pokrzyw - 2016-02-22 09:07:00

Zapraszam serdecznie 2016-03-05 (Sobota) do Wrocławia (Sklep Bolter) na turniej klasy local.

Pierwszy raz rejestrowany w międzynarodowym rankingu ITC - https://www.frontlinegaming.org/communi … t-circuit/
Planeta Bolterus to ponury forgeworld pod zarządem Adeptus Mechanicus. Z uwagi na metanową atmosferę mieszkańcy żyją w olbrzymich kopcach.

Hive Bolterus Primus to olbrzymi konstrukt. 100 km średnicy, 200km wysokości, korytarze i kopalniane chodniki sięgają ponad 50 km w głąb gruntu. Gruntu posiadającego wszelkie pierwiastki chemiczne. Wewnatrz Hive'u mogą walczyć całe armie. Kto zwycięży ten zdobędzie władzę nad kopcem i wszystkimi jego mrocznymi tajemnicami.


SPONSORZY:

http://s9.postimg.org/flj32kd3j/logo_org.png

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Sędziowie: Pokrzyw(główny, grający), Kvan(prawiegłówny, być może grający)

-Lokalizacja:  Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.

-Wpisowe: 15zł od osoby (możliwość przedpłaty)
- Pula nagród: Suma wejściówek + 15% od sklepu BOLTER.
Przyznamy 3 nagrody: 1. za pierwsze miejsce. 2. za najbardziej klimatyczną armię. 3. losowana wśród osób z miejsc 2-14, a nie posiadających najbardziej klimatycznej armii. W pozostałych sprawach nagrodowych obowiązuje regulamin sklepu Bolter.


Najbardziej klimatyczna armia - wybór graczy - bierzemy pod uwagę dobór jednostek, malowanie, historię etc. Każdy z graczy będzie miał możliwość zaprezentowania swojej armii, zamysłu i historii. Każdy z graczy będzie mógł oddać jeden głos.

Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 14 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.

Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Marzec'16 - Imię i Nazwisko - Nick

Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.

UWAGA - przy późnym dokonaniu przedpłaty (na ostatnią chwilę) proszę o wzięcie potwierdzenia przelewu ;) - można przesłać do mnie na maila razem z rozpiska.

-Termin: 5 marzec 2016 roku (Sobota).

-Ilość graczy: 14 graczy.


PRZEBIEG TURNIEJU:

09:00 - 09:10 Zapisy
09:15 - 12:00 I Bitwa
12:00 - 12:15 - Ocena najklimatyczniejszej armii i głosowanie
12:15 - 15:05  II Bitwa
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody



Zasady:
- Armie Battle Forged do 1500pkt.
- Dowolna ilość detachmentów.
- Żadna jednostka nie może być brana więcej niż 3 razy (imiennie, nie dotyczy dedicated transport). To oznacza, że 2 CADy marinsów nie mogą brać 4 drop podów ze slotu FA, ale mogą brać 3 oddziały taktycznych w 3 podach i 3 oddziały devastatorów w 3 podach i do tego 3 pody ze slotu FA.
- Ograniczenie 0-1 GC/SH.
- Zamiast wystawiać GC/SH można wydać 500pkt na oddziały z IA, pod warunkiem:
  * posiadania oryginałów lub dobrze skonwertowanych modeli. 
  * poinformowania graczy na forum, w tym temacie na tydzień przed turniejem (tj sobota do soboty 27-02-2016) o chęci użycia danej jednostki, wraz z linkiem do zasad sprzętu (większość graczy, włącznie z sędziami,  nie ma i nie zna zasad do tego sprzętu). Taka informacja nie obliguje do wzięcia jednostki w rozpisce, jedynie daje zielone światło do grania jednostką na turnieju.
  * w sporadycznych przypadkach sędziowie mogą zdecydować o niedopuszczeniu jednostki do gry w tym konkretnym turnieju.
- NIEdozwolone są: Apocalipse,Escalation, Detachmenty i formacje IA, experimental rules IA
- Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.
- Nadrzędne znaczenie mają klaryfikacje ETC: Link do FAQ
- Każdy gracz powinien mieć kostki, miarkę, rozpiskę i wzorniki. Za brak każdego elementu -1DP. Za posiadanie czytelnej rozpiski +3DP
- Mogą być w armii pojedyncze PROXY, przypominajace model właściwy (nie, ziemniak nie może robić za flytyranta). WYSYWIG nie jest obowiązkowy.

Zasady obowiązujące graczy weteranów (tj. mających więcej niż 5 turniejów zarejestrowanych do ligii)
- Armia powinna być bez PROXÓW(modele będą zdejmowane bez litości, jak stracimy legalność oddziału, spada cały oddział, jak detachment przestaje być legalny to spada cały detachment, jak armia przestaje być legalna.. gracz idzie do domu) i mieć pełen WYSIWYG(każde odstępstwo to -1DP).
- Armia powinna być pomalowana. Modele armii przeciwnika weterana otrzymują zasadę preferred enemy (unpainted models).
- Każdy gracz weteran powinien mieć czytelna rozpiskę, za jej brak -3DP.

Dodatkowo gracze otrzymują +3DP za przesłanie rozpiski na adres pokrzyw@poczta.fm do czwartku 2016-03-03 do północy.

__________________________________________________________________________________________________________

Bitwa 1 - Death in the Void
Wokół planety krążą platformy i sztuczne asteroidy obrony planetarnej. Kluczem do zaatakowania Bolterus Hive jest zdobycie perymetrów obronnych. Po ciemnej stronie planety promy szturmowe zbliżają się, by sprowadzić pożogę i zniszczenie. Kluczem do zwycięstwa jest przejęcie banków szyfrów obrony planetarnej, pozwalających na wyłączenie baterii dział laserowych strzegących przestrzeni nad Bolterusem..
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Zasady specjalne:
* Void War (noc trwa całą grę)
* Low Gravity (infantry może ruszać się do 12", ale każdy teren traktowany jest jako dangerous)
* Hard Vacuum (walczymy w próżni, wystarczy niewielka dziura w kombinezonie by doświadczyć śmierci - każda broń - ranged i close combat - dostaje zasadę rending).
* Asteroid Strikes (na początku każdej fazy strzelania, aktywny gracz rzuca JEDNĄ kością d6 - 1-3 nic się nie dzieje, ale w kolejnej ma modyfikator +2 do rzutu, 4-5 mały asteroid (s8ap3 blast, barrage, rending, heavy1), 6+ - duży asteroid(s9ap2 large blast, barrage, rending, heavy1)). Kładziemy placek na wrogim unicie, asteroida skateruje pełne 2d6, lub D6 (w przypadku rzucenia HIT).
http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Spearhead_zpsfapnjjfa.jpg
PRIMARY Objective: Databank (Znaczniki nr 1 i 2 są reliktami wartymi po 5VP na koniec gry)

SECONDARY Objective: Maelstrom of War (SPOILS OF WAR)
Ciągniemy 1 w pierwszej turze, w kolejnych tyle, ile znaczników kontrolujemy do max 6.

Bitwa 2 - Servitors
Desant wylądował, obrona została złamana a armie wkroczyły do Bolterus Hive. Wokół bez rozkazów poruszają się serwitorzy. niektórzy z nich posiadają wskazówki pozwalające na złożenie mapy prowadzącej do STC. Ze zniszczonych systemów kanalizacyjnych na głowy zaczyna się wylewać zawartość.
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Special Rules:
* Limited space - Flyers i Monstrous Flying Creatures nie mogą wylecieć poza stół. Jeżeli zostaną do tego zmuszeni są traktowani jak zniszczeni.
* Mysterious Objectives
* Broken pipes with sludge - rzucamy na początku każdej tury gry począwszy od 2. Jeżeli rzut jest mniejszy lub równy numerowi tury cały teren czysty staje się terenem trudnym, a teren trudny terenem niebezpiecznym do końca gry.
http://i1379.photobucket.com/albums/ah159/KvaN/Dawn_of_War_zpsx5ghxurx.jpg
PRIMARY Objective - servitors
* Gracze rozdzielają pomiędzy siebie objectivy (po 3)
* Gracz notuje w tajemnicy numer jednego objectiva .
* Objectivy są rozstawiane w swojej strefie rozstawienia, po wyborze stron.
* Po wystawieniu armii, ale przed rzutem na przejęcie inicjatywy gracze pokazują sobie wybrane numery.
* Objective z wybranym numerem jest wart na koniec gry 6VP, pozostałe objectivy przeciwnika 3VP.
* Serwitorzy łażą jak potłuczeni - scaterują D6" na początku KAŻDEJ tury gry.

SECONDARY Objective - Maelstrom of War (CLEANSE AND CONTROL)
* w każdej turze dobieramy tak, by mieć 3 karty na ręce.

TERTIARY Objective - Kill Points
* dodajemy VP ze wzoru: podłoga(10 * ilosc_zabitych_KP / ilosc_poczatkowych_KP) -> jak zabito 3 z 10 KP to gracz otrzymuje 3VP.
Bitwa 3 - Blood and Vengeance
Dowódcy odczytali informacje ze zdobycznych serwitorów. Okazało się, że brakuje małych kawałków mapy - trzeba je wydobyć od wroga. Dotychczasowe działania wojenne spowodowały powolne zapadanie się Hive'u. Każda kolejna tura może się skończyć pod kilkukilometrową stertą gruzu..
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Zasady specjalne:
* Brak slay the warlord.
* Collapsing hive: na początku każdej tury gry rzucamy d6 - na obszarze o danym numerku następuje zawalenie hive'u, spadający gruz zadaje D6S5AP- rending trafień każdemu oddziałowi w obszarze, oraz s1ap- haywire pojazdom w obszarze (wystarczy kawałek modelu, nie ma powiązania z kontrolą obszaru). Dodatkowo z uwagi na pył strzelanie z obszaru z zawałem oznacza -1BS, a oddziały w obszarze dostają +1 do cover save.
* Ciiiichutko!!!! - każdy strzał z broni  D oraz Ordnance powoduje dodatkowy collapsing hive w obszarze z którego padł strzał. Każde użycie Waaagh powoduje collapsing hive w losowo wybranym obszarze. Deep strike (łączenie z dropami i przyzwaniami demonów) powoduje collapse w tym sektorze na który spadły  oddziały z deep strika. Cover i obciach do BS się nie stackuje.
http://i1282.photobucket.com/albums/a534/pokrzyw/storm_zpshtorckoq.png
PRIMARY Objective:
Defend the Fallen Heroes:
* na początku gry gracz wyznacza 3 modele (warlord + 2characterów, jak nie ma characterów to inne dowolne modele).
* Zabicie naznaczonego modelu to 2VP.
* Po zdjęciu naznaczonego modelu w tym miejscu pojawia się znacznik. Na koniec gry jest wart 3VP.

SECONDARY Objective:
Secure the Hive:
* Stół jest podzielony na 6 obszarów. Każdy kontrolowany obszar to 2VP. Wystarczy jeden model z oddziału by kontrolować obszar. Każdy oddział musi zdecydować, który obszar kontroluje (tylko jeden).
__________________________________________________________________________________________________________

Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to:
a) Tury 1-3 - automatyczny wynik 20:0
b) Tury 4+  - dogrywamy wszystkie tury do końca i wykonujemy misje które jesteśmy w stanie wykonać.

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli, :
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13-14: -  17 / 3
·     15-16: -  18 / 2
·     17-18: -  19 / 1
·     19+: -  20 / 0


6.  W przypadku Bye’a - 13/7

7. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

8. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

9. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

10. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:
Maelstrom of war napisał:

Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.

Jeżeli obie strony się zgodnie dogadają, mogą używać dowolnych tactical objectives.

Jeżeli któraś ze stron będzie miała obiekcje, to domyślnie gramy na następujących Tactical Objectives:

D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 Secure Objective 1
12 Secure Objective 2
13 Secure Objective 3
14 Secure Objective 4
15 Secure Objective 5
16 Secure Objective 6
31 Secure Objective 1
32 Secure Objective 2
33 Secure Objective 3
34 Secure Objective 4
35 Secure Objective 5
36 Secure Objective 6
42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik  na końcu swojej tury
51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika.

Można wykonać maksymalnie 3 karty Maelstrom na turę.
11. Kolejność kroków przed bitwą.
·     Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
·    Rzut kto wybiera stronę
·    Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych.  (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Night Fight
·    Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
·    Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
·    Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
·    Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy.  Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
·    Rzut na przejęcie inicjatywy
·    Początek właściwej rozgrywki

12. Należy rozegrać 4+ tury. W przypadku nie rozegrania 4 pełnych tur, gracze dostają po 0:0 DP. (wyjątkiem jest tabled)

Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas, następnie wśród tych którzy nie dokonali przedpłaty, następnie z największą ilością niepomalowanych modeli.

ZGŁOSZENI:
Po nicku w nawiazie ilość zgromadzonych punktów w tym i zeszłym roku. V - Veteran.

Lista zgłoszonych napisał:

1. Thinros(25 - V) - Space Wolves - P,R
2. Tuna(56) - SM - P
3. Vespan(97 - V) - Adeptus Mechanicus - P,R
4. Emrtee(80 - V) - orks - P,R
5. Ashan(52 - V) - White Scars - P
6. Robert Kurtys(12) - Tau? - P,R
7. Kornel Kurtys(22) - Eldarzy+Dark Eldarzy - P,R
8. Toster(59) - CSM - P,R
9. Kermit (216 - V)- Tau - P,R
10. Igor Kubiak(10)  - Necrons - P,R
11. Izwor - CSM wszelkiej maści (47) - P,R
12. Duda (366 - V) - Eldars - P,R
13. Discord (92 - V) - Demony - R - P,R
14. Jarosław "EldAD" Sokół(93 - V) - Eldary - R
15. Pokrzyw(152 - V) - (Imperial Guard, Space Marines, Imperial Knights) - P,R

Rezerwiści napisał:

1. Kvan(239 - V) - Demoniczną Świętą Kozę Świątecznych Elfów Mikołaja -R
2.
3.
4.
5.
6.

Możliwe jest rzucenie challenge na pierwszą i drugą bitwę. Rzucić chellka może osoba, która ma tyle samo, lub mniej punktów ligowych za ten i zeszły sezon od wyzywanego. Jeżeli wyzywany nie przyjmie chellka dostaje karę -10DP.

Przyjęte Challenge napisał:

BITWA PIERWSZA
1. Korwey vs Thinros
2.
3. Vespan vs Pokrzyw
4. Kvan vs Duda
5. Kornel vs Ashan
6. Igor vs MrT

BITWA DRUGA
1. Kornel vs MrT
2. Igor vs Thinros
3.
4.

Zabawki z IA: https://www.facebook.com/groups/3303775 … ment_reply1

www.narutots.pun.pl www.psywojny.pun.pl www.kingsajzforum.pun.pl www.grhfront.pun.pl www.dadex.pun.pl