preplanning, and allows you to tailor your special abilities to the sort of fleet you like to play.
TERRAIN
The role of Terrain within Firestorm Armada has also been expanded, to include more varied effects and increase the impact that the battlefield has on the game being played.
Whilst the majority of space is an empty void, there is relatively little to be gained by fighting over a vacuum! As such, we see most space battles taking place ‘in system’, around space stations and asteroid fields and near objectives that are worth committing vast resources to capture.
In turn this will make your games of Firestorm Armada more varied and engaging. You will need to plan your tactics to take advantage of asteroid cover, gain slingshot speed boosts from planetoids and avoid particle clouds that can disrupt your communications networks.
FLEET BUILDING
The way that Fleets are constructed has been altered to make the process quicker and easier, without invalidating your existing Fleet builds.
On top of this, we have also put more flexibility into the models’ Statistics Profiles, in the form of ‘Upgrades’ and ‘Hardpoints’.
Many models will have access to particular Upgrades; additional special rules that a Squadron can purchase which will increase their points cost but make them better suited to a particular battlefield role.
The larger models in your Fleet will also have a number of Hardpoints that they can fill. These will allow you to tailor these models to suit your play style – allowing you to create a tougher Battleship to soak up enemy fire, an assault oriented Dreadnought with increased boarding potential or a faster Carrier that can quickly deliver your Short Range Spacecraft to the fight.
VICTORY CONDITIONS
The existing ‘Orders’ system is being replaced with a rounded set of Scenarios. This should help to make your games even more varied and exciting, and continually present you with new challenges to overcome.
To coincide with this we have introduced the idea of a ‘Battle Log’. This is an easy way to track the progress of a battle, and various effects will kick in as the Battle starts to swing one way and the enemy’s morale begins to crumble.
SUMMARY
As you can see, we’ve made a number of exciting enhancements to Version 2.0 of Firestorm Armada. We have aimed to maintain the simple and easy to pick up nature of the current game, whilst adding even more sci-fi flavour and tactical flexibility. The core elements of the game (i.e. moving your spaceships and firing their weapons) should remain very familiar to current Firestorm Armada players, but the additional layers we have added will keep your games fresh and exciting.
Odświeżone fregaty (100% żywica zamiast metalowych):
Offline
Riddle me this... Riddle me that
ADMIN: Dyskusja na temat Planetfall tutaj. Enjoy
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Spartan Games napisał:
There’s big news in the Firestorm Armada universe for November. I wrote to you over the summer telling you that we had plans for a new rulebook later in the year, and in November the wait will be over with the launch of the version 2.0 rulebook, featuring a wide range of additions and improvements to the gameplay. And there’s more to come soon: we have created a series of Fleet Manuals that provide detailed imagery and information on how to get the best out of the various Firestorm models using the rulebook. The Fleet Manuals have been developed in conjunction with the Firestorm Community and following the release of v2.0 a digital edition of the manuals will be initially made available, followed shortly later by full colour printed editions. The first Fleet Manuals cover Terran Alliance, Dindrenzi Federation, Aquan Prime, Relthoza, Directorate and Sorylian Collective. Fleet Manuals for the Alliance of Kurak, Zenian League and the Marauders and Mercenaries will follow later.
Offline
http://shop.spartangames.co.uk/SearchRe … p?Cat=1960
Ostatnio edytowany przez dardzin (2013-10-14 14:12:13)
Offline
Kilka fotek nadchodzących nowości - startery i battle stations. Gratisową battle station można dostać przy pre-orderze podręcznika 2.0
Warto nadmienić ciekawy fakt - w każdym starterze dorzucone są części, których można użyć do złożenia ciężkiego krążownika. Mamy możliwość złożenia albo trójki lekkich, albo mieszanego szwadronu z jednym ciężkim.
Relthoza:
Sorylianie:
Directorat:
Aquanie:
Terranie:
Didrenzi:
Starter dla zakochanych z Terranami z ich stacją badawczą, Dindrenzi, podręcznikiem i pierdołami w stylu counterów, kart i kostek:
Warto zwrócić uwagę, że starter dla dwojga zawiera inne modele Battleshipów niż pojedyncze Patrol Fleety
Starter dla zakochanych napisał:
Terran Alliance:
1 Tyrant Class Battleship
3 Teuton Class Cruisers
4 Armsmen Class Frigates
4 Large SRS token
4 Small SRS token
1 Valhalla Research Station
Dindrenzi Federation:
1 Praetorian Class Battleship
3 Secutor Class Cruisers
3 Thraex Class Frigates
2 Large SRS token
2 Small SRS token
1 Hardback Firestorm Rulebook
1 Missions Booklet
1 Set of 24 dice
2 Token Sheets
2 Asteroids sheet
1 Templates sheet
2 Packs of Tactical Ability Cards
Ostatnio edytowany przez blackout_sys (2013-10-29 23:18:22)
Offline
Fleet Manuals - nowe booki do poszczególnych ras - dostępne w pdf'ach za frei - right here.
Offline
Zapowiedzi Battlecruiserów:
Zapowiedzi objectivów:
Spartanie zapowiedzieli także ruszenie tematu Leviathanów w przyszłym roku!
Offline
Jak bym potrafił, to bym taką śliniącą się mordkę wkleił.
Offline
Powiem krótko, ale treściwie: jest moc!
Offline
Nadchodzą nowości do Armady dla strony Zenian League:
Tarakian Patrol Feet:
Ba'Kash Patrol Fleet:
Ba'Kash Cruiser Squadron (3 bazowe hulle do cruiserów i dodatki, których można użyć do sklejenia ich jako heavy cruisery):
Offline
Spartanie nareszcie wydali dostosowane do Firestorm 2.0 webowe staty do najemników.
Do pobrania TUTAJ
Szczególnie interesująco wyglądają korsarze, których wszystkie statki mają tyle opcji przebudowy, że dany squadron co grę może wyglądać zupełnie inaczej I pełnić inną funkcję.
Także Pathogen dostał troche miłości - opcja wystawienia generycznych przejętych statków (nie Pathogen specific) zachęca do konwersji ulubionych modeli z dowolnej frakcji.
Offline
W preorderze pojawiły się Planetary Defense Groupy ze stacjami bojowymi i platformami obronnymi:
Offline
Przekazuję info
Forum Wargamera napisał:
8'go grudnia Spartan udostępni za darmo pdf'a z aktualnym podręcznikiem. Udostępni też pdfa z Dystopian wars (też aktualna edycja), a miesiac później Planetfall i DLegions. To nie jest zapowiedź żadnej nowej edycji, co Spartan, świadom swojej reputacji otwarcie powiedział.
http://community.spartangames.co.uk/ind … -for-free/
Offline
No to stało się, smacznego
http://www.spartangames.co.uk/wp/wp/wp- … wnload.pdf
Offline
Planetary Defence Groups:
Zestaw dla zakochanych. Dyrektora, Aquanie i portal wraz ze statkiem przypominającym jednostkę ze starcrafta:
Offline
Coś mi mówi Teperak, że powinieneś odkładać hajs w tym roku
Offline
Są statystki nowych modeli do Armady (pełnej wersji). Przez pewien czas będą osobnym PDFem - po feedbacku graczy zostaną poprawione (albo i nie) i wrzucone do skompilowanych statystyk poszczególnych frakcji.
Dindrenzi
Directorate
Relthoza
Aquan
Sorylians
Terrans
Offline