Wargaming Wrocław

Baner 26cm

Ogłoszenie

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW


#1 2011-11-23 14:50:26

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Wrocławski Klub "The Gamblers" ma zaszczyt zaprosić na turniej single 2000 punktów


>> MIEJSCE I CZAS

Sklep Bolter, ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
start: godzina 9.00


>> SĘDZIOWANIE

Gamblersowa burza mózgów


>> DUKATY

wstęp: 10zł od osoby
nagrody: wejściówka + 50%


>> ZASADY

----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------

- gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 3h)
- VLOS by LS
- Brak specjalnych bohaterów
- Dopuszczone wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji + chadecja FW
- W przypadku chadecji konieczne jest posiadanie oryginalnego podręcznika z FW oraz wszystkich modeli ew. ładnych konwersji
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20"(wyłączając maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale
- Maksymalny koszt oddziału - 450 punktów
- Zakaz używania Folding Fortress
- Power Scroll dopuszczony na zasadach z erraty
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
- Czarodziejka Dark Elfów może domyślnie wykorzystać maksymalnie 6 kostek powera do jednego czaru
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów

----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------

- Poza wiatrami magii i channelingiem możliwe jest "wygenerowanie" lub dodanie do poola podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli przedmiot/umiejętność generuje więcej niż 2 kości PD/DD to nadywżka jest tracona
- Niektóre przedmioty zabierają możliwe do wygenerowania kości PD/DD
- znajomość całego lore'a: 1PD w każdej turze
- każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar przeciwnika: 1DD w każdej turze

----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------

1. Battleline
2. Battleline
3. Battleline

----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------

http://img208.imageshack.us/img208/4440/boc1.png
Beastmen: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2200), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały bestii powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp.

http://img683.imageshack.us/img683/238/bre1.jpg
Bretonnia: brak restrykcji

http://img191.imageshack.us/img191/6697/chd1.jpg
Chaos Dwarves: Iron Deamon liczy się jako maszyna do limitu / Iron Daemon 0-1 / Dreadquake 0-1 / Bull Centaury musza być na podstawkach 50x50mm

http://img11.imageshack.us/img11/6874/de1i.jpg
Dark Elves: Hydra 0-1 / Max. 35 repeater Crossbow w armii / Repeater Bolt Throwers 0-2 / Jednostki latające 0-3 / Max. 20 Shades / Dreadlord na pegazie nie może mieć na wyposażeniu  Crown of Command

http://img195.imageshack.us/img195/3707/dw1h.jpg
Dwarves: Każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 DD / Grudge Throwers 0-2 / Możliwość wygenerowania Max. +4 DD zamiast +2 DD

http://img811.imageshack.us/img811/6924/doc1w.jpg
Daemons of Chaos: Max. 28 modeli w oddziale / Flamery 0-1 / Wszystkie demoniczne gifty 0-1 / Bloodletters oraz Herald Khorne'a 0-3 / BSB może mieć albo sztandar albo gifty / Lord of Change liczy się jako 1 PD

http://img827.imageshack.us/img827/499/emp1.jpg
Empire: Steam Tank liczy się jako maszyna do limitu / Steam Tank, Rocket battery oraz Engineer 0-1

http://img221.imageshack.us/img221/2851/he1txt.jpg
High Elves: Max. 500 punktów oraz do 40 modeli w oddziale / Vortex Shard liczy się jako +1DD / Book of Hoeth liczy się jako 2PD i 2DD / Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD

http://img42.imageshack.us/img42/3857/liz1.jpg
Lizardmen: Salamanders 0-1 / Terradons oraz Stegadons 0-2 / Beclaming Cogitations liczy się jako +2DD / Cupped hands liczy się jako +2PD

http://img268.imageshack.us/img268/120/og1y.jpg
Ogre Kingdoms: HellHeart -2DD

http://img259.imageshack.us/img259/123/ong1.jpg
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3 / Mushroom dice liczą się jako PD do limitu

http://img821.imageshack.us/img821/5830/sk1w.jpg
Skaven: wszystkie modele ze slotu rare 0-1 / Gutter runners 0-2 / Engineers 0-3

http://img171.imageshack.us/img171/1695/vc1hl.jpg
Vampire Counts: Wraiths oraz Varghulf 0-1 / Max. ilość modeli w oddziale Wraith: 5 models / Możliwość wystawienia do dwóch oddziałów z następujących: Wraiths,  Black Coach, Spirit hosts, Bohaterowie eteryczni z WD / Możliwość zabrania do dwóch przedmiotów z następujących: Helm of Commandment, Master of the Black Arts, Drakenhoff Banner.

http://img402.imageshack.us/img402/9229/tk1m.jpg
Tomb Kings: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD / Sphinxes 0-3

http://img10.imageshack.us/img10/1365/we1r.jpg
Wood Elves: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD

http://img818.imageshack.us/img818/3629/woch1.jpg
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1 / Infernal Puppet liczy się jako +1PD oraz +2DD / Tendrils of Tzeench oraz Conjoined Homunculus liczą się jako +1PD / Favour of the Gods nie może być zabrany na czempionie tęczowych chosenuff


----------------------------------------------
V. PUNKTACJA
----------------------------------------------

- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 150 punktów
- +3DP za wysłanie rozpiski do soboty 3 XII do 15:00
- +1DP za pomalowane 100% armii (min. 3 kolory)
- +2DP za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!


----------------------------------------------
VI. USTALENIA DODATKOWE
----------------------------------------------

I. BYE

I.1 jeżeli NIE z winy gracza (np. nie może on zagrać bitwy z powodu nieparzystej ilości uczestników) dostaje wynik 15:5
BYE zawsze jest na najniższym stole

I.2 Kolejność przyznawania "bye"

- spóźnienie gracza ponad 15 minut od rozpoczęcia rundy
- na życzenie gracza
- nie klubowicz z nie wysłana rozpiską
- Gamblers z nie wysłaną rozpiską
- nie klubowicz, który wysłał rozpiskę
- Gamblers, który rozpiskę wysłał

II. DROP

Jest to sytuacja, gdy gracz zabiera się do domu, mimo trwania turnieju, wówczas dostaje:
- jeżeli powoduje, że przeciwnik zostaje bez paringu - 5:15
- jeżeli powoduje, że jest wciąż parzysta liczba graczy 10:10

III. WAŁY

Udowodniony wał, choćby nie rzutował na dalszą bitwę (tj. umyślne, celowe wprowadzanie przeciwnika w błąd) będzie weryfikowane na korzyść zwałowanego 20:0. Jeżeli sytuacja jest sporna, rozstrzyga sędzia. Podobnie ma się sytuacja ze zbyt szybkim zabieraniem kostek po rzucie bez możliwości zobaczenia wyników przez przeciwnika. Nagminne stosowanie powyższej techniki również będzie skutkowało wynikiem 20:0 dla przeciwnika.

IV. Recydywa

Każdy, kto wielokrotnie będzie łamał zasady dostaje bana na turnieje do odwołania

VI. Zachowanie

Po pierwszym upomnieniu (na bitwę), każdy wulgaryzm, który poleci głośno na salę -1 DP


----------------------------------------------
VII. LISTA ZGŁOSZONYCH
----------------------------------------------

Lista zgłoszonych:

1.Xyxel - Tomb Kings [R]
2.Thomas - Bretonnia
3.Dymitr - Woch [R]
4.Maryś - Ogry
5.Bałagan - Tomb Kings
6.Mozdzierz - Vampire Counts [R]
7.Maciom - O'n'g
8.Kuman - Demony [R]
9.Miechu - Dark Elfy
10.Kuba Szelwicki - O'n'g [R]
11.Izwor - Vampire Counts [R]
12.Mike - Vampire Counts
13.Orcus - Chaos Dwarves
14.Golonka - Lizardmen [R]
15.Marcins - Skaveny [R]
16.Uadzia - Wood Elves [R]
17.Rebe - Bretonnia [R]


lista rezerwowa ( 8) ):

Jarek - ???
Dominik - Tomb Kings



Rozpiski wraz z numerem ID ze strony http://ranking.wfb-pol.org/players.php proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl aby te mogły zostać wydrukowane i dostarczone właścicielom na turnieju

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-12-02 08:43:21)

Offline

 

#2 2011-11-23 15:22:17

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Proszę o info ile czasu przewidziano na jedną bitwę? Głównie od tego zależy czy moja armia Tomb Kings zgłosi się do turnieju.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oraz pytanie do gospodarza turnieju  - Kiedy będzie turniej na podręcznikowych zasadach WHFB?

Tomb Kings są armią którą jest najbardziej kopana po jajach i zębach poniższymi ograniczeniami :
- VLOS by LS (zupełne odejście od zasad aktualnego rulebooka)
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20" (czyli 45 wood elfów z longbowami jest ok, ale 46 skeleton archers już nie)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale (40 chaos warriorów vs 40 skelton warriorów...)

- Poza wiatrami magii i channelingiem możliwe jest "wygenerowanie" lub dodanie do poola podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli przedmiot/umiejętność generuje więcej niż 2 kości PD/DD to nadywżka jest tracona
- Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD
(czary TK są bardzo drogie punktowo i dlatego ich armia zawiera dodatkowe opcje, które są tymi zasadami wycinane)

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2011-11-23 15:22:46)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#3 2011-11-23 15:37:21

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Hehe, zasady tego turnieju bardziej przypominają mi Event Infinity z jeszcze większą liczbą obostrzeń i zasad specjalnych niż prawdziwy turniej.
Gdyby miał jeszcze moje Dark Elfy to nawet standardowe dla mnie słabe rzuty kością nie byłyby aż tak dramatyczne, bo te zasady i tak obcinają najmocniejsze strony DE, czyli strzelaczy i magię


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#4 2011-11-23 16:11:35

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Xyxel napisał:

Proszę o info ile czasu przewidziano na jedną bitwę? Głównie od tego zależy czy moja armia Tomb Kings zgłosi się do turnieju.

2,5 - 3 godziny gdyż musimy przed 18 zawinąć zabawki

Xyxel napisał:

Oraz pytanie do gospodarza turnieju  - Kiedy będzie turniej na podręcznikowych zasadach WHFB?

Tomb Kings są armią którą jest najbardziej kopana po jajach i zębach poniższymi ograniczeniami :
- VLOS by LS (zupełne odejście od zasad aktualnego rulebooka)

zasada TLos podręcznikowa jest zupełnie niepraktyczna z punktu widzenia systemu i nie sprawdzi się w warhammerowych realiach tak jak w wh40k ze względu na to iż wiele osób ma po prostu modele na wysokich, wymodelowanych podstawkach więc nie chcąc być poszkodowani musieli by niszczyć swoje modele...

Xyxel napisał:

- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20" (czyli 45 wood elfów z longbowami jest ok, ale 46 skeleton archers już nie)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale (40 chaos warriorów vs 40 skelton warriorów...)
- Poza wiatrami magii i channelingiem możliwe jest "wygenerowanie" lub dodanie do poola podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli przedmiot/umiejętność generuje więcej niż 2 kości PD/DD to nadywżka jest tracona
- Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD
(czary TK są bardzo drogie punktowo i dlatego ich armia zawiera dodatkowe opcje, które są tymi zasadami wycinane)

uściślenia wynikają z faktu iż jest to turniej pre-Master poprzedzający mastera który niedługo odbędzie się w Poznaniu a my jako klub zgodziliśmy się przesłać nasze wrażenia dotyczące formatu i ew. uwagi po play testach

sam Euro Pack na podstawie którego zostały stworzone powyższe uściślenia został ułożony oraz zatwierdzony przez przedstawicieli krajów których reprezentacje uczestniczyły w tegorocznych Drużynowych Mistrzostwach Świata i miał na celu ZBALANSOWANIE zasad armii które w niektórych miejscach wyraźnie od siebie odbiegają siłą oraz przegiętością

btw: czary z Light'a wcale nie są drogie punktowo, a wspomniany scroll miażdży jajca gdyż działa podobnie do obecnie już zerratowanego power scrolla który przez długi okres czasu był zbanowany na wszystkich turniejach. Natomiast wracając do samych TK, to uściślenia mają właśnie ograniczać bardzo mocną (gdy jest dobrze dobrze złożona) magię, która biorąc pod uwagę niewielki format była by zbyt game-breakująca

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-11-23 16:12:40)

Offline

 

#5 2011-11-23 16:59:00

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Proponuję (jako jeden z graczy) 2,5h na grę, bo i tak nie zacznie się równo o 9:00.
- VLOS uważam za krzywdzący dla armii które używają jednostek strzeleckich, zwłaszcza dla Tomb Kings, którzy ignorują covery, a według zasad VLOS nie będą mogli po prostu strzelać tam gdzie bym mógł na normalnych zasadach z Rulebooka. Wysokie modele bywają także w wh40k gdzie TLOS się sprawdza. VLOS to jest skrajna zmiana podstawowej zasady rulebooka. Źle go napisano???
- Turniej z zasady jest graniem na poziomie hard. Chociaż owszem mało gram to wszelkie ugłaskiwanie zasad, pozorne balansowanie nie autoryzowane przez autorów uważam za błędne.

ad. btw. Tomb Kings High Priest musi brać czary z The Lore of Nehekhara. Czary Light może wziąć dopiero drugi mag w armii...
Magia TK nie ma ofensywnych czarów odpal-z-irresistible-force-i-śmiej-się-z-przeciwnika więc uważam za przesadne mówienie tu o byciu "bardzo mocną"

Ubolewam nad tymi sporymi niedogodnościami ale postaram się przyjść.
Xyxel - Tomb Kings (level - hard)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#6 2011-11-23 17:21:37

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

odnośnie VLos to nadal przysługuje minus za cover jeśli różnica między "poziomami" różni się o 1 punkt, np kawaleria za oddziałem piechoty dostaje cover, który ty jako TK zignorujesz

serdecznie zapraszamy, te ograniczenia naprawdę nie są takie straszne

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-11-23 17:23:02)

Offline

 

#7 2011-11-23 19:09:06

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Ale normalnie (przy TLOS) mógłbym strzelać do piechoty za kawalerią na coverze -2 który mnie przy graniu TK nie obchodzi i np. spowodować paniki od strat albo ubić samotnego bohatera albo dobić resztki oddziału pod koniec bitwy dla zdobycia punktów. To co miało być jedną z mocnych stron TK zostało mocno osłabione. To samo mają TK z ograniczeniami w magi. Nie mogę nawet wystawić oddziału włóczników większego niż 40 modeli (zawrotne 160 punktów) żeby związać walką przeciwnika na więcej niż 2-3 tury.
Proponuję jeszcze (tylko jako jeden z graczy) dodać punkty ujemne za brak podręcznika i za brak czytelnej rozpiski. :

Czy pusta podstawka to prox? Czy musi być właściwa podstawka i cokolwiek na niej?


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#8 2011-11-23 21:15:37

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Btw TLoS jest absurdalnie beznadziejną zasadą, która wcale w 40k nie pomaga, a szkodzi, bo na upartego można wziąć np 10 nóżek klęczących z devastatorów i mamy niewidzialny tactical squad, który dostaje covera od wyższych krawężników. Ta sama kretyńska zasada nie zachęca też np do robienia postaci z np ręką w górze, podnosząc miecz, bo co? bo widać ręce, w które można strzelać. Już pomijam, że bez BARDZO dobrze przygotowanych terenów, których we Wrocku po prostu nie ma, gra się na patelniach z podwyższeniami i domkami/ lasami.

Postaram się złożyć wood elfów na ten turniej, ale nie wiem czy mi wyjdzie.


JF 100%

Offline

 

#9 2011-11-23 22:05:06

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

dokładnie o tym mówię kolego Moździerzu, tym bardziej że hobbyści od kilku edycji modelują np. swoich generałów tak by byli jak najbardziej widoczni na polu walki i wyglądali możliwie doniośle. Ciężko było by im wytłumaczyć że mogą teraz odłożyć model na półkę gdyż jego wzrost czyni go niegrywalnym.

a do wood elfów i TK mamy sporo modeli w klubie, więc jakby coś wam było potrzebne to piszcie - podobnie tyczy się to innych chętnych osób którym brak modeli uniemożliwia udział, proszę mi napisać PM z tym czego dokładnie potrzebujecie a ja zobaczę co da się zrobić

ostatecznie, z braku innych możliwości, dopuścimy w ramach proxów same podstawki


change log 2011-11-23
# zmieniono progi punktowe na 150p
# zmieniono uściślenia dla VC

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-11-23 22:14:30)

Offline

 

#10 2011-11-24 22:45:18

dmtrij

http://i.imgur.com/Nznpf.png

Zarejestrowany: 2011-09-14
Posty: 64

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

@ Xyxel
40 szkieletów vs 40 Chaos Warriorów? zwróć uwagę, że max 450 punktów za oddział może wyjść:)
Magia TK nie bywa mocna? Raczysz żartować. Możesz zabrać 2 Duzych liczy, jeden z Lightem i mając Hierotytana niszczyć system spamem dobrych buffów.
Ograniczenia tego turnieju (Euro CSS) są chyba najlepiej balansującymi ograniczeniami ever:)

Offline

 

#11 2011-11-24 23:34:49

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Dwóch high priestów i opodatkowany Hierotytan to imo zbyt duże oczekiwania na dobre rzuty na wichry magii. Nie starczy many dla obu...
max 40 szkieletów to 160 punktów vs 30 chaos warriorach za max 450 punktów. 80 szkieletów za 320 punktów spokojnie zapchałoby droższych warriorów do końca bitwy.
Widać jak na dłoni "balans" ograniczenia ilości modeli w oddziale. To samo z limitem na łuczników. Wymalowałem 60 skeleton archerów, a tu figa


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#12 2011-11-24 23:45:12

dmtrij

http://i.imgur.com/Nznpf.png

Zarejestrowany: 2011-09-14
Posty: 64

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

wiem, że grasz Wochem, ale staraj się pisac prawdę. Jezeli jesteś w stanie za 450 punktów wystawić 30 worriorów (pomijajc fakt, że to bzdurne i niegrywalne) to stawiam flaszkę. Proponuję, że jezeli nie uda Ci się do jutra rana to Ty stawiasz mi taką samą butelczyne. czas start. powodzenia. (i oczywiscie mówimy tu o Warriorcha Chaosu z aktualnego 7ed. AB)

Offline

 

#13 2011-11-25 08:49:50

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Hmm w moim podręczniku Chaos Warriors kosztują 15 points/model. 30x 15 = 450. Ale chyba coś przegapiłem skoro mówisz, że to nie możliwe (pomijając brak muzyka, championa, sztandaru, itd.) Zakładu nie przyjmuję, mogę postawić puszkę pepsi : P
Nie chodziło szczegółowo o punkciki na oddziale. Niech będzie nawet "tylko" 20 Chaos Warriorów. Chodziło o to, że niektóre armie bazują na bardzo dużych oddziałach (gobliny, skaveny, undead/tomb kings) a armie które mają drogie troopsy/elity (np. Chaos, Ogry) śmieją się z takiego ograniczenia w dodatku przy wszystkich trzech scenariuszach będących battleline.
Przy scenariuszach "Blood & Glory" armie musiałyby zostać zupełnie inaczej rozpisane a bitwy inaczej rozgrywane - imo ciekawiej i szybciej by się grało.



EDIT : ok 28 warriorów i champion razem za 447 punktów (tak jak pisałem powyżej that's not the point)
Nie ma zapisu, że każdy Warrior ma dostać dodatkową broń. Może wziąć tarcze, a można wybrać tylko opcję dokupienia np. muzyka. Hand weapon mają w wyposażeniu podstawowym.

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2011-11-25 09:24:05)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#14 2011-11-25 08:57:41

 blackout_sys

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-04
Posty: 1798

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Każdy Warrior w unicie musi dostać jakąś broń - więc za każdego zapłacisz minimum 16 punktów jeżeli dasz im hand weapon'y.


Naleśniki ● Placki ● Miód pitny ● Schaby z serem pleśniowym

Offline

 

#15 2011-11-25 10:00:05

Zalew

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 1690

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

blackout_sys napisał:

Każdy Warrior w unicie musi dostać jakąś broń - więc za każdego zapłacisz minimum 16 punktów jeżeli dasz im hand weapon'y.

I dostaje, bazowego hand wepona.. Co prawda to bez sensu, ale 15pkt jest.
Your argument is invalid.

Ja mogę wystawić 30 warriorów w unicie na turnieju.. Pomijając że to bzdurne i niegrywalne, ale za flaszkę.

Edit: Osobiście uważam że Xyxel ma rację..
To że podał przykład który nie zgadza się ze stanem faktycznym, bo warriorów wystawia się po ~25 z second hand wepon i khornem, a nie 30 to tylko kwestia użycia wyobraźni i domyślenia się o co chodziło autorowi..

Ostatnio edytowany przez Zalew (2011-11-25 10:07:10)


Prowadzę dystrybucję miodu pszczelego, więcej informacji w dziale handlowym oraz pod telefonem
Telefon kontaktowy:5II774288

Offline

 

#16 2011-11-25 12:40:01

 omadan

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-23
Posty: 613

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Dokładnie Xyxelu czuje o czym mówisz. Co więcej, warriorzy to mały pikuś w porównaniu z maruderami za 5pkt z great weaponem. Takich spokojnie wystawisz 40 w dodatku z mark of khore. Możesz mieć 3 takie unity wiec jest to mega siła. Jak to się ma do 40 biednych gobbasów, czy innych tanich jednostek, które bazują na liczebności? wydaje mi się, że w koncu po to powstał steadfast w tej edycji żeby była realna szansa chociaż zablokować mocniejsze unity wroga. A 40 goblinów zginie w oka mgnieniu..

Offline

 

#17 2011-11-25 14:59:20

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

śmierć jednego gobbo to tragedia, śmierć 1000 to statystyka, a śmierć oddziału 40 to gdzieś tak pomiędzy Omadanie mamy nadzieję mimo wszystko że skrzyżujesz z nami swoje choppy?

chciałbym również poinformować wszystkich malkontentów, że postaramy się uwzględnić wasze uwagi (w granicach rozsądku) przy organizacji jednego z najbliższych turniejów, dlatego zachęcam do dyskusji na ten temat. Jesteśmy otwarci na propozycje

Offline

 

#18 2011-11-27 17:40:46

dmtrij

http://i.imgur.com/Nznpf.png

Zarejestrowany: 2011-09-14
Posty: 64

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

zmierzałem tylko i wyłacznie do tego, że się nie da, bo warrior kosztuje nie mniej niz 16 punktów.
Ten CSS był tetowany na całym wsiecie i solidna grupa tęgich głów go opracowywała przez pół roku. Nigdy w tej edycji nie widziałem wiekszego balansu.
Co do TLOS - jest turniejowo nie grywalny - at all! w domu polecam
Całość zasad złożonych tak a nie inaczej, a tak jest uczciwie. Mówicie o Maruderach z dwurakami, ale to akurat mega słaby oddział, który umiera dokładnie tak samo jak slavy, tylko ma 7LD (generalsie 8 czasem). I maja frenzy, co jest jednak raczej wadą niż zaletą. Mam nadzieje że zagramy wkrótce bitewkę (na turnieju) i zobaczysz, ze bez tych ograniczeń nie pogralibysmy wcale, a tak kazdy może byc przeciwnikiem

Offline

 

#19 2011-11-30 15:16:04

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

uwaga:

- +2DP za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek

- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!

Offline

 

#20 2011-11-30 16:21:24

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Dziwi mnie tylko, że ktoś może np dostawać ostro w dupsko, ale obrazi się i pójdzie do domu, więc dostanie 10:10.


JF 100%

Offline

 

#21 2011-11-30 18:49:43

 Xyxel

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-09-21
Posty: 2191

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Brawo za punkty za oryginalny armybook i wymóg czytelnych rozpisek

EDIT: Punkty dla osób rezygnujących z dalszego grania są bardzo szczodre. Aż zachęcające...

Ostatnio edytowany przez Xyxel (2011-11-30 18:59:20)


-------------------------------------------------------------------------------------------
Chaos Space Marines, Necrons, Chaos Daemons, Warriors of Chaos, Tomb Kings.

Offline

 

#22 2011-12-01 02:24:54

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

jeszcze mam pytanie, czy będą obowiązywały nowe zasady wraithów (te oficjalne z White dwarfa)?


JF 100%

Offline

 

#23 2011-12-01 12:59:42

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Mozdzierz napisał:

Dziwi mnie tylko, że ktoś może np dostawać ostro w dupsko, ale obrazi się i pójdzie do domu, więc dostanie 10:10.

jeśli pójdzie do domu mimo że jego przeciwnik chce grać to dostanie 5 a jego przeciwnik 15 punktów, a sama sytuacja może mieć miejsce wyłącznie przed bitwą. Ucieczka w jej trakcie bez wcześniejszego uzgodnienia wiąże się z maską w plecy 0:20


Mozdzierz napisał:

jeszcze mam pytanie, czy będą obowiązywały nowe zasady wraithów (te oficjalne z White dwarfa)?

tak jak zaznaczyłem w uściśleniach, eretyczni hero są dostępni ale z całej grupy (wraithy jako unit, coach, spirit host, eteryczni hero z WD) możesz wybrać max 2 jednostki

Ostatnio edytowany przez Artois (2011-12-01 13:01:56)

Offline

 

#24 2011-12-01 17:35:13

Zalew

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-08-20
Posty: 1690

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Artois napisał:

Mozdzierz napisał:

Dziwi mnie tylko, że ktoś może np dostawać ostro w dupsko, ale obrazi się i pójdzie do domu, więc dostanie 10:10.

jeśli pójdzie do domu mimo że jego przeciwnik chce grać to dostanie 5 a jego przeciwnik 15 punktów, a sama sytuacja może mieć miejsce wyłącznie przed bitwą. Ucieczka w jej trakcie bez wcześniejszego uzgodnienia wiąże się z maską w plecy 0:20

Co masz na myśli pod określeniem "ucieknie w trakcie bitwy, bez wcześniejszego uzgodnienia"? Zostawi modele i wybiegnie z krzykiem? Zdarzało się to wcześniej, na turniejach WFB?


Prowadzę dystrybucję miodu pszczelego, więcej informacji w dziale handlowym oraz pod telefonem
Telefon kontaktowy:5II774288

Offline

 

#25 2011-12-01 21:08:27

dmtrij

http://i.imgur.com/Nznpf.png

Zarejestrowany: 2011-09-14
Posty: 64

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

jak sobie pójdzie bo mu sie nie chce to maska w ryj. Jak pójdzie, bo mu żona rodzi jestesmy jakby bardziej wyrozumiali:)

Offline

 

#26 2011-12-02 02:03:37

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Poszła rozpiska.
Tym razem powinno być OK.

Sporo nieumarłych wszelakiej maści.
Mam nadzieję, że na żadnego nie trafię


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#27 2011-12-02 14:13:54

 omadan

http://i.imgur.com/LOEAg.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-23
Posty: 613

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Izwor czy Ty w ogóle kiedyś śpisz? Czy już sam stałeś się wampirem?

Offline

 

#28 2011-12-02 14:25:18

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Izwor staje się Liczem, zaniedbał żywienie i odpoczynek tylko czyta bez wytchnienia stare manuskrypty i księgi

swoją drogą tanie i wygodne życie

Offline

 

#29 2011-12-02 15:12:26

 jarv

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Call me!
Skąd: Wrocław, PL
Zarejestrowany: 2010-09-19
Posty: 1280
WWW

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Ty wiesz jak ciężko o stare manuskrypty i księgi? ;]


Infinity: Haqqislam | Alkemy: Jade Triad | Dystopian Wars: CoA | Battlegroup: US | Warmachine: Retribution of Scyrah | WH40K: Tau | Firestorm Armada: Soryllian Collective | Helldorado: Immortals | FoW: US | FoW-NAM: US
jarv'isowy PMlog

Offline

 

#30 2011-12-02 15:27:35

Artois

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2010-10-01
Posty: 1438

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

niektórym wystarcza książka telefoniczna z 1990 roku albo manual obsługi pierwszego odkurzacza

Offline

 

#31 2011-12-03 00:37:04

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Każdy dobry generał ma prawo do bezsennej nocy w przeddzień wigilii batalii którą ma stoczyć ze swym odwiecznym wrogiem...
Trzeba rozpracować przeciwnika i podjąć odpowiednią decyzje, które to jednostki posłać w bój.
Światło księżyca pozwala na chłodną ocenę sytuacji z daleka od zgiełku dnia.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#32 2011-12-04 18:59:43

 Izwor

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

6827168
Call me!
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 1551

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Dzięki wszystkim za grę!
Jeszcze tak zerojedynkowego turnieju nie miałem.
Najpierw tylko 1 punkt z Bałaganem, potem udało mi się zmasakrować orków Maćka, by na koniec dostać maskę od ogrów Marysia.
Trzeba przyznać, że zawiniły dłuższa przerwa od gry w WFB oraz masa popełnionych przeze mnie błędów.
A szkoda... można było te kilka punktów więcej ugrać.


Wh40k CSM
Infinity CA/Shasvastii/Morats
Warheim-Mordheim Which Hunters/Undead

Z chęcią zagram którymś z powyższych... pisać, dzwonić, ważne by grać!

Offline

 

#33 2011-12-04 22:35:19

dmtrij

http://i.imgur.com/Nznpf.png

Zarejestrowany: 2011-09-14
Posty: 64

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

następnym razem będzie lepiej!

Offline

 

#34 2011-12-04 23:23:26

Mozdzierz

http://i.imgur.com/lTZ6Z.png

Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 1094

Re: 4.12.2011 - Rózga dziadka Mroza - 2000 punktów

Mi też poszło...rześko, ale wydaje mi się, że sporo rzeczy się dowiedziałem, więc dzięki za gry:)


JF 100%

Offline

 

UWAGA!!!

W związku ze zmianą forum od poniedziałku dodawanie nowych postow będzie zablokowane. Zapraszam do rejestracji na nowym forum
WARGAMING WROCŁAW

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.strzelnica-chelm.pun.pl www.worldofzombies.pun.pl www.lowcy-tajemnic.pun.pl www.kank.pun.pl www.magicfifa11.pun.pl