Zorg - 2015-02-08 21:15:14

Silesian Hambuergers zapraszają na turniej gry Flames of War - Silesian Challenger.

Odbędzie się on w dniach 7-8 marca 2015 (sobota i niedziela) w Stacji Artystycznej Rynek w Gliwicach .

Wpisowe: 30 zł

Poniżej REGULAMIN

I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiają armię na 1650 pkt na okres LATE WAR.
2. Obowiązują wszystkie listy armii do trzeciej edycji Flames of War zarówno z podręczników jak i pdfów umieszczonych na stronie http://www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiający kompanię na podstawie listy armii z pdf zobowiązany jest posiadać jego aktualny wydruk do wglądu sędziego oraz przeciwników.
4. Za wysoce wskazane uznaje się posiadanie DRUKOWANEJ rozpiski swojej armii do wglądu dla wszystkich przeciwników (Forces, Easy Army, Fowlists).
5. We wszystkich bitwach należy grać tą samą rozpiską.
6. Prowadzący (Zorg) będzie prowadził do boju kompanię Sovietów w zależności od liczby graczy.

II. Rozgrywka:
1. Gramy 4 bitwy, każda trwająca 2:45h
2. Grafik turnieju:
Zapisy: 09:30 – 09:50
Ustawianie stołów, przygotowywanie armii - 10:00 -10:15
Bitwa pierwsza – 10:15-13:00
kwadrans śniadaniowy/przygotowanie stołu
Bitwa druga – 13:15-16:00
po grach zapraszamy na wspólną obiadokolację (restauracja wybrana zostanie później)

Dzień 2.
Bitwa trzecia 8:30-11:15
Bitwa czwarta 11:20-14:05
14:15 ogłoszenie wyników

Scenariusze:

Bitwa 1 - Break Out
Bitwa 2 - Encounter
Bitwa 3 - Cauldron
Bitwa 4 - Pincer


III. Punktacja:
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:

* Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent

i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z

tabelką.

0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0

* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół.

Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak

lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to

koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze

jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne

stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy (”sole survivor” jak się uda to jest

to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub

inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi

przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole

stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół

wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił

się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100%

odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego

plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt.

Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700

czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek.

Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To

znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli

58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było

by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.

IV. Pauzowanie (tzw. bye) W zależności od ilości graczy. Jeśli będzie mniej niż 10 to je zastosujemy jeśli będzie więcej niż 10 to w przypadku nieparzystej ilości graczy ja zajmę się parzeniem herbaty i nie będę grał.
Pauzowanie gracza następuje przeważnie w wypadku nieparzystej liczby graczy na turnieju. W takim wypadku stosuje się następujące zasady:
- pierwszy bay rozlosowany wśród miejscowych
- w kolejnych bitwach turnieju baya dostaje ostatni gracz w stawce
- max 1 bay na gracza w turnieju
- rekompensatą baya jest przyznanie 13 VP jako rezultatu bitwy danego gracza
- w przypadku gdy ktoś rezygnuje z bitwy lub ją skraca tym samym uniemożliwiając przeciwnikowi rozegranie bitwy w pełnym wymiarze czasu - 0 pkt; przeciwnik który został na stole - 13 pkt
- bay "planowany" (organizator uprzedzony przed turniejem) na ostatnią bitwę - to 7 pkt


V. Przepisy porządkowe:
 W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom,
itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest
równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0 i wymierzeniem karnego jeżyka!

VI. Za wklejenie prawidłowej rozpiski w odpowiednim temacie na forum Wargamera do dnia 28 lutego gracz otrzymuje +1VP
Odpowiedni temat:  http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=17634

VII. Malowanie:
1VP - armia pomalowana częściowo, nie skończona.
2VP - armia pomalowana w całości w min. 3 kolorach z min. częściowo wymodelowanymi podstawkami.
3VP - armia całkowicie skończona z gotowymi podstawkami i oznaczeniami pozwalającymi odróżnić plutony.
4VP - ocena WOW (konkurs armii przed turniejem i głosowanie graczy, 3 armie z największa ilością głosów)

www.aoc.pun.pl www.hkh.pun.pl www.lingwistyka.pun.pl www.bud09.pun.pl www.arystokracja.pun.pl