W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
http://www.warseer.com/forums/showthrea … -must-read
Zgodnie z wnioskami z powyższego wątku, wszystkie kostki z "dziurkami" z definicji nie są dobrze wyważone i lądują na jedynkach nawet dwarazy częściej niż powinny.
Każdy szanujący się PG powinien zainwestować w kostki kasynowe
Offline
Riddle me this... Riddle me that
antchuck napisał:
I lądują na jedynkach nawet dwa razy częściej niż powinny.
No to chyba dobrze, bo to oznacza, że wypadła 6
I dlaczego akurat GW? Wszystkie kostki jakie widziałem sprzedawane w ramach wargamingu są takie same
Z wydrążonymi dziurkami i o zaokrąglonych rogach
Offline
Przez "lądują na jedynkach" miałem na myśli, że jedynki kończą na górze.
A akurat GW bo:
1) Takie stwierdzenie nie jest nieprawdziwe.
2) Tytuł jest bardziej chwytliwy
Offline
Riddle me this... Riddle me that
antchuck napisał:
Tytuł jest bardziej chwytliwy
Offline
Hehe niezłe, niezłe. Czyli grając metalowymi kostkami, które mają wydrążone dziurki i ostre narożniki mamy większe szanse? : )
Offline
Sądzę, że to kwestia odchylenia środka ciężkości. W takim wypadku gęstosć materiału nie powinna mieć znaczenia. Ale fizyka turlania to skomplikowany temat.
BTW. Wyważone kości kasynowe to wydatek ok 15-20 PLN za sztuke...
Offline
Ja tam kupiłem świetnie wyważone kości u pitera za 1zł sztuka, kanciaste z numerkami. Bardzo lubiłem to jak się nimi rzucało itd. Problem w tym, że inni nie grają wyważonymi kośćmi więc było to bez sensu, w każdej grze mieli sporą przewagę. Ach te flamesowe kości gdzie rzucenie 12 saveów na 3+ na 12 kości nie jest wyzwaniem.
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Mozdzierz napisał:
za 1zł sztuka, kanciaste z numerkami.
No tak tanie to nie były
I Mozdzierz ma na myśli kostki RPG-owe
Offline
Moździerz twoje kości jako kanciaste, wyważone i w dodatku z liczbami a nie oczkami kości powinny być prawie idealnie statystyczne. Bądź dumny.
- Przy kostce z numerami różnica w ilości wybranego materiału pomiędzy 1 a 6 to mniej więcej stosunek 3,85/7,185 (zależnie od czcionki). Bardzo bardzo niewiele zwłaszcza przy całej masie kostki.
- Przy kostce z oczkami mamy 6-krotną różnice w ilości materiału wybranego z bryły/strony kostki. Tak, gracze z kanciastymi kostkami, które mają monstrualnie duże (i wklęsłe) oczka zyskują najwięcej. Strona z 1-oczkiem jest cięższa
A najlepiej grac jednym zestawem to i nie ma wątpliwości i się potem kostki nie mieszają. Pamiętam raz grę z Siwym, gdzie miałem tak dobre rzuty że zabronił mi rzucać moimi kośćmi (zwykłe z GW) haha.
Offline
http://www.youtube.com/watch?v=bR2fxoNHIuU
Gość z branży wyjaśnia dlaczego tanie kostki są jakie są.
Offline
Hehe świetny link (+1 antchuck) i nieźle sprawa przedstawiona.
Cholera gram odlewanymi kostkami i do tego z najtańszego plastiku
Offline
Koleś jest świetny. Dostałem ten link kiedyś, gdy GMowałem jeszcze, z dopiskiem "You are killing your players!" =P
Według receptury tego pana wytwarza kostki firma GameScience. Zaopatrzyłem się w komplet 30K6 + zestaw RPG od tych panów. Zostało tylko usunąć skazę z krawędzi pomiędzy 2 a 6 i można turlać =D
Ostatnio edytowany przez antchuck (2013-01-21 15:28:58)
Offline