Duderson - 2016-01-10 22:40:15

Miejsce: Sztabowa 32 Wrocław, drzwi z napisem "Enjoy the fight"
Data: 6.02.2016r, zapisy godz. 10:00, początek turnieju 10:30
Koszt turnieju : Każdorazowo 10 zł wpisowego od osoby(wszystko idzie na nagrody na koniec sezonu).


Regulamin:

1. Turnieje klasy lokalnej.

2. ZGŁOSZENIA
Nie będą premiowane dodatkowym punktem. Nie ma potrzeby wcześniejszego przesyłania rozpisek.

3. PODJAZD
Gramy wszystkie gry na poziomie Podjazdu z wykorzystaniem materiałów z podręcznika "Ogniem i Mieczem" i „POTOP”. Gramy na zasady małego podjazdu czy podjazdu defensywnego
• Dopuszczone są wszystkie podjazdy z listy armii w podręcznikach , dodatkach i z wszystkich oficjalnych materiałów ze strony Ogniem i Mieczem.
• Obowiązuje Errata i uściślenia zasad czyli FAQ dostępny tak na forum, jak i na stronie producenta.

• Gracze mogą w każdej bitwie wystawiać podjazd w innym składzie, ale musi on należeć do tej samej frakcji. W tym wypadku gracz winien przygotować i przedstawić przed turniejem wszystkie planowane do użycia składy podjazdów. Zmiany składu podjazdu można dokonać po wylosowaniu pary na kolejną rundę. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej w tym jedną na maksymalnie 7 PS(małe podjazdy).


-Dzielimy RON na Koronę z Gdańskiem i Litwę z Kurlandią.Partyzanci i Partia wolontarska mogą być wystawieni zarówno po stronie Korony jak i Litwy. Rozdzielamy również podjazdy historyczne w zależności od frakcji-Piaseczyński jest podjazdem KORONNYM

4. ROZPISKA
• Rozpiska musi zawierać informacje o Sile, Punktach Zwiadu i Zwartości Podjazdu.Muszą być czytelne dla przeciwnika.Brak rozpiski na turnieju będzie karane -1 dużym pkt.

5. MALOWANIE
• Armie powinny być pomalowane. Ocena, czy dana podstawka jest pomalowana, należy do sędziego.Może on w skrajnych przypadkach uznać, że modele nie są pomalowane (np. gdy zostały jedynie pochlapane, czy wręcz zanurzone w farbie).
• Dopuszczone do grania są figurki niepomalowane, o ile są sklejone, przyklejone do podstawki i mają położony przynajmniej podkład. Modele bez podkładu i nie sklejone nie mogą być wystawiane. ZASADA TYLKO DLA POCZĄTKUJĄCYCH
• ZMIENIAMY ZASADY Z MALOWANIEM. OSOBY KTÓRE BRAŁY UDZIAŁ W poprzednich EDYCJACH MUSZĄ MIEĆ POMALOWANE ARMIE. POZOSTAŁE OSOBY PRZEZ 4 TURNIEJE MOGĄ MIEĆ NIEPOMALOWANE PODJAZDY.

NIEPOMALOWANY PODJAZD ALBO NIEZROBIONE PODSTAWKAMI TO 1 PUNKT UJEMNY DO WYNIKU W POSZCZEGÓLNYM TURNIEJU.

6. WYSIWYG
Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get):

-Dopuszczamy zamiany w obrębie armii,tzn zastępowanie np. dragonów szwedzkich polskimi(ci też przechodzili na stronę wroga), czy tatarów polskich ordyńcami itp. Oczywiście po wcześniejszej konsultacji z sędzią.

• Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą one być zgłoszone sędziemu i to on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.

7. ZASADY DODATKOWE
• Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję i wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasady: Rzuty uśrednione i Rozkaz grupowy).


-Nie można rzucać żadnych wyzwań.
-Pierwsze gry są grami historycznymi włącznie z walką Litwy z Koroną
-Przy nieparzystej liczbie graczy organizator turnieju pauzuje i nie gra :)

8. ELEMENTY TERENU
• Gracze przynoszą ze sobą poza podjazdem także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką mogą potrzebować dla swojego podjazdu. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień nie mogą ich wystawić.
-W zależności od tego, jak wiele uda nam się przygotować terenów, prosimy wstępnie o małą pomoc z waszej strony. Będziemy aktualizowali nasz postępy

Mając na uwadze dobro graczy i uniknięcie problemu związanego z terenami, MAKIETY ZNAJDUJĄCE SIĘ NA STOLE WYSTAWIANE BĘDĄ NAPRZEMIENNIE, ZACZYNAJĄC OD GRACZA SŁABSZEGO I MUSZĄ BYĆ ODDALONE OD SIEBIE O MIN. 10 CM. WYJĄTKIEM JEST PRZESUNIĘCIE TERENÓW Z EFEKTU LUB ZASAD ARMII. DODATKOWO W SCENARIUSZACH TEGO WYMAGAJĄCYCH PEWNE RODZAJE ELEMENTÓW TERENU WYSTAWIA OBROŃCA/ ATAKUJĄCY.


9. PUNKTACJA

• Zdobywanie punktów za gry odbywa się na standardowych zasadach podjazdu (są to tzw. Małe Punkty). Różnica w Małych Punktach określa wynik walki. W nawiasach podane są Duże Punkty, które zdobywa się zależnie od osiągniętego wyniku.

-13 i mniej – historyczna klęska, (0-6)
-12 do - 7 – strategiczna przegrana, (1-5)
-6 do -2 – taktyczna przegrana, (2-4)
-1 do +1 – starcie nie rozstrzygnięte, (3-3)
+2 do +6 – taktyczne zwycięstwo, (4-2)
+7 do +12 – zwycięstwo strategiczne, (5-1)
13 i więcej – zwycięstwo historyczne. (6-0)

• O ostatecznej klasyfikacji decydują przede wszystkim Duże Punkty. W przypadku, gdy kilku graczy posiada identyczną ilość Dużych Punktów, o ostatecznej pozycji decydują Małe Punkty, później wielkość zwycięstw itd., zgodnie z zapisem autorów gry.

WPROWADZAMY W LICZENIU MAŁYCH PUNKTÓW RÓŻNICĘ
Przykład: Gracz X wygrał z graczem Y 7:2 w małych W związku z tym X dostaje 5 a Y 0 małych punktów. I 4:2 w dużych

NA POTRZEBY MISTRZOSTW KAŻDY Z GRACZY ZBIERA DUŻE PUNKTY. DO KOŃCOWEJ KLASYFIKACJI BRANE SĄ WYSTĘPY Z 4-6 NAJLEPSZYCH TURNIEJÓW DANEGO GRACZA.PRZY 7 TURNIEJACH 4, PRZY 8-9/5, PRZY 10+/6
Przykład: Gracz w I turnieju uzbierał 13 pkt, w II-10pkt, III-12pkt,IV-8pkt,V-11pkt. Razem ma 46 pkt później uwzględniamy małe pkt.

Wspólorganizatorów będę prosił o przesyłanie dokładnych wyników, w przypadku mojej nieobecności na mojego emaila: ungrimk@wp.pl.
Z góry proszę o uczciwe i szczegółowe uwzględnianie wyników.


12. KULTURA GRY
• Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady itp. będą ukarane KARNIAKAMI wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 Duży PKT, potem -3 PKT itd. (ocenia sędzia));

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

NAGRODY:
Wszystkie pieniądze są przeznaczone na nagrody dla uczestników

Na każdym turnieju:
• Prestiż
• DUKATY zgodnie z zasadami oficjalnymi OiM


Na koniec Mistrzostw:
-STATUETKI DLA TRZECH PIERWSZYCH OSÓB
-NAGRODY RZECZOWE DLA PIERWSZEJ ..... (wartość uzależniona od miejsca i ilości zebranych pieniędzy)
-NAGRODA DLA GRACZA Z NAJWIĘKSZĄ ILOŚCIĄ TURNIEJÓW
-NAGRODA DLA NAJLEPSZEGO MALARZA
-NAGRODY ROZLOSOWANE WŚRÓD UCZESTNIKÓW, którzy wezmą udział w minimalnej ilości turniejów branych pod uwagę do klasyfikacji
(z wyjątkiem podium)

www.coledylanzprouse.pun.pl www.woso.pun.pl www.bn.pun.pl www.miauniverse.pun.pl www.anime-gift.pun.pl