Xyxel - 2014-07-29 12:43:03

Po dwudniowej mega-bitwie Raziela pora na mały epizod (przed ewentualną kolejną mega-bitwą).

Siły lojalistycznych Space Marines zdołały uciec wraz z artefaktem (Księga Tajemnic) na orbitę do jednego z statków floty Space Wolves.
Przeważająca siłą flota Chaosu zbliża się z zamiarem odcięcia drogi ucieczki ale bez niszczenia okrętu (księga!).
http://media.desura.com/images/groups/1/3/2055/close_encounter_point_blank_by_devjohnson-d39uj78.jpg

Wystrzelone DreadClawy, zbyt małe i szybkie do namierzenia przez ciężki działa i wyrzutnie, szybko zbliżają się do celu.
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130224204531/warhammer40k/images/thumb/8/8d/Dreadclaw00.png/500px-Dreadclaw00.png
Aby potężny artefakt nie dostał się w ręce zdrajców Space Wolves muszą wydostać się z otoczenia i uciec w Warp.
Potrzebują czasu na wymanewrowanie statków Chaosu i przygotowanie się do skoku. Muszą odeprzeć siły szykujące się do abordażu!




Zasady :
Gramy na wieczorze weteranów lub w sobotę 9 sierpnia od godz. 10:30 na planszy stworzonej z korytarzy do Space Hulka.
http://the-lost-and-the-damned.664610.n2.nabble.com/file/n3488328/space-hulk-crusade.jpg
Każdy z graczy (zgłoszenia w tym wątku) wystawia modele piechoty za 500 punktów.
Obrońcy mogą wystawiać dreadnaught ale uwaga, niektóre korytarze mogą być za wąskie dla nich do przejścia.

Bitwa na zasadach skirmish-owych - modyfikacje zasad do 40k (dla ciekawszej fabularnie rozgrywki) :
1. Każdy model porusza się samodzielnie.
2. Modele idące kolumną w wąskim korytarzu mogą zasłonić sobie linie widzenia/strzału.
3. Strzelanie do modelu zasłoniętego przez pierwszy obciążone jest modyfikatorem -2 do hita.
4. Faza strzelania jest jednoczesna dla obu stron (nie ma np. wyjścia zza rogu i odstrzelenie gapiącego się przeciwnika)
5. Bronie z zasadą heavy strzelają po broniach rapidfire, assault, itp. (ciężkie działa potrzebują czasu na uruchomienie)
6. Zabity (w fazie strzelania) model z flamerem jako wyposażeniem, wybucha dużym blastem z S4 (zbiorniki z promethium!)
7. Bronie strzelające blastami (plazma cannon, rocket launcher, itp.) znoszą tylko do krawędzi ścian korytarza, oraz
jeśli scatter przestrzeli poza modele, pocisk przeleciał nad głowami celu, zdążyli się uchylić, pole siłowe odbiło, itd.
jeśli scatter przestrzeli przed modele, trafiony jest nadal pierwszy wrogi model z modyfikatorem -1 do siły strzału
8. Po zabiciu wrogiego modelu w walce wręcz konsolidacja wynosi D3" i można nią wejść w kolejną walkę.
9. Moce psioniczne - modele w 1 calowej koherencji traktuje się jako oddział dla potrzeb blessingów, itp.
10. Drzwi w korytarzach (jeśli omadan je zamknie) mają AV 10 i 2HP. Drzwi na mostek kapitański mają AV12 i 3HP.
11. W korytarzach mogą mijać się wszystkie modele oprócz tych w pancerzach terminatorskich.
12. Przeciwko wrogiej szarży nie ma overwatcha. Strzelania jest już i tak 2x więcej (w swojej i wrogiej turze).
X. Jeśli ww. i ogólne zasady czegoś nie określają lub będą sprzeczne - gramy zgodnie z fabularnymi realiami świata 40k.


Cele misji atakujący :
główny - zdobyć artefakt księgę tajemnic, ukrytą na pokładzie atakowanego okrętu.
drugorzędny - nie pozwolić okrętowi uciec z tego podsektora
trzeciorzędny - wymordować tylu lojalistów ilu się da : )

Cele misji obrońców :
główny - wydostać się z artefaktem z tego podsektora
drugorzędny - wysłać komunikat do Imperium (chór astropatów)
trzeciorzędny - ubić tylu zdrajców i heretyków ilu się da : )

W PRZYGOTOWANIU :
Pomieszczenia na okręcie SW i ich zasady specjalne :
Np. przejęcie kontroli nad maszynownią przez Chaos to brak możliwości wydostania się z podsektora.

www.klanpt.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl www.top-eleven.pun.pl www.mamjuzdosc.pun.pl www.speedway-gra.pun.pl