Regulamin drugiego empirowego turnieju w Bogowie wojny - Napoleon
Miejsce: Wrocławski sklep Bolter, ul Sokolnicza 7/17, pawilon 31. Data: 15.08.2015 Start: 10.00 Sędzia: Torgill (grający w razie nieparzystej liczby graczy - jego gry nie są punktowane) Wpisowe: 15 PLN/osoby. Pula do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter. Limit miejsc: 12 osób
PLAN TURNIEJU: Początek turnieju: 10.00 Pierwsza bitwa: 10.30 - 12.45 Druga bitwa: 12.45 – 15.00 Krótka przerwa na odpoczynek, jedzenie itd. Trzecia bitwa: 15.15 – 17.30 Podsumowanie turnieju nastąpi zaraz po zakończeniu ostatniej bitwy.
Bardzo ważne jest trzymanie się rozkładu czasowego, aby zdążyć rozegrać wszystkie bitwy. Jeśli upłynie regulaminowy czas, dogrywamy obecną turę do końca i podliczamy punkty. Nie zaczynamy nowej tury jeśli do końca regulaminowego czasu zostało 10 minut i mniej.
Regulamin turnieju: 1. Drugi empirowy turniej w BW-N jest turniejem klasy ogólnopolskiej. 2. Wejściówka na turniej to 15 PLN. 3. Zgłoszenia należy wysyłać do dnia 13.08.2015 2015 roku na adres: biuro@gmboardgames.com, z tytułem „zgłoszenie do turnieju - nick”. W mailu należy podać swoje imię, nazwisko, nick oraz rozpiskę (w osobnym pliku – załączniku, doc. lub pdf). 4. Rozgrywka odbywa się na poziomie „awangarda”, czyli na 30 pkt. Dopuszczone są wszystkie armie z podręcznika głównego do BW-N. Maksymalny czas trwania rozgrywki to 6 tur. 5. Gracze wystawiają taką samą (jedną) awangardę na wszystkie bitwy – łącznie z kupionymi dodatkami. 6. Przed każdą bitwą gracze losują dowódców dla swojej awangardy. 7. Obowiązują wszystkie uściślenia przepisów dostępne w FAQ na Forum Strategie: http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=253&t=14452 8. Dopuszczamy armie niepomalowane, lub pomalowane częściowo. Całkowicie pomalowana armia (wszystkie jednostki łącznie z generałami) zostanie nagrodzona dodatkowym punktem. Oceny dokonują sędziowie. 9. Gramy z użyciem figurek 1:72 (20 mm). 10. Proxy – dopuszczone jest przedstawianie niedostępnych aktualnie w Polsce jednostek, za pomocą innych figurek, np. artylerię konną, za pomocą artylerii pieszej. Gracz ma obowiązek poinformować sędziego oraz swojego przeciwnika o używaniu takich proxów. 11. Przed każdą bitwą gracze rzucają za inicjatywę, a następnie losują scenariusz. Z losowania wykluczony jest scenariusz "Waterloo", zatem losowanie przebiega według schematu: 1 - 4 Borodino, 5 - 6 Jena. Rozstawienie terenu przebiega na zasadach z podręcznika. Jedynym ograniczenie dotyczy rzeki. Gracz może wystawić rzekę tylko RAZ w ciągu całego turnieju. 12. Bitwa rozgrywa się na obszarze 100x120 cm (druga wartość jest szerokością stołu).
13. Punktacja: Gracze zdobywają małe i duże punkty. Małe punkty to liczba punktów zdobytych w trakcie wszystkich bitew na turnieju. Duże punkty przydziela się zgodnie z wielkością zwycięstwa w podręczniku. Wartości w nawiasie określają liczbę dużych punktów zdobytych przez przegranego – wygranego gracza. Remis (1 – 1) Małe zwycięstwo (1 – 2) Duże zwycięstwo (0 – 3) Zdecydowane zwycięstwo (-1 – 4) Masakra (-2 – 5)
O zwycięstwie w turnieju decyduje liczba zdobytych dużych punktów, jeśli będzie taka sama to decyduje liczba zdobytych małych punktów.
14. Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy. Osoby, które nie potrafią zachować odpowiedniej kultury, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą „nagradzane” punktami karnymi wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 duży pkt, potem -3 pkt itd. (oceny dokonuje sędzia).
15. Nagrody: - Prestiżowy tytuł marszałka Cesarstwa (lub innego kraju) - Podział nagród wg regulaminu sklepu Bolter
16. Dodatkowe duże punkty: + 1 pkt za terminowe przesłanie zgłoszenia i rozpiski. + 1 pkt za całą pomalowaną armię. +1 pkt za przygotowanie do turnieju, czyli posiadanie wszystkich niezbędnych akcesoriów: miarki, kostek do gry, znaczników rozkazów, wytrzymałości i dezorganizacji itd.
17. We wszystkich nieuregulowanych zasadami regulaminu sytuacjach rację zawsze ma sędzia.
|