KvaN - 2014-10-01 01:35:08

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Challenger  Vratislawia Wars - Debel Roullette 1000 pkt .


https://imagizer.imageshack.us/v2/978x408q90/673/a4v2tV.jpg


SPONSORZY:

Główny sponsor
http://bolter.com.pl/wp-content/themes/techified/images/logo.png


https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/s526x395/1939915_277457859130781_5957695574631852579_n.jpg?oh=17f4c81c96d5872a29ebc3961f1c88a2&oe=54AB7E41&__gda__=1421080612_0b3d92cee38d3aaf0627d29c37491add

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/10631266_277459362463964_209374036733631955_o.png

http://thehairycaber.files.wordpress.com/2013/08/mas_logo.png


https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/vt1.0-9/10151438_278381875705046_7829236634200871533_n.png?oh=5a4dc0640279dd38ff72d23e5553b0a2&oe=54C98F69


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

-Lokalizacja:  Ozorzyce koło Wrocławia. Wskazówki do dojazdu: link.
Dla ludzi poruszających się komunikacją publiczną zorganizowaliśmy transport samochodami w ramach uprzejmości środowiska Wrocławskiego. Osoby które będę potrzebowały podwózki proszę o informacje na emaila do zgłoszeń, skontaktujemy was z kierowcą który będzie was zabierał z dworca i odwoził na miejsce turnieju..

-Wpisowe: Przedpłata 40 zł, po 19.10.2014 i na miejscu 60 zł.
Dane do Przelewu:
Łukasz Poczęsny
43 1140 2004 0000 3802 7533 8644
W tytule proszę przelewu proszę o:  VW2014 - Imię i Nazwisko - Nick


-Termin: 25-26 Października 2014 roku.

-Ilość graczy: 60 graczy.

-Nocleg: Jest możliwość spania na sali (minus to brak prysznica) w odległości 100m znajduje się również: Zajazd Wiejski oraz hostel z pokojami dla pracowniczymi (niedługo podamy ceny noclegów). Świetlica będzie do dyspozycji od piątku popołudnia do niedzieli.

-Wyżywienie: Będzie możliwość zamówienia domowych obiadów oraz pizzy, szczegółowe menu i ceny podamy wkrótce.


PRZEBIEG TURNIEJU:

Sobota
9:00 - 9:30 Zapisy
9:30 - 12:30 I Bitwa
12:45 - 15:45 II Bitwa
15:45 - 16:15 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :)
16:15 - 19:15 III Bitwa
20:00 Impreza integracyjna dla graczy


Niedziela
9:00 - 12:00 IV Bitwa
12:15 - 15:15 V Bitwa
15:30 Wynik i nagrody.


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: KvaN
Sędziowie Liniowi: Fala (grający), Aleksander Sternik (grający)
Sędzia techniczny: KvaN



W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.


ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila:  vratislawiawars2014malpagmail.com

Przysłanie rozpiski do 19.10.2014r do godziny 23:59 - +5 DP

Gracz: (Imię, ksywka, nazwisko, ID ligowe jeśli takowe posiada)
Armia:
Miasto:

Detachment1: (pełna nazwa detachmentu)
HQ1 : (imię jednostki, wykupione opcje, odnośnik do transportu dedykowanego) [(suma punktów bez kosztu transportu)pts]
HQ2 : (analogicznie...)
Elite1 : (...)
Elite2 : (...)
Elite3 : (...)
Troops1 : (...)
Troops2 : (...)
Troops3 : (...)
Troops4 : (...)
Troops5 : (...)
Troops6 : (...)
FA1: (...)
FA2: (...)
FA3: (...)
HS1: (...)
HS2: (...)
HS3: (...)
Transport1 : (nazwa, opcje, przypisana jednostka) [(punkty)pts]
Transport2 : (analogicznie...)
TransportX : (...)


Fortification : (jedna na armię)

TOTAL [(punkty)pts]
KP: liczba kill pointów
Modele: liczba modeli

FORMAT TURNIEJU:

Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.

- Limit Punktowy: 1000 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu
- Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion).

Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Pary będzie losował w sposób quasilosowy program komputerowy uwzględniający tzw handicap wynikający pozycję graczy w rankingu ligowym oraz iliości punktów zdobytych podczas turnieju. Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.

Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

Każdy gracz wyznacza w swojej armii Warlorda i jego Traity nie działają na armię sojusznika.

Armie dwóch graczy są traktowane wspólnie na potrzeby zasady Sudden Death Victory.

Obaj gracze jak w przypadku turnieju parowego, mają wspólną turę i dzielą miedzy wylosowaną ilość warp chargy po równi. Pula warp chargy generowane przez psykerów jest do wykorzystania tylko przez armię danego gracza w parze.


Dopuszczone armie:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Blood Angels
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Eldar
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Codex: Orks
Codex: Grey Knights
Codex: Astra Militarum
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Codex: Space Wolves
Codex: Adepta Sororitas
Codex: Inqusition
Codex: Militarum Tempestus

Dopuszczone suplementy armii:
Codex: Farsight Enclaves
Codex: Waaagh! Gahazghkull
Codex: Champions of Fenris
Codex: Setinels of Terra
Codex: Black Legion
Codex: Crimson Slaughter
Codex: Iyanden
Codex: Clan Raukaan


NIEdozwolone są:
- super-heavy, gargant
- Fortress of Redemption
- Formacje
- Codex Imperial Knights
- Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)




ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online


100% WYSIWYG'U WYMAGANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13+: -  17 / 3

6. Różnica w zniszczonych jednostkach i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3)
Każda całkowicie zniszczona jednostka jest warta 2 KP (Kill Point) a społowiona 1 KP. Każde 3 hull pointy na SH to 2 KP. Różnica w zdobytych KP przekładają się następująco na wynik końcowy:
·    0-2 KP (0 DP)
·    3 - 4 KP (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabeli w pkt 5
·    5-6 KP (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabeli w pkt 5
·    7+ KP (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabeli w pkt 5


7. W przypadku Bye’a - 15:5.

8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita. Split jest nie możliwy do wzięcia tylko w ostatniej bitwie. Gracze przyłapani na ustawianiu wyniku ostatniej bitwy dostają 0-0 oraz karę zgodnie z uznaniem sędziego.

10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord (można zdobyć VP za każdego z Warlordów pary przeciwnej)
·    Linebreaker

11. W misjach w których celem pobocznym jest Maelstrom of War obowiązują następujące modyfikacje:

Każdy gracz zaczyna grę posiadając talię Tactical Objective Cards. W momencie wykonania objective'a na końcu tury gracza należy poinformować o tym przeciwnika oraz odrzucić kartę. Każdy Tactical Objectie może zostać wykonany tylko raz na grę. Jeżeli dany Objective nie może zostać wykonany (na przykład zniszczenie budynku jeżeli żadnego nie ma na stole) należy odrzucić daną kartę i wylosować nową.

Lista Tactical Objectives:

D36 # Tactical
Objective #
Opis:
11 31 Secure Objective 1
12 32 Secure Objective 2
13 33 Secure Objective 3
14 34 Secure Objective 4
15 35 Secure Objective 5
16 36 Secure Objective 6
21 42 BEHIND ENEMY LINES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w strefie rozstawienia i w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
22 44 ASCENDENCY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
23 45 SUPREMACY—Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik  na końcu swojej tury
24 51 OVERWHELMING FIREPOWER— Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
25 52 BLOOD AND GUTS— Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
26 53 NO PRISONERS—Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
31 54 HUNGRY FOR GLORY—Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
32 62 WITCH HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
33 63 SCOUR THE SKIES—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Flyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
34 64 ASSASINATE—Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
35 65 DEMOLITIONS—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
36 66 BIG GAME HUNTER—Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika

Gracze otrzymają zmodyfikowane karty Maelstrom podczas zapisów.

Bitwa I - Relics in blood
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP
· na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 6 VP każdy

Zasady specjalne:
Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/745/WNnCa4.jpg


Bitwa II - Cloak and Shadows
Rozstawienie:  Clash of Might
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania  strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.


https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/910/sQPwoy.jpg
Rezerwy wychodzą z dłuższych krawędzi wydzielonych stref rozstawienia (niebieskie i czerwone prostokąty). Outflanki jak zaznaczono. Gracze mogą dowolnie podzielić swoje siły pomiędzy obie strefy rozstawienia.


Bitwa III - Seize ground
Rozstawienie:  Spearhead
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· na środku każdej ćwiartki znajduje się znacznik kontroli tej ćwiartki.
· pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 5VP, za znaczniki boczne 4VP oraz 3VP za znacznik z własnej ćwiartki.
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów

Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/905/QH1J9t.jpg

Bitwa IV - Tactical Escalation
Rozstawienie:  Hamer and Anwil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania  strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie:

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x103q90/913/5ZXTKY.jpg

Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/912/cko6eV.jpg

Bitwa V -  Ultimate Settlement
Rozstawienie:  Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstrom of War, po 3 każda. 4 z nich będą pod koniec gry Objectivami Ethernal War.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden objective. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jak krawędź stołu.
Primary objective - Ethernal War:
CRUSADE
· 4 Objectivy.
· pod koniec gry każdy z 4 objectivów jest warty 3VP
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Secondary Objective - Maelstrom of War:
CLEANSE AND CONTROL
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/674/eAn1E1.jpg

PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -3 DP jesli gracz nie ma miarki, kości lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = Ostrzeżenie dla obu graczy, drugie ostrzeżenie w turnieju oznacza mi -2 DP do klasyfikacji generalnej
    - 5- 9 min = -5DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
·  Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!



Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +5 DP (czyli premia za brak spóźnienia). Wszystkie przypadki losowe będą rozpatrywanie indywidualnie.

· Wysłanie rozpiski na czas +5DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.

· Malowanie + Konwersje (max 6pkt)
- 0 pkt - mniej niż 50% modeli pomalowanych 3 kolorami
- 1 pkt - co najmniej 75% modeli pomalowanych 3 kolorami
- 2 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami
- 3 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami oraz użycie dodatkowych technik malarskich (modele nie wyglądające jak maźnięte na szybko na turniej)
- 4 pkt - j.w. dodatkowo pomalowane szczegóły (oczy, kryształy itp), występujące "free handy"
- 5 pkt - j.w dodatkowo w armii występują skonwertowane modele
- 6 pkt - j.w duża ilość estetycznych konwersji (wg. uznania sędziego)

· Podstawki (max 4pkt)
- 0 pkt - mniej niż 50% podstawek nie jest pomalowanych
- 1 pkt - co najmniej 75% podstawek jest pomalowana
- 2 pkt - 100% podstawek jest pomalowanych
- 3 pkt - 100% podstawek pokryta trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
- 4 pkt - większość podstawek wymodelowana [ruiny, ciała wrogów, broń itp], brak podstawek niepomalowanych

· Dodatkowe od Sędziego (max 3pkt)
- 1 pkt - występują cechy pozwalające rozróżnić oddziały
- 1 pkt - spójna armia, modele nie sprawiają wrażenia zbieraniny z różnych armii
- 1 pkt - według uznania sędziego za tzw. WOW


Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.


Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.


ZGŁOSZENI:
Lista zgłoszonych  - link

Lista zgłoszonych na dzień 14.10.2014 napisał:

1. Kępczyński
2. Duda
3. Kermit
4. Fala
5. el_piszczu
6. Janiak
7. Gos
8. Artois
9. Zły
10. Szczur
11. pokrzyw
12. Mr.T.
13. Hortensie
14. Lordzik
15. vladdi
16. Korwey
17. General
18. Marinechaosu
19. Grabocop
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.

Opcjonalnie:  Łukasz "KvaN" Poczęsny - Space Marines - gdy liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc.


WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:

1. Konkurs Best Painted Army - Players Choice Award

Wspólnie z Kromlechem organizujemy plebiscyt na najładniej pomalowaną armię.
Podczas turnieju każdy gracz otrzyma jedną kartę do głosowanie, na której w trakcie turnieju zapisze ksywkę właściciela (jego zdaniem) najładniejszej armii i wrzuci głos do urny do głosowania. Podczas końcówki 5 bitwy, urna zostanie otwarta i głosy zliczone. Najładniejsza armia (lub armie) zostanie nagrodzona.

www.top-eleven.pun.pl www.speedway-gra.pun.pl www.housemd.pun.pl www.mamjuzdosc.pun.pl www.klanpt.pun.pl