Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Challenger Vratislawia Wars - Debel Roullette 1000 pkt .
SPONSORZY:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE: -Lokalizacja: Wrocław, dokładna lokalizacja zostanie podana do końca miesiąca. -Wpisowe: Przedpłata X zł, na miejscu X+20 zł. -Termin: 25-26 Października 2014 roku. -Limit graczy: X graczy. -Nocleg: Informacje zostaną podane wkrótce, też do końca miesiąca będzie wszystko wiadomo
PRZEBIEG TURNIEJU:
Sobota 9:00 - 9:30 Zapisy 9:30 - 12:30 I Bitwa 12:45 - 15:45 II Bitwa 15:45 - 16:15 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :) 16:15 - 19:15 III Bitwa 20:00 Impreza integracyjna dla graczy
Niedziela 9:00 - 12:00 IV Bitwa 12:15 - 15:15 V Bitwa 15:30 Wynik i nagrody.
SĘDZIOWIE: Sędzia główny: Typuś Sędziowie Liniowi: , Sędzia techniczny: KvaN
W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.
ZGŁOSZENIA Zgłoszenia należy wysyłać na emaila: vratislawiawars2014malpagmail.com
Przysłanie rozpiski do 19.10.2014r do godziny 23:59 - +5 DP
Gracz: (Imię, ksywka, nazwisko, ID ligowe jeśli takowe posiada) Armia: Miasto:
Detachment1: (pełna nazwa detachmentu) HQ1 : (imię jednostki, wykupione opcje, odnośnik do transportu dedykowanego) [(suma punktów bez kosztu transportu)pts] HQ2 : (analogicznie...) Elite1 : (...) Elite2 : (...) Elite3 : (...) Troops1 : (...) Troops2 : (...) Troops3 : (...) Troops4 : (...) Troops5 : (...) Troops6 : (...) FA1: (...) FA2: (...) FA3: (...) HS1: (...) HS2: (...) HS3: (...) Transport1 : (nazwa, opcje, przypisana jednostka) [(punkty)pts] Transport2 : (analogicznie...) TransportX : (...)
Fortification : (jedna na armię)
TOTAL [(punkty)pts] KP: liczba kill pointów Modele: liczba modeli
FORMAT TURNIEJU:
Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.
- Limit Punktowy: 1000 pts. - Armie typu Battle Forged - Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu - Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion).
Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Pary będzie losował w sposób quasilosowy program komputerowy uwzględniający tzw handicap wynikający pozycję graczy w rankingu ligowym oraz iliości punktów zdobytych podczas turnieju. Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.
Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.
Każdy gracz wyznacza w swojej armii Warlorda i jego Traity nie działają na armię sojusznika.
Armie dwóch graczy są traktowane wspólnie na potrzeby zasady Sudden Death Victory.
Obaj gracze jak w przypadku turnieju parowego, mają wspólną turę i dzielą miedzy wylosowaną ilość warp chargy po równi. Pula warp chargy generowane przez psykerów jest do wykorzystania tylko przez armię danego gracza w parze.
Dopuszczone armie: Codex: Space Marines Codex: Dark Angels Codex: Blood Angels Codex: Chaos Space Marines Codex: Eldar Codex: Necron Codex: Tau Empire Codex: Dark Eldar Codex: Orks Codex: Grey Knights Codex: Astra Militarum Codex: Tyranids Codex: Daemons Codex: Space Wolves Codex: Adepta Sororitas Codex: Inqusition Codex: Militarum Tempestus
Dopuszczone suplementy armii: Codex: Farsight Enclaves Codex: Waaagh! Gahazghkull Codex: Champions of Fenris Codex: Setinels of Terra Codex: Black Legion Codex: Crimson Slaughter Codex: Iyanden Codex: Clan Raukaan
NIEdozwolone są: - super-heavy, gargant - Fortress of Redemption - Formacje - Codex Imperial Knights - Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)
ZASADY:
Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online
100% WYSIWYG'U WYMAGANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!
Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi GW.
KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!! Braki będą karane.
Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.
Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy: 1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.
2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem
3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0
4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.
5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3): · 0: - 10 / 10 · 1-2: - 11 / 9 · 3-4: - 12 / 8 · 5-6: - 13 / 7 · 7-8: - 14 / 6 · 9-10: - 15 / 5 · 11-12: - 16 / 4 · 13+: - 17 / 3
6. Różnica w wartości punktowej zniszczonych jednostek i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3) Każdy podlicza wartość zniszczonych lub społowionych jednostek oraz odejmuje od wartości uzyskanej przez przeciwnika. Różnice porównujemy z tabelą: · 0-300 0 DP · 301 - 600 (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5 · 601 - 900 (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5 · 901+ (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
7. W przypadku Bye’a - 15:5.
8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.
9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita.
10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP): · First blood · Slay the warlord (można zdobyć VP za każdego z Warlordów pary przciwnej) · Linebreaker
Bitwa I - Relics in blood Rozstawienie: Dawn of War Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP · na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 4 VP każdy
Zasady specjalne: Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.
Bitwa II - Cloak and Shadows Rozstawienie: Clash of Might Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu. · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3. · Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.
Rezerwy wychodzą z dłuższych krawędzi wydzielonych stref rozstawienia (niebieskie i czerwone prostokąty). Outflanki jak zaznaczono. Gracze mogą dowolnie podzielić swoje siły pomiędzy obie strefy rozstawienia.
Bitwa III - Seize ground Rozstawienie: Spearhead Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · na środku każdej ćwiartki znajduje znacznik kontroli tej ćwiartki. · pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 4VP, za znaczniki boczne 3VP oraz 2VP za znacznik z własnej ćwiartki. · kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Zasady specjalne: Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.
Bitwa IV - Tactical Escalation Rozstawienie: Hamer and Anwil Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ Primary objective: · przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu. · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie:
Zasady specjalne: Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.
Bitwa V - Ultimate Settlement Rozstawienie: Vanguard Strike Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+ · przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstorm of War, po 3 każda. 4 z nich będą pod koniec gry Objectivami Ethernal War. · W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden objective. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jak krawędź stołu. Primary objective - Ethernal War: CRUSADE · 4 Objectivy. · pod koniec gry każdy z 4 objectivów jest warty 3VP · kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów Secondary Objective - Maelstorm of War: CLEANSE AND CONTROL · Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe. · Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
PUNKTY BONUSOWE I KARNE:
Punkty karne można zdobyć za: · -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach · -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad · -4 DP jesli gracz nie ma miarki, kości, kart tactical objectives lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy) · Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób: - 0 - 5 min = -5 DP dla obu graczy - 5- 9 min = -10DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim) - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim) · Awanturowanie się z sędzią - 20 DP · Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!
Dodatkowe pkt można zdobyć za: · Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +5 DP (czyli premia za brak spóźnienia)
· Wysłanie rozpiski na czas +5DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.
· Malowanie + Konwersje (max 6pkt) - 0 pkt - mniej niż 50% modeli pomalowanych 3 kolorami - 1 pkt - co najmniej 75% modeli pomalowanych 3 kolorami - 2 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami - 3 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami oraz użycie dodatkowych technik malarskich (modele nie wygladające jak maźnięte na szybko na turniej) - 4 pkt - j.w. dodatkowo pomalowane szczegóły (oczy, kryształy itp), występujace "free handy" - 5 pkt - j.w dodatkowo w armii występują skonwertowane modele - 6 pkt - j.w duża ilość estetycznych konwersji (wg. uznania sędziego)
· Podstawki (max 4pkt) - 0 pkt - mniej niż 50% podstawek nie jest pomalowanych - 1 pkt - co najmniej 75% podstawek jest pomalowana - 2 pkt - 100% podstawek jest pomalowanych - 3 pkt - 100% podstawek pokryta trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem - 4 pkt - większość podstawek wymodelowana [ruiny, ciała wrogów, broń itp], brak podstawek niepomalowanych
· Dodatkowe od Sędziego (max 3pkt) - 1 pkt - występują cechy pozwalające rozróżnić oddziały - 1 pkt - spójna armia, modele nie sprawiają wrażenia zbieraniny z różnych armii - 1 pkt - według uznania sędziego za tzw. WOW
Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.
Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.
ZGŁOSZENI: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. ..... 52
R - poprawna rozpiska w regulaminowym czasie P - zaksięgowana przedpłata
Opcjonalnie: Łukasz "KvaN" Poczęsny - Space Marines - gdy liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc.
|