Asar - 2013-12-15 22:13:33

http://assaultpublishing.com/?page_id=856

http://assaultpublishing.com/wp-content/uploads/2013/05/korespondent-wip5.jpg

PMC 2640 is designed as a ‘true company scale’ wargame, which means that it runs smoothly both with a few as well as a few dozen units on the battlefield. This was achieved by eliminating sophisticated, but unnecessary special rules, and limiting the number of counters to morale markers only, represented by D6 dice. The ruleset itself is compact and elegant, written in simple, “international” English, leaving no place for vagueness and multiple interpretations. On the other hand, PMC 2640 offers countless possibilities, as the rulebook contains a few dozen of unit entries, six scenarios and seven terrain generators, all of which ensure that no two games will look the same. The classic alternate activation (with small balancing modifications) makes the game fast and addictive.

--------------------------------------

Although there is no dedicated miniature range for PMC 2640, it’s not a secret that the game was created in loose cooperation with Odział Ósmy. Their 15mm range (available in Assault Publishing store and in a few other good stores worldwide) is very well complementing the rules, and on the other side, the rules are very well suited for the range.

http://thenode.pl/images/stories/sarmor/pmc2640/pmcpodr1.jpg
http://thenode.pl/images/stories/sarmor/pmc2640/pmcpodr2.jpg

http://images-cdn.ecwid.com/images/657097/45918382.jpg
http://images-cdn.ecwid.com/images/657097/37274554.jpg
http://images-cdn.ecwid.com/images/657097/41061439.jpg
http://images-cdn.ecwid.com/images/657097/38996272.jpg
http://images-cdn.ecwid.com/images/657097/38996263.jpg

Recenzja

Oto w 2167 roku przeprowadzono udany eksperyment z podróżą z prędkością bliską prędkości światła, a w 2201 dzięki tej metodzie wysłano w kosmos pierwszy żywy organizm (przy opisie tej próby wychodzi na jaw niechęć Marcina do zwierząt). 12 lat później odbył się pierwszy lot człowieka, od którego rozpoczął się gwałtowny rozwój podróży kosmicznych. Niedługo potem założono pierwsze kolonie kosmiczne, a w XXIV wieku zrealizowano szeroki projekt wyszukiwania i terraformowania planet nadających się do życia. Mimo to rządy na Ziemi podchodziły do kolonii z dystansem. Powód był prosty: transport międzyplanetarny, choć możliwy, był niesamowicie drogi.

Jednak w 2397 nastąpiła tragedia – terroryści zwący się Prorokami Apokalipsy wysadzili kilkadziesiąt głowic atomowych na najważniejszych polach naftowych Ziemi. Na pozbawionej głównego źródła energii planecie nastąpiło załamanie gospodarki, które z kolei doprowadziło do licznych wojen i rewolucji. Gdy wreszcie zapanował ład, okazało się, że jedyną szansą na przetrwanie jest import surowców energetycznych z pozaziemskich kolonii.

Ponieważ rządy były jeszcze zbyt słabe, biznesem tym zajęły się prywatne firmy, które szybko rozwijały się i łączyły, aż wyrosły na wielkie korporacje. Każda z nich dysponowała własną armią, służącą zarówno do zwalczania wewnętrznych problemów, jaki i konkurencji. W końcu, przez skomplikowany układ sojuszy, doszło do wielkiej wojny między wszystkimi korporacjami. Ich siły zostały mocno przetrzebione, wiele kolonii zostało zniszczonych i niezliczone ilości ludzi straciły życie. Konflikt zakończyła interwencja zjednoczonych rządów Ziemi, które następnie narzuciły prawne ograniczenia na prywatne siły zbrojne. Od tego momentu żadna firma nie mogła zatrudniać więcej niż 5000 wojskowych pracowników i posiadać więcej niż 1 okrętu wojennego. Ale potrzeba używania siły nie zniknęła i lukę w rynku szybko wypełniły małe prywatne firmy wojskowe...

--------------------------------------

Drugi ciekawy pomysł jest opisany w kolejnym dziale. Są to bitwy, które można rozegrać samemu lub w sojuszu z innym graczem. Walczymy w nich z rebeliantami bądź kosmicznymi robalami (choć nie takimi znów kosmicznymi...), którymi steruje prosty algorytm. Obie grupy przeciwników mają swoje własne jednostki (po 8) i scenariusze (po 3). Oprócz tego możemy przeczytać krótkie opisy tych mini-frakcji, które niestety są w pewnym stopniu powtórzeniem tekstów z wcześniejszych stron.

PMC 2640 gets played against a real human opponent!
Even the Best Laid Plans...

www.gitary.pun.pl www.gp2010.pun.pl www.czasnasesje.pun.pl www.wsclan.pun.pl www.karczmadnd.pun.pl