W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW
Strony: 1
Wątek Zamknięty
Historia jest aktualnie spisywana przez starego niziołka w jednej z... ten, tego... wież magów środkowego kręgu
Wrocławski Klub "The Gamblers" zaprasza na mini kampanię składająca się z 4 niezależnych turniejów połączonych ze sobą jedną epicką historią.
Przed nami trzeci etap kampanii: Manuskrypt z Ferlangen - Wilczy parów
czyli turniej na 2000 punktów OPEN
>> MIEJSCE I CZAS PIERWSZEGO ETAPU
Bolter, Wrocław ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
24.06.2012
start: godzina 9.00
koniec: godzina 18.00
>> KOSZT UDZIAŁU ARMII W DRUGIM ETAPIE
- Wstęp: 9zł od osoby do puli turniejowej oraz 1zł do puli hobbystycznej
- Nagrody turniejowe: Zebrana pula turniejowa + 50% od sklepu BOLTER po zakończeniu każdego z turniejów
- Nagroda hobbystyczna: zebrane pule hobbystyczne ze wszystkich 4 turniejów stworzą sumę przeznaczoną dla najlepszego hobbysty kampanii, która zostanie przyznana po jej zakończeniu
>> ZASADY
----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------
- Gramy 3 bitwy (6 tur lub 2h)na 2000 punktów z tym że od 150 do 200 punktów należy przeznaczyć na zwiad (oddział piechoty z dowolnego slotu, dowolnie wyposażony oraz z opcjonalną grupą dowodzenia; szczegóły w sekcji "Scenariusze")
- Jako że zasady są open to MOŻNA brać specjalnych bohaterów zalecanych przez magazyn Młotkowy http://www.mlotkowy.webd.pl/Mlotkowy_nr3.pdf z drobnymi wyjątkami poniżej
- Dopuszczamy wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Zakaz używania Folding Fortress
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów
- Gramy na Virtual Line of Sight
FAQ:
- Rozpiska nie musi być stała na wszystkie 4 turnieje, a nawet powinna podlegać zmianom wynikającym np. z innego formatu pozostałych etapów. Jak ktoś chce to może nawet za każdym razem przyjść inną armią
- Dany gracz może przyjść pierwszy raz na przykład na 2 lub 3 część kampanii, gdyż za każdym razem będzie osobna lista zgłoszonych itp. Poszczególne etapy połączone będą jedynie fluffem z którego wynikać będą np. zasady dodatkowe
----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------
- Możliwa ilość kości do wykorzystania w jednej turze magii - 12
- Możliwa ilość kości do wykorzystania podczas rzucania czaru to 6 kości, z tym że w przypadku gdy zdecydujemy się rzucić czar z 6 kości to każdy miscast podlega zasadzie Piekielnego Zakłócenia Mocy – wykonywane są 2 osobne rzuty na tabelkę, a przeciwnik może wybrać jeden z wylosowanych efektów
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12, combo z obniżką statystyk + Curse of Lepper, oraz wszystkich czarów obejmujących testowanie statystyk przez całe oddziały takich jak: Cloying Quagmire z Nurgla lub Ecstatic Seizure ze Slaanesha
----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
Zwiad - każda z armii musi przeznaczyć od 150 do 200 punktów z puli 2000 na oddział dywersyjno-zwiadowczy. Oddział ten musi być typu Infantry i może pochodzić z dowolnego slotu oraz mieć dowolne (również magiczne) wyposażenie. Zwiad nie może być częścią innego oddziału (np. z oddziału za 400 punktów nie można wyłączyć 150 pełniącego w danym scenariuszu rolę zwiadu). Zwiad musi zostać wybrany w momencie wysyłania rozpisek i wybór ten nie może ulec zmianie podczas trwania turnieju. Do zwiadowców nie może dołączyć żaden bohater ani lord.
Ponadto do zwiadu nie mogą należeć jednostki posiadające następujące zasady specjalne: Ethereal, Fly (...to be continued)
1. Przełęcz Kamiennego Gromu
Wystawianie: Battleline
Zasady specjalne: każdy z graczy ma możliwość otrzymania dodatkowych 100 punktów za kontrolowanie ćwiartek. Stół dzielimy na 4 idealnie równe ćwiartki, których kontrolowanie rozliczane jest na koniec bitwy. Jeżeli w danej ćwiartce znajduje się choć 1 oddział złożony z 5 modeli rank’n’file (w przypadku monstrousów wystarczą 3 modele) należący do danej armii oraz nie znajduje się oddział wroga spełniający powyższe kryteria to ćwiartkę uważa się zdobytą.
Ponadto z jednej strony stołu znajduje się fragment jaskini, w której gracze poszukują pozostałych skrawków zaginionego manuskryptu. Podczas fazy deploymentu należy w niej wystawić wypełniający misję oddział Zwiadu. Zwiad porusza się w fazie danego gracza, a jego zadanie polega na wyeliminowaniu konkurencji (wybiciu lub złamaniu oraz zagonieniu przeciwnika) w jaskini. Na oddziały znajdujące się w grocie nie działają żadne czary oraz inne zasady specjalne z zewnątrz pola bitwy. Krawędzie boczne jaskini są nieprzekraczalne dla żadnych oddziałów i są traktowane jako kraniec stołu.
Zabicie wrogiego oddziału (oprócz standardowych punktów wynikających z jego kosztu) jest warte dodatkowe 100 punktów.
2. Wąwóz Zawodzących Dusz
Wystawianie: Battleline, dodatkowo oddział zwiadu nie zostaje wystawiony na polu bitwy podczas fazy deploymentu, tylko począwszy od drugiej tury każdy gracz we własnej fazie Remaining Moves odejmuje od liczby 7 aktualną turę, a uzyskany w ten sposób wynik stanowi próg jaki należy wyrzucić na k6 aby oddział zwiadu mógł pojawić się na stole. Pierwszy gracz, któremu uda się pomyślnie rzut na wystawienie zwiadu może wybrać boczną krawędź, z której wejdzie jego zwiad (zmuszając tym samym przeciwnika do wybrania przeciwnej jak przyjdzie jego pora). Zwiad pojawiając się na stole traktowany jest tak jakby wyszedł z krawędzi po overrunie za stół.
Zasady specjalne: w scenariuszu zabronione jest wchodzenie oraz wychodzenie oddziałami na pole bitwy przez boczne krawędzie stołu (wyjątek stanowi zwiad). Jeżeli dany oddział w reakcji na szarżę zdecyduje się (lub zostanie zmuszony) na ucieczkę która normalnie skończyła by się wyjściem za stół przez boczną krawędź to zatrzymuje się on w momencie zetknięcia ze ścianą wąwozu a następnie dostawiany jest do krawędzi w ten sam sposób jak wykonuje się domknięcie oddziałów podczas szarży. Jeżeli szarżujący oddział dogoni dzięki temu uciekinierów to są oni automatycznie łapani (schodzą ze stołu) a oddziałowi który szarżował przysługuje darmowy reform (jak przy normalnym złapaniu oddziału po reakcji flee). Dodatkowe punkty w tym scenariuszu można zdobyć w następujący sposób:
- jeżeli po zakończeniu gry wszystkie modele danego gracza znajdujące się na stole są poza strefą rozstawiania; +150 punktów
- jeżeli po zakończeniu gry połowa punktów za modele danego gracza znajdujące się na stole przekroczyła połowę stołu: +150 punktów
- jeżeli po zakończeniu gry co najmniej 500 punktów danego gracza znajduje się w strefie rozstawiania przeciwnika: +150 punktów
Dodatkowo zabicie wrogiego zwiadu (oprócz standardowych punktów wynikających z jego kosztu) jest warte dodatkowe 50 punktów.
3. Wzgórze Piekielnych Kręgów
Wystawianie: Meeting Engagement, z tym że zamiast „kreski” są specjalne strefy (patrz mapka)
Na obszarze wzgórza znajdują się 4 Piekielne Kręgi, w których ukryte są fragmenty pradawnego manuskryptu. W celu zabezpieczenia każdego z kręgów konieczne jest przebywanie oddziałem lub bohaterem na jego obszarze po zakończeniu gry. Za każdy zabezpieczony krąg nie znajdujący się w niczyjej strefie rozstawiania można pod koniec bitwy otrzymać 150 punktów, krąg we własnej strefie rozstawiania warty jest 75 punktów, natomiast krąg w strefie rozstawiania przeciwnika warty jest 225 punktów. W tym scenariuszu zwiad wystawiany jest jak normalny oddział!
----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------
Beastmen: narazie brak
Bretonnia: narazie brak
Chaos Dwarves: narazie brak
Dark Elves: Hydra 0-1, Shadowblade zakazany
Dwarves: narazie brak
Daemons of Chaos: narazie brak
Empire: narazie brak
High Elves: Teclis zakazany
Lizardmen: Salamandry 0-1, Tetto'eko zakazany
Ogre Kingdoms: narazie brak
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3
Skaven: elektrycy 0-3, abominacja 0-1
Vampire Counts: Eteryki 0-3 (do limitu wliczani są bohaterowie)
Tomb Kings: narazie brak
Wood Elves: narazie brak
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1, Valikia zakazana
----------------------------------------------
V. PUNKTACJA TURNIEJOWA
----------------------------------------------
- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 200 punktów
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!
- do punktacji turniejowej nie liczona jest poniższa hobbystyka! podium turnieju zostanie wyłonione wyłącznie na podstawie zdobytych punktów z bitew
----------------------------------------------
VI. PUNKTACJA HOBBYSTYCZNA
----------------------------------------------
Podczas każdego z 4 turniejów uczestnicy będą zdobywać osobne punkty za hobbystykę do ogólnej klasyfikacji hobbystycznej kampanii. Po zakończeniu czwartego etapu wszystkie punkty z poszczególnych etapów zostaną podliczone, a osobie która ich zdobędzie najwięcej przyznana zostanie nagroda Najlepszego Hobbysty Ostlandu.
Punkty za hobbystykę (PH) w każdym etapie można zdobyć w następujący sposób:
+1 PH za wysłanie rozpiski do godziny 15:00 dnia poprzedzającego turniej
+1 PH za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
+0-3 PH za malowanie armii (przyznawane przez pracownika sklepu Bolter)
+1 PH za wystawienie Special Charactera (z uwagi na termin ogłoszenia, PH liczone będą dopiero od 2 etapu)
+1 PH za 0% proxów w armii (rzetelne konwersje nie są liczone jako proxy)
+1 PH za kompletny WYSIWYG
+10 PH za napisanie krótkiej historii opisującej okoliczności w jakich dany władca armii dowiedział się o Manuskrypcie z Ferlangen, podróży z ojczyzny do krainy Ostlandu lub/i planach jakie wódz snuje w kontekście znaleziska (jednorazowy bonus dla każdego uczestnika za napisanie tekstu oraz opublikowanie go na forum przed rozpoczęciem ostatniego etapu kampanii)
+ 5 PH za napisanie oraz opublikowanie krótkiego raportu fluffowego z poczynań armii podczas każdego z etapów oraz przemyśleń władców armii na temat rozgrywających się w kampanii wydarzeń (na raporty czekam do 7 dni od każdego etapu, po upływie tego czasu punkty nie zostaną przyznane; punkty za ostatni, czwarty etap a zarazem wyłonienie najlepszego hobbysty będzie miało miejsce po upływie 7 dni od jego zakończenia tak aby wszyscy chętni zdążyli zamieścić swoje dzieła)
(opowiadania można również wysyłać na adres thomas_best@o2.pl)
rozpiski proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl
Lista zgłoszonych:
1. Thomas
2. Tandor
3. Xyxel
4. Omadan
5. Miechu
6. Orcus
7. Marcins
8. Jarek
9. Dymitr
10. Gerwaz
Ostatnio edytowany przez Artois (2012-06-23 23:57:31)
Offline
Riddle me this... Riddle me that
SKLEP BOLTER
Do tej pory zebraliśmy 25 złotych dukatów na nagrodę hobbystyczną
Offline
Bardzo ciekawe zasady. Pytanko, czy te dodatkowe 100 pkt za oddział w pierwszym scenariuszu są za każdy wrogi oddział czy tylko ten zabity w jaskini?
Offline
@Tandor - tylko ten w jaskini
Offline
Jedna propozycja, dałbym progi co 200 pkt. Przy takim formacie i tylu bonusach do punktów większość będzie się kończyć masakrami.
Offline
Oooo ciekawe misje! Brawo!
Czy w oddziale zwiadu może być bohater? Czy może to być tylko sam bohater?
Ostatnio edytowany przez Xyxel (2012-06-06 10:00:29)
Offline
@Tandor - oczywiście przeoczenie z tymi programi ;p progi co 200 punktów
@Xyxel - do Zwiadu nie może dołączyć żaden bohater ani lord
Ostatnio edytowany przez Artois (2012-06-06 13:28:56)
Offline
Dziękuję za odpowiedź. W takim razie książe Apophas nie będzie mógł prowadzić zwiadu, no trudno.
Zgłaszam swój udział : TOOOOMB KINGSSSSSsssss......
Offline
kosmetyczne zmiany w scenariuszu nr 2
Offline
Jaskinia jest jakby oddzielną mapą zupełnie niezależną od pola bitwy, prawda? Sprecyzował bym to, aby nie trzeba było prosić sędziego o sprostowanie w trakcie walki.
Offline
up listy zgłoszonych!
czyżby pozostałe plemiona Orków stchórzyły przed kolejnym etapem kampanii? =]
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Wiem, że Gerwaz będzie
Offline
Potwierdzam zielona Szmoc nadjedzie. Rozpe przesle na dniach.
Offline
Rozpiska wysłana!
1. Scenariusz - Czy cały oddział musi znajdować się w danej ćwiartce aby ją zajmować? Jeśli oddział będzie w połowie stołu zajmuje obie ćwiartki? W środku 4 ćwiartki?
2. Scenariusz - Czy wartość punktową oddziału (dla bonusu za przekroczenie stref) liczymy sumując wartość modeli czy wg. punktacji turniejowej (25%, 50%) oddziału?
3. Scenariusz - Jeśli w kręgu znajduje się własny i wrogi bohater/oddział to kręg nie jest zajęty? Czy cały oddział musi być w kręgu czy fragment min. jednego modelu?
Offline
Przyjdźcie jutro licznie!
Offline
Xyxel napisał:
1. Scenariusz - Czy cały oddział musi znajdować się w danej ćwiartce aby ją zajmować? Jeśli oddział będzie w połowie stołu zajmuje obie ćwiartki? W środku 4 ćwiartki?
2. Scenariusz - Czy wartość punktową oddziału (dla bonusu za przekroczenie stref) liczymy sumując wartość modeli czy wg. punktacji turniejowej (25%, 50%) oddziału?
3. Scenariusz - Jeśli w kręgu znajduje się własny i wrogi bohater/oddział to kręg nie jest zajęty? Czy cały oddział musi być w kręgu czy fragment min. jednego modelu?
@1: oddział może się znajdować między ćwiartkami ale może zajmować tylko jedną, tą gdzie znajduje się większa ilość modeli
@2: liczymy tak jak na końcu bitwy, razem z procentami itd
@3: krąg uważany jest za zajęty jeżeli nie stoi na nim wrogi model
Offline
Wojska nieumarłych z wielkiego miasta Numas niestrudzenie prą naprzód w poszukiwaniu manuskryptu!
Wysocy kapłani bogów Nehekhary stanęli na czele armii wyprawianych do boju na kolejnych frontach.
- Bitwa z hordami zielonoskórych przebiegła bardzo pomyślnie. Wsparcie bogów pozwoliło przywołać potężne inkantacje,
które zmieniły powolnych nieumarłe zastępy w szybkich i niezmierzonych w walce wojowników. Cała wataha goblinów
uciekła z pola bitwy na sam tylko widok Kamiennego Sfinksa, którego potem bezskutecznie okładały dzikie orki.
- Bitwa z krasnoludzkim kontyngentem uzbrojonym w całą masę machin strzelających była ciężka.
Odtworzenie zniszczonych konstruktów zajmie jednak mniej czasu niż odbudowa śmiertelnych sił krasnoludzkich.
- Bitwa z zastępami bretońskiej, ciężko opancerzonej kawalerii odbyła się na małym polu bitwy, co nie pozwoliło nieumarłym
łucznikom w pełni wykorzystać swoich umiejętności. Dowódcy wojsk Nehekhary obmyślają już plan zemsty na śmiertelnikach.
Czas jest po stronie Imperium Nehekhary! Jego wojowników można opóźnić ale nie można zabić czegoś co nie żyje.
Jest tylko kwestią czasu odzyskanie sił dla podbicia całej północy. A czas jest tym czego Imperium ma mnóstwo.
Ferlangen oblężone. Miasto nie padło zapewne dlatego, że do oddziałów nieumarłych nie dotarły jeszcze katapulty miotające śmierć.
Biada barbarzyńcom z północy gdy te machiny dotrą na miejsce. Jeśli manuskrypt jest w tym mieście to już nic nie powstrzyma księcia Apophasa.
Offline
Wiadomo kiedy będzie ostatni turniej? Dla mnie im szybciej tym lepiej. Wstępnie miał być 15, czy coś się zmieniło?
Offline
Riddle me this... Riddle me that
Tak jest 15 na 100%
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1