KvaN - 2015-01-26 00:08:19

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Lokalny Codexowe Maelstromy - single 1350 pkt.

SPONSORZY:

http://s9.postimg.org/flj32kd3j/logo_org.png

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Lokalizacja:  Sklep Bolter. Sokolnicza 7/17 paw. 31, Wrocław.

-Wpisowe: 15 zł.

Wykonanie bezzwrotnej przedpłaty gwarantuje miejsce na turnieju w przypadku pojawienia się większej ilości osób niż Bolter jest w stanie pomieścić (czyli 14 osób gdyż mamy 7 stołów). Decyduje kolejność dokonania przedpłat.

Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę do: Luty'15 - Imię i Nazwisko - Nick

Osoby z P przy ksywce to te które dokonały przedpłaty i miejsce mają zagwarantowane.

-Termin: 28 Luty 2015 roku (Sobota).

-Ilość graczy: 14 graczy.

-Pula nagród: wpisowe +15% od Sklepu BOLTER (w tym nagroda losowa)

PRZEBIEG TURNIEJU:

9:00 - 9:10 Zapisy
9:15 - 12:00 I Bitwa
12:05 - 14:50 II Bitwa
14:50 - 15:05 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :)
15:10 - 17:55 III Bitwa
18:00 Wyniki i nagrody


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN

Sędzie liniowy: Fala

W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.

ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: kvanfieldmalpagmail.com

Przysłanie rozpiski do czwartku 26.02.2015r do godziny 23:59 - +3 DP.
FORMAT TURNIEJU:
- Limit Punktowy: 1350 pts.
- Armie typu Battle Forged, składające się z 3  dowolnych detachmentów które nie mogą się powtarzać. Czyli 1 CAD + 1 Codexowy + 1 Ally jest ok, ale 2x CAD już nie. Analogiczni można mieć max 1 formację w armii gdyż jest ona traktowana jako jeden typ detachmentu, wyjątkiem są formacje wchodzące w skład Decuriona.
- Można wystawić tylko 1 Imperial Knighta.
- Dozwolone są dataslate'y
- Dozwolone są Lords of War (z wyłączeniem orkowej Stompy) w ilości 1 na armię.
- Dozwolone są suplementy z White Dwarfa.
- Dozwolony jest Codex: Stronghold Assault (z wyłączeniem Aquila Strongpoint)
- Dozwolone są formacje, poza Adamantium Lance i Skyblight Swarm.

Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

NIEdozwolone są:
- Armie Unbound
- Imperial Armour
- Apocalipse
- Escalation
- Formacje: Adamantium Lance i Skyblight Swarm.

ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online


100% WYSIWYG'U ZALECANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13-14: -  17 / 3
·     15-16: -  18 / 2
·     17-18: -  19 / 1
·     19+: -  20 / 0


6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy
Każde dwie całkowicie zniszczona jednostka są warte 1 KP Kill Point. Uwzględniając jednostki stworzone w trakcie gry poprzez Conjuring, the Portaglyph itp. Następnie liczymy ich różnice, za każdy Kp więcej od oponenta otrzymujemy +1VP (do max +8VP).

7. W przypadku Bye’a - 15:5.

8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord
·    Linebreaker

11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące zasady:

Maelstrom of war napisał:

1. Wszystkie misje które dają losowe wartości VP są warte odpowiednio:
·    dla D3 VP gracz otrzymuje zawsze 2VP za jej wykonanie
·    dla 3+D3 Vp gracz otrzymuje zawsze 3 Vp za jej wykonanie
2. Jeśli podczas losowanie Tactical Objetives gracz wylosuje misje która jest niemożliwa do zrealizowanie gdyż np. przeciwnik nie ma flyera, psykera, pojazdu w armii można odrzucić ten Tactical Objective i wylosować nowy.
3. Jeśli na początku gry podczas losowania Warlord Traitów gracz wylosuje z listy Tactical nr 5 czyli Master of Fate to może przerzucić ten wynik do skutku (czyli do momentu gdy wylosuje inny trait). Ten przerzut nie wpływa na fakt przerzutu który gracz zyskuje z powodu grania armią Battle Forged.
4. Można korzystać z codexowych zestawów kart Maelstrom of War

12. Kolejność kroków przed bitwą.
·     Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie, z wyjątkiem objectivów Emperors Will w misji drugiej.
·    Rzut kto wybiera stronę i gracze który wygrał rzut umieszcza teraz swój objective Emperors Will
·    Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Gifys, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych.  (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
·    Rzut na Night Fight
·    Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
·    Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
·    Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
·    Rzut na Scout Moves. Fer play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy.  Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
·    Rzut na przejęcie inicjatywy
·    Początek właściwej rozgrywki


Bitwa I - Relics & Contact Lost
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 1 relikty na środku stołu oraz 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. 2 z nich będą pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć które to będą.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie dwa objectivy. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jak krawędź stołu.

Primary objective - Ethernal War:
RELIC
· 1 Relic pod koniec gry jest warty 6VP

Secondary Objective - Maelstrom of War:
CONTACT LOST
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej tury generuje jeden Tactical Objective
· Każdy gracz na początku każdej następnej (2+) tury generuje tyle Tactical Objectives ile zajmuje objective'ów, maksymalnie do 6 na ręce.

http://s15.postimg.org/iup58zxvf/Dawn_of_War.jpg


Bitwa II -  Big Guns Never Tire & Tactical Escalation
Rozstawienie:  Hammer and Anvil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każdy. 5 z nich będzie pod koniec gry Objectivami Ethernal War i należy oznaczyć, które to będą.

Primary objective - Ethernal War:
BIG GUNS NEVER TIRE
· 5 Objective'ów.
· pod koniec gry każdy z 5 objectivów jest warty 3VP
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów

Secondary Objective - Maelstrom of War:
TACTICAL ESCALATION
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej tury generuje tyle objective'ów jaki jest aktualny numer tury (w 1szej 1, w 2giej 2, itd.).

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/912/cko6eV.jpg



Bitwa III -  Spoils of War & Emperors Will
Rozstawienie:  Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 4 Objectivy Maelstrom of War.

Primary objective - Ethernal War:
EMPERORS WILL
· 2 Objectivy umieszczone na połowie stołu przez graczy.
· pod koniec gry każdy z objectivów Eternal War jest warty 4VP
· te objectivy rozmieszczamy po rzucie na stronę, zaczyna gracz który wygrał rzut na stornę
· te objectivy podczas gry są dwoma ostatnimi znacznikami Maelstrom of War.

Secondary Objective - Maelstrom of War:
SPOILS OF WAR
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każdy gracz na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Precious Cargo - nie można odrzucać kart Secure Objective X.
· Steal the Loot - możesz wykonać każdą z wylosowanych przez przeciwnika misji typu Secure Objective X, jeśli Ci się to uda to dostajesz VP a Twój przeciwnik musi odrzucić wykonaną kartę.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/674/eAn1E1.jpg


PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
    - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
·  Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!



Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +3 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.

· Wysłanie rozpiski na czas +3 DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.

Hobbystyka:
Malowanie 0 - 5 DP
Konwersje 0 - 5 DP
Klimatyczność armii i WYSIWYG 0 - 5 DP

Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.

Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.

ZGŁOSZENI:

Lista zgłoszonych napisał:

1. Duda - Eldars / Orks -  R
2. pokrzyw vel. skała :) - Imperial Forces-  P,R
3. Xyxel - Necrons-  R
4. GreenGop - Grey Knights / Eldars
5. Grzegorz "MGeffro" Miazga - Necrons -  P, R
6. Lictor - Tau -  R
7. Zielus - Eldars + Harlequins
8. Buyback -  Necrons -  P, R
9. Amadeusz Janiak - Astra Militarum
10. Fala - Dark Eldars -  R
11. Draqlu - Eldars -  R
12.
13.
14.

KvaN - Space Wolves + Dark Angels :) gdy będzie nieparzysta liczba graczy.

Rezerwa - czyli nie potwierdzony udział napisał:

1.
2.
3.

Możliwe jest rzucenie challenge na pierwszą bitwę.

Przyjęte Challenge napisał:

1. KvaN vs Xyxel
2.
3.

www.dracoinsula.pun.pl www.kppolej.pun.pl www.akilian.pun.pl www.magiczne.pun.pl www.samowolka.pun.pl