Wargaming Wrocław

Baner 26cm

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2010-10-18 09:40:31

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Turbo-boosters & Lash

Turbo-boosters & Lash
Deffkopty scout movem robią ruch turbo-boosterem. Dostają cover 3+, automatycznie zdają pinning test lecz nie mogą się poruszać przez trudny teren.
1. Czy Lash może wciągnąć deffkopty na turbo-boosterze w trudny teren? (dla testu niebezpiecznego terenu)
2. Jeśli tak to czy po takim ruchu dalej liczą się jako turbo-booster (w którym nie można wchodzić w trudny teren) czy już jako zwykły ruch dla pinning testu po udanym Lashu ?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#2 2010-10-18 10:21:01

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Turbo-boosters & Lash

Lash zmusza do wykonania zwykłego ruchu, więc nie ma znaczenia, czy się bostoowałeś czy fleetowałeś. Lash ciągnie ciebie tak jak zechce przeciwnik, a jeśli po drodze jest trudny teren to testujesz się na rozbijanie normalnie.


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#3 2010-10-18 10:26:55

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turbo-boosters & Lash

Odpowiedź na pytanie, którego nie zadałeś a na turnieju miałeś wątpliwości:

"If any model in an assaulting unit will have to go through difficult or dangerous terrain as part of its assault move the unit must take the relevant terrain test before moving. This has two disadvantages" (s.36) i dalej mowa jest o możliwości niedojścia i inicjatywie obciętej do 1 jeśli JAKIKOLWIEK z modeli szarżujących przebiegł przez cover.

A teraz oba pytania, które zadałeś:

1. Tak, bo Lash i turbo-boost nie mają ze sobą nic wspólnego: działają w osobnych turach. Jak Lashujesz unit, ruszasz się nim po prostu 2k6 i tyle.

2. Tak, bo zasada turbo boosters mówi, że jeśli oddział pokonał w swojej turze ruchu dystans przynajmniej 18 cali, to w następnej fazie strzelania (czyli w turze przeciwnika) ma cover 3+. Rzucenie przez Ciebie Lasha w twojej turze nie zmienia faktu, że oddział ruszył się w swojej turze turbo boostem, a więc ma cover save.


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#4 2010-10-18 10:55:46

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Czyli (Ad.2) odporność na pinning test też pozostaje. Tak właśnie wczoraj zagrałem z Orkowym graczem.
He, to jeszcze jedno pytanie do Lash'a : )
Czy w wh40k znalazł ktoś coś odnośnie upadku z wysokości (odpowiednik zasad z Mordheim'a)? Np. jeśli zrzucę Lashem wrogi oddział z wysokiego budynku lub wzgórza od strony która do wejścia uznana jest jako niedostępna. Przeglądałem erraty i faki ale wychodzi na to, że w 40k wypchnięcie kogoś oknem z 3 piętra traktowane jest jedynie jako ruch przez trudny teren.

I pytanie czy taki ruch wykonuje się mierząc odległość pionowo po ścianie + poziomo po terenie (skoro to teren niedostępny) czy po przekątnej najkrótszą trasą?
Skoro grawitacja nie jest zabójcza, to wypadający z rozpędu przez okna powinni lecieć po wektorze XY a nie tylko X + Y hehe.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#5 2010-10-18 16:51:18

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Turbo-boosters & Lash

Lash to po prostu normalny ruch. To nie magiczna ręka wypychająca z okien.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#6 2010-10-18 17:10:15

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Ofiary zniewolone siłą umysłu psykera wykonują jego polecenia. Np.
- Teraz przebiegniecie przez płonące resztki transportera, ustawicie pod wzornik miotacza ognia i na koniec padniecie plackiem na ziemię!
To nie jest normalny ruch hehe.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#7 2010-10-18 20:00:05

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Turbo-boosters & Lash

Na to się chyba trzeba dogadać na jakiś house rule przed grą jak widzisz, że jest taka możliwość na planszy. Ja bym był za testem na niebezpieczny teren przy spadaniu powyżej 3" (czyli jednego piętra), tak by było klimatycznie. No ale żeby przeciwnik poszedł na coś takiego, skoro nie ma w zasadach, to pewnie trzeba mu dać coś w zamian odpowiednio do sytuacji, pewnie większość osób na turnieju po prostu nie zgodzi się tak po prostu, bo armie bez lasha na tym tylko tracą.

Offline

 

#8 2010-10-18 20:43:23

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Turbo-boosters & Lash

Powinno być tak jak przy zderzeniach pojazdów. Za każde 3 cale wysokości z jakiej model spada, otrzymuje + 1 do siły w rzucie na zranienie, w związku z uderzeniem o ziemię. Do tego jakaś bazowa siła za "ciężar modelu". Ten z kolei można by ustalić poprzez wartość pancerza - im lepszy pancerz to przyjmujemy, że cięższy więc uderza o ziemię z większą siłą. I tak np. Pancerze dające save na 6+ i 5 + - bazowa siła uderzenia o ziemię - 2 + bonus za wysokość. 4+ (3) , 3+ (4), 2+ (5).


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#9 2010-10-18 20:56:42

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turbo-boosters & Lash

Ale im mamy lepszy pancerz tym lepiej on amortyzuje upadek

Pancerze są lepsze nie dlatego, że mają grubszą blachę i są cięższe, ale ze względu na lepszą konstrukcję i materiały
Nie ma więc po co komplikować podwójnie.

Przykładowa zbroja terminatorska jest kapsułą, która między innymi ma wewnętrzne amortyzatory.
Zbroja eldarska jest reaktywna... rozprowadza siłę uderzenia etc.

Wysokość starczy moim zdaniem

...Acha i za fizyczny ciężar modelu odpowiada TOUGHNESS nie wartość pancerza


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#10 2010-10-18 21:43:34

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turbo-boosters & Lash

Nie zgodzę się z interlokutorami w trzech punktach:

Primo:"ciężar" to masa w polu grawitacyjnym, ergo: ludki różnią się masą, bo w stanie nieważkości ich "ciężar" wynosi zero;

secundo: spadek z wysokości taki jak po Lashu to zazwyczaj spadek swobodny, tutaj ważne są gabaryty, obiekty o różnej masie ale identycznym kształcie spadają z taką samą prędkością, ergo: to ile "ważą" nie ma aż takiego znaczenia;

tertio: jednak jeśli ktoś "pomaga" naszym ludkom, to zarówno masa jak i "wdzianko" mają znaczenie. Cięższy obiekt w cięższym skafandrze nabiera gwałtowniejszego przyspieszenia, by na końcu podróży zderzyć się sprężyście z podłożem, ergo: będąc terminatorem nie skakałbym z budynków, bo amortyzatory szlag by trafił.

Reasumując: uważam całą dyskusję za jałową. 40K ma tak wiele nierealistycznych i kontrintuicyjnych zasad, że próba "wpasowania" grawitacji jest skazana na porażkę. Poza tym sytuacja która spowodowała dyskusję jest rzadka i klaryfikują ją zasady: ludek pokonuje drogę "w dół" w taki sam sposób jak przed siebie - mierzymy najkrótszą drogę, a więc "schodzi" po ścianie. Jakkolwiek dziwnie to nie brzmi, są ważniejsi kandydaci do zmiany ze względu na realizm, a chcąc zmienić wszystkie dziwactwa napiszecie nową grę. Kojarzycie "efekt domina"?. Sugeruję odpuścić temat. 

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-18 21:49:34)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#11 2010-10-18 21:55:05

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turbo-boosters & Lash

A co do Thoughnessa reprezentującego cokolwiek, to chciałbym przypomnieć zainteresowanym, że np. T4 ma Crisis Suit, Orc (zwykły i nob), Space Marine, Space Marine Terminator, Tyranid Warrior, Genestealer i Vespid Sting Wing. Jak spojrzycie na gabaryt wymienionych modeli i zaczniecie zgadywać, który ma większą masę, zapewniam, że równy T wam w tym nie pomoże. I gdzie tu realizm?

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-18 21:55:57)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#12 2010-10-18 21:58:20

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Turbo-boosters & Lash

Realizm w WH40K występuje Zielarzu, nikt jeszcze nie odkrył w jakim aspekcie tej gry, ale gdzieś jest na pewno. Ja nie stwierdziłem.


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#13 2010-10-18 21:58:28

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turbo-boosters & Lash

A ja sobie pociągnę dyskusje... co mi tam

Zielarz napisał:

Primo:"ciężar" to masa w polu grawitacyjnym, ergo: ludki różnią się masą, bo w stanie nieważkości ich "ciężar" wynosi zero

Primo: Nic to nie wniosło bo WSZYSTKIE ludki walczą zazwyczaj  w tym samym polu grawitacyjnym, więc uproszczając na potrzeby zasad MASA równa się CIĘŻAR

Zielarz napisał:

secundo: spadek z wysokości taki jak po Lashu to zazwyczaj spadek swobodny, tutaj ważne są gabaryty, obiekty o różnej masie ale identycznym kształcie spadają z taką samą prędkością, ergo: to ile "ważą" nie ma aż takiego znaczenia

Secundo: Więc wyszło na moje Jeśli już wystarczy nam wysokość jako wyznacznik OBRAŻEŃ.

Zielarz napisał:

tertio: jednak jeśli ktoś "pomaga" naszym ludkom, to zarówno masa jak i "wdzianko" mają znaczenie. Cięższy obiekt w cięższym skafandrze nabiera gwałtowniejszego przyspieszenia, by na końcu podróży zderzyć się sprężyście z podłożem, ergo: będąc terminatorem nie skakałbym z budynków, bo amortyzatory szlag by trafił.

Tertio: Przypominam, że mamy tu do czynienia z technologią mniej lub bardziej fantastyczno-przyszłościową, więc nie mamy co porównywać do naszego stanu wiedzy. A tak w ogóle to za co Termos ma Inva?


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#14 2010-10-18 22:00:29

Raziel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-28
Posty: 1495

Re: Turbo-boosters & Lash

Za gotyckie runy na pancerzu...
Se znaleźliście temat do roztrząsania.


Batman, Age of Sigmar, Confrontation, Warzone, Warzone Ressurection, Warmachine, Hordes, Dystopian Wars, Firestorm Armada, HellDorado, Infinity, Battlegroup, Alkemy, LotR(stary), Team Yankee, Flames of War, Mordheim/Warheim, Anima-Tactics, WFB Historical, Afterglow, Wrath of Kings, WH40K(od biedy), WFB(od biedy)

Offline

 

#15 2010-10-18 22:09:51

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turbo-boosters & Lash

Za wbudowany w pancerz generator pola energetycznego (osobiście stawiałbym na stas, który gwałtownie obniża energię kinetyczną i np. pociski spadają na ziemię zanim dotrą do celu).

Z ciekawych zabawek inv: displacer field z Inquisitor. Rzuca gościa losowo o pewien dystans, jeśli jest na kursie kolizyjnym z czymkolwiek.

Zaleta: lascannon może nam skoczyć

Wada: strzał z lasguna może spowodować, że teleportacja rozsmaruje nas na jakimś fragmencie terenu


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#16 2010-10-18 22:11:59

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turbo-boosters & Lash

Zielarz napisał:

Za wbudowany w pancerz generator pola energetycznego (osobiście stawiałbym na stas, który gwałtownie obniża energię kinetyczną i np. pociski spadają na ziemię zanim dotrą do celu).

A to nie pomaga przy upadkach?

Raziel napisał:

Za gotyckie runy na pancerzu...
Se znaleźliście temat do roztrząsania.

Nudy... coś trzeba robić


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#17 2010-10-18 22:52:38

 Zielarz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 2372

Re: Turbo-boosters & Lash

Osobiście wydaje mi się, że nie, bo gdyby część była skierowana w dół, mogłyby wystąpić problemy z poruszaniem się. Projektując taką zabawkę zrobiłbym z tego hemisferę, nie kulę.

A skoro już przerzucamy się mięsem: z punktu widzenia własności fizycznych dla odróżnienia masy i ciężaru powszechność grawitacji nie ma żadnego znaczenia. Fizycy definiują obiekty przez własności wykrywalne w każdych możliwych warunkach brzegowych dokonywanych pomiarów. Sam fakt, że w 40K wszechświecie grawitacji może nie być powoduje, że masa jest własnością fizyczną obiektu danej klasy, zaś ciężar nie (jest kontyngentny tak samo jak kolor butów, lubienie marchewki i pryszcze).

Cytacik z Piotra: "Tertio: Przypominam, że mamy tu do czynienia z technologią mniej lub bardziej fantastyczno-przyszłościową, więc nie mamy co porównywać do naszego stanu wiedzy".

A z czym mielibyśmy to porównywać cwaniaku? Kolesie od projektowania skądś to przecież wzięli i chyba raczej nie z objawienia.

Ostatnio edytowany przez Zielarz (2010-10-18 22:56:44)


Never forget that your weapon was made by the lowest bidder.

Offline

 

#18 2010-10-18 23:02:04

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turbo-boosters & Lash

Zielarz napisał:

A z czym mielibyśmy to porównywać cwaniaku? Kolesie od projektowania skądś to przecież wzięli i chyba raczej nie z objawienia.



O to chodzi, żeby w ogóle nie porównywać

Dodatkowo projektańci chyba z jakiś powodów nie wgłębiają się w tłumaczenie nam jak to wg nich powinno działać i pozostawiają to jako licentia poetica... n'est pas?

Sorki za


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#19 2010-10-18 23:12:03

 Avatarofhope

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-23
Posty: 643

Re: Turbo-boosters & Lash

Raziel napisał:

Za gotyckie runy na pancerzu...
Se znaleźliście temat do roztrząsania.

A ja zawsze myślałem , że generatorem pola jest crux Terminatus na lewym naramienniku termosów. Aniłej. Mój przykłąd był tylko "pomysłem" jak mogłaby brzmieć domowa zasada dla spadania z wysokości. Miał on mieć wspólnego z realizmem tyle co cały wh 40 k.


WH40K : Ultramarines, Dark Angel's, Grey Knights,  Chaos Deamons.
Age of Sigmar: Stormcast Eternals, Khorne Bloodbound, Order Alliance.

Infinity : PanO; Nomads - O:I models.

Offline

 

#20 2010-10-19 13:24:54

 pokrzyw

http://i.imgur.com/gZjTx.png

382176
Skąd: Siechnice
Zarejestrowany: 2010-09-20
Posty: 1585

Re: Turbo-boosters & Lash

Ech.. przypomniała mi się necromunda za dawnych lat - odjechany Mistrz Kampani wysłał TERMOSA na jakiś gang. Nie mogli go rozpie*yć niczym (save 3+ na 2 kościach) - aż w końcu wymyślili.  Bohaterski aczkolwiek głupiutki juve wszedł na najwyższy budynek i skoczył  - zabił termosa Sam dostal jakiś Old Battle Wound.

Generalnie lash to raczej pokusa - oni grzecznie schodzą w dół i idą, a nie skaczą na bańkę.

Offline

 

#21 2011-07-11 15:06:51

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Słyszałem opowieści dziwne, że do użycia mocy Lash of submission, wymagany jest jakimś nowym faq-iem BS test.
Pozwoliłem sobie sprawdzić fakty:

Najnowszy FAQ do 40k:
Q: What psychic powers count as psychic shooting attack?
A: Any psychic power with a profile like that of a ranged weapon (i.e. has a range, strength and AP value) and any psychic power that specifically states that is it a psychic shooting attack.

Lash of Submission :
A psyker may use this psychic power in the Shooting phase instead of using another ranged weapon. Pick any non-vehicle enemy unit visible to the psyker and within 24", and then take a Psychic test in order to use the power.
---------------------------------------
Lash nie ma statystyk broni (siła, AP). Lash nie jest zdefiniowany w swoim opisie jako psychic shooting attack.
Aby użyć mocy ("in order to use power") wymagane jest wybranie ("pick") wrogiego oddziału, w zasięgu, i zdanie testu Ld. Nic więcej nie jest wymagane, aby ta moc zadziałała.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#22 2011-07-11 16:30:56

Siwy

http://i.imgur.com/R5XoV.png

Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 264

Re: Turbo-boosters & Lash

No prawie. Ale niestety w FAQ do kodeksu jest napisane, że lash jest PSA.


http://img812.imageshack.us/img812/2957/siwybanner106.jpg

Offline

 

#23 2011-07-11 16:39:59

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Turbo-boosters & Lash

A dodatkowo, lash jest, tak jak to siwy dawno już zaznaczył, odwzorowaniem zwykłego ruchu w którymś kierunku, który nie oznacza, że pluton gwardii na hura wyskoczy oknami z budynku. Dziwne, że wciąż się nad tym zastanawiacie.


JF 100%

Offline

 

#24 2011-07-11 17:41:18

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Kurde ślepiłem po dwa razy w faq-a do CSM (2009), faq-a Rulebooka (1.4) i dla pewności GK (1.1) i tego nie znalazłem.
Pewnie pominąłem jakieś oczywiste miejsce. Proszę o niezłośliwe : P wskazanie gdzie to jest?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#25 2011-07-11 17:50:41

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Turbo-boosters & Lash

"A psyker may use this power in the shooting phase instead of using another ranged weapon."

Jestem w szoku, że na prawdę szukałeś tego w codexie GK.

EDIT: i jeszcze tak, żeby dodać z rulebooka: "psychic shooting attack counts as firing ranged weapon."

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-07-11 17:53:31)


JF 100%

Offline

 

#26 2011-07-11 18:00:18

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Szukałem w kodeksie GK, bo są tam zmiany które dotyczą innych kodeksów. Taki żarcik GK. Trzeba znać już nie tylko swój faq ale i wszystkie pozostałe.
Co do przytoczonego przez Ciebię cytatu. Zaraz zrobi się flejm ale nie ma rady, muszę was opierdolić.
Nie mam żadnych uber papierów na znajomość angielskiego ale jak ktoś się podejmie poprawienia poniższego tłumaczenia to proszę.
"Psyker może użyć tej mocy w fazie strzelania zamiast użyć innej broni strzeleckiej"
........
Czyli albo używasz mocy albo strzelasz z broni strzeleckiej.
Jakim wałem implikuje to, że ta moc jest mocą strzelecką?!
(nie ma siły, AP, ani opisu bycia PSA)

Drugi cytat stwierdza tylko, że PSA liczy się jako wystrzelenie z broni strzeleckiej (i nie ma to nic do rzeczy tutaj).


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#27 2011-07-11 21:41:28

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Turbo-boosters & Lash

instead of using another ranged weapon - pogrubiłem to, co zmienia kompletnie sens zdania, bo implikuje, że lash też jest "ranged weapon".

EDIT: gdyby nie był ranged weaponem, byłoby "instead of using ranged weapon".

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-07-11 21:42:31)


JF 100%

Offline

 

#28 2011-07-11 22:40:33

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Czyli wg Ciebie Lash of submission jest "inną bronią strzelecką" tak? Nie. Jest mocą psioniczną. Nie jest bronią strzelecką. Nie jest też mocą psioniczną działającą jak broń strzelecka. Pozatym Daemon Prince z Lashem nie ma broni strzelckiej. Nie używa więc tej mocy jako INNEJ broni strzeleckiej hehe.
ALE ALE, ok. Niech będzie (inną) bronią strzelecką. I co? Wymaga z tego powodu automatycznie testu BS? Flamer wymaga?

Dla dalej nieprzekonanych pytanie. Co to jest "errata" ?
FAQ do CSM wyszedł w 2009 roku. Można była kombinować czy Lash jest czy nie jest PSA z powodu niejasności w tym zapisie (another ranged weapon).
W najnowszym FAQ-u do Rulebooka z 2011 roku, wyczyszczono te i inne wątpliwości odnośnie tego co jest a co nie jest PSA. Lash się nie kwalifikuje. Nie ma charakterystyki siły i AP.
Nowy FAQ-Errata Rulebooka wyjaśnia i "nadpisuje" (od tego jest właśnie errata) starsze o 2 lata zasady.

Oczywiście można sobie grać na starych zasadach (i ich dziwnych interpretacjach), pomijając nowe erraty.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#29 2011-07-11 22:55:38

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Turbo-boosters & Lash

Flamer nie wymaga, bo jest bronią template, poczytaj rulebooka. A w dyskusji z lashem podyskutuj z panem google. Tam już się o to kłócili parę ładnych miechów i zakończyli spór jednoznacznym "is a psychic shooting attack". Nie ma po co flameować teraz przez x postów, skoro ktoś już to za Ciebie zrobił.


JF 100%

Offline

 

#30 2011-07-11 23:38:17

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

No to pysznie, że ktoś tam, gdzieś tam się zgodził. Kilka osób przytaknęło sobie nawzajem, że "jest".  To żadne argument.
Jest nowa Errata do Rulebooka i jest jednoznaczna. To jest argument.
Rzeczywiście już dalej nie będę odpisywał, bo widać że tylko ty nie chcesz przyjąć oficjalnych zasad do wiadomości.


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#31 2011-07-12 00:37:23

 cavalierdejeux

Riddle me this...           Riddle me that

Skąd: Breslau-am-Oder
Zarejestrowany: 2010-08-18
Posty: 10089

Re: Turbo-boosters & Lash

Nie jestem jakimś orłem w zasadach, ale uważam, że problem jest w tym co zauważył Mozdzierz... czyli słówko another. Z drugiej strony wiem też, że pracownicy GW są tylko ludźmi i myślę, że ktoś walnął się tam wpisując słówko weapon, zamiast słówka "attack"... oczywiście nie przekonam tym lingwistów i purystów, ale chciałem dodać swoje 3 grosze


Boreliusz, I've a feeling we're not in Özz anymore.
Battlefleet Gothic (Imperial Navy) ● WH40k (Gwardia Imperialna) ● Necromunda (Ratskin/Cawdor/Spyrer)
Infinity (Ariadna) ● Konfrontacja / Hell Dorado / Alkemy / AT-43 (wszystko)

2016... "Changes never changes."/"Changes never been so much fun."

Offline

 

#32 2011-07-12 00:44:37

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Turbo-boosters & Lash

O, no nie zauważyłem, że jest nowy faq, wydali go 5.06 widzę, więc wystarczyło napomknąć, że ten faq ma tydzień, a nie, że jest 2011. Wiele by to zmieniło w rozmowie.


JF 100%

Offline

 

#33 2011-07-12 00:48:11

 Sgt. Platypus

http://i.imgur.com/QqPUh.png

Skąd: Psary City
Zarejestrowany: 2011-03-01
Posty: 573

Re: Turbo-boosters & Lash

Może niech poprostu Maciek- sędzia zdecyduje...


There is only Waaaaaaagh!!

Offline

 

#34 2011-07-12 03:18:08

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: Turbo-boosters & Lash

Nie no, nowe faq już sklaryfikowało co jest PSA. Ale w nowym FAQ jest też rozwiązanie naszego forumowego epickiego mega sporu!

Q: What part of a skimmer on a large oval flying base
is used to determine if it is in/on terrain or if it is on
friendly or enemy models? (p71)
A: Just the base itself.

Huhu, kłóciliście się tak głośno, że aż w GW usłyszeli

EDIT: O rety kotlety! Gw zupdateowało dużo więcej codexów, chyba wszystkie! Zabierajcie się do czytania faq swoich armii

Ostatnio edytowany przez Mozdzierz (2011-07-12 03:22:49)


JF 100%

Offline

 

#35 2011-07-12 06:18:46

 Maciek

http://i.imgur.com/4G36a.png

5139955
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-16
Posty: 1593
WWW

Re: Turbo-boosters & Lash

Moim zdaniem lash jest PSA, ponieważ jest mocą z 4ed. gdzie takie pojęcie nie istniało. A teraz sam opis wskazuje, że jest używany zamiast innego SA. Dodatkowo w FAQ jest napisane, że PSA to moce o profilu podobnym do broni zasięgowych.


"Świadek jest alkoholikiem i czasem nie wie co się z nim dzieje a czasem wie. Przy czym nie wie, kiedy nie wie a kiedy wie."

Offline

 

#36 2011-07-12 08:28:49

 fala

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Stuttgart
Zarejestrowany: 2010-09-16
Posty: 885

Re: Turbo-boosters & Lash

Dobra, z drugiej strony to co, on trafia na 2+ i bez covera, bo broń nie rani? I tak Lasher jest spoko.

Offline

 

#37 2012-01-16 16:54:40

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: Turbo-boosters & Lash

Lash of Submission oficjalnie, po trzech latach, został w najnowszym faq-u zdefiniowany jako Shooting Attack (choć nim nie jest ale trudno) : (
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … y_2012.pdf
Warptime też udupiony.

Haha kotś z GW musiał ostro w d... dostać od CSM, że zdecydowali się ni z gruchy ni z pietruchy na taki zacny faq...


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.andrzeje.pun.pl www.klan-es-el.pun.pl www.cosanostradb.pun.pl www.monavie.pun.pl www.antymugole.pun.pl