KvaN - 2013-09-09 11:39:09

Mistrzostwa Łodzi edycja II 12-13.10.2013    
Łódzki Klub Graczy Marauder

we współpracy z Portem Łódź

serdecznie zaprasza na
MISTRZOSTWA ŁODZI w WH40K oraz WFB EDYCJA II
Termin: 2013-10-12 (sobota WH40K) – 2013-10-13 (niedziela WFB)
Miejsce: Centrum Handlowe PORT ŁÓDŹ http://www.portlodz.pl/
Wpisowe: 0 zł
Pula nagród: WYSOKA
Limit Miejsc 40 miejsc - na chwile obecną.
Zgłoszenia: Pełne zgłoszenia z rozpiskami itd proszę przesyłać na maile podane w Regach. To zapewni w 100% miejsce na turnieju. Dziękujemy za wyrozumiałość.

Informacje porządkowe

Teren turnieju będzie odgrodzony taśmą.
Za taśmę będą miały wstęp tylko osoby z identyfikatorem, który będzie wydawany przy zapisach. Ochrona centrum handlowego będzie zwracać na to uwagę.
Podyktowane jest to troską o wasze cenne armie. Poprzednia edycja Mistrzostw wykazała, że system działa i nie zanotowaliśmy przypadku straty ŻADNEJ figurki.

Wymogi portu:

Info wkrótce

Ramy Czasowe na Sobotę i Niedzielę

Zapisy - 9:00-9:30
Bitwa 1 – 9:30-12:30
Bitwa 2 – 12:45-15:45
Przerwa obiadowa – 15:45-16:15
Bitwa 3 – 16:15-19:15

Turniej WH40K

Termin: 12.10.2013 (SOBOTA)
Miejsce: atrium Portu Łódź, ul. Pabianicka 245
Wpisowe: 0 zł
Format 2100
Limit miejsc: 42 miejsca
Nagrody: sponsorowane przez Port Łódź, pula nagród powyżej średniej masterowej
Zgłoszenia: Zgłoszenia jak i rozpiski należy przesyłać na adres stagraf@gmail.com. Za poprawne rozpiski, przesłane w terminie do 5 października 2013 r. uczestnik otrzyma 3 punkty do klasyfikacji turnieju. O kolejności na liście decyduje data przesłania rozpiski, tzn osoba, która zgłosiła się na turniej jako ostatnia w momencie kiedy wyśle rozpiskę wskakuje przed tych, którzy tego nie zrobili.

Główne Zasady

Obowiązują zasady 6 ed. Wh40k, z uwzględnieniem ostatnich FAQ'ów dla 6 ed. ze strony GW oraz PKZ.

Kompozycja Armii

Format: 2100 punktów

FOC ograniczony do: 1-2 HQ, 2-6 Troop, 0-3 FA/Elite/HS. Czyli SFOC.
Sojusznicy zgodnie z zasadami z Rulebooka.
Dopuszczone Armie: wszystkie armie i jednostki oficjalne, SoB z WD.
Zabronione Imperial Armour.

Dopuszczone są następujące fortyfikacje:
- Aegis Defence Line
- Bastion
- Skyshield Landing Pad
- Wall of Martyrs - Firestorm Redoubt
- Wall of Martyrs - Vengeance Weapons Battery

Format rozpiski

Zgłoszenia jak i rozpiski należy przesyłać na adres stagraf@gmail.com. Za poprawne rozpiski, przesłane w terminie do 1 września 2013 r. uczestnik otrzyma 3 punkty do klasyfikacji turnieju. O kolejności na liście decyduje data przesłania rozpiski, tzn osoba, która zgłosiła się na turniej jako ostatnia w momencie kiedy wyśle rozpiskę wskakuje przed tych, którzy tego nie zrobili.

Gracz: (Imię, ksywka, nazwisko)
Armia:

ID ligowe: PLZZZZZZZZZ Sprawdzcie swoje ID i wpiszcie je w zgłoszenie – ułatwi nam to pracę.
NIE ZAPOMNIJ O WARLORDZIE!!!!!!!!!

HQ : (imię jednostki, wykupione opcje, odnośnik do transportu dedykowanego) [(suma punktów bez kosztu transportu)pts]
HQ : (analogicznie...)
Elite1 : (...)
Elite2 : (...)
Troop 1 : (...)
Troop 2 : (...)
FA1: (...)
FA2: (...)
HS1: (...)
HS2: (...)
Transport1 : (nazwa, opcje, przypisana jednostka) [(punkty)pts]
Transport2 : (analogicznie...)
TransportX : (...)
Fortification: (nazwa, opcje) [(punkty) pts]
(proszę nie umieszczać domyślnych opcji!)
(jednostki sojusznicze proszę oznaczać znakiem „#”)
TOTAL [(punkty)pts]
KP: liczba kill pointów
Modele: liczba modeli

Misje

Misje grane są na stołach o wymiarach 48x72.

- W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objectiv, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz wyraźnie musi zadeklarować który znacznik zajmuje dany oddział.
- We wszystkich misjach obowiązują: Rezerwy, Deep Strike, Infiltracja, night fight - zgodnie z podręcznikiem
- W każdej misji obowiązuje następująca ilość tur: 5 ; 6 na 2+; 7 na 5+
- W każdej misji obowiązują następujące cele dodatkowe:
Slay the warlord, linebreaker, first blood, secret mission* po 1VP każdy

*secret mission
Na każdym stole będzie znajdowało się osiem kart. Każdy z graczy losuje jedną kartę i nie ujawnia jej treści aż do zakończenia bitwy i liczenia punktów. Karta zawiera tajną misje, która jeśli zostanie wykonana do końca gry, gwarantuje graczowi zdobycie 1VP w danej bitwie.
Każdy stół zawiera dokładnie te same zestawy kart na które składają się:
1. Usuń(zabij, spowoduj że ucieknie, użyj szczek itp.) z gry jeden dowolny model ze slotu HQ przeciwnika
2. Usuń(zabij, spowoduj że ucieknie, użyj szczek itp.) z gry jeden dowolny model ze slotu Fast Attack przeciwnika
3. Usuń(zabij, spowoduj że ucieknie, użyj szczek itp.) z gry jeden dowolny model ze slotu Heavy Support przeciwnika
4. Wymuś na dowolnym unicie przeciwnika „oblanie” testu morale.
5. Wymuś na jednej dowolnej jednostce przeciwnika zejście do go to ground. Jeśli wrogi gracz zrobi to dobrowolnie, to ciągle zalicza się taką akcje do wykonania tajnej misji.
6. Zabij jeden dowolny model przeciwnika za pomocą granatu. Można użyć assault grenades, plasma grenades, krak grenades, haywire granades. Melta bomba nie działa.
7. Zabij w challenge dowolny model wrogiego gracza.
8. Podaj rękę przeciwnikowi na koniec bitwy aby podziękować za grę.
Po grze prosimy o pozostawienie kart na stole.

Bitwa I
Wystawienie: Dawn of War
Cel główny: 2 relikty warte po 4 VP ustawione 24 cale od długiej krawędzi stołu, 12 cali od krótkiej krawędzi i 48 cali pomiędzy sobą. Dodatkowo otrzymujemy 1VP za każdy zdobyty killpoint.
Zasady spec.: w pierwszej turze obowiązuje noc jak w podręczniku bez wykonywania rzutu.

Bitwa II
Wystawienie: Hammer and Anvil
Cel główny: Na stole znajduje się 6 znaczników. Znaczniki ustawione są w dwóch rzędach wzdłuż długich krawędzi stołu oddalone od nich o 12 cali. Dodatkowo znaczniki zachowują równe odstępy 18 cali od siebie i krótkich krawędzi. Odległość miedzy rzędami znaczników wynosi 24 cali. Ja osobiście też nie rozumiem co napisałem, dlatego popatrz na mapkę drogi graczu. :D
Znaczniki które znalazły się w strefie wroga, warte są po 3vp, znaczniki na środku stołu warte są po 2vp, natomiast znaczniki które znalazły się w naszej strefie rozstawienia warte są 1vp za sztukę.
Zasady spec.: jednostki ze slotu elit „skoruja”. Zdobywamy 1vp za każda zabitą jednostkę wroga ze slotu elit.

Bitwa III
Wystawienie: Vanguard Strike
Cel główny: kontrola ćwiartek, boczne – 3vp, wroga – 4vp, nasza – 2vp, ćwiartkę utrzymuje ten gracz, który posiada na niej więcej unitów scorujących. Jeden unit może trzymać tylko jedną ćwiartkę, w przypadku rozciągnięcia unitu na większą ilość ćwiartek, gracz sam decyduje, która ćwiartkę dany unit ma kontrolować.

Punktacja za Bitwy

Różnica w zdobytych vp decyduje o wyniku końcowym bitwy:
0 vp różnicy 10:10
1 vp różnicy 11:9 dla Zwycięzcy
2 vp różnicy 12:8 dla Zwycięzcy
3 vp różnicy 13:7 dla Zwycięzcy
Itd.

Wyswig i proxy

Dozwolone są drobne odstępstwa od WYSIWYGu, ale nie będą dopuszczone modele niekompletne i proxy. Przed pierwszą bitwą sędziowie sprawdzą armie i usuną wszelkie modele nie spełniające kryteriów. W razie wątpliwości proszę pisać na adres stagraf@gmail.com.

Test wiedzy

Dodatkowe punkty (do 4) będzie można uzyskać w "Teście wiedzy". Będzie to test sprawdzający znajomość ZASAD Warhammera 40 000. Pytania będą oczywiście dotyczyły obecnej edycji i wszystkie odpowiedzi będzie można znaleźć w Rulebooku lub oficjalnym FAQ wydanym przez Games Warkshop.

Turniej będzie wliczony do ligi ogólnopolskiej.

Lista zgłoszonych:

Pewniacy:
1. Wookie R
2. Fenio R
3. UrbanChaos R
4. Relax R
5. Enzeru R
6. Rupert R
7. Zigmunth R
8. Deicide R
9. Smal3tz R
10. Cezary R
11. Maciej "Cebul" Cebula R
12. Warboss R
13. SwistakCZC R
14. Marinechaosu R
15. Manfred R

Osoby wstępnie zgłoszone
1. Rydl
4. Krysiak
3. SlaaN
4. Endi
5. Kuczek
6. Kard
7. Templar
8. Sass
9. Maciej 'Uriel' Sułkowski
10. Mateusz 'Filut' Filary
11. Maciej 'Crazyman' Ptasiński
12. Jacek 'Squido' Obłaza
13. Michał 'Spejs' Herbergier
14. Łukasz "Lesiu' Leszkiewicz
15. Radosław 'Radziu' Szerląg
16. Leszek "Lakshman' Dziubek
17. Jakub 'Qbitron' Poręba
18. Łukasz 'Kokos' Kukla
19. metalfan
20. Predator
21. Vekhr
22. Czart
23. vladdi
24. Marek Frankowski
25. ratmaru
27. Wojtak Olszak
28. Skark
29. Guter
30. piotrekgos
31. Kamil "miszczu" Jasak
32. Jardzioch
33. Jakub "Kheed" Borsa

DODATKOWA PUNKTACJA WSPÓLNA DLA TURNIEJU WFB i WH40

Na turnieju WFB ani na turnieju WH40k nie ma wymogu pomalowanej armii, aczkolwiek będzie przeprowadzona:

OCENA MODELARSKA

Malowanie (0-6pktp)
Poziom 0 "Aby było...." (0pkt)
Cała armia tak pomalowana na standardowe 3 kolory tak aby była dopuszczona
Poziom 1 "Może być" (2pkt)
Cała armia tak pomalowana lepiej niż standardowe 3 kolory , tzn figurki maja położone więcej kolorów, widać zastosowana jednej z technik malowania
Poziom 2 "Very nice" (4pkt)
Cała armia jest wycieniowana lub ma dobre detale, ogólnie mówiąc armia jest ładna i starannie zrobiona.
Poziom 3 "Wa Wa Wee Wa" (6pkt)

Armia wyróżnia się na tle innych, ogólnie bardzo ładna armia, super detale, malarz włożył w nią naprawdę dużo czasu lub pieniędzy ;)

Schemat armii (0-2pkt)
- Przynajmniej 90% modeli zachowuje schemat i spójny charakter armii (+1pkt)
- Wszystkie modele zachowują schemat i spójny charakter armii (+1pkt)
!UWAGA: W przypadku sojuszników nie muszą mieć takiego samego schematu co główna armia ale aby dostać punkt muszą został spełnione warunki zarówno w głównej jak i sojuszniczej armii. W przypadku jednostek które flufową nie muszą mieć schematu jak aspekty u eldarów Nie wymagane jest malowanie ich w schemacie aczkolwiek będziemy sprawdzać czy pasują do spójności armii (np podstawki takie jak w pozostałych jednostkach itp).

Rozróżnienie oddziałów (0-2pkt)
- Nie można rozróżnić wszystkich oddziałów w armii (0pkt)
- Gracz nie posiada dwóch takich samych oddziałów przez co nie musiał ich rozróżniać (1pkt)
- Bez problemu można rozróżnić wszystkie oddziały w armii (2pkt)

Podstawki (0-2pkt)
- Każda podstawka posiada posypkę (0pkt)
- Większość podstawek ma zrobiona więcej niż standardową posypkę (czyli jest rzeźbiona, ma dodatkowe elementy sceniczne, kilka różnych posypek itp).(1pkt)
- Wszystkie podstawki mają zrobiona więcej niż standardową posypkę.(2pkt)

WOW (0-4pkt)
- Punkty WOW są przydzielane niezależnie od innych kategorii. Mogą być przyznane za jakąś bardzo dobra konwersje, model, który zdecydowanie się wyróżnia, jakieś klimatyczne dodatki w armii itp. Ogólnie za coś fajnego, wyjątkowego i klimatycznego itp.
Detachmenty są oceniane oddzielnie. Ostateczna ocena modelarska armii wykorzystującej detachment sojuszniczy jest równa średniej arytmetycznej ocen poszczególnych detachmentów (zaokrąglając w górę)

PUNKTY KARNE DLA GRACZY

- nie posiadanie własnej miarki, kostek, używanych w rozpisce wzorników - 3DP;
- przesłanie/posiadanie rozpiski w niewłaściwym formacie - 3DP;
- za każde pełne (zakończone) 3 minut spóźnienia w oddaniu wyników, gracze będą otrzymywać karę w wymiarze - 1 punktu do punktacji turniejowej. Przy przekroczeniu 15 minut wyniki nie będą już przyjmowane i obaj gracze otrzymają za daną bitwę 0 punktów. Turniej ma dość napięte ramy czasowe, dlatego ten punkt będzie przestrzegany z cała stanowczością.
- Sędzia ma prawo przyznać punkty karne dla gracza za nieuczciwą grę lub inne zachowanie, które może negatywnie wpływać na przebieg turnieju.

Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.

WAŻNE INFO DO WSZYSTKICH

Mamy prośbę:
Turniej jest imprezową pokazową, która ma skłonić więcej ludzi do zajęcia się naszym hobby. Jeśli któryś z widzów będzie miał kilka pytań na szybko, proszę odpowiedzcie na nie.
Widzowie nie powinni jednak przeszkadzać za bardzo. Nasz obsługa odpowiada na ich pytania szybko i sprawnie.

NA KONIEC

Ekipa klubu Marauder życzy udanej zabawy. Niech kości będą z wami a wasi wrogowie niech robią głupie błędy.

INNE ATRAKCJE

Nauka gry w WH40k, WFB i pokazy malowania itd.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

P.S. info na temat WFB jest u nas na forum i BP. Jako, że to są dwa dni podamy także niedługo wykaz Hoteli itd dla osób które będą chciały wziąć udział w obydwu turniejach.

Pierwszy raz nie udało mi się załapać, ale może tym razem się uda. Co wy na to aby spróbować powalczyć o jakieś miejsca na jakimś większym lokalu gdzie indziej?

Wrocław Dream Team napisał:

KvaNfield :read:  :auto:
Lord_Vampyre
Sgt. Platypus :read:
Tharus
Artois :read:
Fala :read:  :auto:

www.housemd.pun.pl www.top-eleven.pun.pl www.speedway-gra.pun.pl www.soulwarriors.pun.pl www.mamjuzdosc.pun.pl