KvaN - 2014-09-06 02:30:23

Zapraszam wszystkich serdecznie do Wrocławia na turniej Warhammera 40,000 klasy Challenger  Vratislawia Wars - Debel Roullette 1000 pkt .


SPONSORZY:
http://bolter.com.pl/wp-content/themes/techified/images/logo.png



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
-Lokalizacja:  Wrocław, dokładna lokalizacja zostanie podana do końca miesiąca.
-Wpisowe: Przedpłata X zł, na miejscu X+20 zł.
-Termin: 25-26 Października 2014 roku.
-Limit graczy: X graczy.
-Nocleg: Informacje zostaną podane wkrótce, też do końca miesiąca będzie wszystko wiadomo


PRZEBIEG TURNIEJU:

Sobota
9:00 - 9:30 Zapisy
9:30 - 12:30 I Bitwa
12:45 - 15:45 II Bitwa
15:45 - 16:15 - Przerwa na obiad/lunch/pizze :)
16:15 - 19:15 III Bitwa
20:00 Impreza integracyjna dla graczy


Niedziela
9:00 - 12:00 IV Bitwa
12:15 - 15:15 V Bitwa
15:30 Wynik i nagrody.


SĘDZIOWIE:
Sędzia główny: Typuś
Sędziowie Liniowi: ,
Sędzia techniczny: KvaN


W trakcie turnieju sędziowie są ostateczną wykładnią rozsądzającą.


ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy wysyłać na emaila:  vratislawiawars2014malpagmail.com

Przysłanie rozpiski do 19.10.2014r do godziny 23:59 - +5 DP

Gracz: (Imię, ksywka, nazwisko, ID ligowe jeśli takowe posiada)
Armia:
Miasto:

Detachment1: (pełna nazwa detachmentu)
HQ1 : (imię jednostki, wykupione opcje, odnośnik do transportu dedykowanego) [(suma punktów bez kosztu transportu)pts]
HQ2 : (analogicznie...)
Elite1 : (...)
Elite2 : (...)
Elite3 : (...)
Troops1 : (...)
Troops2 : (...)
Troops3 : (...)
Troops4 : (...)
Troops5 : (...)
Troops6 : (...)
FA1: (...)
FA2: (...)
FA3: (...)
HS1: (...)
HS2: (...)
HS3: (...)
Transport1 : (nazwa, opcje, przypisana jednostka) [(punkty)pts]
Transport2 : (analogicznie...)
TransportX : (...)


Fortification : (jedna na armię)

TOTAL [(punkty)pts]
KP: liczba kill pointów
Modele: liczba modeli

FORMAT TURNIEJU:

Format punktowy na cześć daty pojawienia się naszego pięknego miasta na kartach historii.

- Limit Punktowy: 1000 pts.
- Armie typu Battle Forged
- Armia może składać się z maksymalnie 1 Detachmentu
- Zakaz dublowania slotów HQ, Elites, FA i HS oraz zakaz triplowania slotu Troops (bierzemy pod uwagę wpis w Codexie, czyli 3x Biki w troopsach, 2x Grav gun i 1x Meltagun jest nielegalne). Poza codexami które nie mają innej możliwości (np Codex Inquistion).

Pary deblowe są losowane przed każdą bitwą uwzględniając handicap. Pary będzie losował w sposób quasilosowy program komputerowy uwzględniający tzw handicap wynikający pozycję graczy w rankingu ligowym oraz iliości punktów zdobytych podczas turnieju. Armie w parach są traktowane jako Allies of Covenience. Ilość dużych punktów zdobytych przez gracza w danej bitwie, równa się ilości dużych punktów zdobytych przez parę. Na koniec turnieju o zajętym miejscu decyduje ranking indywidualny graczy.

Podczas pierwszej bitwy paring par jest losowy, od drugiej obowiązuje system szwajcarski.

Każdy gracz wyznacza w swojej armii Warlorda i jego Traity nie działają na armię sojusznika.

Armie dwóch graczy są traktowane wspólnie na potrzeby zasady Sudden Death Victory.

Obaj gracze jak w przypadku turnieju parowego, mają wspólną turę i dzielą miedzy wylosowaną ilość warp chargy po równi. Pula warp chargy generowane przez psykerów jest do wykorzystania tylko przez armię danego gracza w parze.


Dopuszczone armie:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Blood Angels
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Eldar
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Codex: Orks
Codex: Grey Knights
Codex: Astra Militarum
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Codex: Space Wolves
Codex: Adepta Sororitas
Codex: Inqusition
Codex: Militarum Tempestus

Dopuszczone suplementy armii:
Codex: Farsight Enclaves
Codex: Waaagh! Gahazghkull
Codex: Champions of Fenris
Codex: Setinels of Terra
Codex: Black Legion
Codex: Crimson Slaughter
Codex: Iyanden
Codex: Clan Raukaan


NIEdozwolone są:
- super-heavy, gargant
- Fortress of Redemption
- Formacje
- Codex Imperial Knights
- Escalation i Stronghold Assault (poza Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing pad)




ZASADY:

Gramy na zasady 7ej edycji, obowiązują klaryfikacje zawarte w PKZetach online


100% WYSIWYG'U WYMAGANE!!! PROXY SĄ NIEDOZWOLONE!!!!


Gramy na zasady 7 edycji, obowiązują najnowsze kodeksy + oficjalne FAQi  GW.


KAŻDY GRACZ POWINIEN POSIADAĆ CZYTELNA ROZPISKĘ ORAZ ORYGINALNA KOPIE ZASAD!!!
Braki będą karane.

Zaleca się też posiadanie wydruku najnowszego FAQ do swojej armii. W przypadku kwestii spornych przy powoływaniu się na FAQ, brak aktualnej kopii będzie skutkował decyzją na niekorzyść gracza.


Zasady ogólne dla wszystkich scenariuszy:
1. W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować, który znacznik zajmuje dany oddział.

2. We wszystkich misjach obowiązują: Reserves, Deep Strike, Infiltration, Night fight - zgodnie z podręcznikiem

3. Zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika czyli tzw tabled to automatyczny wynik 20:0

4. We wszystkich misjach obowiązuje random game length, czyli 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

5. W każdej misji gracze podliczają VP zdobyte i odejmują od liczby VP zdobytych przez przeciwnika, Różnica decyduje o wyniku bitwy według tabeli (max 17:3):
·     0: - 10 / 10
·     1-2: - 11 / 9
·     3-4: - 12 / 8
·     5-6: - 13 / 7
·     7-8: - 14 / 6
·     9-10: - 15 / 5
·     11-12: - 16 / 4
·     13+: -  17 / 3

6. Różnica w wartości punktowej zniszczonych jednostek i jej wpływ na wynik końcowy (+/- 3)
Każdy podlicza wartość zniszczonych lub społowionych jednostek oraz odejmuje od wartości uzyskanej przez przeciwnika. Różnice porównujemy z tabelą:
·    0-300 0 DP
·    301 - 600 (1DP) dla zwycięzcy (-1DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
·    601 - 900 (2DP) dla zwycięzcy (-2DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5
·    901+ (3DP) dla zwycięzcy (-3DP) dla przegranego, do wyniku wynikającego z tabli w pkt 5

7. W przypadku Bye’a - 15:5.

8. Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17DP pkt. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego.

9. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0vp - 0vp czyli wziąć tak zwanego splita.

10. Secondary Objectives (wspólne dla wszystkich scenariuszy każdy warty 1VP):
·    First blood
·    Slay the warlord (można zdobyć VP za każdego z Warlordów pary przciwnej)
·    Linebreaker


Bitwa I - Relics in blood
Rozstawienie:  Dawn of War
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· każde dwie zabite jednostki przeciwnika dają 1 VP
· na środkowej linii stołu, 24 cale od krawędzi bocznej znajdują się relikty, które pod koniec gry są warte 4 VP każdy

Zasady specjalne:
Nemesis - jednostka która zdobyła First Blooda zyskuje zasadę Nemesis. Jeśli jednostka zginie jest warta dodatkowy VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/745/WNnCa4.jpg


Bitwa II - Cloak and Shadows
Rozstawienie:  Clash of Might
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania  strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.
· Secret Orders: Tactical objectives są tajne w tej misji. Pokazujemy je przeciwnikowi w momencie ich wykonania.


https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/910/sQPwoy.jpg
Rezerwy wychodzą z dłuższych krawędzi wydzielonych stref rozstawienia (niebieskie i czerwone prostokąty). Outflanki jak zaznaczono. Gracze mogą dowolnie podzielić swoje siły pomiędzy obie strefy rozstawienia.


Bitwa III - Seize ground
Rozstawienie:  Spearhead
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· na środku każdej ćwiartki znajduje znacznik kontroli tej ćwiartki.
· pod koniec znacznik z ćwiartki przeciwnika jest warty 4VP, za znaczniki boczne 3VP oraz 2VP za znacznik z własnej ćwiartki.
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów

Zasady specjalne:
Jednostki Fast Attack są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego Fast Attack daje 1VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/905/QH1J9t.jpg

Bitwa IV - Tactical Escalation
Rozstawienie:  Hamer and Anwil
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
Primary objective:
· przed wyborem stron gracze rozmieszczają 6 Objectivów, po 3 każdy.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden znacznik. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania  strefy rozstawiania są traktowane jako krawędź stołu.
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie:

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x103q90/913/5ZXTKY.jpg

Zasady specjalne:
Jednostki Heavy Support są Objective Secured (nawet pojazdy jeśli nie są immobilized) i zabicie każdego HS daje 1VP.

https://imagizer.imageshack.us/v2/480x320q90/912/cko6eV.jpg

Bitwa V -  Ultimate Settlement
Rozstawienie:  Vanguard Strike
Ilość tur: 5, 6 na 3+, 7 na 5+
· przed wyborem stron pary rozmieszczają 6 Objectivów Maelstorm of War, po 3 każda. 4 z nich będą pod koniec gry Objectivami Ethernal War.
· W każdej ze stref rozstawienia może się znaleźć maksymalnie jeden objective. Dla pozostałych znaczników na potrzeby ograniczeń dotyczących ich wystawiania strefy rozstawiania są traktowane jak krawędź stołu.
Primary objective - Ethernal War:
CRUSADE
· 4 Objectivy.
· pod koniec gry każdy z 4 objectivów jest warty 3VP
· kontrolowanie znaczników podlega takim samym zasadom co kontrolowanie objectivów
Secondary Objective - Maelstorm of War:
CLEANSE AND CONTROL
· Osiągnąć tak wiele Tactical Objectives jak tylko możliwe.
· Każda Para na początku swojej pierwszej i każdej następnej tury generuje tyle Tactical Objectives aby mieć ich łącznie 3.

PUNKTY BONUSOWE I KARNE:

Punkty karne można zdobyć za:
· -5 DP za brak czytelnej rozpiski pokazanej sędziemu przy zapisach
· -5 DP za brak oryginalnej kopii zasad
· -4 DP jesli gracz nie ma miarki, kości, kart tactical objectives lub używanych wzorników (po -1 DP za brak poszczególnych rzeczy)
· Opóźnienia w oddawaniu wyników będą karane w następujący sposób:
    - 0 - 5 min = -5 DP dla obu graczy
    - 5- 9 min = -10DP dla obu graczy (kumulatywne z poprzednim)
    - 10+ min = Skutkuje wynikiem 0:0 między oboma parami (kumulatywne z poprzednim)
· Awanturowanie się z sędzią - 20 DP
·  Za niekulturalną grę i zachowanie, oszustwa lub INNE przewinienia nie zdefiniowanie sędzia może przyznać  dowolne punkty karne, a nawet usunąć z turnieju!



Dodatkowe pkt można zdobyć za:
· Przybycie na turniej na czas i zapisanie się w trakcie zapisów +5 DP (czyli premia za brak spóźnienia)

· Wysłanie rozpiski na czas +5DP. Dodatkowe punkty za rozpiskę są przyznawane tylko gdy poprawna rozpiska przyjdzie przed regulaminowym czasem.

· Malowanie + Konwersje (max 6pkt)
- 0 pkt - mniej niż 50% modeli pomalowanych 3 kolorami
- 1 pkt - co najmniej 75% modeli pomalowanych 3 kolorami
- 2 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami
- 3 pkt - 100% modeli pomalowanych 3 kolorami oraz użycie dodatkowych technik malarskich (modele nie wygladające jak maźnięte na szybko na turniej)
- 4 pkt - j.w. dodatkowo pomalowane szczegóły (oczy, kryształy itp), występujace "free handy"
- 5 pkt - j.w dodatkowo w armii występują skonwertowane modele
- 6 pkt - j.w duża ilość estetycznych konwersji (wg. uznania sędziego)

· Podstawki (max 4pkt)
- 0 pkt - mniej niż 50% podstawek nie jest pomalowanych
- 1 pkt - co najmniej 75% podstawek jest pomalowana
- 2 pkt - 100% podstawek jest pomalowanych
- 3 pkt - 100% podstawek pokryta trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
- 4 pkt - większość podstawek wymodelowana [ruiny, ciała wrogów, broń itp], brak podstawek niepomalowanych

· Dodatkowe od Sędziego (max 3pkt)
- 1 pkt - występują cechy pozwalające rozróżnić oddziały
- 1 pkt - spójna armia, modele nie sprawiają wrażenia zbieraniny z różnych armii
- 1 pkt - według uznania sędziego za tzw. WOW


Punkty za hobbystykę będą przyznawane w trakcie trwania turnieju. Najładniej pomalowana armia zostanie nagrodzona dodatkowym 1 DP i wybiera ją osoba wskazana przez organizatora. Będzie to osoba nie grająca w turnieju.


Bay będzie rozlosowany w pierwszej kolejności wśród ludzi którzy się spóźnią, następnie wśród tych którzy nie wyślą rozpiski na czas.

ZGŁOSZENI:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
.....
52

R - poprawna rozpiska w regulaminowym czasie
P - zaksięgowana przedpłata

Opcjonalnie:  Łukasz "KvaN" Poczęsny - Space Marines - gdy liczba graczy wynosi 7, 11, 15, 19, 23, 27 etc.

www.speedway-gra.pun.pl www.top-eleven.pun.pl www.housemd.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl www.klanpt.pun.pl