Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Challenger Vratislawia Wars - Debel Roullette 1000 pkt .
SPONSORZY:
Główny sponsor
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja: Ozorzyce koło Wrocławia. Wskazówki do dojazdu: link. Dla ludzi poruszających się komunikacją publiczną zorganizowaliśmy transport samochodami w ramach uprzejmości środowiska Wrocławskiego. Osoby które będę potrzebowały podwózki proszę o informacje na emaila do zgłoszeń, skontaktujemy was z kierowcą który będzie was zabierał z dworca i odwoził na miejsce turnieju..
-Wpisowe: Przedpłata 40 zł, po 19.10.2014 i na miejscu 60 zł. Dane do Przelewu: Łukasz Poczęsny 43 1140 2004 0000 3802 7533 8644 W tytule proszę przelewu proszę o: VW2014 - Imię i Nazwisko - Nick
-Termin: 25-26 Października 2014 roku.
-Ilość graczy: 60 graczy.
-Nocleg: Jest możliwość spania na sali (minus to brak prysznica) w odległości 100m znajduje się również: Zajazd Wiejski oraz hostel z pokojami dla pracowniczymi (niedługo podamy ceny noclegów). Świetlica będzie do dyspozycji od piątku popołudnia do niedzieli.
-Wyżywienie: Będzie możliwość zamówienia domowych obiadów oraz pizzy, szczegółowe menu i ceny podamy wkrótce.
PRZEBIEG TURNIEJU:
Sobota 9:00 - 9:30 Zapisy 9:30 - 12:30 I Bitwa 12:45 - 15:45 II Bitwa 15:45 - 16:15 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :) 16:15 - 19:15 III Bitwa 20:00 Impreza integracyjna dla graczy
Niedziela 9:00 - 12:00 IV Bitwa 12:15 - 15:15 V Bitwa 15:30 Wynik i nagrody.
SĘDZIOWIE: Sędzia główny: KvaN Sędziowie Liniowi: Fala (grający), Aleksander Sternik (grający) Sędzia techniczny: KvaN
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: vratislawiawars2014malpagmail.com
Przysłanie rozpiski do 19.10.2014r do godziny 23:59 - +5 DP
Gracz: (Imię, ksywka, nazwisko, ID ligowe jeśli takowe posiada) Armia: Miasto:
Detachment1: (pełna nazwa detachmentu) HQ1 : (imię jednostki, wykupione opcje, odnośnik do transportu dedykowanego) [(suma punktów bez kosztu transportu)pts] HQ2 : (analogicznie...) Elite1 : (...) Elite2 : (...) Elite3 : (...) Troops1 : (...) Troops2 : (...) Troops3 : (...) Troops4 : (...) Troops5 : (...) Troops6 : (...) FA1: (...) FA2: (...) FA3: (...) HS1: (...) HS2: (...) HS3: (...) Transport1 : (nazwa, opcje, przypisana jednostka) [(punkty)pts] Transport2 : (analogicznie...) TransportX : (...)
Fortification : (jedna na armię)
TOTAL [(punkty)pts] KP: liczba kill pointów Modele: liczba modeli
FORMAT TURNIEJU:
Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.
- Limit Punktowy: 1000 pts. - Armie typu Battle Forged - Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu - Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion).
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Pary będzie losował w sposób quasilosowy program komputerowy uwzględniający tzw handicap wynikający pozycję graczy w rankingu ligowym oraz iliości punktów zdobytych podczas turnieju. Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
Każdy gracz wyznacza w swojej armii Warlorda i jego Traity nie działają na armię sojusznika.
Armie dwóch graczy są traktowane wspólnie na potrzeby zasady Sudden Death Victory.
Obaj gracze jak w przypadku turnieju parowego, mają wspólną turę i dzielą miedzy wylosowaną ilość warp chargy po równi. Pula warp chargy generowane przez psykerów jest do wykorzystania tylko przez armię danego gracza w parze.
Dopuszczone armie: Codex: Space Marines Codex: Dark Angels Codex: Blood Angels Codex: Chaos Space Marines Codex: Eldar Codex: Necron Codex: Tau Empire Codex: Dark Eldar Codex: Orks Codex: Grey Knights Codex: Astra Militarum Codex: Tyranids Codex: Daemons Codex: Space Wolves Codex: Adepta Sororitas Codex: Inqusition Codex: Militarum Tempestus
Dopuszczone suplementy armii: Codex: Farsight Enclaves Codex: Waaagh! Gahazghkull Codex: Champions of Fenris Codex: Setinels of Terra Codex: Black Legion Codex: Crimson Slaughter Codex: Iyanden Codex: Clan Raukaan
NIEdozwolone są: - super-heavy, gargant - Fortress of Redemption - Formacje - Codex Imperial Knights - Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
100% WYSIWYG'U WYMAGANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!! Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy: 1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3): · 0: - 10 / 10 · 1-2: - 11 / 9 · 3-4: - 12 / 8 · 5-6: - 13 / 7 · 7-8: - 14 / 6 · 9-10: - 15 / 5 · 11-12: - 16 / 4 · 13+: - 17 / 3
6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3) Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 2 KP (Kill Point) a społowiona 1 KP. Każde 3 hull pointy na SH to 2 KP. Różnica w zdobytych KP przekładają się następująco na wynik końcowy: · 0-2 KP (0 DP) · 3 - 4 KP (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabeli w pkt 5 · 5-6 KP (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabeli w pkt 5 · 7+ KP (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabeli w pkt 5
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP): · First blood · Slay the warlord (można zdobyć VP za każdego z Warlordów pary przeciwnej) · Linebreaker
11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące modyfikacje:
Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.
Lista Tactical Objectives:
D36 # Tactical Objective # Opis: 11 31 Secure Objective 1 12 32 Secure Objective 2 13 33 Secure Objective 3 14 34 Secure Objective 4 15 35 Secure Objective 5 16 36 Secure Objective 6 21 42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury 22 44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury 23 45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury 24 51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania 25 52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz 26 53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury 31 54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki 32 62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury 33 63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury 34 64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury 35 65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika 36 66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika
Gracze otrzymają zmodyfikowane karty Maelstrom podczas zapisów.
Bitwa I - Relics in blood Rozstawienie: Dawn of War Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP · na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 6 VP każdy
Zasady specjalne: Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.
Bitwa II - Cloak and Shadows Rozstawienie: Clash of Might Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu. · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3. · Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.
Rezerwy wychodzą z dłuższych krawędzi wydzielonych stref rozstawienia (niebieskie i czerwone prostokąty). Outflanki jak zaznaczono. Gracze mogą dowolnie podzielić swoje siły pomiędzy obie strefy rozstawienia.
Bitwa III - Seize ground Rozstawienie: Spearhead Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · na środku każdej ćwiartki znajduje się znacznik kontroli tej ćwiartki. · pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 5VP, za znaczniki boczne 4VP oraz 3VP za znacznik z własnej ćwiartki. · kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Zasady specjalne: Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.
Bitwa IV - Tactical Escalation Rozstawienie: Hamer and Anwil Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu. · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie:
Zasady specjalne: Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Bitwa V - Ultimate Settlement Rozstawienie: Vanguard Strike Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ · przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każda. 4 z nich będą pod koniec gry Objectivami Ethernal War. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden objective. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jak krawędź stołu. Primary objective - Ethernal War: CRUSADE · 4 Objectivy. · pod koniec gry każdy z 4 objectivów jest warty 3VP · kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów Secondary Objective - Maelstrom of War: CLEANSE AND CONTROL · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za: · -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach · -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad · -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy) · Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób: - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim) - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim) · Awanturowanie się z sędzią - 20 DP · Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za: · Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +5 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.
· Wysłanie rozpiski na czas +5DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
· Malowanie + Konwersje (max 6pkt) - 0 pkt - mniej niż 50% modeli pomalowanych 3 kolorami - 1 pkt - co najmniej 75% modeli pomalowanych 3 kolorami - 2 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami - 3 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami oraz użycie dodatkowych technik malarskich (modele nie wyglądające jak maźnięte na szybko na turniej) - 4 pkt - j.w. dodatkowo pomalowane szczegóły (oczy, kryształy itp), występujące "free handy" - 5 pkt - j.w dodatkowo w armii występują skonwertowane modele - 6 pkt - j.w duża ilość estetycznych konwersji (wg. uznania sędziego)
· Podstawki (max 4pkt) - 0 pkt - mniej niż 50% podstawek nie jest pomalowanych - 1 pkt - co najmniej 75% podstawek jest pomalowana - 2 pkt - 100% podstawek jest pomalowanych - 3 pkt - 100% podstawek pokryta trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem - 4 pkt - większość podstawek wymodelowana [ruiny, ciała wrogów, broń itp], brak podstawek niepomalowanych
· Dodatkowe od Sędziego (max 3pkt) - 1 pkt - występują cechy pozwalające rozróżnić oddziały - 1 pkt - spójna armia, modele nie sprawiają wrażenia zbieraniny z różnych armii - 1 pkt - według uznania sędziego za tzw. WOW
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI: Lista zgłoszonych - link
Lista zgłoszonych na dzień 14.10.2014 napisał:1. Kępczyński 2. Duda 3. Kermit 4. Fala 5. el_piszczu 6. Janiak 7. Gos 8. Artois 9. Zły 10. Szczur 11. pokrzyw 12. Mr.T. 13. Hortensie 14. Lordzik 15. vladdi 16. Korwey 17. General 18. Marinechaosu 19. Grabocop 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 53. 54. 55. 56. 57. 58. 59. 60.
Opcjonalnie: Łukasz "KvaN" Poczęsny - Space Marines - gdy liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc.
WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:
1. Konkurs Best Painted Army - Players Choice Award
Wspólnie z Kromlechem organizujemy plebiscyt na najładniej pomalowaną armię. Podczas turnieju każdy gracz otrzyma jedną kartę do głosowanie, na której w trakcie turnieju zapisze ksywkę właściciela (jego zdaniem) najładniejszej armii i wrzuci głos do urny do głosowania. Podczas końcówki 5 bitwy, urna zostanie otwarta i głosy zliczone. Najładniejsza armia (lub armie) zostanie nagrodzona.
|