Avatarofhope - 2016-05-30 19:12:02

Witam serdecznie i zapraszam! Szczegóły poniżej.

II Wrocławski Turniej Age of Sigmar
Sklep Bolter
Wrocław, 26 czerwca 2016 (niedziela).



Turniej ma status turnieju sponsorowanego bez nagród (możliwość spędzenia miło czasu w doborowym, grającym bez spinki, towarzystwie jest sama w sobie nagrodą :-)).
Uczestnicy zobowiązani są do dokonania w dniu turnieju zakupów za kwotę min. 15 zł, zgodnie z regulaminem sklepu Bolter.
Gramy w godzinach 11:00 - 17:00. Przewiduję rozegranie 3 gier. Sędzia jest grający. W przypadku nieparzystej liczby graczy, sędzia w pierwszym meczu dostaje bye-a. Kolejne bye-e będą losowane spośród zawodników, z tym zastrzeżeniem, że nie można dostać więcej niż jednego.
Bye = 100 małych punktów dla osoby, która go otrzymuje.
Proszę, aby każdy miał miarkę, kostki oraz taki dostęp do swoich warscrolli aby w miarę bezproblemowo można było je okazać wyjątkowo nieufnemu przeciwnikowi, który nie uwierzy nam na słowo :). Braki nie będą karane, ale generał który nie wie czym dowodzi może stać się pośmiewiskiem (lub zostać złożony w ofierze) w swoim królestwie. Mile widziana też rozpiska (Nazwa oddziału - ilość modeli - koszt BP).

1. Budowa Armii.

Armię konstruujemy w oparciu o system Battle Point (BP) - zasady i wartości jednostek dostępne tutaj: https://drive.google.com/folderview?id= … sp=sharing

Armie mogą wchodzić brać sojuszników w obrębie danej frakcji : ORDER/CHAOS/DEATH/DESTRUCTION

Komponujemy armię liczącą maksymalnie 85 BP, z uwzględnieniem następujących obostrzeń:

1. Do 50% BP możemy przeznaczyć na jednostki z cechą HERO lub MONSTER (w dowolnej konfiguracji)
2. Min. 50% BP przeznaczamy na jednostki pozostałe jednostki (tj. nie wchodzące w zakres pkt. 1).
3. Jednostki przyzywane zakupujemy zgodnie z zasadami opisanymi w systemie BP (wliczają się one do ogólnej punktacji armii, z uwzględnieniem obostrzenia dot. jednostek z cechą HERO i MONSTER).
4. Punkty zaokrąglamy w górę, co oznacza że na zakup jednostek HERO i MONSTER możemy wydać 43 BP, a na jednostki pozostałe 42 pkt.
5. Oddział może składać się z dowolnej ilości modeli jeżeli jego ilość BP mieści się w ograniczeniu z pkt. 1 (czyli możemy przyjść z MONSTEREM lub HERO za 43 BP albo z oddziałem złożonym z jednostek nie mających cechy HERO lub MONSTER wartym 85 BP).
6. Jednostki i bohaterowie, co do zasady mogą być dublowane, triplowane itd., za wyjątkiem bohaterów imiennych (np. Nagash, Archaon, Settra itp.).

2. Modyfikacja zasad strzelania.

1. Jednostki z bronią strzelecką znajdujące się w combacie (tj. 3 cale od jednostek przeciwnika) nie mogą strzelać do tych jednostek. Wyjątkiem są jednostki z bronią strzelecką o zasięgu maksymalnym wynoszącym 6 cali lub mniej albo z bronią, której opis wskazany na warscrollu sugeruje, że jest ona używana w trakcie walki wręcz np. daje dodatkowy efekt gdy model jest w zasięgu 3 cali od przeciwnika - np. Lightning Surge w oddziale Dracothian Guard).
2. Modele z bronią strzelecką z jednostki znajdującej się w combacie mogą strzelić do innej widocznej jednostki, z którą nie znajdują się w combacie. Do strzału uprawnione są tylko te modele, które znajdują się poza zasięgiem broni do walki wręcz jednostki przeciwnika, z którą znajdują się w combacie.
3. Jednostki z bronią strzelecką nie znajdujące się w combacie mogą, jeżeli taka jest wola dowódcy, strzelić do jednostek przeciwnika znajdujących się w combacie. Działanie takie obarczone jest dużym ryzykiem trafienia swoich jednostek(wojownicy obu stron walcząc wręcz nieoczekiwanie zmieniają pozycje czyniąc uniki i próbując wymanewrować przeciwnika). W związku z tym połowa uzyskanych hitów (zaokrąglając w górę) trafia jednostki przeciwnika, a druga połowa (zaokrąglając w dół) własną jednostkę, najbliższą jednostce przeciwnika będącej celem ostrzału.
4. Jednostki posiadające broń strzelecką, która nie wymaga celu (np. trafia określony punkt na stole, który nie musi być modelem przeciwnika albo wymaga poprowadzenia linii), jeżeli nie są w combacie nie podlegają obostrzeniom wskazanym w pkt 3. Jednostki takie jeżeli są w combacie podlegają ograniczeniom wynikającym z pkt 1 i 2.

3. Rzut na inicjatywę.

Rzut na inicjatywę wykonywany jest przy rozstawieniu stron. Tak określona kolejność obowiązuje przez całą bitwę z poniższym wyjątkiem:

Raz na grę każdy z graczy może zadeklarować, że jego dowódca (wykazując się niezłomną determinacją, bądź też zdjęty przemożnym strachem przed swymi panami) wzniesie się na wyżyny swoich umiejętności dowódczych i zamiast skorzystać ze swojej  COMMAND ABILITY zażąda od przeciwnika rzutu na inicjatywę, zgodnie ze zwykłymi zasadami, który odwróci kolejność wykonywania ruchów do końca gry.


4. Wyłonienie zwycięzcy.

Zwycięzcą bitwy jest gracz, który wykona cel opisany w scenariuszu. Taki gracz otrzymuje jeden duży punkt oraz małe punkty obliczone zgodnie z opisanym poniżej schematem:
Po zakończeniu bitwy gracze sumują liczbę BP, które zdołali zniszczyć przeciwnikowi w trakcie rozgrywki. Punkty zniszczonego dowódcy (jednostka z cechą HERO. Jeżeli gracz takiej nie posiada, na początku bitwy musi wyznaczyć jeden model, który będzie pełnił tę funkcję) przeciwnika liczą się x2. Suma zniszczonych BP przeciwnika oznacza sumę zdobytych małych punktów w danej grze. Każde 100 zdobytych małych punktów = 1 duży punkt.
Zwycięzcą turnieju, wiecznej chwały, a być może miejsca w panteonie sobie znanych bóstw, zostaje gracz, który zdobył najwięcej dużych punktów. Jeżeli liczba dużych punktów u dwóch lub więcej graczy jest jednakowa, zwycięzcą zostaje ten z graczy remisujących, który ma największą liczbę małych punktów. Jeżeli żaden z graczy nie zdobył dużych punktów zwycięzcą zostaje gracz z największą ilością małych punktów.

5. Czy słyszałeś tę opowieść?

Napisanie krótkiej historii prowadzonego oddziału i umieszczenie opowiastki na forum nagrodzone zostanie + 50 małymi punktami :-).

ZASADY SCENARIUSZY

1. TAKE AND HOLD.

Obie armie manewrują usiłując utrzymać strategiczne pozycje pozwalające osiągnąć przewagę nad przeciwnikiem.

Każdy z graczy na stole rozmieszcza po 2 znaczniki, które pełnią rolę kluczowych miejsc pola bitwy (objectivy). Objectivy można rozmieścić tylko poza strefą własnego rozstawienia, w odległości min. 12 cali od krawędzi stołu i min. 6 cali od siebie.
Rozstawienie i kolejność przebiegają według zasad podstawowych AOS.

CELE:

Zająć i utrzymać na koniec 6 tury jak największą liczbę objectivów.

1.Objectiv uznaje się za zajęty jeżeli znajduje się 3 cale od niego nim jednostka lub model nie związany walką wręcz.
2. Jeżeli przy objectivie (3 cale) znajdują się dwie jednostki walczące wręcz, objectiv jest zajęty przez jednostkę, która zajęła go wcześniej (czyli jeżeli objectiv nie był zajęty wcześniej, zajęcie go nastąpi dopiero w przypadku gdy jedna z walczących jednostek zostanie zniszczona lub wycofa się z walki albo do objectiv zajmie jednostka nie związana walką wręcz).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. MARKED FOR RETRIBUTION.

Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Maszerujące armie palą i grabią co popadnie, wybijając nie dającą się podporządkować populację przeciwnika. Niektóre postaci wykazują się w tym zakresie szczególnym okrucieństwem. Nasza zemsta ich nie ominie.

Obaj gracze przed rozstawieniem armii wybierają jeden model z armii przeciwnika (jeżeli przeciwnik ma jednostkę z cechą HERO nie będącą generałem gracz musi wybrać taki model). Celem potyczki jest zabicie wybranego modelu (znienawidzonego wroga).

W tym scenariuszu wybrany na cel zemsty model:
1. Traktuje wszystkie MORTAL WOUNDY jak normalne rany.
2. Ignoruje rending mniejszy niż -2.
3. Otrzymuje bonus +1 do rzutów na save jeżeli ma save na poziomie 4+. Jeżeli model posiada save na poziomie 5+ lub gorszym, otrzymuje bonus +2 do rzutów na save.

CEL:
Eliminacja wrogiego modelu do końca 6 tury.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. THE WATCHTOWER

Wrogi oddział przebił się na tyły przeciwnika zajmując ważną strategicznie pozycję. Musimy się wycofać i odbić to miejsce!


Jeden z graczy przyjmuje rolę GUARDIANA a drugi INVADERA. Obaj gracze rzucają kostką, ten który uzyskał wynik wyższy wybiera który z graczy jest GUARDIANEM, a który to INVADER.

ROZSTAWIENIE i zasady specjalne:

Na środku stołu umieszcza się Watchtower (może to być budynek, jakieś ruinki, górka lub las - jakikolwiek teren wykorzystywany w grze). Gracze rozstawiają się po szerokich stronach stołu. Przed rozstawieniem GUARDIAN musi wybrać jeden oddział, który będzie garnizonem Watchtowera. Dodatkowo do oddziału tego może być dołączona jednostka z cechą HERO. Oddział będący garnizonem rozstawia się pierwszy w obszarze Watchtower. Pozostała część armii GUARDIANA jest w rezerwach. Generał GUARDIANA nie może być częścią garnizonu. Następnie INVADER rozstawia cała swoją armię w promieniu 12 cali od swojej krawędzi stołu. GUARDIAN DECYDUJE, któ zaczyna pierwszą turę.

1. Rezerwy GUARDIANA przybywają w movement phase w jego pierwszej turze w promieniu 6 cali od krawędzi stołu zajmowanej przez GUARDIANA, nie mniej niż 3 cale od jednostki przeciwnika. Przybycie na stół liczy się jako ruch w movement phase.
2. MAN THE BARRICADES! - jednostki znajdujące się w Watchtower lub w 3 calach od niego otrzymują + 3 Bravery i przerzucanie 1 w rzutach na trafienie.

CELE:

1) GUARDIAN - posiadanie na koniec gry najwięcej modeli w wieży lub 3 cale od niej.
2) INVADER - posiadanie na koniec gry najwięcej modeli w wieży lub 3 cale od niej.
DODATKOWE COMMAND ABILITY i zasady specjalne:
1) GUARDIAN - Command ability: At the double: Generał i wszystkie jednostki w 12 calach mogą szarżować nawet jeżeli biegły w tej turze.
2) INVADER - Command ability: Lure them out: Generał może użyć tej zdolności jeżeli znajduje się w 12 cali od jednostki przeciwnika znajdującej się w obszarze terenu (ruina, jakiś las, górka itp). Gracz kontrolujący generała rzuca dwiema kośćmi. Jeżeli wynik jest wyższy niż wartość Bravery jednostki przeciwnika okupującej obszar, musi ona natychmiast się przesunąć 6 cali poza obszar terenu w którym się znajdowała.

Jeszcze raz serdecznie zapraszam!

Lista chętnych:

1. Avatarofhope (sędzia) - Stormcast Eternals.
2. Xyxel - Tomb Kings & Undead.
3. Raziel - Skavens.
4. Artois - Bad request error .
5. Szary - Skavens.
6. Vespan - Greenskinz.
7. Omadan - Greenskinz/Dark Elves.
8. Naphta - Stormcast + Treelord.

www.dadex.pun.pl www.grhfront.pun.pl www.joshgroban.pun.pl www.kingsajzforum.pun.pl www.narutots.pun.pl