pokrzyw - 2015-02-02 11:28:31

Porozmawiajmy o skałach ;) Często na stołach spotykamy teren określony jako impassable. Jest fajny bo można się za nim schować, często daje osłonę przed ostrzałem. Niestety ma przykrą jedną cechę. Istnieje niewielkie ryzyko, że dokonując deep strike wylądujemy w impasie. Wtedy istnieje stosunkowo niewielkie ryzyko że zakończy się to tak:
http://www.marys-touch.com/messages/2001/1109a.JPG

Spróbujmy wyliczyć jak wielkie jest to ryzyko.

Na początku rzucamy scatterem - jak wypadnie HIT (33,3%) to jesteśmy w domu i jest dobrze. W pozostałych 66.6% przypadków niestety sytuacja się komplikuje. Rzucamy 2d6 i tyle lecimy tam gdzie nam strzałka wskaże. Jako że jest to rzut 2D6 nie jest równy rozkład. Najczęściej padają wartości od 4 do 10.  Najlepiej to obrazuje taka grafika:
http://3.bp.blogspot.com/-xN_heLF0gAY/UnA3KxqKstI/AAAAAAAAASE/iPf5yfl8-UM/s1600/DeepStrikePattern1.jpg

Oczywiście jest to szansa że znajdziemy się w danej odległości od zrzutu. Należy również pamiętać o tym, że nasze modele też miejsce zajmują. Oddział 7 marinsów to już 1,5" od środka zrzutu. Oddział 7 termosów to około 2,5". Oddział 6 centków to 3".

Dużo też zależy od wielkości samego impasa. Jak to coś zajmuje kąt 60 stopni to mamy 1/6 szans że polecimy akurat w tym kierunku.

Policzmy zatem dla oddziału centków (powiedzmy koło o średnicy 6") jaka jest szansa że wbijemy się w skałę, zajmującą ok 60 stopni leżącą 9" od zrzutu.

1 * 2/3 (strzałka na hit) * 44/100 (rzucimy 6< na 2d6) * 1/6 (polecimy w złym kierunku) = 0,048 czyli 4,8% szans, czyli niewiele...

wlecieliśmy w skałę, trzeba sprawdzić co się zdarzyło. Mamy 1/6 szans na zakończenie gry na skale, pozostałe efekty są troszkę lepsze (umieszczenie przez przeciwnika w dowolnym punkcie stołu lub powrót do rezerw pozawalają myśleć o zwycięstwie ;).

Czyli 0.048 * 1/6 = 0,00815 czyli 0,8%!!!!

Ryzyko minimalne - czy je podejmować? to zależy tylko od Was :)

www.dadex.pun.pl www.kingsajzforum.pun.pl www.grhfront.pun.pl www.narutots.pun.pl www.psywojny.pun.pl