Zapraszamy na turniej FLAMES of WAR.
Odbêdzie siê 11 stycznia 2015 (niedziela) w sklepie BOLTER - ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 31.
Poni¿ej znajdziecie regulamin turnieju.
Wpisowe: 15 z³/obowi±zuje regulamin nagród Sklepu Bolter
Zapisy: 10:00 – 10:15 Pocz±tek turnieju : 10:15
Poni¿ej REGULAMIN
I. Kompozycja armii: 1. Gracze wystawiaj± armiê na 1650 pkt na okres MID WAR. 2. Obowi±zuj± wszystkie listy armii do drugiej i trzeciej edycji Flames of War zarówno z podrêczników jak i pdfów umieszczonych na stronie www.flamesofwar.com 3. Gracz wystawiaj±cy kompaniê na podstawie listy armii z pdfu zobowi±zany jest posiadaæ jego wydruk do wgl±du sêdziego oraz przeciwników. 4. Za wskazane uznaje siê posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
II. Rozgrywka: 1. Gramy 3 bitwy, ka¿da trwaj±ca 2:30h 2. Grafik turnieju:
Zapisy, ustawianie sto³ów, przygotowywanie armii - 10:00 -10:15 Bitwa pierwsza – 10:15-12:45 Bitwa druga – 12:45-15:15 Bitwa trzecia – 15:15-17:45
Scenariusze:
Bitwa 1 - Hasty Attack/Breakthrough/Counter Attack Bitwa 2 - Free-For-All/Encounter/Dust Up Bitwa 3 - No Retreat/Hold The Line/Surrounded
III. Punktacja: O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwyciêstwa s± liczone nastêpuj±co:
* Warto¶æ punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz). * Warto¶æ punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent
i za wygran± dodajemy do wyniku 100%. Nastêpnie liczymy ró¿nicê wyniku w procentach i porównujemy z
tabelk±.
0-19,99% 10-10 20-39,99% 11-9 40-59,99% 12-8 60-79,99% 13-7 80-99,99% 14-6 100-119,99% 15-5 120-139,99% 16-4 140-159,99% 17-3 160-179,99% 18-2 180-194,99% 19-1 195-200% 20-0
* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stó³.
Tzn. je¶li na stole mamy ca³± armiê to nasze 100% to ³±czny koszt wszystkich plutonów na stole (tak
lotnictwo siê nie wlicza). Je¶li natomiast zaczynamy z po³ow± armii na stole a po³ow± w rezerwach to
koszt punktowy jednostek zaczynaj±cych oraz tych które wesz³y z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze
jednostki które nie zd±¿y³y siê pojawiæ na stole nie s± liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pe³ne
stracone plutony oraz takie które zosta³y zredukowane poni¿ej po³owy (”sole survivor” jak siê uda to jest
to strata po³owy oddzia³u). Tak¿e wliczamy je¶li zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub
inne dodatki do HQ bêd±ce w plutonach. Przyk³ad: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi
przenie¶æ przynajmniej po³owê swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole
stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakoñczeniem gry uda³o mu siê na stó³
wprowadziæ kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawi³
siê na stole jego snajper. £±czny koszt punktowy armii która by³a na stole to 700pkt i to jest jego 100%
odpowiadaj±ce 10 VP. W czasie bitwy zginê³y mu dwa pe³ne plutony o ³±cznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego
plutonów zosta³y spo³owione i ³±czny koszt tych plutonów by³ 340pkt ale ¿e tylko po³owa to 170pkt.
Oznacza to ¿e straci³ on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które mia³ na stole. Daje to nam 410/700
czyli 58,6%. Jest to warto¶æ, któr± odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek.
Przyk³adowo przegrali¶my z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zada³ nam 44% strat. To
znaczy ¿e on za wygran± dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli
58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrz±c na tabele mamy wynik koñcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu by³o
by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
IV. Pauzowanie (tzw. bye) Pauzowanie gracza nastêpuje przewa¿nie w wypadku nieparzystej liczby graczy na turnieju. W takim wypadku stosuje siê nastêpuj±ce zasady: - pierwszy bay rozlosowany w¶ród miejscowych - w kolejnych bitwach turnieju baya dostaje ostatni gracz w stawce - max 1 bay na gracza w turnieju - rekompensat± baya jest przyznanie 13 VP jako rezultatu bitwy danego gracza - w przypadku gdy kto¶ rezygnuje z bitwy lub j± skraca tym samym uniemo¿liwiaj±c przeciwnikowi rozegranie bitwy w pe³nym wymiarze czasu - 0 pkt; przeciwnik który zosta³ na stole - 13 pkt - bay "planowany" (organizator uprzedzony przed turniejem) na ostatni± bitwê - to 7 pkt
V. Przepisy porz±dkowe: • W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleñstwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mog± zostaæ zdyskwalifikowani i usuniêci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0 i wymierzeniem karnego je¿yka!
VI. Wszystkich zainteresowanych proszê o s³anie rozpisek na adres: brzoza37@poczta.onet.pl - wys³anie poprawnej rozpiski, z potwierdzeniem obecno¶ci, do po³udnia 09.01.15, skutkowaæ bêdzie 1 "du¿ym" punktem extra.
VII. Malowanie. Od tego turnieju wprowadzam nastêpuj±c± ocenê malowania: 1VP - armia pomalowana czê¶ciowo, nie skoñczona. 2VP - armia pomalowana w ca³o¶ci w min. 3 kolorach z min. czê¶ciowo wymodelowanymi podstawkami. 3VP - armia ca³kowicie skoñczona z gotowymi podstawkami i oznaczeniami pozwalaj±cymi odró¿niæ plutony.
Link do t3 pojawi siê wieczorem/jutro. Zapraszam i proszê o zg³oszenia zarówno na T3 jak i w tym temacie.
Allies: 1. Blackout_sys - Tankovy Batalon 2. Marcins - Strelkovy Batalon(50%) 3. Zielarz - Indian Mechanized Company Axis: 4. Krechafety - ?? 5. Breslauer91 - ?? 6. Czys - Gepanzerte Panzergrenadier 7. Mariusz - Panzerkompanie
|